Haarverandering kind

02-06-2020 19:21 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
ok, dit is dus zo appart :-D

Mijn zoontje van 5 is licht geboren. Had superlichte wenkbrauwen en een flink donker matje maar op het hoofd blond. (Zelf zijn we niet blond, man vroeger wel ik was rossig). In de loop der jaren is het haar van ons zoontje veranderd. Nog wel licht, maar niet zo licht als voorheen en qua structuur is het van krulletjes naar slag gegaan. Nu merk ik zoiets apparts dat ik dacht, huh hoe dan :P

Op de hoofdhuid komen allemaal pikzwarte haartjes door. Maar dan ook echt pikzwart! Het is zo'n grappig gezicht terwijl de rest gewoon superlicht is. Normaal let ik er niet zo op. Ik kam zijn haar even gauw en basta, maar hij is pas naar de kapper gegaan en nu zie je het superduidelijk.

Wat kan hier aan de hand zijn? Nieuwe haarkleur? :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Zo gaat dat.
Dat is toch heel normaal?
Alle reacties Link kopieren
Al mijn kinderen hebben dit, eerst zwart haar, daarna bruin met blonde stukken ertussen
Gewoon de natuur is aan de hand.
Ik was als kleuter blond. Daarna werd het kastanjebruin. Nu grijs (6)
Het pigment in haar schijnt bij veel kinderen niet helemaal af te zijn bij de geboorte, daardoor kan de werkelijke haarkleur afwijken van wat ze als baby hebben.
Alle reacties Link kopieren
mijn 2 oudste zussen waren allebei wit. de een is donkerblond geworden de ander zwart. Dus niet gek
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
mindervanmij schreef:
02-06-2020 19:33
Het pigment in haar schijnt bij veel kinderen niet helemaal af te zijn bij de geboorte, daardoor kan de werkelijke haarkleur afwijken van wat ze als baby hebben.
Precies. Veel kleine kinderen zijn blond.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
02-06-2020 19:29
Ik was als kleuter blond. Daarna werd het kastanjebruin. Nu grijs (6)

Know the feeling :rofl:
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
02-06-2020 19:33
Het pigment in haar schijnt bij veel kinderen niet helemaal af te zijn bij de geboorte, daardoor kan de werkelijke haarkleur afwijken van wat ze als baby hebben.

Nou het ziet er in ieder geval echt grappig uit. Maar dat weet ik dan ook weer. Zo leer je nog eens wat!
summerjamm schreef:
02-06-2020 19:45
Nou het ziet er in ieder geval echt grappig uit. Maar dat weet ik dan ook weer. Zo leer je nog eens wat!

haha ja echt he? ik wist het ook niet, tot mijn zoon opeens steeds bruiner haar kreeg, hij was ook helemaal wit tot ongeveer 4 jaar, daarna werd het opeens donkerder.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
02-06-2020 19:47
haha ja echt he? ik wist het ook niet, tot mijn zoon opeens steeds bruiner haar kreeg, hij was ook helemaal wit tot ongeveer 4 jaar, daarna werd het opeens donkerder.

Ha op één jaar verschil jou zoontje en die van mij :D inderdaad tis zo grappig om te zien.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar ons kind had zwart haar maar na de eerste verjaardag werd het donkerblond met blonde plukken en dat is het nog steeds.


Mijn man was als jong kind echt witblond ,werd blond en is nu donkerblond.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is geboren met een flinke bos bijna zwart haar. Al snel werd haar haar steeds lichter. Tegen de tijd dat ze 1 werd, was ze donkerblond.

Mijn zoon is geboren met bruin haar. Na een paar maanden was hij blond.

Ik ben nooit blond geweest. Ik heb donkerbruin haar sinds mijn geboorte. Mijn man heeft donkerblond haar.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Jongste was pikzwart bij geboorte en nu hoogblond. Oudste is nu een tiener en haar haar krult helemaal op.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon had als klein kind wit steil haar. In de loop der tijd werd het donkerblond en rond zijn twaalfde kreeg hij ineens krullen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een veranderingen zeg!

Zo appart om te zien hoe het veranderd is. Als ik naar het haar van ons zoontje kijk toen hij twee was (krulletjes en echt superblond) en in vergelijking, hoe het er nu uit ziet, donkerblond met die zwarte haartjes ertussen, sta ik echt versteld.

Ik ben benieuwd wat het wordt. Zijn vader was zelf blond (niet Nederlands overgings, we komen allebei uit Tunesië) is nu zwart geworden, maar als hij in het zonlicht staat, lijkt het weer bruin met een blonde gloed. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon (20)had bij zijn geboorte hele kleine blonde krulletjes.
Rond zijn eerste werden de krulletje slag
Rond zijn vierde werd hij bruin en dat is ie nog steeds, met slag. Hij heeft echt het haar van zijn vader (gelukkig, dan houdt ie een mooie volle bos haar en niet de mannelijke genen van mijn kant, dan zou ie kaal worden) (mijn broertje was op zijn 20e al bijna kaal die was hoogblond met 1 echte witte vlek ).
Mijn oudste dochter (19) bij geboorte blond en nu lang stijl bruin haar.
Mijn derde was blond en is nog steeds blond (11)
Mijn vierde (10) was een beetje rossig en werd toen bijna wit en nu wordt ze iets donkerder.
Mijn jongste (8) was bruin met krullen bij geboorte en dat groeide helemaal hoogblond uit, daardoor leek ze op een gegeven moment rossig. De Krul is er nu uit maar kan terugkomen. Ze is nu lichtblond.
Ik was zelf lichtblond en werd steeds donkerderblond. Nu lichtbruin met een blonde pluk vooraan maar ik verf al jaren mijn haar en nu zeker nu het grijs wordt (mijn moeder en oma waren ook vroeg grijs, maar alles beter dan kaal).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven