Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
Voor baby doe ik in de zak wat speelgoed en een boek.

In de schoen een nieuw speenkoord, haarbandje en een klein kartonnen boekje.

Op het verlanglijstje voor oma staat een nachtlampje voor in het stopcontact en iets van Zoef zoef dieren en misschien nog een zachte pop of Zwitsal geurzakjes voor in haar kledingkast
Ik ben vandaag nog even op pad geweest voor dochter en heb het bescheiden gehouden. Heb thuis al wat dingen liggen en zocht nu nog een "groot" cadeau, dat is deze geworden :

Van mijn ouders krijgt ze al playmobil en deze nu nog erbij :

En deze voor haar nieuwe kamer :

Van ons heeft ze nl deze al gehad voor haar kamer

Ik ben dus klaar
Gelijk gebruik gemaakt van de korting van de intertoys en de roodkapje smartgame voor gehaald en nagellakjes voor in de schoen.

Oudste 6:

Speelgoed (groot ) ijskasteel my little pony

Boek : avi m3

Nuttig : loco met 5 boekjes

Kleding : onesie varken

Jongste 3:

Speelgoed (groot) playmobil dierentuin

Boek : nog niets

Nuttig : roodkapje smart game

Kleding : onesie varken

Schoencadeautje's 6 jarige : Koptelefoon Frozen , avi m3 boekje en nagellakjes.

Schoencadeautje's 3 jarige : nagellakjes ( nog 2 dingen zoeken )
Bijna klaar voor de Sint dit jaar.

Zoon 8

-Een Drone met camera

-Lego doos met drie verschillende voertuigen

-Kameleon van Playmobil

-Minecraft cardgame

Dochter 6

-Barbie en ken met auto

-Lego Ariel onderwater kasteel

-Playmobil Elfeneiland

-Barbie kantoor

Voor zoon heb ik hotwheels Star Wars auto als schoenkado. Voor dochter moet ik nog iets verzinnen. Ze mogen vijf keer schoen zetten en dat wil ik afwisselen met snoep en een kadootje.

In principe mogen ze voor pakjes avond vijf dingen, maar misschien laat ik het zo aangezien ze door de opa's en oma's van beide kant altijd flink verwend worden door de Sint. Of er komt nog een boekje of pyjama bij.
anoniem_639c684ed9579 wijzigde dit bericht op 30-10-2016 08:40
Reden: haakjes met 6 geeft een duivelsmiley waar ik leeftijd dochter bedoelde
% gewijzigd
Hier ook zo goed als klaar!

Oudste van 6:

Step

Lego classic blokjes

Grondplaat

Stiften

Aquarelpotloden

Kindercd

Jongste:

Speenkoord

Speen

Boekje 1

Boekje 2

Pyjama

Oball
Hallo?!
In de schoen:

Pakje kaarten (kunnen we pesten )

Knikkerputje

Stickers

Driekleurenpotlood

Sokjes

Dierenwashandje

Ik hoef alleen de schoencadeaus voor de baby nog te kopen. Bijna jammer dat ik klaar ben
Hallo?!
quote:calenzia schreef op 30 oktober 2016 @ 08:39:

Bijna klaar voor de Sint dit jaar.

Zoon 8

-Een Drone met camera

-Lego doos met drie verschillende voertuigen

-Kameleon van Playmobil

-Minecraft cardgame

Dochter 6

-Barbie en ken met auto

-Lego Ariel onderwater kasteel

-Playmobil Elfeneiland

-Barbie kantoor

Voor zoon heb ik hotwheels Star Wars auto als schoenkado. Voor dochter moet ik nog iets verzinnen. Ze mogen vijf keer schoen zetten en dat wil ik afwisselen met snoep en een kadootje.

In principe mogen ze voor pakjes avond vijf dingen, maar misschien laat ik het zo aangezien ze door de opa's en oma's van beide kant altijd flink verwend worden door de Sint. Of er komt nog een boekje of pyjama bij.Wow veel kado's!
Hier krijgen ze samen een wobbel

De oudste bijna 3

Speeltuin playmobil

Speelgoed boor

Houte keukenmachine

De jongste 1,5

??

Gereedschap riem

Houte broodrooster

De wobbel was duur. De rest was of Tot te helft afgeprijsd of tweedehands.

Ik moet alleen nog wat voor de jongste verzinnen. Wat ik lastig vind. Ik wil niet iets kopen wat alleen leuk voor hem is. Hij doet het liefst wat de oudste doet. Daarnaast hebben al heel veel van de oudste. Ik denk dat het een blub blub dier wordt voor in bad.

Voor de schoen heb ik boekjes, auto's en als laatste een adventskalender van 123 playmobil en de paarden ranch playmobil.
quote:zecora schreef op 30 oktober 2016 @ 08:51:

[...]

Wow veel kado's!Ik vind het vooral grote kado's. Al is de sinterklaas ook niet goedkoop af.
quote:leoni schreef op 30 oktober 2016 @ 09:23:

[...]

Ik vind het vooral grote kado's. Al is de sinterklaas ook niet goedkoop af.

Ik vind het op zich nog wel mee vallen. De drone, Barbie kantoor en lego ariel kasteel zijn van aliexpress en allen onder de dertig euro. Playmobil Elfeneiland was bij kruidvat 15 euro en de Barbie Ken met auto dertig euro bij Bart Smit. De lego doos voor zoon hadden we nog liggen paar jaar geleden voor de helft van de prijs gekocht.

Ik ken mensen die echt wel meer en vooral nog groter geven. Mijn schoonzus en broer geven bijvoorbeeld al gauw ruim over de tweehonder euro aan sinterklaascadeaus. Nichtje had vorig jaar bijv. van de moeder van schoonzus een tablet gekregen van bijna honderd euro en met kerst doen ze het dunnetjes over. Hier komt geen kerstman.
quote:calenzia schreef op 30 oktober 2016 @ 09:34:

[...]

Ik vind het op zich nog wel mee vallen. De drone, Barbie kantoor en lego ariel kasteel zijn van aliexpress en allen onder de dertig euro. Playmobil Elfeneiland was bij kruidvat 15 euro en de Barbie Ken met auto dertig euro bij Bart Smit. De lego doos voor zoon hadden we nog liggen paar jaar geleden voor de helft van de prijs gekocht.

Ik ken mensen die echt wel meer en vooral nog groter geven. Mijn schoonzus en broer geven bijvoorbeeld al gauw ruim over de tweehonder euro aan sinterklaascadeaus. Nichtje had vorig jaar bijv. van de moeder van schoonzus een tablet gekregen van bijna honderd euro en met kerst doen ze het dunnetjes over. Hier komt geen kerstman.Als je het zo zegt valt her inderdaad erg mee. Ik ging uit van de prijzen die ik had gezien in het speelgoed blad van intertoys. Eigenlijk heb je hetzelfde gedaan als ik. Stom niet over nagedacht
quote:calenzia schreef op 30 oktober 2016 @ 09:34:

[...]

Ik ken mensen die echt wel meer en vooral nog groter geven. Mijn schoonzus en broer geven bijvoorbeeld al gauw ruim over de tweehonder euro aan sinterklaascadeaus. Nichtje had vorig jaar bijv. van de moeder van schoonzus een tablet gekregen van bijna honderd euro en met kerst doen ze het dunnetjes over. Hier komt geen kerstman.

Ik bedoelde het niet aanvallend ofzo.

Maar ik merk aan mezelf dat ik een beetje speelgoed moe wordt. Ze heeft al zoveel speelt met alles dus er mag ook niets weg. Dus ik ga echt niet 3 grote dingen (als in fysiek groot) erbij geven.
Oh en heb je een linkje van het lego ariel kasteel via aloexpres? Is dat dan de echte?
https://www.aliexpress.co ... 6b-4222-a08d-484d78b3da09

Ik heb deze gevonden. Het Lego logo staat niet op de doos, en gezien de prijs zal het wel een replica zijn. Wat ik bij aliexpress altijd vervelend vind is dat je niet weet of het plastic goedgekeurd is of dat er giftige stoffen inzitten. Verder vind ik het ook "lullig" voor bijvoorbeeld lego als iets exakt wordt nagemaakt. Maar duur is het niet....
quote:zecora schreef op 30 oktober 2016 @ 11:53:

Oh en heb je een linkje van het lego ariel kasteel via aloexpres? Is dat dan de echte?

Ik voel me niet aangevallen, maar vond het wel handig om even uit te leggen dat het toch wel meevalt. Kwestie van slim shoppen ;)

Met aliexpress gaat het helaas niet altijd goed. We hebben in augustus een frozen kasteel besteld, maar die is helaas nog niet binnen. Je hebt gelukkig wel een buyers protection. Vorig jaar ook meegemaakt met 1 ding en toen ons geld terug gekregen. Het ariel kasteel was na een week al binnen. Best snel, soms kan het ook 1 of 2 maanden duren. De lego is van het merk Lepin, maar het is eigenlijk niet te onderscheiden van het echte spul, scheelt alleen ontzettend veel in prijs.

https://www.aliexpress.co ... =2114.13010608.0.0.CQuuwu
quote:calenzia schreef op 30 oktober 2016 @ 12:06:

[...]

Ik voel me niet aangevallen, maar vond het wel handig om even uit te leggen dat het toch wel meevalt. Kwestie van slim shoppen ;)

Met aliexpress gaat het helaas niet altijd goed. We hebben in augustus een frozen kasteel besteld, maar die is helaas nog niet binnen. Je hebt gelukkig wel een buyers protection. Vorig jaar ook meegemaakt met 1 ding en toen ons geld terug gekregen. Het ariel kasteel was na een week al binnen. Best snel, soms kan het ook 1 of 2 maanden duren. De lego is van het merk Lepin, maar het is eigenlijk niet te onderscheiden van het echte spul, scheelt alleen ontzettend veel in prijs. Er is trouwens ook een verschil in prijs voor met of zonder doos. Ik bestel altijd zonder doos, Je krijgt alles dan in een plastic zak. Nog even een plaatje van het kasteel uitprinten erop plakken en dan is het klaar voor december

https://www.aliexpress.co ... =2114.13010608.0.0.CQuuwu
Ik heb net het kado voor de jongste besloten toen ik het lidl krantje zat te kijken. Het wordt of de houten treinbaan of autobaan. Kan mooi bij wat we al hebben en kunnen ze samen meespelen. Nu maar hopen dat het ook lukt om te kopen.
quote:leoni schreef op 30 oktober 2016 @ 12:22:

Ik heb net het kado voor de jongste besloten toen ik het lidl krantje zat te kijken. Het wordt of de houten treinbaan of autobaan. Kan mooi bij wat we al hebben en kunnen ze samen meespelen. Nu maar hopen dat het ook lukt om te kopen.Veel van dit soort acties van lidl kun je ook online kopen kwam ik laatst achter. Grijp je mas niet naast.
Er staan leuke dingen in de Lidl folder. Helaas niets wat zoontje niet al heeft of wat we als aanvulling nodig hebben. Dus nog steeds geen idee wat ik eens zal kopen.

Wat is nou echt "onmisbaar" voor een jongetje van 5 jaar die al omkomt in Playmobil, spelletjes, buitenspeelgoed en boeken? Dat zijn zijn favorieten.

Verder hebben we een keukentje met veel accessoires (waar hij vooral in de winter veel mee speelt), speelgereedschap (waar hij bijna niks mee doet), garage met autotjes genoeg, duplotrein, een berg van knuffels, speeltent, waterbaan (geen succes), verkleedkleren, klei, superzand,

Het is echt een speelkind, geen bouwer, dus lego wil ik nog niet aan beginnen. En mijn voorkeur gaat uit naar iets wat hij ook goed alleen kan spelen, want daar mag hij nog wel mee oefenen.

Pas dit spel op MP gekocht, dat is wel een groot succes.

Ik neig nu naar nog een smartgame (maar welke?) of een wat stevigere knikkerbaan dan we nu hebben (dat is zo'n goedkoop plastic gevalletje van kruidvat die al omvalt als je er naar kijkt). Of heeft iemand nog een briljant idee?
quote:zecora schreef op 30 oktober 2016 @ 08:51:

[...]

Wow veel kado's!

Echt waar?

Hier is goed opgeruimd. Dus kan er veel in de zak.

Dochter (7)

My Little Pony trein

My Little Pony regenboogkasteel

My Little Pony winkel

My Little Pony poppetje

My Little Pony duopack poppetjes

Knuffeltje

AVI leesboek

Voorleesboek 'Het Cijferwinkeltje'

Pyjama

Zoon(5)

Heros knikkerbaan

Heros grote constructiever

Heros raceauto

Heros accuschroefmachine

Lego voertuig

Knuffeltje

Voorleesboek 'Het Letterwinkeltje'

Pyjama

Samen: Rush Hour

En dan nog wat prulletjes voor in de schoen.

Sommige cadeaus zitten niet in de zak, maar krijgen ze op de dag van de aankomst. Dan hebben we altijd een versierde tafel, vieze handafdrukken op de ramen, pepernoten over de grond en 1 à 2 kleine pakjes.
Piet had hier vorig jaar de cadeautjes verstopt door het hele huis. Complete chaos, maar wel veel lol gehad. Anders is de zak in een kwartier leeg en dat vind ik niks aan

Anouscha ik vind het ook best veel, maar hangt er ook vanaf of je kinderen spelers zijn, wat je zelf kunt missen en leuk vindt.

Mijn oudste speelt weinig, dus aan speelgoed valt weinig eer te behalen
Hallo?!
quote:zecora schreef op 30 oktober 2016 @ 12:23:

[...]

Veel van dit soort acties van lidl kun je ook online kopen kwam ik laatst achter. Grijp je mas niet naast.Weet ik maar die staan er dan weer eerder op dan in de folder gemeld staat. Zo greep ik daar laatst mis maar in de winkel niet. Het enige dat er op internet niet staat wanneer ze in de verkoop gaan. Sommige dingen van de folder staan er al op en sommige nog niet.
quote:Anouscha schreef op 30 oktober 2016 @ 13:19:

[...]

Echt waar?

Hier is goed opgeruimd. Dus kan er veel in de zak.

Dochter (7)

My Little Pony trein

My Little Pony regenboogkasteel

My Little Pony winkel

My Little Pony poppetje

My Little Pony duopack poppetjes

Knuffeltje

AVI leesboek

Voorleesboek 'Het Cijferwinkeltje'

Pyjama

Zoon(5)

Heros knikkerbaan

Heros grote constructiever

Heros raceauto

Heros accuschroefmachine

Lego voertuig

Knuffeltje

Voorleesboek 'Het Letterwinkeltje'

Pyjama

Samen: Rush Hour

En dan nog wat prulletjes voor in de schoen.

Sommige cadeaus zitten niet in de zak, maar krijgen ze op de dag van de aankomst. Dan hebben we altijd een versierde tafel, vieze handafdrukken op de ramen, pepernoten over de grond en 1 à 2 kleine pakjes.

Ik vind het zoals ik eerder al uitleg vooral veel speelgoed.

En ik weet gewoon niet zo goed wat ik wat dat betreft nog moet kopen.

Ze heeft een MLP kasteel, 2 van filly. Oud kasteel van mij. Zooi playmobil, ook aantal grotere sets.

Dus op die manier vind ik het veel.

Ze krijgt hier nu

Eenhoornsloffen

Zeemeerminstaart bankhangkleedje

Smartgame pinguin

En daarbij wil ik dan 1 speelgoedding uitzoeken dat ze echt graag wil. Daar denken we dus nog even over na en ik wacht even af waar ze zelf nog mee komt.
Ja, als er al veel staat snap ik het.

Hier is heel veel weggedaan. Dus nu plek voor iets nieuws.
Nu ik de smartgames heb bekeken, twijfel ik of ik die er niet nog 1 bij zal doen. Zijn volgens mij wel erg leuk! Iemand hier nog een aanrader voor een best pienter meisje van bijna 5? Roodkapje ziet er heel leuk uit, maar is denk ik wat te simpel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven