Help! Dochter verliefd

06-11-2010 17:34 175 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is bijna 9 en heeft een oudere broer van 11. Die heeft een vriendje van net 12 en die was stapelverliefd op mijn dochter. Ze hadden ook "verkering", ze was helemaal in de wolken. Hij was zo lief voor haar hihi.

Nu het probleem. Hij mag geen verkering met mijn dochter van zijn ouders en heeft daar thuis flinke ruzie over gehad. Blijkt dat hij al vanaf woensdag stiekem doet en erover liegt tegen zijn ouders. Hij vindt haar erg leuk en lief, maar wil ook geen ruzie met zijn ouders.

En dus heeft hij het uitgemaakt nadat zijn vader gister weer zat te vissen naar antwoorden en toen erg boos is geworden.

Jochie verdrietig, mijn dochter ook...

Het is niet dat zijn ouders iets tegen mijn dochter hebben ofzo, maar ze vinden haar te jong voor hem.

Ergens kan ik dat begrijpen. Maar ik denk dat je zoiets per kind moet bekijken. Ik ken bijvoorbeeld zat jongens waarbij ik er niet aan moet denken dat mijn dochter daar "verkering" mee heeft omdat zij veel verder zijn dan zij.

Begrijp me niet verkeerd als ik het over verkering heb want zowel hij als mijn dochter zien verkering gewoon als verliefd zijn, handje vasthouden, soms een tekening of briefje geven en soms een klein kusje. Niks geen dingen die niet bij mijn dochters leeftijd passen. Verder spelen ze alletwee gewoon met eigen vriendjes en vriendinnetjes.

Nu snap ik ook dat sommige jongens van 12 veel verder zijn in hun (seksuele) ontwikkeling dan meisjes van 8, ik kom ook niet uit een ei natuurlijk.

Daar is bij deze jongen echt nog geen sprake van, echt nog een jochie die met lego speelt, zichzelf veeeeel te jong vind voor dingen als tongen enzo. Ik zie er dus absoluut geen kwaad in en snap niet dat die ouders zo dwars zitten.

Ze spreken na school niet af, het is alleen op school en/of als hij bij mijn zoon komt spelen en op hyves. Waar maken ze zich nou druk om? Of ben ik gewoon gek?

Ik wil graag advies van mensen die er buiten staan. Ik vind het zo zielig voor mijn dochter maar ook voor hem... Hij stond er gisteravond gewoon om te huilen omdat hij vreselijke straf had gehad, vader tegen hem schreeuwen, op de tafel slaan enz enz... Hij zit dus tussen 2 vuren in.

Voor mijn zoon vind ik het ook zielig, die zit er ook tussenin, logeert daar nu ook nog. Wil ook niet dat hun vriendschap kapot gaat hierdoor.

Moet ik die ouders bellen om hierover te praten? Of gewoon zo laten en denken het slijt wel? Maar ik ben zo benieuwd naar hun idee/gevoel hierover. Schamen ze zich dat hun enige kind verkering heeft met een meisje van bijna 9? Zijn ze bang dat hij verder is dan zij?

Het gaat hier trouwens over kinderen van speciaal onderwijs. Hij zit in groep 7 en mijn dochter in groep 5.
Bianca, ik zou gewoon graag willen weten wat de reden is. Misschien omdat ik nu het idee krijg dat het ze om mijn dochter te doen is.

Mijn zoon is net terug van logeren en zei trouwens dat hij helemaal geen verkering meer mocht van zijn ouders, met niemand dus. En dat zijn ouders, met name zijn moeder, bleef zeuren over mijn dochter.
Ik zou contact zoeken met de ouders, maar ik zou niet bellen, ik zou langs gaan om het er over te hebben, misschien wordt het voor jou dan ook een stuk duidelijker waarom die ouders dat niet willen, of misschien strijken die ouders hun hand over hun hart en laten het los, naar aanleiding van jouw verhaal.
quote:Jala5 schreef op 06 november 2010 @ 18:00:

[...]

Dat snap ik wel, dat je dat niet wilt.

Maar dacht zelf meer dat bij een twaalf jarige die onschuld er snel af is.

Ja ik weet dat dus niet. Ik heb zelf een zoon van bijna 12 en die is ook nog zo onschuldig als een lammetje. Hij speelt veel met dat vriendje en zie gewoon 2 dezelfde jochies die van lego's houden, lachen om de kinderachtigste grapjes enz.

Jongens die totaaaaaal niet bezig zijn met sex enzo.

Maar ja misschien is het naoief om te denken dat dat misschien pas volgend jaar komt.

Las ook ergens dat jongens op die leeftijd 2 jaar achterlopen op meiden, dan valt het leeftijdsverschil best mee haha.
Het zal ze best om je dochter te doen zijn, ja. Die is namelijk pas negen.

Zo moeilijk lijkt het me niet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
En aan de ene kant begrijp ik de jongensmoeders ook hoor, ik moet er ook niet aan denken dat mijn eigen zoon iets met een (jonger) meisje zal doen wat het meisje misschien helemaal nog niet wil.

Maar ja niet elke 12 jarige jongen wil graag een stapje verder, denk ik..
ehm.... het gaat over een verkering van een 9 jarige, what's the fuss??

Ik snap die ouders trouwens wel., mIsschien is/lijkt het nu onschuldig maar op die leeftijd staan ze een keer op en gieren de hormonen ineens door hun lijf.

Laat gaan, troost je dochter, zet een leuke dvd op en geef een reep chocola. Werkt voor alle leeftijden
quote:Cateautje schreef op 06 november 2010 @ 18:03:

Ik zou contact zoeken met de ouders, maar ik zou niet bellen, ik zou langs gaan om het er over te hebben, misschien wordt het voor jou dan ook een stuk duidelijker waarom die ouders dat niet willen, of misschien strijken die ouders hun hand over hun hart en laten het los, naar aanleiding van jouw verhaal.

Daar twijfel ik dus aan. Aan de ene kant denk ik ook laat maar gewoon allemaal, over een week is ze het misschien allang vergeten. Zo zijn kids ook. Maar aan de andere kant...

Ik wil ook geen scheve gezichten of ruzie... Ik wil niet dat mijn zoon zijn beste vriendje hierdoor kwijtraakt.

Ikzelf praat hier nu ook niet meer over met mijn kinderen, behalve als ze iets vragen.

Zijn ouders doen dat wel constant, ook waar mijn zoon bijstaat. Zeuren over zijn zusje. Hij vind dat ook niet leuk, zit er tussenin, net zoals ook het vriendje tussen 2 vuren in zit.
Weet je, ik word altijd een beetje " ibbelig " van dat relatietje spelen van die kinderen. En voornamelijk door het aanmoedigen van de ouders van die kinderen. Dat je elkaar leuk vindt; prima. Dat je weet-ik-veel-wat-met-elkaar hebt, ook goed. Maar met negen heb je geen verkering waarbij je moeder je aanstaande schoonmoeder op gaat lopen bellen en dat hand in hand en kusjes geven.... kom op, zeg; ga lekker met je Baby Born kroelen. Verkering heb je als je puber bent.

Ik snap die ouders eigenlijk prima.
Zo kun je ook zien ja Bianca, mijn dochter kroelt ook echt nog wel haar baby born hoor... Als hij niet kijkt.;)
o mijn zoon speelt soms ook nog met lego, maakt ook nog poep en plas grapjes.

Maar onder de douche of onder zijn lakens is het echt een grote jongen, misschien wil je dit niet horen, maar het is wel zo.

Oja, onlangs heeft hij mijn telefoon geleend om op hele specifieke sites te kijken, was ik niet blij mee.
Dus jouw dochter is eigenlijk ook nog heel kinderlijk? ( als in spelen met poppen etc ) Waar komt dan dat hele verkeringsgedoe vandaan?
Waar gáát dit over? Het kind is 8, en dan gaan bellen naar andere ouders waarom hun zoon geen verkering met haar mag?

Misschien kom ik dan uit een ei, dat moet dan maar.
Liefdesverdriet van een 9 jarige is toch ook niet zo moeilijk te handelen? Daar kan je als moeder wel mee uit de voeten toch zonder ouders op te gaan bellen?

Mijn 20 jarige zit met flink liefdesverdriet en daar heb ik echt mijn handen aan vol, en nee ik ga zijn ouders niet opbellen.

Sorry, misschien kom ik een beetje kattig over maar ik snap de drukte gewoon niet zo goed.

( al is het sneu voor je dochter dat ze verdrietig is hoor )
quote:flevomama schreef op 06 november 2010 @ 18:12:

Als hij niet kijkt.;)Ik heb het idee dat JIJ het reuze leuk en erg schattig vindt, dat ze verkering hebben.
quote:gnoompje schreef op 06 november 2010 @ 18:14:

Waar gáát dit over? Het kind is 8, en dan gaan bellen naar andere ouders waarom hun zoon geen verkering met haar mag?

Misschien kom ik dan uit een ei, dat moet dan maar.Ik kom uit hetzelfde nest, blijkbaar.
Mijn toen 12 jarige keek naar Pokemon EN sex.
quote:gnoompje schreef op 06 november 2010 @ 18:14:

Waar gáát dit over? Het kind is 8, .

O ja............. bijna 9 is gewoon nog 8. Goed van jou!

Nou is 't nóg erger.

Misschien zijn zijn ouders bang dat zoon straks wordt beschuldigd van pedofilie.
quote:iry schreef op 06 november 2010 @ 18:16:

Mijn toen 12 jarige keek naar Pokemon EN sex.Klopt, hier ook.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 november 2010 @ 18:18:

[...]

Klopt, hier ook.En ze vragen wel aan je wat is nu precies evalueren? maar niet wat is pijpen eigenlijk?
dat was wat ik ook al zei, als het fout gaat is de jongen de gebeten hond.

daar moet hij voor/tegen beschermd worden.
quote:iry schreef op 06 november 2010 @ 18:19:

[...]

En ze vragen wel aan je wat is nu precies evalueren? maar niet wat is pijpen eigenlijk? Een Pokemon evOlueert toch? Als die vrouwtjes niet ovuleren, tenminste....
quote:Jala5 schreef op 06 november 2010 @ 18:20:

dat was wat ik ook al zei, als het fout gaat is de jongen de gebeten hond.

daar moet hij voor/tegen beschermd worden.Misschien vinden die ouders wel dat hun zoon in bescherming moet worden genomen tegen een vroegrijpe 8 jarige.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 november 2010 @ 18:28:

[...]

Misschien vinden die ouders wel dat hun zoon in bescherming moet worden genomen tegen een vroegrijpe 8 jarige.Tja, dat kan ook: het was in Spanje dat moedertje van 10?
Doe even normaal zeg, een 8jarige met een 12jarige? Lijkt me zeer ongezonde situatie waar geheid gezeik van komt. Bescherm die kinderen alsjeblieft tegen zichzelf.

Ik vind die andere ouders eigenlijk de verstandigsten!

Je kind is 8!!!8! Geen negen 9. Al helemaal geen 12!

Laat d'r lekker kusjes geven op de poster van Ralph Makkenbach (oid).

Hier hoef je geen kinderen voor te hebben om een gezond besluit te nemen.
This is not kosher!
Ik zou er als ouder van de 12 jarige wel raar van staan te kijken als de ouders van de negenjarige gaan bellen om te vragen waarom de koters geen verkering mogen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven