Het Grote Babyvragentopic deel 3

13-05-2018 09:23 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het derde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om gezellig met ons mee te praten over luiers, hapjes, slapen en andere mijlpalen!
Ha allemaal,

Pfoe sterkte iedereen die de helse nachten heeft op dit moment! Hier lijken die weer even verleden tijd.
Tandje begint langzaam omhoog te komen, zoon heeft er niet zo super veel last van. Verder scheelt het ook behoorlijk dat hij nu in een warmere slaapzak ligt en met zn onderlijfje lekker onder een deken. Afgelopen week is hij een aantal keer pas wakker geworden tussen 06.00 en 06.45 en dat is toch stukken beter als 05.00 :lol:

Wel is zoon heel verkouden, hoesten wordt wat minder maar de snottebellen vliegen ons nog om de oren.
Verder is de fysio inderdaad vorige week geweest maar ik heb zoveel gewerkt vorige week dat ik geen tijd had hier te updaten.
In 1e instantie leek alles gewoon prima en zei ze dat zoon zich super goed ontwikkeld , maar later bij een andere oefening zag ze toch dat hij 2 dingen niet goed kon doen met zn nekje en daardoor zijn we toch weer doorverwezen naar de manueel therapeut.
Daar konden we de volgende dag al terecht, heel snel dus heel fijn! Ze heeft dat losgemaakt en nog een oefening meegegeven en over 1,5 week even terug als check. Toch heel blij dat ik mn gevoel heb gevolgd door toch te bellen!
Vanmiddag moeten we voor het contactmoment van 6 maanden naar het bureau. Ik ben benieuwd wat er nu gaat veranderen, voornamelijk met zn voeding enzo :) Fruit en groenten gaan er allemaal heel goed in bij hem haha

Slaapjes overdag wordt stiekempjes ook langzaam beter. Hij begint in de gaten te krijgen dat tussen de middag anderhalf uur slapen toch wel heel fijn is :cheer: En ook nu ligt hij al vanaf 8.45 (wel al 2 keer even wakker geweest van het snotteren en hoesten maar speen terug en hij sliep lekker verder)

@Suiker wat fijn dat het al raak is en dat de streep al donkerder was!

@Maisnon, hier sliepen we ook alle 3 een stuk beter toen zoon op zn eigen kamer ging slapen haha
Tralalalala
Klein (voorzichtig) succesje delen: Dochter sliep vannacht van 22:45 tot 3:30! :cheer: en daarna weer tot na 6:00. Ik ga et vanuit dat het niet zo blijft, want dan valt het niet zo tegen. Maar ze kan het wel :-)
Maison wat goed ik hoop heel erg voor je dat het gewoon zo blijft gaan en dan nog iets beter! Fingers crossed

Suiker even kijken wij hebben een duowagen aangeschaft easy walker harvey en in het begin zoon veel in de draagzak maar nu hebben we dochter in de buggyopzet en zoon in de maxicosi op de wagen ideaal! En straks allebei in de buggyopzet boven mekaar. Die wagenbak is maar zo korte tijd.
Box hadden we er 2 staan maar al heel snel 1 eruit want dochter zit er nooit in dus eigenlijk was die 2 de box onzin!
Maar goed is bij iedereen weer anders.
Is het al helemaal geland? Gaan de eerste afspraken via het Zh?

Budgy niet typen dat het goed gaat indd straks zit je met de gebakken peren
O wat ben ik moe :yawnee: , zoon raakt helemaal in paniek als ie ondekt alleen te zijn, dus ook snachts. Man en ik zitten niet helemaal op 1 lijn. Ik wil hem snachts twee pogingen geven om alleen te gaan slapen en daarna bij ons in bed, man wil dat we hem steeds even troosten maar wel in zn bedje laten liggen. Afgelopen nacht twee uur achter elkaar geprobeerd, daarna maar in bed genomen dat ging redelijk maar ik ben gesloopt. :cry: hoe hebben jullie dit aangepakt?
Oh Ballys, dat is zwaar! Lijkt me ook sneu als hij zo in paniek is. En lastig als jij en man samen niet helemaal op 1 lijn zitten. Is een matras erbij in zoon zijn kamer misschien een idee? Dan kan hij toch in zijn eigen bed blijven, maar is hij niet alleen.

Quest, afgelopen nacht was een iets minder groot succes. Dochter voor 11 uur al twee keer wakker, waarvan 1x echt overstuur. Ik vermoed buikpijn door eerste keer pasta bij avondeten. Kregen haar beide keren niet stil/slapend zonder voeding. Daarna kwam ze 's nachts nog 2x, dus dat was wel goed te doen gelukkig. Dus wel beter dan de 6-8x wakker worden van afgelopen weken. Denk inderdaad dat het ons allemaal goed doet dat ze nu op haar eigen kamer slaapt. Maar het voelt soms nog wel leeg dat ze niet meer naast me ligt. Aan de andere kant vind ik het erg fijn om de slaapkamer weer voor onszelf te hebben!

Dochter is vandaag weer goedgekeurd op het consultatiebureau. Groeit qua lengte keurig op haar lijn, qua gewicht heeft ze een flinke sprong omhoog gemaakt. Ze is nu 9 kilo! Vond haar al zo zwaar de laatste tijd. Dus consultatiebureau adviseerde de borstvoeding te gaan vervangen door vast voedsel, want blijkbaar geef ik slagroom. Dus daar gaan we langzaam aan maar eens mee beginnen.
Krul ik heb helemaal over je post heen gelezen, indd goed dat je je eigen gevoel bent gaan volgen mama instinct ben benieuwd wat het resultaat is van de sessie bij de manueel therapeut!
Super vervelend wel dat hij nu zo ziek is, het is weer begonnen dat gesnotter bah! Veel beterschap

Ballys jeetje zeg dat zijn geen fijne nachten pfff zo zwaar!
En dan helemaal niet handig als man niet op dezelfde lijn It je wilt uiteindelijk allemaal snel weer slapen dus whatever works!

Maison ik vind knap hoor uiteindelijk ben je toch wel de avond en nacht weer bezig en als jij dan zegt dat het nu meevalt na 4 keer ipv 8 dan heb ik niks te piepen!

Zoon rommelt hier sinds 2 dagen snachts ineens , normaal slaapt hij van 19:00 tot ca 05:00 en dan soms een keer wakker voor zen speen , vanacht vanaf half 3 om de 10 min wakker dus 04:00 fles erin daarna na een uur weer wakker voor speen en onrustig en dat ging door tot 07:00 en vervolgens dochter om 05:00 wakker en krijsen hield niet op dus ik zat kwart over 5 beneden met haar en 07:00 naar men werk vertrokken was men 2 de werkdag na men verlof, maar goed ik heb man succes gewenst! Kom thuis dochter aan het snotteren weer , en niet in haar hum. Zoon amper geslapen overdag alle voedingen in de war, dochter ligt sinds 19:00 op bed en wordt ook steeds wakker huilen en zoon om de 10 min piepen om zen speen! Pffff heb nu al geen zin in de nacht! En morgen met allebei cb ze krijgen allebei prikken :cry:

Sorry dat moest er even uit!
Krul, vergeten te reageren op jou vanmiddag. Fijn dat de therapeut toch nog heeft kunnen helpen, zat je gevoel toch goed! Hier dochter ook snotterig, maar lijkt er niet veel last van te hebben nu. Hoop voor jullie dat het snel weer over is!

Nou Quest, het klinkt ook niet alsof jullie een fijne nacht hebben gehad! Duim voor je dat ze beide zo meteen toch lekker rustig slapen en dat jij ook een beetje aan je rust toe komt.
Ik had gemist dat je weer aan het werk was, hoe bevalt dat (behalve dat slaaptekort dus, bah)?

Ik word ook niet zo gelukkig van het huilen 's avonds hoor, maar ik ben al heel blij als ik in mijn nacht maar twee keer wakker hoef te worden (zoals het heel lang was) en geen zes keer. Nog liever één keer natuurlijk, maar ik moet niet alles tegelijk willen ;-)
Ok, ik had niet moeten schrijven dat dochter geen last heeft van haar verkoudheid. Was natuurlijk ook de goden verzoeken. :facepalm: Net huilend, hoeseten, proestend en piepend wakker. Kon nauwelijks drinken omdat haar neus zo verstopt zit en blijft pruttelen omdat het slijm haar keel in loopt volgens mij. Hoop dat de neusspray een beetje helpt.
Maison , Werken was wel weer fijn hoor. Even weer onder de mensen, en ik hou echt van men baan. De eerste ochtend de kindjes gedag zeggen was wel ff gek heb toch een traantje gelaten.
Ze hebben gelukkig vanacht beiden goed geslapen, werden half uur geleden wakker allebei.
Man is al beneden met dochter en zoon ligt nu na zen fles weer op bed.

Hoe was de nacht bij jou? Heeft ze een beetje geslapen ?
Ach al die snotneusjes. Het is ook raar weer. De mijne werd geboren met -10 (oke oke gevoelstemperatuur) en 10 weken later was het ineens 20 graden. Gekke wereld zeg. Hier ook eentje. Wel eentje die heel stevig zit en gisteren 5 minuten op de fiets is geweest. Trots dat ze was!
Dankje voor je wagenantwoord Quest!
Hier vannacht baby maar bij mij in bed gelegd, volgens mij heb ik vannacht meer geslapen dan de hele week bij elkaar :-D . En wat ligt hij dan schattig tegen me aan :love:

Maar goed nieuwe avond nieuwe kansen, hij ligt op dit moment in zn eigen bed te slapen.. ik ben benieuwd.

@verkouden, hier hoest en proest hij ook wat af. Maar na een neusspray is hij een paar uur stil.
Zooo, ik ben er ook weer eens, druk, druk, druk..

@ Maisnon: lekker toch, die groei! Ik maakte me daar met bv sowieso niet druk over. Wij hadden ook zo'n Michelinmeisje het eerste half jaar, maar nu met 10 maanden is de groei er al een hele tijd uit en weegt ze net iets meer dan 10 kilo. Ook omdat ze meer beweegt natuurlijk. :) Hoe oud is de jouw ook alweer? Met 6 maanden was dochter 9 kilo hier.

@ Suiker: gefeliciteerd! Superleuk zeg! En heerlijk dat jij nu niet de zwangerschap hoeft mee te maken. ;D Ik zou best over 9 maanden een tweede willen, maar ik wil absoluut nog niet weer zwanger zijn, dus wij wachten nog even.

@ ballys: hier exact hetzelfde verhaal 's nachts, maar wij zitten daarin wel op 1 lijn en nemen haar vrij snel bij ons. Dan slapen we alledrie namelijk redelijk snel weer verder. In bed troosten, is nog nooit gelukt en is ook niet fijn voor onze rug. ;)

Wij zijn ook redelijk uitgeput inmiddels, maar dat komt vooral, doordat dochter zooo vroeg wakker is.. 5:45 is geen uitzondering helaas.. En vaak zijn we daarvoor ook al wel wat wakker, omdat ze al wat geluiden aan het maken is enzo.. Naja, het zal ook wel een fase zijn, dus we bikkelen door.

Dan een megamijlpaal, dochter loopt los! Ze was al heel snel met optrekken en langslopen (7 maanden) en met dik 9,5 maand zette ze dus ineens haar eerste stapjes helemaal los. :) Tis nog niet zo dat ze gewoon opstaat en wegloopt, maar het worden wel steeds meer stapjes, dus we zijn trots!

Verder gaan wij deze maand verhuizen, dus hebben we sowieso besloten even geen drama te maken van dat bij ons in bed slapen. Straks een nieuwe kamer en als we helemaal gesetteld zijn, moeten we daar maar eens werk van maken.
Ballys hoe is de nacht gegaan?
Nood breekt wet he en dan is zou ik ook eieren voor men geld kiezen lekker allemaal slapen!

Lasvegas wat goed zeg dat is zeker een hele grote mijlpaal. De eerste stapjes zijn gezet! Wanneer gaan jullie verhuizen?

Ja suiker leuk rondje fietsen! Hoe is het met je vrouw?

Hier gisteren met allebei de kindjes naar cb geweest allebei prikken en dochter de 14 maanden prik gehad en is nu weer snotterig en hangerig pfff zelfs de neusspray doet niks. Ze heeft totaal 20 min geslapen! En met naar bed beneden net ook drama! Zoon negerens last van is de rust zelve!
Ik lees al een tijdje mee, maar stel nu ook graag een vraag.
Dochter (5,5 maand oud, enkele weken te vroeg geboren) is de laatste tijd 's nachts een keer wakker vanwege honger (kou is al uitgesloten...). Maand geleden sliep ze lekker van 7 tot 7, maar helaas dat is voorbij. We zijn begonnen met rijstebloem bij de laatste fles.
We gebruiken al vanaf dat ze enkele weken oud is johannesbroodpitmeel, (en proberen dat langzaamaan af te bouwen). Met johannesbroodpitmeel en rijstebloem erbij wordt de melk veel te dik, en krijgt dochter melk niet door de speen. We laten het meel nu weg, maar met rijstebloem alleen door de melk heeft ze nog steeds veel moeite en is ze makkelijk een uur bezig met de fles (wordt ze wel moe van, maar of dat nou de gedachte achter een pap fles is..?? 😬

Gebruiksaanwijzing is 2 eetlepels rijstebloem bij de melk, ik doe er 1,5 in.
Gebruik 123 speen van difrax, op stand 3.
Hebben jullie nog tips waar op te letten om dochter wat gemakkelijker de papfles te laten drinken?

Suikerwafel: ik las dat je aan het afbouwen was met bv, dmv kolven. Is het inmiddels gelukt? Ik heb fulltime gekolfd tot anderhalve maand terug. Van 4 x naar 3x per dag. Als dat enkele dagen tot een week goed ging, heb ik er weer een keer kolven afgehaald. Toen steeds meer tijd ertussen. 24 uur, 36 uur, 2 nachten. En toen nog een keer na een dag of 4 omdat borsten nog wat lekten na warm douchen.
O, Suikerwafel (voorzichtig) gefeliciteerd!
Datdan, welkom!
Ik heb geen ervaring met johannesbroodpitmeel en rijstebloem door de fles (en helaas ook niet met kindjes die de hele nacht doorslapen ;-) )
Maar mijn dochter, net zes maanden, wordt aan het begin van de nacht nu vaker wakker dan een tijd terug. Toen ik dit van de week op het consultatiebureau noemde, gaven zij aan dat ik dan de avondmaaltijd (groentehapje) kon gaan uitbreiden, liever dan een extra fles geven naast de borstvoeding. Ze waren helemaal niet zo happig op een papfles toen ik aangaf dat ik dat ook wel eens hoorde (want: 'vloeibare calorieën'). Hun advies was eerst de 'gewone' maaltijd langzaam uitbreiden, en als dit niet voldoende hielp dan pas experimenteren met meer melk/pap. Hier ben ik dus langzaam mee begonnen. Wel in mijn achterhoofd houdend dat als dit niet voldoende werkt, ik toch een extra fles ga proberen. Maar aangezien het toch de bedoeling is dat ze langzaam aan meer vaste voeding gaat eten, is dit het eerste wat ik ga proberen.

Ik weet niet of dit voor jou ook al kan, omdat jouw dochter nog wat jonger is dan de mijne, maar ik wilde je het toch even meegeven. Andere optie is misschien 's nachts (tijdelijk) een extra flesje geven?
Verder hebben wij een hele slechte slaper (gehad) voor een paar weken, en heb ik veel gelezen hierover. Het blijkt dat rond de 6 maanden en rond de 8 maanden het bekend is dat ze weer wat slechter kunnen gaan slapen. Het zou vanzelf weer over moeten gaan... Bij ons hielp ook op de eigen kamer gaan slapen heel erg.

LV: oh, dat klinkt vermoeiend, zo vroeg opstaan! Kunnen jullie de last delen? En de eerste stapjes los, wat leuk! Echt een mijlpaal :cheer2:
Dochter is nu net zes maanden en 9 kilo, en ook zo'n heerlijk rolmopsje :flirting: Vind het ook niet erg hoor, dat ze wat meer weegt. En ze is al vanaf haar geboorte langer en zwaarder dan gemiddeld. Ze bouwt nu gewoon mooi wat reserves op voor als ze aan de wandel gaat denk ik.

Quest, wat vervelend dat dochter weer hangerig is! Hoop dat ze niet te veel last krijgt van de vaccinatie. Fijn dat zoon het nog steeds zo goed doet!

Ballys, fijn dat je even hebt kunnen bijslapen met kind bij je in bed. Ging het vannacht goed?
Datdan schreef:
05-10-2018 23:02
Ik lees al een tijdje mee, maar stel nu ook graag een vraag.
Dochter (5,5 maand oud, enkele weken te vroeg geboren) is de laatste tijd 's nachts een keer wakker vanwege honger (kou is al uitgesloten...). Maand geleden sliep ze lekker van 7 tot 7, maar helaas dat is voorbij. We zijn begonnen met rijstebloem bij de laatste fles.
We gebruiken al vanaf dat ze enkele weken oud is johannesbroodpitmeel, (en proberen dat langzaamaan af te bouwen). Met johannesbroodpitmeel en rijstebloem erbij wordt de melk veel te dik, en krijgt dochter melk niet door de speen. We laten het meel nu weg, maar met rijstebloem alleen door de melk heeft ze nog steeds veel moeite en is ze makkelijk een uur bezig met de fles (wordt ze wel moe van, maar of dat nou de gedachte achter een pap fles is..?? 😬

Gebruiksaanwijzing is 2 eetlepels rijstebloem bij de melk, ik doe er 1,5 in.
Gebruik 123 speen van difrax, op stand 3.
Hebben jullie nog tips waar op te letten om dochter wat gemakkelijker de papfles te laten drinken?
Ik geef ook rijstebloem. Vooral omdat hij niet genoeg had aan de fles (4x 210 7 scheppen) maar ook nog niet echt een fruit op groentehapje wilde. Bij mij het zelfde hij kon het niet goed uit de fles drinken. Nu geef ik voor de laatste fles 60ml melk met eetlepel rijstebloem met een lepeltje. Gaat super en hij heeft het binnen no time op. Hij is nu 5 maanden :)

Maar langer doorslapen doet hij er niet van. Haha.
Datdan; Leuk dat je meeschrijft. Die van ons slaapt ook niet altijd door, rijstemeel werd hier ook geadviseerd. Maar reageerde ze sterk op. We geven nu gewoon extra als ze behoefte heeft. Maar meestal rond 23 uur zon 90 cc. Is genoeg om haar maagje weer te vullen, maar te weinig om echt een blok in maag gevoel van te krijgen (denken we). Maar ze drinkt hier ook niet bijster veel. 1x120 en 3x150 en dan soms nog 1x90. Grotere flessen krijgt ze niet weg. Denk omdat bv in mindere hoeveelheden is gegaan.

Qua kolven: na alleen ochtend en avond te hebben gekolfd ben ik daarna alleen gaan kolven bij pijn in mn borsten of bij stuwing. Dat duurde een week of 2. Nu voel ik nog heel af en toe te toeschiet maar mijn borsten zijn altijd zacht en soepel.

Zwangerschap vrouw; jaa het is zo officieel nu. Ze is heel hormonaal (positief, want wil continu knuffelen en aandacht, zo ken ik haar niet :mrgreen: ). Gisterenavond at ze poffertjes met kwark omdat ze trek had :lol: Over een week of 3/4 de eerste echo. :heart:
Welkom dat dan, ik heb wel papflessen geprobeerd maar met weinig effect, probeer nu vast voedsel uit te breiden maar vind het plan technisch erg lastig.

Het slapen gaat hier nog steeds waardeloos, kind is ook snipverkouden. Vannacht meer dan een uur achter elkaar gehuilt, zo erg dat man en ik echt even zijn gaan afwisselen omdat we het geluid echt niet meer trokken. Hij is het er gelukkig nu wel mee eens dat hij maar even in ons bed slaapt. Ik hoop dat als de verkoudheid minder wordt dat het weer beter gaat. Voor vannacht maar een coctail van paracetamol, neusspray en luuf proberen... wie weet helpt t wat :zzz:
Lasvegas: Jij hebt trouwens echt een snelle!!! Wat leuk! en wat uitdagend ook voor jou!
Pfff hier ook heel druk ja. Weinig tijd om mee te lezen.

@lasvegas wow wat een snelle! Hier is het nogsteeds alleen een beetje optrekken, samen stapjes zetten en dat was het wel.

@ballys die nachten hebben wij ook :| het wisselt steeds wat we doen. Vriend laat haar gerust 20 min huilen, maar dat kan ik echt niet. Even aaien in haar eigen bedje en speentje geven werkt soms. Soms duurt het aaien uuuuuren. Dan neem ik haar mee in ons bed en is ze wel stil en tevreden, maar gaat ze mij in mn gezicht knijpen en aan mn haar trekken enzo. Lief, maar GA SLAPEN denk ik dan :lol:

Even afkloppen, de laatste paar nachten gaan heel goed.

Grote eter probleem:
Wat doen jullie met grote eters? Ik geef vaak potjes (8+ mnd) als avondeten en dochter heeft daar echt niet genoeg aan. Dan krijgt ze vaak nog groenten die wij dan eten erbij en soms een broodkorst of speltkoekje en altijd yoghurt na. 30 min na de maaltijd volgt de fles van 180+6 en nóg lijkt ze onverzadigd.
Als middagtussendoortje krijgt ze trouwens fruit en/of een (soms 2) koekjes.
Datdan welkom! Heb je al een grotere speen erop geprobeerd? Ik had met de rijstebloem speen 4 erop. In het begin even wennen omdat de fles best snel leeg is maar op den duur ging dat prima!

Suiker wat leuk om te lezen zeg! Wordt er blij van haha! Geniet ervan allebei!

Ballys pfff erg he dat verkouden, sloopt je dan snachts helemaal! Die cocktail van je klinkt bekend haha! Fingers crossed!

Aankleefsjaan bekend probleem dochter eet ook de haren van men hoofd, ik ben ook begonnen met potjes omdat ze eerst geen eigen gekookt eten moest maar ben toch weer gaan aanbieden en vanaf dat ze echt prak mee ging eten ging het beter, en dan vooral aardappelen en groenten, vult lekker die potjes heb ik toch ergens het idee dat ze niet goed vullen misschien onzin maar het is bij veel soorten meer saus dan eten heb ik het idee!
Dochter krijgt met 14 maanden ook nog steeds grote papfles!
Quest: pff niets leuks aan hoor. Gisteren sliep de baby, wij gingen de film Up kijken. Ik heb mijn vrouw nog nooit zo hard zien huilen om iets :facepalm:.

Aankleef: hoe oud is je dochter ook al weer? Wij hebben ook een grote eter, extra boterham of papfles wil hier nog wel eens helpen. Hoeveel zit er in zo'n potje? Hier krijgt de onze 150 gr groente en dan nog pasta/couscous/rijst/aardappel erbij. Weet niet of dat meer of minder is?

Vraagje: Toen ons meisje nog newborn baby was, vond ik het minder gek, maar nu het niet verandert begin ik me ergens een beetje zorgen te maken. Ons meisje van 7 maanden is maar 6 uur wakker op een dag en de rest slaapt ze gewoon. Als we haar wakker houden gaat ze rustig slapen in de box of op de grond of waar ze dan ook speelt en wrijft ze driftig in haar oogjes. Ze is enorm actief dus wellicht heeft het hier iets mee te maken. Maar moet ik hier iets mee?
Oh suiker haha ja die hormonen he, vreselijk vond ik dat jankte ook om alles! Naja hopelijk stabiliseerd zich dat weer een beetje!
Qua slapen Hmmz nou eerste wat er in mij opkomt is poehhh wat heerlijk hoer slaapt dochter op het moment nul nada en daarbij denkt ze dat 05:00 smorgens de dag begint!
Maar goed ik denk dat het heel verschillend is per kindje. Sommigen houden van slapen en anderen niet!
Ik heb het nog niet veel gehoord van anderen dus geen ervaring verder als je het je niet los laat kan je evt cb even bellen
Suiker, als dochter hier goed slaapt overdag is ze ook een uur of zes tot zeven wakker op een dag denk ik.
Na het wakker worden ongeveer 1,5 uur, dan weer slapen. Daarna meestal 2 uur en dan weer slapen. Daarna een uur of 3 en dan weer slapen. Het begint nu dat ze wel af en toe iets langer dan dat wakker kan blijven, maar als we thuis zijn en niets hoeven is dit ongeveer het schema.
Tot mijn grote frustratie valt ze niet zo maar in slaap als ze moe is. Dan is ze dus soms wakker en moe - geen goede combi ;-)

Op slecht slapen dagen lijkt het hier niet op, dan is het hooguit 4X een half uur. Maar dan zit ze zichzelf erg dwars. Heb het idee dat het fan gewoon niet lukt, want ze is dan duidelijk wel moe.
maisnon3 wijzigde dit bericht op 08-10-2018 19:43
Reden: Dochter had aandacht nodig
16.13% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven