Help! 34 weken en nog steeds geen naam!!
dinsdag 23 december 2008 om 10:20
Ik begin 'em nu wel te knijpen ik ben 34 weken zwanger en we weten dat we een jongen krijgen maar manlief en ik komen er écht niet uit. Eerst denk je nog...ach we hebben alle tijd....maar die tijd begint nu toch echt te dringen!!
Wie heeft dit ook gehad? We hebben zelfs geen compromisnaam!!!
Ik ben meer van de apartere namen (Waldemar bijvoorbeeld) en hij vindt Bas en Tim heel leuk. Maar ik vind Tygo wel leuk, Wout ook nog wel (dus zo apart ben ik ook niet) maar dat vindt hij weer niets.
Manlief dreigt al met dat hij toch aangifte gaat doen.......
Wie heeft dé naam of een verlossend advies, tips en de geruststelling dat het allemaal wel goed komt? Soms hoor je van mensen dat ze wachten tot de baby er is en dan: oh dat is écht een........ maar dat lijkt me zo raar!
Wie heeft dit ook gehad? We hebben zelfs geen compromisnaam!!!
Ik ben meer van de apartere namen (Waldemar bijvoorbeeld) en hij vindt Bas en Tim heel leuk. Maar ik vind Tygo wel leuk, Wout ook nog wel (dus zo apart ben ik ook niet) maar dat vindt hij weer niets.
Manlief dreigt al met dat hij toch aangifte gaat doen.......
Wie heeft dé naam of een verlossend advies, tips en de geruststelling dat het allemaal wel goed komt? Soms hoor je van mensen dat ze wachten tot de baby er is en dan: oh dat is écht een........ maar dat lijkt me zo raar!
dinsdag 23 december 2008 om 10:25
het kan, dat het toch een meisje is (verkeerd gekeken oid) maar als t echt heeeel duidelijk was zou ik daar niet op vertrouwen.
man en ik hadden ook beide een hele andere jongens naam in gedachte (wat gelukkig een meisje was/werd
) en wij hebben allebei onze favoriete naam op een briefje geschreven en toen kop of munt gedaan.... (erg he! hahaha)
overigens won ik
(achteraf dus niet nodig; toen we wel een zoon kregen de tweede keer hebben we een hele andere naam genomen en hadden we wel veel meer inspiratie)
man en ik hadden ook beide een hele andere jongens naam in gedachte (wat gelukkig een meisje was/werd

overigens won ik

dinsdag 23 december 2008 om 10:32
Ik heb hetzelfde probleem. Ben nu bijna 31 weken en geen idee van naam! Wij weten niet of het een jongen om meisje wordt, dus moeten we ook nog 2 namen kiezen. Ik vind veel namen wel leuk maar niet voor mijn zoon/dochter!!! Mijn vriend heeft wel de namen, maar met die namen hetzelfde, leuke namen maar niet voor mijn kindje!!! hij heeft gezegd dat ik maar met betere voorstellen moet komen en anders kiest hij..
Ik vind het zo moeilijk, de naam is gewoon voor de rest van zijn/haar leven (of zijn het de hormonen dat ik niet kan kiezen!!!)
Succes met het kiezen van de naam.
Ik vind het zo moeilijk, de naam is gewoon voor de rest van zijn/haar leven (of zijn het de hormonen dat ik niet kan kiezen!!!)
Succes met het kiezen van de naam.
dinsdag 23 december 2008 om 10:34
quote:dewit schreef op 23 december 2008 @ 10:31:
[...]
En anders bedenkt de ambtenaar van de burgerlijke stand wel een naam.
Hahahaha en als dat een man is vragen we zijn naam (die mogelijkheid hebben we ook al besproken).
Het zal wel geen meisje zijn want het was errug duidelijk.
De vorige keer was het gelukkig wel een meid want toen kwamen we er ook niet uit. Kop of munt is ook wel een goede!!
[...]
En anders bedenkt de ambtenaar van de burgerlijke stand wel een naam.
Hahahaha en als dat een man is vragen we zijn naam (die mogelijkheid hebben we ook al besproken).
Het zal wel geen meisje zijn want het was errug duidelijk.
De vorige keer was het gelukkig wel een meid want toen kwamen we er ook niet uit. Kop of munt is ook wel een goede!!

dinsdag 23 december 2008 om 10:41

dinsdag 23 december 2008 om 10:48
Wij kwamen er ook niet uit, en in de laatste weken, las ik de DE naam die me echt aansprak, en ik had die naam al eerder gehoord. En vond het toen ook al een leuke stoere niet alledaagse naam, mijn man vond het ook meteen mooi,. Dus wij waren er uit, ons zoontje heet Kian,. krijg er erg leuke reacties op, je hoort het ook niet zo vaak. Al hoor ik het nu wel steeds vaker, maar dat is omdat ik er meer op let denk ik.
Succes met de bevalling straks en met de keuze van de naam.
Succes met de bevalling straks en met de keuze van de naam.
dinsdag 23 december 2008 om 10:55
Een naam is een naam. Niet meer dan dat. Het leven(sgeluk) van het kind hangt er niet vanaf of zo. Kies iets wat aardig klinkt, niet te vaak voorkomt, makkelijk te spellen is en geschikt is voor een klein jongetje en een grote man. Je hebt trouwens zat volwassenen die helemaal niet zo blij zijn met de naam die hun ouders hebben uitgekozen. En dan heb je daar dus als ouders zoveel heisa om gemaakt...
Het is zonde van je energie en van je tijd. En helemaal zonde dat je daar ruzie over gaat maken met je man.
Het is zonde van je energie en van je tijd. En helemaal zonde dat je daar ruzie over gaat maken met je man.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
dinsdag 23 december 2008 om 10:55
oplossing 1; Tygo + Tim = Timmo
oplossing 2, de een geeft het kind de achternaam, de andere kiest de voornaam.
En ja, dat je die naam zo belangrijk vind heeft ook met je hormonen te maken.
Als het niet rijmt op iets heel vervelends, of in een andere veel voorkomende taal iets heel vervelends betekent, komt het heus wel goed.
oplossing 2, de een geeft het kind de achternaam, de andere kiest de voornaam.
En ja, dat je die naam zo belangrijk vind heeft ook met je hormonen te maken.
Als het niet rijmt op iets heel vervelends, of in een andere veel voorkomende taal iets heel vervelends betekent, komt het heus wel goed.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
dinsdag 23 december 2008 om 10:59
quote:el31 schreef op 23 december 2008 @ 10:32:
Ik heb hetzelfde probleem. Ben nu bijna 31 weken en geen idee van naam! Wij weten niet of het een jongen om meisje wordt, dus moeten we ook nog 2 namen kiezen. Ik vind veel namen wel leuk maar niet voor mijn zoon/dochter!!! Mijn vriend heeft wel de namen, maar met die namen hetzelfde, leuke namen maar niet voor mijn kindje!!! hij heeft gezegd dat ik maar met betere voorstellen moet komen en anders kiest hij..
Succes met het kiezen van de naam.Volgens mij maak jij het gewoon veel te moeilijk. Waarom zijn de namen die jullie leuk vinden niet goed genoeg voor jullie kind? Kom op zeg, zo belangrijk is het ook weer niet.
Succes met het kiezen van de naam.Volgens mij maak jij het gewoon veel te moeilijk. Waarom zijn de namen die jullie leuk vinden niet goed genoeg voor jullie kind? Kom op zeg, zo belangrijk is het ook weer niet.
dinsdag 23 december 2008 om 11:01
Wij vonden het allebei de keren ook heel moeilijk en hebben ook op het laatste moment een soort compromis gesloten.
Wat mij allebei de keren is opgevallen is dat het eigenlijk niet uit maakt welke naam je kiest. Na een paar weken ben je helemaal gewend aan die naam en als je een leuk kind hebt (wat je eigen kind natuurlijk is ) dan is de naam die erbij hoort ook leuk.
Net zoals je positieve of negatieve gevoelens bij een naam kunt hebben omdat je iemand kent met die naam.
Mijn Floor is nu dus ook echt een Floor en ik kan me geen andere naam voorstellen terwijl ik eigenlijk een Robin of Violet had gewild.
(ik vind Bas trouwens erg leuk, stel me daar ook een heel lief jongetje bij voor)
Wat mij allebei de keren is opgevallen is dat het eigenlijk niet uit maakt welke naam je kiest. Na een paar weken ben je helemaal gewend aan die naam en als je een leuk kind hebt (wat je eigen kind natuurlijk is ) dan is de naam die erbij hoort ook leuk.
Net zoals je positieve of negatieve gevoelens bij een naam kunt hebben omdat je iemand kent met die naam.
Mijn Floor is nu dus ook echt een Floor en ik kan me geen andere naam voorstellen terwijl ik eigenlijk een Robin of Violet had gewild.
(ik vind Bas trouwens erg leuk, stel me daar ook een heel lief jongetje bij voor)
dinsdag 23 december 2008 om 11:01
dinsdag 23 december 2008 om 11:03
quote:Mimidepimi schreef op 23 december 2008 @ 11:01:
Ja Timmo vind ik persoonlijk wel goed bedacht! En een leuke aparte naam, ken ook een jongetje dat zo heet. Klinkt heel leuk.
Misschien heeft jullie vader/opa/broer/speciaal iemand een mooie naam zodat je kunt vernoemen, of het iets verbasterd?Zou ik niet doen, dan moet hij zijn hele leven uitleggen dat hij niet Timo heet, maar Timmo, ja, met dubbel m.
Ja Timmo vind ik persoonlijk wel goed bedacht! En een leuke aparte naam, ken ook een jongetje dat zo heet. Klinkt heel leuk.
Misschien heeft jullie vader/opa/broer/speciaal iemand een mooie naam zodat je kunt vernoemen, of het iets verbasterd?Zou ik niet doen, dan moet hij zijn hele leven uitleggen dat hij niet Timo heet, maar Timmo, ja, met dubbel m.