Heel verkouden en zwanger

12-01-2009 15:19 33 berichten
Ik ben sinds een paar dagen snotverkouden, met keelpijn, oorpijn, opgezette klieren en een hele verstopte neus. Maar wat kan ik nu gebruiken? De ene zegt dat je wel otrivin mag gebruiken, de ander zegt van niet. De apotheek denkt dat het wel kan, maar ja, dat vind ik ook niet een echt geruststellend antwoord. Zoutoplossing helpt niks, en ik heb inmiddels al 3 nachten niet meer geslapen door de verstopte neus en daardoor benauwdheid en keelpijn. Stomen helpt ook niet trouwens.

Sorry voor dit klaagtopic, maar ik hoop dat iemand een goede tip heeft om weer beter te slapen...
Alle reacties Link kopieren
er zijn ook homeopathische neussprays die je meer lucht geven en je slijmvlies sneller genezen. kan tijdens zwangerschap gebruikt worden (de meeste). heeft mij goed geholpen.
Bij een keelontsteking juist níet warm, Chica. Bij een "gewone" rauwe keel kan warm juist wel weer prettiger zijn. Maar warmte bij een ontsteking verergert de boel alleen maar.
Ik heb keelpijn en ik drink sloten thee met honing, dat verzacht heel goed! En ijsjes eten he!
Ja, ijsjes inderdaad! En dus die potten met honing inslaan.
Ziek/ verkouden zijn tijdens je zwangerschap is niet echt een fijne combi. Ik hoest al anderhalve week en mag vrij weinig innemen. En nu heb ik een gekneusde rib... Geen fijne combi met 32 weken zwangerschap. Is ook de reden dat ik nu al beneden zit, in bed is het niet uit te houden.

Maar ik wist ook niet dat voor de hand liggende dingen niet mochten. Otrivin en strepsils bijv. Gelukkig allebei niet gebruikt.

TO: succes en hopelijk ben je snel weer op de been!
Oh ja en forummen is idd ook een beproefd medicijn!
Oh Bieb, om 5 uur 's nachts beneden zitten, ellendig he! Hoe kom je aan een gekneusde rib dan?

Ik heb vannacht toch voor 1x otrivin genomen, en geslapen!!! Voor het eerst sinds 3 nachten weer, dus ik voel me nu al 100x beter dan de dagen ervoor. Ik wil het alleen echt verder niet gebruiken, maar ik kon gisteren gewoon niet meer, ik moest slapen.

Als het vanavond weer zo erg is, ga ik de ui naast mijn bed leggen, maar voor nu kan ik er weer even tegenaan!

Bieb jij veel sterkte!
Even een tip voor anderen: de ui werkt!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven