Heb ik dat écht allemaal nodig?

13-11-2008 12:31 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ben bijna 30 weken zwanger en bezig met de baby-uitzet. Jemig, wat zijn er veel soorten en maten producten die je kunt kopen!

Nu heb ik bij enkele van die spullen zo mijn twijfels, vooral als het gaat om (borst)voeden. Heb ik bijvoorbeeld écht dat flesverwarmingsapparaat nodig, of kan ik flesjes ook ouderwets au bain marie opwarmen? En is een elektrische kolfpomp nou écht veel handiger dan een handmatige, of gewoon zonde van het geld? En moet ik in de winter - zoals veel Duitsers hier doen - écht zo'n verwarmingselement boven de commode hangen?

Ik merk dat er in de 'babyindustrie' veel geld wordt verdiend aan heel veel dure, onnodige dingen (kinderwagens van ¤1100,-???) en laat ik nu net voorstander zijn van het consuminderen. Maar in sommige gevallen, in deze babywereld die nieuw voor me is, twijfel ik over welke producten ik wel of niet moet aanschaffen.

Mijn vraag is dus: wat is écht onmisbaar en wat kan ik met een gerust hart in de winkel laten liggen?

Liebe Grüße aus Berlin!
Ligt niet aan de magnetron, je hebt gewoon een raar kind

MissWorld, ik ben ook te vroeg bevallen en ik snap wat je bedoeld met het eten. Maar in een 'normale' kraamtijd lijkt me dat niet zo'n punt.
quote:Eowynn_ schreef op 13 november 2008 @ 14:36:

Ligt niet aan de magnetron, je hebt gewoon een raar kind

Hehe, verklaring gevonden, dank je!
quote:lolalila schreef op 13 november 2008 @ 14:35:

Ik had zelf geen kruiken gekocht, maar een kersenpitkussen. Is veiliger en ook voor jezelf nog fijn ´s nachts bij het voeden bijvoorbeeld (dat deed ik in het begin nog op de bank, en dat was best koud).Kersenpitkussens worden afgeraden omdat ze (heel soms) spontaan in de brand vliegen. Dus om nou te zeggen dat die veiliger zijn dan kruiken.....
quote:magica schreef op 13 november 2008 @ 14:39:

[...]

Kersenpitkussens worden afgeraden omdat ze (heel soms) spontaan in de brand vliegen. Dus om nou te zeggen dat die veiliger zijn dan kruiken.....Oeps, dat heb ik nog nooit gehoord... tsja, dan maar liever geen kersenpitkussens dus...
Lolalila: bedankt voor je Duitsland-tips: erg handig!

Ben trouwens erg blij met alle ervaringen en aanbevelingen, helpt enorm om de zin van de onzin te scheiden.
Ik heb 30 hydrofielluiers en ze worden allemaal gebruikt. Dochter was nogal een spugertje, dus tijdens het voeden werd er altijd een hydrofielluier bij de hand gehouden (7 of meer per week toen 't spugen heel erg was), verder één onder het hoofd, één op het aankleedkussen, een luier om af te drogen (niet dagelijks, dus een paar per week), één in de kinderwagen (denk, denk), nou in ieder geval draai ik maar één witte was per week, dus ik grijp nooit mis. Ze gebruikt nu ook één hydrofielluier per dag als vervanging van knuffel/speen, dus ze vliegen er door...

Babybad is hier trouwens onmisbaar, maar we hebben dan ook geen gewoon ligbad. Staat in de badkamer, kan 'm zo vullen met de douchekop en inmiddels zit er een aquasit in. Vond 't eerst onzin om zo'n aquasit te kopen, maar m'n dochter vindt 't nu (met 4,5 maand) helemaal 't einde! Vlak na d'r geboorte vond ze in bad gaan niks en ging ze mee onder de douche, maar inmiddels vindt ze dat laatste juist niet meer leuk, dus komt 't bad toch nog van pas.

Verder inderdaad lekker aankijken wat je nodig denkt te hebben, wat er ontbreekt kun je altijd later nog kopen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven