Help nog steeds gebroken nachten, 9 maanden

03-04-2009 12:56 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi allemaal,

Luciferhoutjes zijn inmiddels niet genoeg meer. Mijn zoontje (9 mnd) slaapt nog steeds niet door. Hij sliep met 12 weken goed door, daarna is hij erg ziek geweest (hersenvliesontsteking gehad) en sliep bij het beter worden niet meer door ivm eczeem wat de kop op stak. Daarna enkele weken wel doorgeslapen, maar toen begonnen de oorontstekingen. Eerst was dat 1 x per maand: week ziek, week eczeem en daarna dus 2 weken beter en goed slapen. Nu heeft hij inmiddels om de 2-3 weken oorontsteking. En wanneer hij tussendoor is opgeknapt van de oorontsteking, dan pakt hij verder alle verkoudheden op. En dus nu hoest hij zichzelf steeds weer wakker. Inmiddels al bij de KNO arts geweest, maar die doet nog niks onder de 1 jaar en volgende week gaan we naar de kinderarts.

Hij eet en drinkt overdag goed en heeft s'nachts ook geen honger. De laatste papfles krijgt hij rond 9 uur. Hij slaapt tot 24.00 uur en daarna is het huilen. We hebben hem al proberen te troosten en dan steeds de intervaltijden verlengt. Of laten huilen. Maar hij slaapt bij mijn oudste zoontje op de kamer, en dan heb ik 2 kinderen aan het huilen. Het is ook niet zo dat een aai over de bol helpt. We zijn echt enkele uren s'nachts met hem bezig. Hij wordt pas rustig wanneer hij bij ons is. Maar bij ons in bed slapen (doen we wanneer hij erg veel pijn heeft) is ook geen optie meer. Ik slaap dan zo oppervlakkig. Ik weet het even niet meer. Hebben jullie nog tips. Alles is welkom!

liefs,

tulip
hoi Tulip,

hier ook een mama die heel moehoe is omdat zoonlief ( bijna 1 ) halve nachten aan het spoken is. Met 8 maanden heeft hij buisjes gekregen omdat hij elke week oorontsteking had, maar tot nu heeft dat niet geholpen...

Vannacht heb ik ( had ik wel eens gehoord bij baby's ) mijn slaapshirt ( met mijn geur ) in zijn bedje erbij gelegd. Het kan toeval zijn, maar hij heeft geslapen tot 5.15 uur en dat is hier echt hemels ....

Ik ga nu hopen op een tweede goede nacht ..

succes, groetjes Leanne
Ik zou hem de komende dagen preventief paracetamol geven, kijken hoe het gaat. Blijft het goed (zo te horen valt 1x huilen onder goed) gaan dan heeft hij waarschijnlijk dus pijn. En eventueel een andere kno arts benaderen. Andere arts heeft misschien andere inzichten. Vaak kan je gewoon zelf bellen zonder verwijskaart of iets dergelijks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven