Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
Tja die oball is in feite natuurlijk ook een rammelaar, maar wel een die ze al heel jong makkelijk kunnen pakken. Knisperboekjes idem, en je kunt ze ook gezellig samen lezen.

Oball is ondanks de gaten toch aardig rond dus als ze ouder zijn kunnen ze ermee rollen en gooien. Ik dacht eigenlijk dat iedereen die al wel had dus geef hem ook nooit meer cadeau :p
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste is al wat groter, toen was de Oball er nog niet. Dus ik heb geen idee meer van babyspeelgoed.
Hallo?!
Ik heb al veel ideeën opgedaan uit dit topic, maar misschien heeft iemand nog een specifiek idee voor mijn oudste zoon. Hij wordt eind oktober 2 en natuurlijk sinterklaas. Hij is dol op puzzelen (die foam puzzels van 25 stukjes bij de action vindt hij geweldig), verder vindt hij duplo erg leuk en is fan van voertuigen. Hij krijgt van ons de duplo bouwplaats voor zijn verjaardag. Ook samen boekjes lezen is 1 van zijn favoriete bezigheden.

We zijn geen liefhebbers van speelgoed met (veel) geluid. Hij heeft wel wat, maar dat is ook genoeg. Vooral op het puzzelgebied hoop ik dat jullie misschien ideeën hebben.

Zoon nr 2 is een half jaar met sinterklaas, die krijgt nuttige cadeautjes
quote:han1987 schreef op 17 september 2016 @ 20:43:

Iemand ervaring met de beatbo van Fisherprice? Mijn dochtertje is dol op muziek en danst vaak mee als ze muziek hoort. Ze zou het dan krijgen voor haar eerste verjaardag. Is het leuk genoeg?Wij hebben beatbo aan zoon gegeven. Hij vindt em nog wat spannend. Maar ken ook kindjes van net 1 die beat bo helemaal geweldig vinden.
quote:myrdal schreef op 18 september 2016 @ 14:04:

Ik heb al veel ideeën opgedaan uit dit topic, maar misschien heeft iemand nog een specifiek idee voor mijn oudste zoon. Hij wordt eind oktober 2 en natuurlijk sinterklaas. Hij is dol op puzzelen (die foam puzzels van 25 stukjes bij de action vindt hij geweldig), verder vindt hij duplo erg leuk en is fan van voertuigen. Hij krijgt van ons de duplo bouwplaats voor zijn verjaardag. Ook samen boekjes lezen is 1 van zijn favoriete bezigheden.

We zijn geen liefhebbers van speelgoed met (veel) geluid. Hij heeft wel wat, maar dat is ook genoeg. Vooral op het puzzelgebied hoop ik dat jullie misschien ideeën hebben.

Zoon nr 2 is een half jaar met sinterklaas, die krijgt nuttige cadeautjes

Volgens mij weet je al heel goed wat je wilt, bijna geen suggesties meer nodig denk ik. Voor puzzels zou ik gewoon bedenken bij wat voor afbeeldingen zijn interesse liggen en die kopen. Met 2 kun je voor de gewone kartonnen puzzels gaan. Als je meer keus wilt dan de Cars en Frozen puzzels die je bij Intertoys ziet dan zou ik eens kijken op Lobbes.nl of bol.com. Bij mijn zoon vielen puzzels van Kikker erg in de smaak rond die leeftijd en met afbeeldingen van bijv een trein, brandweer, bouwplaats, etc.

Toen mijn zoon 2 werd was verder een van zijn favoriete cadeautjes een stoplichtje met een knopje zodat je hem zelf op rood en groen kon zetten, deze:

https://www.lobbes.nl/spe ... 99370-stoplicht-met-licht

En een afwasborstel van 50 cent van de Ikea die we hem bij zijn speelkeukentje gaven, een kinderhand is snel gevuld.

Zoon nr 2 is een half jaar met sinterklaas, die krijgt nuttige cadeautjes (Zoek)boek over voertuigen? Mijn zoon heeft behalve puzzelen dezelfde interesses en was rond zijn 2e verjaardag helemaal gek van dit boek

https://www.bol.com/nl/p/ ... rtuigen/9200000015354951/

is in het NLs niet leverbaar zie ik, maar er zijn talloze andere boeken over voertuigen. (mocht je toch interesse hebben het origineel heet Hide & Seek, things that go).

Verder kreeg hij voor zijn 2e verjaardag een loopfiets en houten treinbaan, beiden een succes. Treinbaan heeft ook een zeker 'puzzel element'.

Dat stoplichtje van Lobbes ziet er leuk uit! Nu ff bedenken of ik nog meer kan bestellen ivm verzendkosten. Ik heb er ook weleens in de winkel zien liggen maar die zagen er anders en wat gammel uit, dus niet gekocht.
Ik heb zo'n stoplichtje van ToysXL, dus ik weet niet zeker of hij 100% hetzelfde is als die van Lobbes, maar hij lijkt er wel erg op. Degene die ik heb is in ieder geval heel stevig, ik heb een enorme rauwdouwer en hij is na 2 jaar nog helemaal heel.
Puzzel van Kikker is een goed idee! Hij vindt de boekjes ook erg leuk.

Dat stoplichtje is echt wat voor hem, die komt er sowieso

Een boek over voertuigen is ook een leuk idee. Hij had al zo'n eenvoudig boekje, maar die is helemaal kapot, in 3 delen... dus vervanging is een goed cadeau idee.

Loopfiets en treinbaantje heeft hij al, maar treinbaan is heel basis, dus misschien een idee om uitbreiding ervan op zijn verlanglijstje te zetten.
Zoon wordt binnenkort zes en de oma's vragen nu al lijstjes voor de Sint. Ik weet het echt niet meer.

Hobby: muziek en dansen (heeft al de iDance met microfoon)

Interesses: vulkanen, mooie steentjes (heeft zo'n beetje iedere mineralen en halfedelstenensetjes)

Wat te kopen?
quote:lemoos2 schreef op 18 september 2016 @ 18:03:

Zoon wordt binnenkort zes en de oma's vragen nu al lijstjes voor de Sint. Ik weet het echt niet meer.

Interesses: vulkanen, mooie steentjes (heeft zo'n beetje iedere mineralen en halfedelstenensetjes)

Wat te kopen?

Eigen radio en paar kindercd's en een discobal (en dan dansfeestje geven)

Mooie kast/doos om z'n edelstenen in te bewaren

Lego city vulkaan

Boek over vulkanen

De wetenschap van vulkanen (experimenteerdoos)
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!

Zoon nr 2 is een half jaar met sinterklaas, die krijgt nuttige cadeautjes De zaklamp van geokids was hier toen een grote hit.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Ik ben op zoek naar leuke tips voor constructiespeelgoed voor een peuter (2,5). Hij speelt nu heel veel met zijn gereedschap (Bosch, Ikea setje) maar heeft niets wat hij echt in elkaar kan schroeven met gereedschap.

Iemand een leuke tip voor speelgoed wat je in/uit elkaar kan schroeven voor een peuter?

Tips voor zijn broertje van (dan) een half jaar zijn ook welkom, er is al veel in huis van zijn grote broer
Ik zoek ook inspiratie, zoon viert volgende maand zijn 9e verjaardag. Ik zit er aan te denken Monopoly extreem bankieren voor hem te kopen. Het monopoly spel waar hij gek op is, hebben we al zeker 30 jaar en is dus wel aan vernieuwing toe. Weet iemand of extreem bankieren een leuke vervanging is? Andere ideeën zijn ook welkom
Just because your past has been damaged doesn’t mean your future has to be worthless
quote:NijntjeKoijntje321 schreef op 19 september 2016 @ 09:19:

Ik ben op zoek naar leuke tips voor constructiespeelgoed voor een peuter (2,5). Hij speelt nu heel veel met zijn gereedschap (Bosch, Ikea setje) maar heeft niets wat hij echt in elkaar kan schroeven met gereedschap.

Iemand een leuke tip voor speelgoed wat je in/uit elkaar kan schroeven voor een peuter?

Tips voor zijn broertje van (dan) een half jaar zijn ook welkom, er is al veel in huis van zijn grote broer Je heb zo af en toe bij kruitvat of trekpleister auto's of treinen waar je de schroeven van kunt uit halen. Mijn zoon vind het erg leuk.
quote:leoni schreef op 19 september 2016 @ 12:08:

[...]

Je heb zo af en toe bij kruitvat of trekpleister auto's of treinen waar je de schroeven van kunt uit halen. Mijn zoon vind het erg leuk.

die heb ik inderdaad ook gekocht, maar zijn wel erg kleine onderdeeltjes en dat vind ik toch vervelend met een rondkruipende baby.

Erg jammer dat er niet meer van dat soort spul is, heb me ook al suf gezocht. Wij hadden vroeger thuis een soort 'sleutelauto' waarbij je alles kon losdraaien maar niet daadwerkelijk uit elkaar ging. Zoiets zou ideaal zijn, ook omdat peuter het nog moeilijk vind om die kruidvat auto zelf weer in elkaar te bouwen. Tot op heden echter nog niets gevonden.

Brio heeft ook een 'constructie' lijn met van die latjes met gaten, schroeven etc. Weet niet of dat is wat Nijntje zoekt maar voor ons is dat dus te abstract. Mijn peuter wil gewoon sleutelen en (nog) niets vrijblijvend bouwen.
oh ik heb trouwens wel een 'sleutelauto' van Chicco gevonden maar die maakt vooral heel veel herrie (is mijn kind bang van), en zonder batterijen is er juist weer niets aan. Erg jammer.
quote:paper-note schreef op 19 september 2016 @ 12:47:

[...]

die heb ik inderdaad ook gekocht, maar zijn wel erg kleine onderdeeltjes en dat vind ik toch vervelend met een rondkruipende baby.

Erg jammer dat er niet meer van dat soort spul is, heb me ook al suf gezocht. Wij hadden vroeger thuis een soort 'sleutelauto' waarbij je alles kon losdraaien maar niet daadwerkelijk uit elkaar ging. Zoiets zou ideaal zijn, ook omdat peuter het nog moeilijk vind om die kruidvat auto zelf weer in elkaar te bouwen. Tot op heden echter nog niets gevonden.

Brio heeft ook een 'constructie' lijn met van die latjes met gaten, schroeven etc. Weet niet of dat is wat Nijntje zoekt maar voor ons is dat dus te abstract. Mijn peuter wil gewoon sleutelen en (nog) niets vrijblij8vend bouwen.Duplo Toolo misschien?
Ik ga in ieder geval de Kruidvat folders even extra goed in de gaten houden. In elkaar is denk ik inderdaad nog wat moeilijk maar dat wil zijn vader vast met liefde doen :p

Latjes/schroeven is inderdaad te abstract voor nu, met duplo komt hij ook nog niet echt verder dan een toren bouwen (of een rails leggen maar zelf een rondje afmaken is ook nog te moeilijk).

Chicco zal ik eens bekijken
Voor de schroefjespeuter: ik zag laatst een soort puzzel van Djeco met schroeven. Was een eenvoudige houten puzzel voor peuters, waar je een stuk of 5 schroeven in moest draaien. Die schroeven waren bijvoorbeeld de wielen van een auto ofzoiets. Misschien even googlen op Djeco? EDIT: al gevonden: http://www.psikhouvanjou.nl/djeco-schroefvoertuigen-2jr

Duplo Toolo is al geopperd, is ook erg leuk. Wel alleen nog via marktplaats etc te verkrijgen. En misschien nog net wat moeilijk met 2,5 maar met wat hulp kan hij er vast mee uit de voeten.

Voor zijn 3e verjaardag heeft mijn zoon Baufix gekregen; vond hij heel leuk maar was toen wel nog wat moeilijk dus deden we samen. Met 4 bouwde hij er zelf leuke dingen van. Overigens zijn de bouwbeschrijvingen érg moeilijk, dus die zou ik gewoon wegleggen, raken ze ook niet gefrustreerd. Gewoon lekker zelf iets in elkaar schroeven.
quote:lemoos2 schreef op 18 september 2016 @ 18:03:

Wat te kopen?

Een set om zelf kristallen te kweken? Of iets met fossielen? Ik had als kind ooit een doosje gekregen met zand waar je dan fossiel in kon zoeken. Een mooi boek over vulkanen of stenen? Een trip naar een museum?

Eigen cd speler voor op zijn kamer? Een paar cd met muziek die hij leuk vind?
Ik heb mijn kleuter eens flink verwend met een pak printpapier Ze was hartstikke blij, want het was op en ze kan geen dag zonder tekenen. Normaal vul ik dat geruisloos aan, nu was ze er toevallig bij dat ik het kocht
Hallo?!
Ja, duplo toolo, zo jammer dat dat er niet meer is, hij pakt dat altijd direct bij beide opa's en oma's die het nog wel hebben
Wat zijn jullie ervaringen met een kiddizoom van V tech?

Dochter is 5.
quote:_Doortje_ schreef op 19 september 2016 @ 15:00:

Ik heb mijn kleuter eens flink verwend met een pak printpapier Ze was hartstikke blij, want het was op en ze kan geen dag zonder tekenen. Normaal vul ik dat geruisloos aan, nu was ze er toevallig bij dat ik het kocht

Haha, dat heb ik ook eens gehad: 'Oh dank je mama!'

Nijntje ik zag net een auto bij de intertoys die ook uit elkaar gehaald kon worden. Ik heb geen idee welke merk, maar deze was wel zonder geluid en tussen de 10-15 euro.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven