Het grote Sinterklaas-ideeën-topic

17-10-2010 20:38 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ooit heb ik hier onder mijn oude nick een algemeen speelgoedtopic geopend, maar dat was toch niet zo handig, tenminste, dat liep toch niet zo omdat het niet continu interessant is.

Nu we weer richting Sinterklaas gaan (ja, dat vind ik echt, over een maandje zet hij alweer voet op Nederlandse bodem), ben ik benieuwd: wat geven jullie met sinterklaas? Of, wat is een leuk idee om te geven met sinterklaas. 't Liefst wel iets duurzaams, dus iets wat lang mee gaat en leuk blijft.

En dan gaat het me niet om de discussies m.b.t. budget en hoe groot of klein je het viert, maar ik ben gewoon op zoek naar ideeën (hoewel ik die discussie altijd wel interessant vind, daar niet van.)

Ik zoek nog tips voor een cadeautje van maximaal ¤15,00 voor mijn dochter van 3, 't liefst iets creatiefs. En tips voor 2-jarig zoontje, ook max. ¤15,00.

En verder vind ik tips voor een gezellig familiespel ook leuk, maar op zich heb ik daar al wel wat ideeën voor.

Misschien kunnen we mekaar hier tips geven, een soort verkapt algemeen speelgoedtopic dus
Bol.com heeft nu heel leuk uitverkoop, tot 70% korting op speelgoed. Heb vorige maand een hele leuke knuffel voor mijn zusje gekocht, was normaal 25 euro, nu slechts 8!
Van die grote strijkkralen voor je dochter?
Mijn dochter is vier dagen voor sinterklaas jarig.

Ze wordt dan één jaar.

Voor haar verjaardag krijgt ze speelgoed waar ze meteen mee kan spelen, en voor sinterklaas zit ik te denken aan Little People.

Ze heeft laatst de roze bus van ons gekregen en die vindt ze geweldig.

Tegen het poppetje verteld ze hele verhalen.

Dus ik twijfel tussen het huis of de boerderij.

Vind je dochter strijkkralen niet leuk?

In het blaadje van Intertoys stond ook een pakketje sneeuwbollen maken.

Lijkt me ook zo leuk.

Voor je zoon heb ik geen idee, ik heb alleen naar meisjesspul gekeken.
Ik was er ook al vroeg mee. Een paar weken geleden had de Wibra Disney poppen en heb ik Ariel voor mn dochter gekocht. ook hadden ze duplo (of tenminste wat erop past) van Mickey Mouse voor mn zoontje. Week erna hadden ze disney paraplu's dus die liggen ook al in de dekenkist verstopt. Eigenlijk hoef ik niet zoveel meer, heb al een paar leuke kruidvataanbiedingen bij elkaar verzameld dus die decembermaand wordt niet zo duur Iets creatiefs voor je dochtertje: de mijne was op die leeftijd gek op plakkaatverf en badkrijt. Stickers deden (en doen) het ook altijd goed. Maak je eigen .... heb je ook in vele versies, ook bij Action erg leuke!

twee jarig zoontje: hier is het Duplo en Cars, afgezaagd misschien maar echt favoriet
quote:Whiskers_ schreef op 17 oktober 2010 @ 21:04:

Mijn dochter is vier dagen voor sinterklaas jarig.

Ze wordt dan één jaar.

Voor haar verjaardag krijgt ze speelgoed waar ze meteen mee kan spelen, en voor sinterklaas zit ik te denken aan Little People.

Ze heeft laatst de roze bus van ons gekregen en die vindt ze geweldig.

Tegen het poppetje verteld ze hele verhalen.

Dus ik twijfel tussen het huis of de boerderij.

Hier hebben we het huis en de boerderij.

Ik zelf vind de boerderij het leukst, maar met beide wordt veel gespeeld. Het huis bijvoorbeeld is de ene keer het huis voor de PetShop-diertjes van oudste dochter (5), de andere keer voor de playmobil van zelfde dochter en dan weer voor de auto's van zoontje (bijna 2 ) Alleen jongste dochter snapt dat het huis voor de Little People poppetjes is

Van de boerderij vindt zoontje het vooral leuk om de silo vol autootjes te mikken. Ik hoef vast niet te vertellen wat het favo speelgoed van zoontje is? Juist, de mooiste autootjes van broer (bijna 8)

Vind je dochter strijkkralen niet leuk? Ja is wel een idee, ik zie alleen in de winkel vaak niet die grote strijkkralen, en die kleinste zijn nog teveel een gepruts voor die vingertjes van d'r.

In het blaadje van Intertoys stond ook een pakketje sneeuwbollen maken.

Lijkt me ook zo leuk.

Voor je zoon heb ik geen idee, ik heb alleen naar meisjesspul gekeken.
[quote]moekie76 schreef op 17 oktober 2010 @ 21:04:

Ik was er ook al vroeg mee. Een paar weken geleden had de Wibra Disney poppen en heb ik Ariel voor mn dochter gekocht. ook hadden ze duplo (of tenminste wat erop past) van Mickey Mouse voor mn zoontje. Week erna hadden ze disney paraplu's dus die liggen ook al in de dekenkist verstopt. Eigenlijk hoef ik niet zoveel meer, heb al een paar leuke kruidvataanbiedingen bij elkaar verzameld dus die decembermaand wordt niet zo duur Iets creatiefs voor je dochtertje: de mijne was op die leeftijd gek op plakkaatverf en badkrijt. Stickers deden (en doen) het ook altijd goed. Maak je eigen .... heb je ook in vele versies, ook bij Action erg leuke!

twee jarig zoontje: hier is het Duplo en Cars, afgezaagd misschien maar echt favoriet ;-)[/quote]

Ik heb net bij de Kruidvat Cars Duplo gekocht
Oh leuk! Mag het alleen maar over speelgoed voor kinderen gaan?

Of ook over kadootjes voor grote mensen?

Ik heb bij action voor mijn schoonmoeder een heel leuk vogelvoederhuisje gehaald, en voor mijn schoonmoeder en schoonzus een mooi fotolijstje.

Bij action hebben ze echt geweldige knutselspullen voor kinderen, en ook bij IKEA.
quote:SeptemberGirl schreef op 17 oktober 2010 @ 21:28:

Oh leuk! Mag het alleen maar over speelgoed voor kinderen gaan?

Of ook over kadootjes voor grote mensen?

Ik heb bij action voor mijn schoonmoeder een heel leuk vogelvoederhuisje gehaald, en voor mijn schoonmoeder en schoonzus een mooi fotolijstje.

Bij action hebben ze echt geweldige knutselspullen voor kinderen, en ook bij IKEA.Neee, grote-mensen-cadeautjes is ook prima natuurlijk!
Allebei leuk dus?

Ai.

Dan denk ik dat ik voor het huis ga.

Ze zal er nu nog niet zoveel mee doen.

Ja, raggen en slopen, maar dan geef ik haar dat volgend jaar.

Ik heb voor haar verjaardag een ballenrammer gekocht.

Das pas gaaf!

De ballen leg je bovenop en dan ram je ze er met een hamertje in en dan vliegen ze er onder weer uit.

Echt wat voor dochter.

quote:Whiskers_ schreef op 17 oktober 2010 @ 21:33:

Allebei leuk dus?

Ai.

Dan denk ik dat ik voor het huis ga.

Ze zal er nu nog niet zoveel mee doen.

Ja, raggen en slopen, maar dan geef ik haar dat volgend jaar.

Ik heb voor haar verjaardag een ballenrammer gekocht.

Das pas gaaf!

De ballen leg je bovenop en dan ram je ze er met een hamertje in en dan vliegen ze er onder weer uit.

Echt wat voor dochter.

plaatje?

Allebei is inderdaad leuk, maar persoonlijk vind ik de boerderij leuker. Maar ja, das kwestie van smaak.
Ik ga even zoeken.

Maar is wel voor kleine baby's hoor.
Voor ons 3,5-jarig zoontje ben ik nog op zoek naar een spel. En dan niet iets wat hij bij wijze van na 3 keer spelen al helemaal uit het hoofd weet maar wat leuk blijft.

In de speelgoedwinkel heb ik voor het schap gestaan en er is zóveel....maar wat is echt de moeite van het aanschaffen waard?

Iemand ervaringen met spellen of ideeen?
Ik kan het niet vinden.

Zal zo even in het boekje kijken welk merk het was.
Ik heb de buit al binnen

Dochter (in december 5) krijgt een baby My little pony geval die ze de fles kan geven en die heel zoet zegt: ik hou van jou mammie. (vreselijk, maar ze is er WEG van) Ze krijgt ook het boek Floddertje, en een fur real cavia (hoef ik geen echte te kopen hehehe) en het spel: mijn eerste Dr Bibber.

Voor haar verjaardag krijgt ze een prinsessenkasteel van Playmobil.

Ook weer klaar
Is een mozaiekpuzzel wat TO? Dat is (o.a....) wat ik voor mijn dochter van vier heb. Houten stukjes in verschillende vormen en kleuren in een plastic bokaal waar ze eindeloos mooie mozaieken mee kan (na)maken.

http://www.bodowoodentoys ... ?page=detail&product=8745
Onvindbaar!

Ik zal morgen heel voorzichtig het papiertje lospeuteren.

Kan nu niet want dan wordt ze wakker.

quote:Myrthe schreef op 17 oktober 2010 @ 21:38:

Voor ons 3,5-jarig zoontje ben ik nog op zoek naar een spel. En dan niet iets wat hij bij wijze van na 3 keer spelen al helemaal uit het hoofd weet maar wat leuk blijft.

In de speelgoedwinkel heb ik voor het schap gestaan en er is zóveel....maar wat is echt de moeite van het aanschaffen waard?

Iemand ervaringen met spellen of ideeen?Mijn dochter van vier vindt Mens Erger Je Niet nu al máánden helemaal geweldig!
TO........Voor zoon hebben we vorig jaar (toen was ie dus 2,5) bambino loco gekocht. Hij vond het super ..en nog....
[quote

Mijn dochter van vier vindt Mens Erger Je Niet nu al máánden helemaal geweldig![/quote]

Ow, echt? Die vind ik alleen zelf zo erg...

Ik heb getwijfeld over het spel van 2010...."knappe koppen" dat is van 2-5 jaar..., maar vraag me echt af of dat ook leuk is of alleen maar leerzaam..
quote:Myrthe schreef op 17 oktober 2010 @ 21:59:

[quote

Mijn dochter van vier vindt Mens Erger Je Niet nu al máánden helemaal geweldig![/quote]

Ow, echt? Die vind ik alleen zelf zo erg...

Ik heb getwijfeld over het spel van 2010...."knappe koppen" dat is van 2-5 jaar..., maar vraag me echt af of dat ook leuk is of alleen maar leerzaam..Haha ja ik vind er ook niet echt wat aan hoor. Ik speel dan bijvoorbeeld met ieder twee pionnetjes, zodat een potje niet eindeloos duurt. Gelukkig vindt oma het geweldig leuk om het met haar te spelen. En ze speelt het ook in haar eentje.
Ja wij hebben Kimble van sesamstraat. Mens erger je niet is dat.

Dochter vind het super!! Die satanische lach als ze ons eraf gooit....
O en Bambino Loco was hier ook een succes. Ook handig dat het alleen gespeeld kan worden. Er zijn veel boekjes van te krijgen, voor steeds weer andere uitdagingen.
quote:mars 74 schreef op 17 oktober 2010 @ 22:09:

Ja wij hebben Kimble van sesamstraat. Mens erger je niet is dat.

Dochter vind het super!! Die satanische lach als ze ons eraf gooit....

Ja die lach klinkt hier ook regelmatig!

Andersom was het in het begin wel even een drama. Het bord vloog dan door de kamer haha. Dit is een goed spel om 'tegen je verlies kunnen' bij te brengen zal ik maar zeggen .
Hier hetzelfde hoor, zelf ging ze huilen en driftig doen. Inderdaad een goed spel om te leren tegen je verlies te kunnen. Nu gaat het al stukken beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven