het consultatiebureau

29-11-2008 19:40 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil toch graag eens weten hoe jullie het allemaal hebben gedaan!!!

Afgelopen week zijn we op het cb geweest. Onze zoon is 9 maanden. We moeten nogal wat dingen aanpassen.

Van de een op andere dag moet zijn avondflesje eraf! Dat zie ik dus helemaal niet zitten. En mijn zoontje denk ik ook niet

Wat kan die laatste fles nou voor kwaad???

De laatste tijd is het ook een drama om hem in de ochtend of middag op bed te leggen. Hij krijst alles bij elkaar totdat hij helemaal overstuur is. Ik ga wel een paar keer naar hem toe om te laten zien dat ik ernog wel ben maar ook dat helpt niet. Zodra ik met hem ga wandelen is hij vertrokken en kan ik hem overleggen in zijn bedje. Op het bureau zeggen ze dat ik hem maar moet laten krijsen, hij leert het dan vanzelf....

Pfff... ik vind het allemaal zo moeilijk.....

Wat moet ik doen?
Dit advies kreeg ik vandaag:

In bed leggen, laten huilen, na 5 minuten gaan kijken, weggaan en verder laten huilen. Totdat hij vanzelf stil wordt.

Dat kan uren duren en ze noemen het dan ook de harde aanpak. Ik vind het niet leuk om te horen, maar het is wel het enige wat we nog niet geprobeerd hebben. Dus we gaan het toch maar doen. Je bent ten einde raad of niet...
Het is moeilijk hoor een kind op de juiste manier opvoeden!

Het is ook allemaal passen en meten wat wij fijn vinden en wat hij fijn vind en dat moet maar net samen gaan.

Vind het toch wel fijn om te horen dat we het dus niet totaal verkeerd doen.

Ook maakten ze er nog net geen probleem van dat hij nog niet kruipt!!!! Hij vind het heerlijk om zittend te spelen maar nee hij moet op zijn rug spelen en zich dan kunnen vermaken met omrollen etc....

Ben nu wel van mening dat het allemaal wel goedkomt!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven