Het Grote Babyvragentopic deel 3

13-05-2018 09:23 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het derde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om gezellig met ons mee te praten over luiers, hapjes, slapen en andere mijlpalen!
Ik begreep van vriendinnen dat je tepels vanzelf gevoelloos worden?
Haha, hier niet hoor. Maar bijten met of zonder tanden? Zonder tanden heb ik maar gewoon genegeerd, uiteindelijk ging ze tandenknarsen (zonder mijn tepels ertussen) en werd het bijten minder. Met tanden werd een ander verhaal, toen vond ik er geen ruk meer aan dus ben ik gestopt.
Maartje2016 schreef:
09-08-2018 14:20
Haha, hier niet hoor. Maar bijten met of zonder tanden? Zonder tanden heb ik maar gewoon genegeerd, uiteindelijk ging ze tandenknarsen zonder mijn tepels ertussen) en werd het bijten minder. Met tanden werd een ander verhaal, toen vond ik er geen ruk meer aan dus ben ik gestopt.
Gelukkig!!!!
Bedankt nog voor de feleicitaties!
Ze heeft gelukkig niks aan de reactie overgehouden!

Sjaan lekker weer thuis, haha nou volgende vakantie wordt dan geen camperen meer ;)
Maar er is iig een reden dat slapen niet zo lekker ging, zo schattig straks als ze lachen en die tandjes zitten er.

Teckel wat heerlijk zeg 2 nachtjes weg! Dat wordt genieten en even verstand op nul!

Maison klinkt indd wel heel sneu arm schaap dat gespuug! Gelukkig gaan de temperaturen nu meewerken en heb je ik die hitte niet nog!

Hier zoon nu al wat beter aan het poepen maar jeetje kreetje sinds vorige week is het dus op ons slapen en anders niet, zodra je hem weg legt wakker en huilen! Veel in de draagzak maar kan niet heel de dag met dochter die net begint overal stapjes te zetten en ze heeft wat nieuws naar je toe kruipen aan je been hangen en opgetild willen worden!
Morgen afspraak cb voor zoon hij is dan 5 weken ga voor de zekerheid navragen ivm voeding en die krampen want vind ergens vreemd dat hij 3.5 weken tevreden baby was en nu ineens zo ontevreden en veel huilen, als we hem niet bij ons houden en weg leggen zou hij serieus de hele dag van voeding naar voeding huilen.
Ach Quest, wat naar dat zoon zoveel huilt als hij niet bij jullie is! Weet je of het echt gaat om het bij jullie zijn, of is het rechtop zitten in bv de draagzak wat het fijn maakt voor hem?
Maison , nou ik twijfel nog hoor , hij vindt op ons slapen op zijn buik ook heel fijns
Maar omdat dochter kma en verborgen reflux had ben ik toch voorzichtiger, verschil is dat ik zoon verder geen voeding zie wegslikken niet spuugt hij is rustig met drinken en dochter was dus dat allemaal wel. Maar goed ik ga alsnog navragen.
@quest: en als je hem eens op zijn buik weg legt om te kijken wat er gebeurd? Dochter hier heeft de eerste 6wk voornamelijk op haar buik geslapen, nu ze kan rollen ligt ze het liefst op haar zij.
Ik ben in september uitgerekend, en nu druk bezig met wassen en de kleertjes inruimen. Maar heeft iemand tips hoe je die ienieminie sokjes het beste op kunt ruimen ? Voel me best stom :-$ maar vouwen/proppen jullie ze gewoon in elkaar, of los, of met een klemmetje. Ik vind het zo'n gepriegel :-$ En andere tips mbt het inruimen zijn natuurlijk ook welkom :-D alvast bedankt !!
.
Wassen in een bh-zakjes, dan raak je ze niet kwijt. Ik prop ze altijd in elkaar voor in de kast, maar die van mij hebben uiteindelijk nooit sokken gedragen (ook die uit september niet).
Verder rompertjes opruimen met drukkertjes open, dan ligt het gebruiksklaar.
(Moet nu weer even stoppen, er is iemand wakker)
Idd wassen in bh zakje! Ik gebruik een oude kussensloop en een pantykousje om dicht te maken. Werkt ook prima. Die bh zakjes raak ik altijd kwijt of rits gaat stuk ;)
Opbergen idd in elkaar proppen. Ik had/heb een mandje in de kast staan met allemaal mini bolletjes sok. Zoon is van eind augustus en heeft ook nauwelijks sokken gedragen. Binnen eiglk altijd blote voeten. Alleen met wandelen sokken aan ivm de kou. Mijn ervaring is sokken bij baby’s blijven per definitie niet zitten. Eerste paar maanden daarom voornamelijk pakjes met voeten gedragen 👍🏻

@maisnon is je dochter weer ad betere hand?

@quest ach wat triest van je zoontje dat ie zo veel moet huilen. Is kma erfelijk? Goed in de gaten houden hoor en vooral je moederhart volgen!!!
Qua inruimen: zorg dat je alles zo kan pakken en dat het gebruiksklaar is.
Qua kleding: neem geen kleren met een capuchon, dat ligt maar opgepropt onder het hoofdje en dient alleen maar als spuugzak in de eerste maanden.
Je komt er vanzelf achter wat voor jou werkt.
Oja, als je de kamer hebt ingericht, doe dan een 'oefenrondje' qua functionaliteit. Kom je overal makkelijk bij? Heb je genoeg ruimte om kleertjes en doekjes op je werkplaats te zetten? Wij kwamen er hier op de 2e dag achter dat we in het donker een luier stonden te verschonen omdat we altijd een schaduw creëerden omdat we voor de lichtbron stonden, dus hebben toen nog een extra lamp moeten halen zodat we konden zien wat we deden :$
Oh, en koop geen kleding met vijf knoopjes op de rug. Lijkt me zo naar liggen als je de hele dag op je rug ligt!
Maisnon3 schreef:
09-08-2018 20:00
Oh, en koop geen kleding met vijf knoopjes op de rug. Lijkt me zo naar liggen als je de hele dag op je rug ligt!
Valt volgens mij wel mee, dochter lijkt er geen last van te hebben. Doe het wel pas vanaf maat 62/68, dan kan je ze wat makkelijker op hun buik liggen om het open/dicht te doen én oefen je dat stomme buikliggen ook gelijk weer een keertje extra.
Teckeltje88 schreef:
09-08-2018 19:28

@maisnon is je dochter weer ad betere hand?
Ja, daar lijkt het wel op gelukkig! Vandaag op de opvang weer vrolijk, maar een paar mondjes terug gegeven en drie volle plasluiers.

Ben nu benieuwd of ze haar nieuwe nacht schema behoudt: de afgelopen drie nachten kwam ze maar 1 keer voor voeding. Heb nu het idee dat ze de afgelopen avonden steeds aan het clusteren is geweest, om mijn productie op te krikken. Kolfde eerst net 100 cc, vorige week bijna 120 en vandaag moeiteloos 140 bij iedere kolfsessie.
Bedankt voor jullie geruststellende antwoorden Maartje en Teckel. Hier staat afbouwen ook op het programma. Bijten met randjes tandjes. Zeg maar aan alle kanten. Heel naar.

Waszakjes: ooh die kende ik ook nog niet! Mooi. Veel sokjes aangehad want geboren op de koudste dag van dit jaar en een dysmatuurtje. Maar nu kunnen we het gebruiken voor het najaar!
Andere tip: overslagrompertjes maatje 50/56. Toen ze zo klein was durfden we niet zo goed rompers over haar hoofd heen te trekken. Overslag was een verademing!

Quest: veel sterkte! Hopelijk gauw duidelijk wat het is!

Maisnon: hier ook nog maar 1x per nacht! Ik word daar een stukkie blijer van! Ik help je hopen dat ze het behoudt!
Suikerwafel, bespeur ik daar nou sarcasme of spat het verkeerd van m’n scherm af?
dames

gaan we nog een keer meeten?
Teckeltje88 schreef:
09-08-2018 21:26
Suikerwafel, bespeur ik daar nou sarcasme of spat het verkeerd van m’n scherm af?
;-)
Boerinneke: Gefeliciteerd met de zwangerschap!
Sokjes prop ik ook in een bolletje. De beste sokjes vind ik trouwens die van bambino van het kruidvat! De rest is ruk.

Overslagrompers met korte mouw (hema 2packs) aanschaffen! Inderdaad een verademing. Lange mouwen is een vervelend gefrut met die kleintjes en lange mouw romper onder een lange mouw shirtje al helemaal!

Weet je al of het een jongetje of meisje is?
Ik had echt niks met overslagrompertjes..
Ik snap niks meer van mijn zoon

Gistermiddag gaan zwemmen met zoon, hij liep al te gapen in t zwembad, op bed gelegd maar nee die gaat vrolijk in de box staan en wil niet slapen. Dus als hij niet naar KDV gaat is ie elke dag van 10 tot 18.00 wakker! En na 17.00 is ie niet echt meer te genieten....maar ik krijg er geen middagslaapje in helaas.
WP: zelf nog geen ervaring mee, maar kan hij op de grens van 2 naar 1 slaapje zit? Kan je het ochtendslaapje (langzaam) iets later plannen?
Ik ken overigens meerdere verhalen van kinderen die op het kdv nog lekker meesliepen terwijl ouders dat thuis echt niet meer voor elkaar kregen...

Pfff, ziek zijn met een kind erbij is echt onhandig. Zeker als vriend ook ziek is. Beide misselijk, overgeven, blegh. Nu beide weer beter, maar dochter is in die dagen haar goede humeur en inslaapvaardigheden weer kwijt geraakt geloof ik O_o
obelix84 schreef:
10-08-2018 23:41
Ik had echt niks met overslagrompertjes..
Man en ik ook niet. Wij hebben het een paar keer geprobeerd en allemaal ongebruikt weg gedaan..
Herkennen jullie dit? Zoon was afgelopen week ziek, diarree, spugen en dronk zn flessen niet leeg. Gelukkig is hij weer helemaal beter maar hij heeft honger! Echt niet normaal hoeveel hij nu wil drinken, snachts konden we zonder fles af en nu zit hij weer op 2 flessen per nacht... trekt dit weer bij? Ik ben wel toe aan een goede nacht nadat ik net mn nieuwe baan ben gestart :sigh:
Nee ballys herken in niet sorry. Hoop dat je zoon snel weer slaapt.

Maisnon even rustig bijkomen dus. Dochter wordt vanzelf weer gezellig :)

Wat voor schoeisel doe ik mijn kruipende en optrekkende zoon aan als hij buiten wil spelen nu het frisser wordt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven