Het grote speelgoedtopic 2017
dinsdag 9 augustus 2016 om 08:41
De zomervakanties zijn nog in volle gang.
Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.
Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.
Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.
Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.
Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.
Wees welkom!
Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.
Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.
Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.
Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.
Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.
Wees welkom!
maandag 24 oktober 2016 om 19:11
Ik ben afgelopen week even in Disney village geweest en heb daar deze meegenomen voor dochter :
Ze zegt 6 zinnetjes (Engels) als je aan het touwtje trekt. Dochter is gek op Toy story ze heeft ook Woody, Buzz Lightyear, bulls eye, mr & mrs potato head en de fisher price telefoon. Ze speelt er ook echt dingen uit de film mee na. Hoor ik ineens "als de gesmeerde bliksem, bullebeest!" uit haar kamer denk dus dat Jessie wel in de smaak zal vallen!
Ze zegt 6 zinnetjes (Engels) als je aan het touwtje trekt. Dochter is gek op Toy story ze heeft ook Woody, Buzz Lightyear, bulls eye, mr & mrs potato head en de fisher price telefoon. Ze speelt er ook echt dingen uit de film mee na. Hoor ik ineens "als de gesmeerde bliksem, bullebeest!" uit haar kamer denk dus dat Jessie wel in de smaak zal vallen!
maandag 24 oktober 2016 om 20:41
maandag 24 oktober 2016 om 20:51
Hier doen ze ook niet moeilijk over speelgoed wegdoen of weggooien vaak merken ze dat niet eens.
2 x per jaar rond oktober en rond mei check ik hun speelgoed op a of ze er nog mee spelen en b of het heel/kompleet is ( spelletjes en puzzels).
Kapot of niet compleet gaat gelijk weg of wordt gemaakt (knuffels )
Waar niet mee gespeeld wordt verkoop ik op marktplaats of verkoop groep oper Facebook
2 x per jaar rond oktober en rond mei check ik hun speelgoed op a of ze er nog mee spelen en b of het heel/kompleet is ( spelletjes en puzzels).
Kapot of niet compleet gaat gelijk weg of wordt gemaakt (knuffels )
Waar niet mee gespeeld wordt verkoop ik op marktplaats of verkoop groep oper Facebook
maandag 24 oktober 2016 om 20:59
quote:zecora schreef op 24 oktober 2016 @ 20:09:
Leuk Belle!
(Oh en jaloers op je bezoek aan Disney village.... nog kleding geshopt?)
Ik heb dit weekend met dochter 2 gidsen door gespit.
Conclusie: ze wil 90% van de gids wel hebben.....
Haha! Was er maar een uurtje hoor, en geen kleding geshopt ik had zaterdag een bruiloft daar vlakbij, dus op de terugweg even een korte stop gemaakt voor Jessie! Ik was precies op zoek naar deze en online zijn ze best prijzig. Nu nog wel redelijk aan de prijs (€25,-), maar iig goedkoper dan online
Wel fijn dat dochter zoveel leuk vind! Ik vind het nog steeds lastig hier en dochter ziet in de gidsen ook niet echt iets waar ze heel enthousiast over is. Komend weekend mijn trip naar Trier, dan zal ik wel met wat leuks terugkomen
Ik had trouwens deze ook nog meegenomen voor d'r, als klein cadeautje voor nu omdat ik 2 dagen weg was :
Ik kreeg er al meteen een "oh wauw mama! Hier ben ik echt heel blij mee!" en een knuffel voor vandaag heeft ze hem zelf in elkaar gezet en kreeg ik nog een knuffel en een bedankt! Zo lief
Leuk Belle!
(Oh en jaloers op je bezoek aan Disney village.... nog kleding geshopt?)
Ik heb dit weekend met dochter 2 gidsen door gespit.
Conclusie: ze wil 90% van de gids wel hebben.....
Haha! Was er maar een uurtje hoor, en geen kleding geshopt ik had zaterdag een bruiloft daar vlakbij, dus op de terugweg even een korte stop gemaakt voor Jessie! Ik was precies op zoek naar deze en online zijn ze best prijzig. Nu nog wel redelijk aan de prijs (€25,-), maar iig goedkoper dan online
Wel fijn dat dochter zoveel leuk vind! Ik vind het nog steeds lastig hier en dochter ziet in de gidsen ook niet echt iets waar ze heel enthousiast over is. Komend weekend mijn trip naar Trier, dan zal ik wel met wat leuks terugkomen
Ik had trouwens deze ook nog meegenomen voor d'r, als klein cadeautje voor nu omdat ik 2 dagen weg was :
Ik kreeg er al meteen een "oh wauw mama! Hier ben ik echt heel blij mee!" en een knuffel voor vandaag heeft ze hem zelf in elkaar gezet en kreeg ik nog een knuffel en een bedankt! Zo lief
dinsdag 25 oktober 2016 om 09:59
Dat spacerail is volgens mij wel bedoeld voor echt oudere kinderen, tieners. Tenzij hij een erg handige bouwer is, lijkt het me dus nog wel een beetje te moeilijk. Er is iets vergelijkbaars (ook qua prijs) van Quercetti, die is volgens mij vanaf 7 jaar.
Voor die leeftijd is Cuboro erg leuk, maar meer puzzelen en wel heel erg duur. Quadrilla iets goedkoper maar ook daar ben je zo 100 euro verder als je echt wil bouwen.
Voor die leeftijd is Cuboro erg leuk, maar meer puzzelen en wel heel erg duur. Quadrilla iets goedkoper maar ook daar ben je zo 100 euro verder als je echt wil bouwen.
dinsdag 25 oktober 2016 om 10:36
quote:paper-note schreef op 25 oktober 2016 @ 09:59:
Dat spacerail is volgens mij wel bedoeld voor echt oudere kinderen, tieners. Tenzij hij een erg handige bouwer is, lijkt het me dus nog wel een beetje te moeilijk. Er is iets vergelijkbaars (ook qua prijs) van Quercetti, die is volgens mij vanaf 7 jaar.
Voor die leeftijd is Cuboro erg leuk, maar meer puzzelen en wel heel erg duur. Quadrilla iets goedkoper maar ook daar ben je zo 100 euro verder als je echt wil bouwen.Deze is een hit bij mijn neefje van 8. En geen knikkerbaan, maar misschien wel vergelijkbaar: Knex heeft achtbanen om te bouwen.
Voor die leeftijd is Cuboro erg leuk, maar meer puzzelen en wel heel erg duur. Quadrilla iets goedkoper maar ook daar ben je zo 100 euro verder als je echt wil bouwen.Deze is een hit bij mijn neefje van 8. En geen knikkerbaan, maar misschien wel vergelijkbaar: Knex heeft achtbanen om te bouwen.
dinsdag 25 oktober 2016 om 12:18
dinsdag 25 oktober 2016 om 12:40
Denk dat hij de Quercetti nog niet eens in elkaar krijgt, ook daar moeten we gaan helpen. maar die zit denk ik wel sneller in elkaar en is ook makkelijker aan te passen. Ik vind deze er dan wel weer wat kinderlijk uitzien door de kleuren, maar misschien valt dat in het echt mee. Bedankt voor de tips
dinsdag 25 oktober 2016 om 15:39
Wij hebben die Akioli, zonder de boormachine (die krijgt zoon komende Sinterklaas). Zoon heeft vooral veel gespeeld met de zaag en de hamer, nauwelijks met de plankjes en schroeven. Hij kon met 2 jaar ook nog niet goed met de schroeven overweg. Maar mijn zoon is een enorme fantasiespeler en geen bouwer/priegelaar. Dus als jouw kind daar wel interesse in heeft zegt het misschien weinig dat die van mij er weinig mee deed.
dinsdag 25 oktober 2016 om 16:41
Wel Nicole, dat is het probleem zo'n beetje. Zoon heeft in heel weinig dingen interesse... Hij kan zich vooral heel erg vermaken met mijn keukenkasten uit te mesten Een eigen keukentje kijkt hij dan weer niet naar om. Met zijn duplo doet hij ook nog niet zoveel, maar de trein lijkt hij nu wel leuk te vinden. Dus daar krijgt hij extra sporen voor. Wel jammer trouwens dat er geen aparte brug meer voor te verkrijgen is. Wij kochten enkele jaren geleden al de luxeset (voor oudere broer) maar toen was dat nog zonder brug.
Ik dacht ook aan hubelino, dat vindt de oudste misschien ook nog leuk? Die is er 6.
De jongste heeft echt enkel interesse in gerief waar hij niet mee mag spelen. De accuschroever van papa vindt hij ook zo interessant daarom dat ik aan zo'n toolbox dacht.
Ik dacht ook aan hubelino, dat vindt de oudste misschien ook nog leuk? Die is er 6.
De jongste heeft echt enkel interesse in gerief waar hij niet mee mag spelen. De accuschroever van papa vindt hij ook zo interessant daarom dat ik aan zo'n toolbox dacht.
dinsdag 25 oktober 2016 om 16:47
Akioli:
https://www.lobbes.nl/spe ... J7H5JiZ9s8CFQ88GwodqtgO8A
Deze hoort bij de Heros bouwsets. Misschien leuk om de accuschroefmachine en een klein bouwsetje te geven?
https://www.lobbes.nl/spe ... J7H5JiZ9s8CFQ88GwodqtgO8A
Deze hoort bij de Heros bouwsets. Misschien leuk om de accuschroefmachine en een klein bouwsetje te geven?
dinsdag 25 oktober 2016 om 17:02
Akioli, ik zie wel een brug, deze lijkt me heel leuk voor bij een houten treinbaan:
Verder herkenbaar, mijn zoon had met 2 jaar ook geen specifieke voorkeuren. Ja, door het huis rauschen en herrie maken, maar niet echt qua speelgoed. Met 2,5 jaar kwam het fantasiespel steeds meer en nu is hij helemaal info playmobil en verkleden/rollenspellen. Ik zou voor jouw zoon denk ik eerder zo'n aparte schroefboormachine geven dan een hele set met schroefjes e.d. erbij. Want zo'n machine die het echt doet zal hij geheid het mooiste vinden.
Verder herkenbaar, mijn zoon had met 2 jaar ook geen specifieke voorkeuren. Ja, door het huis rauschen en herrie maken, maar niet echt qua speelgoed. Met 2,5 jaar kwam het fantasiespel steeds meer en nu is hij helemaal info playmobil en verkleden/rollenspellen. Ik zou voor jouw zoon denk ik eerder zo'n aparte schroefboormachine geven dan een hele set met schroefjes e.d. erbij. Want zo'n machine die het echt doet zal hij geheid het mooiste vinden.
dinsdag 25 oktober 2016 om 17:19
Dit is nepduplo, wel een brug die op de treinset past:
https://www.uniblocks.nl/trein-brug-100cm.html
https://www.uniblocks.nl/trein-brug-100cm.html
dinsdag 25 oktober 2016 om 17:19
Alioli : is deze niks? https://www.uniblocks.nl/trein-brug-100cm.html
Past ook op duplo staat erbij.
Past ook op duplo staat erbij.
dinsdag 25 oktober 2016 om 17:20
Hier is die van duplo ook nog leverbaar : http://www.speelgoedtuin.nl/lego-duplo-brug-3774.html
dinsdag 25 oktober 2016 om 17:21
quote:Anouscha schreef op 25 oktober 2016 @ 17:19:
https://www.uniblocks.nl/trein-brug-100cm.htmlCrosspost
https://www.uniblocks.nl/trein-brug-100cm.htmlCrosspost
dinsdag 25 oktober 2016 om 17:23
quote:-Belle- schreef op 25 oktober 2016 @ 17:20:
Hier is die van duplo ook nog leverbaar : http://www.speelgoedtuin.nl/lego-duplo- ... 74.htmlDie website zag ik ook en vond ik wat vreemd ogen. Ik zou er niks bestellen.
Hier is die van duplo ook nog leverbaar : http://www.speelgoedtuin.nl/lego-duplo- ... 74.htmlDie website zag ik ook en vond ik wat vreemd ogen. Ik zou er niks bestellen.