Het Grote Babyvragentopic deel 3

13-05-2018 09:23 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het derde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om gezellig met ons mee te praten over luiers, hapjes, slapen en andere mijlpalen!
Karzou, dat klinkt heerlijk!

Krul, leuk hè, al die ontwikkelingen! Hier ook veel draaien, zodra ik haar neerleg ligt ze op haar buik. Wel alleen nog vis links, rechts wordt wat vergeten tot nu toe. Ze probeert op haar buik ook steeds haar beentjes op te trekken. Lukt nog niet, maar ze doet hard haar best!
Hoop dat de fysiotherapeut ook aangeeft dat het de goede kant op gaat met het hoofd van zoon.

Ach Quest, wat naar dat het met je zoon nog steeds zo moeilijk gaat. Sneu, zo'n kleintje die niet goed in zijn vel zit, en pittig voor jullie! Hoop dat een nachtje bij oma jullie goed doet!

Hier is iedereen weer beter. Maar zowel dochter als vriend zijn nog wat uit humeur, dus die mogen elkaar vermaken vandaag!
Ha meiden!

Wat een leuke ontwikkelingen hier allemaal! Het gaat zo vreselijk snel allemaal :-)

Quest, jeetje, ik snap dat jullie een nachtje rust nodig hadden. Hopelijk vinden jullie snel de de reden van de onrust.

Ik merk dat ik steeds minder meeschrijf hier, onze kleine meid is volgende maand al een heuze dreumes!

Ik ga me richten op het dreumes topic en ik zie jullie daar vast weer snel ;-)
Chantiĺly: alvast gefeliciteerd:)!

:hug: :hug: voor iedereen die het wel even gebruiken kan. Leef met jullie mee.

Ik ga zo een pak kv kopen. Over 2 weken ga ik half half proberen te doen want dan is ons meisje 6 maanden. En dan binnen niet al te lange tijd stappen we helemaal over. Wat een rust. Tips waar ik aan moet denken? Een poedertoren kopen in ieder geval. We gaan voor de biologische opvolgmelk van de AH trouwens.

Verder zitten we hier weer op 3 nachtvoedingen. Ik was zo blij dat het er maar eentje was. Ditis gewoon weer het oude ritme. Terwijl ze de hele dag drinkt. Het is ook niet leuk meer. Kan haar niet normaal vasthouden of ze hapt. En als ze niet krijgt gaat ze zeuren. Terwijl er bij iemand anders in de armen of in de box niets aan de hand is. Gezien mijn vrouw weer werkt vanaf deze week en ik nog 2 weken vakantie heb, drinkt ze heel vaak. Maar helaas helpt het niet bij de nachten.
Nou mijn zorgen zijn gelukkig weggenomen. De fysio vond het alles behalve zorgwekkend. Dit hoef je niet eens op te laten meten zei ze!
De bolling van de onderkant van de schedel begon al mooi te komen, bovenkant komt later mee. Zoon heeft een wat breder koppie waardoor het ook platter lijkt. En zn kruin zit ook nog eens ongunstig wat dat betreft.
Nou maar hopen dat ze morgen op cb er niet weer over gaan lopen miepen, dan kan ik het antwoord van de fysio geven.

@Aankleefsjaan, bedankt voor de link naar je topic, ik heb het doorgelezen! Wat fijn dat het bij je dochter al beduidend minder is met 8,5 maand!
Tralalalala
Fijn Krullenbol! Dat moet een opluchting zijn.

Suikerwafel sterkte met de nachtvoedingen, als je gaat opbouwen met KV wordt dat hopelijk weer minder.

Chantilly wat gaat het hard he! Gefeliciteerd alvast en tot over een paar maanden in het dreumestopic.

Quest wat heftig allemaal, goed dat je even voor jezelf kiest veel sterkte!

Weer een vraagje van mijn kant, we gaan in september toch proberen om te vliegen (korte vlucht naar Scandinavie van 1,5u). Nou is zoon totaal geen schootzitter, wil er altijd meteen af. Ben heel erg benieuwd of jullie ervaringen hebben met het vliegen met baby die eigenlijk altijd in beweging is en niet kan stil kan zitten en ook echt gaat piepen en huilen als je hem op schoot zet. Ik heb stiekem de hoop dat de omgeving hem genoeg afleidt en zal wat filmpjes op de Ipad zetten en eventueel een nieuw speelgoediets kopen, daar nog tips voor? Ook begreep ik dat tijdens het stijgen en landen drinken zou kunnen helpen tegen pijn aan de oortjes, zou alleen een speen ook voldoen?
@budgy toen zoon 9 maanden was vlogen wij naar Belgrado. Ons model is ook echt geen schoolkind. Paar minuten dan is t klaar. Maar heen viel hij op schoot al in slaap voor we de lucht in waren en en heeft een poos geslapen op schoot. Daarna op schoot gespeeld en nog even in t gangpad met een ander kindje. Terug ging iets moeizamer maar na wat gekrijs wel weer op schoot ingeslapen. En daarna nog een half uurtje moeten entertainen. Wij gaven een flesje water, melk of sap bij stijgen en landen.
Ik vond alles er omheen (Servië is buiten eu, dus meer controles) veel meer gedoe dan t vliegen zelf. Zo stonden we 2 uur in de rij voor de paspoort controle op Schiphol omdat je met kind niet door die automatische mag en er net een kist uit India was geland. Zonder buggy en zonder draagzak. Dat was de hel. Vooral toen zoon ook nog door z’n luier heen platste en ik hem daar in de rij moest verschonen. Wij waren maar een lang weekend weg en feitelijk ben je twee dagen kwijt aan reizen. Al met al het vliegen viel me mee, de rest was enorm pittig.
Budgy: het gaat om het slikken. Bij een speen gebeurt dat vaak niet. Wij hadden geen afgekolfde melk mee we dachten dat aanleggen wel kon. Kon dus niet omdat baby op schoot naar voren moet kijken. Wij hebben toen steeds onze pink in het water gedoopt en in haar mond gedaan.
Toen we eenmaal in de lucht waren hebben we haar languot over ons heen neergelegd.
Otis heeft een nieuw slaapritme...
18.00 naar bed...05.00 wakker.....flesje....weer slapen....7.00 wakker....vreemd.
Westerpaviljoen schreef:
15-08-2018 11:07
18.00 naar bed...05.00 wakker.....flesje....weer slapen....7.00 wakker....vreemd.
Heerlijk! Heeft mijn oudste heel lang gehad (ok, hij is er net vanaf) en met de jongste gaat het ook die kant op :biggrin:
Dank voor de reacties. Wij gaan ook een lang weekend teckeltje... wilde eigenlijk niet vliegen met een baby, maar man heeft me overgehaald. Klinkt inderdaad allemaal best pittig! Ik hoop dat ik het een beetje los kan laten op het moment zelf en tot nu toe is vaak gebleken hoe drukker ik me maak om iets waar ik met zoon naartoe moet dat het altijd meevalt, hoop dat dat deze keer ook geldt.

En dankje Suikerwafel, hoopte dat hij met het sabbelen aan een speen ook slikt, maar in water dopen is een goede. Een fles heeft hij altijd binnen een paar minuten weg en water neemt hij af en toe een slok, dus ben bang dat ik hem niet een hele landing en daling kan laten drinken :) (sowieso kan ik geen 2 flessen binnen 1,5u geven).

We gaan het meemaken, ik dacht dat de buggy als handbaggage meemocht dat zou in ieder geval al iets schelen.

Hoe lang heeft hij dat al WP? Misschien even wat meer honger door een sprong ofzo. Wij hebben een tijdlang ook gehad 5 uur flesje maar dan uitslapen tot 8/9u vond ik wel heerlijk (ik ben zelf bijna altijd vroeg wakker, dus 5 u geen probleem) en dan had ik de ochtend voor mezelf. Nu is het 6/7 wakker en aan :).
Misschien helpt het om een broodkorst te geven om op te sabbelen? Daar krijg je volgens mij wel extra speeksel van wat je moet slikken.
Budgy wij dachten ook dat de buggy als handbagage mee kon maar die konden we mooi ps bij de bagageband na de paspoort controle ophalen. Zowel in Belgrado als in nederland. Hij stond niet bij de gate zoals Transavia mij beloofd had. Heel pissig was ik daarover. Maar ik spreek geen woord Servisch en in nederland werden we een bus in gepropt voor ik pissig kon worden. Het scheelt natuurlijk dat je in de eu blijft. Ik zou voor de volgende x zeker een draagzak meenemen voor ‘je weet maar nooit’. Genoeg schone kleding voor in t vliegtuig. Wij hebben echt veel ongelukken gehad (zoon had toen ook fase dat elke poeplading buiten de luier kwam). Om bezig te houden verder idd crackers soepstengels broodkorst etc, voor op momenten dat t echt niet gaat. Ik vind op vakantie zijn met en baby overigens heel erg leuk alleen het er naartoe gaan bevalt me minder goed.
Sorry voor de negatieve reactie budgy. Hoop dat het voor jullie meevalt
Wat gaat het hard met zo’n kleintje, opeens kan hij schuiven, pakt het eten van mijn bord en vind de tv kabel interresant..
ik ben nu een week alleen, man is opeen korte vakantie dat is wel even wennen zeg. Hopelijk gaan de komende nachten beter dan de afgelopen
@schoenen ik las dat jullie het daar net over hadden, maar wanneer begin je daarmee.. nu heeft hij meestal gewoon blote voeten, doe hem alleen naar het kdv voor de vorm sokken aan

@vakantie wij willen dit jaar ook op vliegvakantie gaan hij is dan 8 maanden vind het wel spannend hoor, ook omdat ons centerparcs avontuur zo’n flop was ;-) hopelijk wordt dit wel leuk en anders wachten we wel een paar jaar met vakantie :-D
Dank tip van broodkorst en cracker is top had ik nog niet aan gedacht!

En geen probleem teckeltje, draagzak in mn rugzak proppen check! Ik ga zelf ook al van het ergste scenario uit en alleen van de gedachte al krijg ik stress :proud:

Ballys, schoenen hoeven pas als ze buiten gaan lopen lees ik overall, dus hier nog geen schoenen :)

Oja Vegas volgens mij vroeg jij dat, zoon kruipt gewoon op blote benen buiten, zelf hebben wij vrij gladde tegels in de tuin, maar op vakantie echt ruwe tegels. Ik dacht ook dat zal hij niks vinden, maar het deed hem niks en geen schaafwonden of blauwe plekken op zn beentjes. Wellicht beschermt het babyvet goed. Gras daar in tegen vind hij niks. Dan gaat hij kruipen als een reptiel (beetje lastig uit te leggen maar op 1 hand en en voet "staan" zeg maar).
@schoenen: kinderschoenenwinkel hier zegt dat ze pas nodig zijn als ze zelfstandig kunnen lopen met iets in hun handen. Dus zonder tafel, maar met bijvoorbeeld een bal. Ze wilden ons dus eigenlijk ook geen slofjes verkopen, maar die wilden wij perse wel omdat we niet wisten hoe schoon de vloeren waren in de grote hal van center parks.
Ik ben ook zo’n stress kip hoor budgy. De auto naar Frankrijk was ook afgeladen vol onder het mom van ‘je weet maar nooit’. M’n vriend wordt er af en toe wel gek. Die is zelf zo relaxt dat ik daar dan weer stress van krijg... die gaat gerust een week op vakantie en pakt dan 3 t shirts en twee onderbroeken in...

Ik heb bij h&m nu maar instappers voor hem gekocht voor als hij buiten gaat op t kdv omdat ie daar dan Iets aan z’n voeten moet
budgy86 schreef:
15-08-2018 11:21
Dank voor de reacties. Wij gaan ook een lang weekend teckeltje... wilde eigenlijk niet vliegen met een baby, maar man heeft me overgehaald. Klinkt inderdaad allemaal best pittig! Ik hoop dat ik het een beetje los kan laten op het moment zelf en tot nu toe is vaak gebleken hoe drukker ik me maak om iets waar ik met zoon naartoe moet dat het altijd meevalt, hoop dat dat deze keer ook geldt.

En dankje Suikerwafel, hoopte dat hij met het sabbelen aan een speen ook slikt, maar in water dopen is een goede. Een fles heeft hij altijd binnen een paar minuten weg en water neemt hij af en toe een slok, dus ben bang dat ik hem niet een hele landing en daling kan laten drinken :) (sowieso kan ik geen 2 flessen binnen 1,5u geven).

We gaan het meemaken, ik dacht dat de buggy als handbaggage meemocht dat zou in ieder geval al iets schelen.

Hoe lang heeft hij dat al WP? Misschien even wat meer honger door een sprong ofzo. Wij hebben een tijdlang ook gehad 5 uur flesje maar dan uitslapen tot 8/9u vond ik wel heerlijk (ik ben zelf bijna altijd vroeg wakker, dus 5 u geen probleem) en dan had ik de ochtend voor mezelf. Nu is het 6/7 wakker en aan :).
Allereerst, ik snap dat je het spannend vindt. Vond ik ook. Achteraf viel het me erg mee. Wij hebben met 7 & 8 mnd twee lange vluchten van 8 uur gehad. De eerste ging voorbeeldig, hij heeft toen het grootste deel geslapen. De tweede vond hij alles te leuk en interessant en waren we entertainment team (dat kan je afwisselen als je met zn tweeen vliegt). Gelukkig geen mega huil ervaring. Ik zou het zo weer doen. En de korte Europese vluchten dus ook. In het ergste geval is het even afzien.

Vliegtips:
* de gouden tip :-D extra kledingsetje(s) mee voor iedereen. Dit was bij ons (en meerdere mensen die ik hier over sprak) geen overbodige luxe. Het is toch wat anders als normaal en ongelukken komen vaker voor. Ook op kort stuk, bij ons was dit zowel voor zoon als voor mij nodig, binnen een half uur :facepalm:
* extra eten mee (bv soepstengels, broodkorsten)
*Extra melk mee in handbagage. Sws extra melk mee voor het geval je bv vertraging oid hebt/baby opeens heel veel meer wil drinken. Eet, drink, slaap, gedrag kan anders zijn dan normaal. Die van ons wilde opeens veel meer. En idd zorg dat je een flesje melk/water voor bij het opstijgen klaar hebt ivm oortjes. Je kan ook halve flesjes geven.
* een paar nieuwe speeltjes voor in het vliegtuig
* draagzak/doek mee in de handbagage (je krijgt je buggy niet altijd direct aan de gate terug, maar pas bij de bagageband, dit is per vliegveld anders).
* bel de maatschappij/check de site wat je extra mee mag voor de baby. Wij mochten gratis extra mee: buggy, maxicosi, luiertas. Dat verschilt per maatschappij. Buggy mag meestal mee tot de gate= Handig!

En vooral! Veel plezier! Ik vind vakantie met zoon super leuk! :-D
J. zit!! Niet vanuit lig zelfstandig nog, maar ze blijft wel netjes rechtop zitten als je haar neerzet, de max is 20 sec. Duurt vast allemaal niet lang meer :-D :-D
Westerpaviljoen schreef:
15-08-2018 11:07
En dan weer slapen van 11 tot 13?en dan weer om 18.00?goed ritme toch!
Nou we zijn eruit

Baby is 10 maanden en doet nog maar 1 slaapje overdag. Hallelujah.
Ik kan helaas geen vliegtuig tips geven :-D Wij gaan eigenlijk altijd met de auto en dan blijven we in Nederland of soms Duitsland, België, niet ver dus haha.

Hier heeft zoon flink last gehad van de vaccinaties van gisteren.
Daarbij is hij wat verkouden(soepoogje heel de tijd) en heeft hij op en af verhoging/koorts.
Net is hij op zn zij als een blok in slaap gevallen.
Hij zit niet helemaal lekker in zn vel...

Gisteren voor het eerst worteltjes geprobeerd hahaha te leuk die eerste keer hij vond het wel redelijk ok ;)
Tralalalala
@ suikerwafel, ik las je bericht en dacht dat ga ik ook eens proberen, en ja hoor zoon kan ook zitten! Als hij met zn handen mag steunen op de vloer minuten lang anders idd iets van een halve minuut. Snel he!
Het achteruit schuiven gaat ook steeds sneller en hij weet overal wel een kabeltje te vinden.. als manlief weer thuis is mag hij aan de slag met alles wegwerken :-)
Hij gaat ook al fanatiek in de kruiphouding maar probeert zich dan op te drukken tot staan.. hij plankt dus de hele dag zeg maar en houdt het langer vol dan zn moeder 8-)
Dames, mag ik jullie om jullie inzicht vragen?

Onze dochter is 7 weken en doet het super. Voor de zekerheid heb ik tijdens de zwangerschap een box geleend van een vriendin. Die staat tot op heden nog op zolder, want ik weet eigenlijk niet of en waarom we 'm neer moeten zetten.

Mijn man lijkt het wel praktisch, maar ik zie het nut er (nog) niet zo van. We hebben katten, dus daarvoor hoeven we het niet te doen (want die klimmen er, in tegenstelling tot bijvoorbeeld honden, toch wel in, dus voor mijn gevoel kan ik ook met box alsnog niet even snel naar boven, het toilet of wat dan ook). Onze woonkamer heeft een open keuken, dus ook met koken is ze goed in de gaten te houden.

Wat zouden jullie doen in dit geval, wel of geen box? En wat zijn de voordelen van wél een box?
Krul, leuk die eerste hapjes! Dochter heeft gister voor het eerst broccoli gehad, ze vond het prima! Wil erg graag zelf de lepel vasthouden, met als gevolg dat het eten overal zit behalve in haar mond :-)

Leuk, die zittende kindjes! Dochter gaat hier ook met haar handen op de grond steunen als ik haar zittend neerzet. Maar valt dan na 5 seconden voorover, dus ze moet nog even wat sterker worden. Maar ze wil zó graag!

Sprookjesbos: wij hebben wel een box. Ook katten. Het verbaasd me dat die nooit in de box springen als dochter er in ligt, maar volgens mij vinden ze dochter allebei een beetje eng (onvoorspelbaar in getrappel en geluid). In de nacht wilden ze er in het begin graag in, maar daar was na drie weken ook de lol vanaf. Wij hebben hem in het begin veel gebruikt, en ik liep dan ook wel even naar boven om bv snel de was op te hangen. Leek me toch een veiliger idee dan op de grond (zat vooral in mijn hoofd), en ze lag zachter in de box. Niet veel langer boven, maar dat had niets met de katten te maken. Nu gebruiken we de box minder, dochter speelt met 4,5 maanden liever op de grond op een kleed. Ze is flink aan het rollen en de box beperkt haar daar in.

Conclusie: wij gebruiken hem wel, maar ik denk dat je ook prima zonder kan.
Het lijkt me als er meerdere kinderen zijn wel fijn, dan kan je een van de twee even veilig wegzetten als je niet constant je oog er op kan houden.
@box: katten kan je afleren dat ze er niet in mogen met opgeblazen ballonen. Ze worden er statisch van waar ze niet van houden, en anders schrikken ze van de knallen als ze er mee spelen.
Oudste heeft trouwens bijna nooit in de box gelegen, want we hebben geen huisdieren en hij vond er niks aan. Hij heeft altijd op kleden op de grond gelegen.
Jongste nu ligt er wel in. Niet eens zozeer om haar te beschermen van haar broer, maar omdat ze er zelf ook geen problemen mee heeft. Toch ligt zij ook een groot deel van de tijd gewoon op de grond, met een spelende broer ernaast.

Het hangt uiteindelijk vooral van je kind af of je hem veel gaat gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven