Het grote speelgoedtopic 2017
dinsdag 9 augustus 2016 om 08:41
De zomervakanties zijn nog in volle gang.
Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.
Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.
Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.
Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.
Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.
Wees welkom!
Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.
Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.
Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.
Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.
Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.
Wees welkom!
maandag 31 oktober 2016 om 20:05
Ik zal maar niet zeggen wat hier in huis gehaald ivoor sinterklaas en kerst, ik ben een beetje door geslagen geloof ik
En er is nog steeds spul dat ik graag voor hem wil kopen Gelukkig heb ik alles in goede aanbiedingen gekocht (ongeveer 50% van de reguliere winkelwaarde), tweedehands of iets van action wat daar sowieso al niet heel duur was. De dingen die er nu nog overblijven gaan gewoon op zijn verlanglijstje voor het geval dat opa en oma nog iets willen geven en anders komt het ooit nog wel. Die trommel bijvoorbeeld is over een jaar zeker weten ook nog leuk.
Ik ben wel nog bezig voor neefjes en nichtjes voor kerst en de 2 kraammanden die gevuld moeten worden voor december.
En er is nog steeds spul dat ik graag voor hem wil kopen Gelukkig heb ik alles in goede aanbiedingen gekocht (ongeveer 50% van de reguliere winkelwaarde), tweedehands of iets van action wat daar sowieso al niet heel duur was. De dingen die er nu nog overblijven gaan gewoon op zijn verlanglijstje voor het geval dat opa en oma nog iets willen geven en anders komt het ooit nog wel. Die trommel bijvoorbeeld is over een jaar zeker weten ook nog leuk.
Ik ben wel nog bezig voor neefjes en nichtjes voor kerst en de 2 kraammanden die gevuld moeten worden voor december.
maandag 31 oktober 2016 om 21:48
quote:heartlove schreef op 31 oktober 2016 @ 13:33:
Ik heb wel een leuk idee ieneminny.
Je kan online een kartonboekje laten maken met je eigen foto's en tekst.
Ik ga hem ook laten maken voor onze dreumes met foto's van ons en familie en dan per foto er onder wie het is: dus papa, mama, opa enz.
Wat een top idee!
Wordt er helemaal enthousiast van.
Ik heb wel een leuk idee ieneminny.
Je kan online een kartonboekje laten maken met je eigen foto's en tekst.
Ik ga hem ook laten maken voor onze dreumes met foto's van ons en familie en dan per foto er onder wie het is: dus papa, mama, opa enz.
Wat een top idee!
Wordt er helemaal enthousiast van.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
maandag 31 oktober 2016 om 22:05
quote:my-little-appletree schreef op 31 oktober 2016 @ 20:05:
Ik zal maar niet zeggen wat hier in huis gehaald ivoor sinterklaas en kerst, ik ben een beetje door geslagen geloof ik
Ik ben wel nog bezig voor neefjes en nichtjes voor kerst en de 2 kraammanden die gevuld moeten worden voor december.Wie a zegt moet ook bij zeggen wat heb je allemaal gehaald?
Ik ben wel nog bezig voor neefjes en nichtjes voor kerst en de 2 kraammanden die gevuld moeten worden voor december.Wie a zegt moet ook bij zeggen wat heb je allemaal gehaald?
maandag 31 oktober 2016 om 22:32
Roadblock is denk ik ook wel leuk voor een jongen van 7
http://www.intertoys.nl/road-block-smart-games
http://www.intertoys.nl/road-block-smart-games
dinsdag 1 november 2016 om 00:24
Mij lijkt lazermaze een erg leuke smartgame voor mijn 8 jarige
lazermaze
Helaas wel duur en aangezien zoon ook genoeg andere dingen wist, is deze even op de lange baan geschoven.
Hier ook mijn lijstje
zoon (8)
radiografische auto
heliball
standaard voor bladmuziek
portemonnee
schoencadeautjes: iets lekkers, een tijdschrift en pokemonkaarten
dochter (10)
3d pen
kussentje voor op bed
wekker
boek
schoencadeautjes: iets lekkers, een tijdschrift en een klein setje gelpennen
ik heb nog bijna niks gekocht maar de lijstjes zijn af en dat geeft wel een rustig gevoel.
lazermaze
Helaas wel duur en aangezien zoon ook genoeg andere dingen wist, is deze even op de lange baan geschoven.
Hier ook mijn lijstje
zoon (8)
radiografische auto
heliball
standaard voor bladmuziek
portemonnee
schoencadeautjes: iets lekkers, een tijdschrift en pokemonkaarten
dochter (10)
3d pen
kussentje voor op bed
wekker
boek
schoencadeautjes: iets lekkers, een tijdschrift en een klein setje gelpennen
ik heb nog bijna niks gekocht maar de lijstjes zijn af en dat geeft wel een rustig gevoel.
dinsdag 1 november 2016 om 08:28
Wij hebben veel smartgames:
Wij zijn begonnen met de smartcar: http://www.smartgames.eu/nl/smartgames/smartcar-5x5
Verder hebben we Penguins, Brain Cheese, Chicken Shuffle, Anaconda, road block, busy bugs, trucky 3 en IQ puzzler.
IQ puzzler vinden ze niks maar de andere smartgames worden al een paar jaar zeer regelmatig gepakt. Met name Anaconda en busy bugs zijn favoriet. Maar chicken shuffle en road block zeker ook.
Zou vooral kijken naar wat je kind aanspreekt. En voor op reis of in de auto zijn de travel games erg handig (hier ligt busy bugs bijvoorbeeld standaard in de auto)
Wij zijn begonnen met de smartcar: http://www.smartgames.eu/nl/smartgames/smartcar-5x5
Verder hebben we Penguins, Brain Cheese, Chicken Shuffle, Anaconda, road block, busy bugs, trucky 3 en IQ puzzler.
IQ puzzler vinden ze niks maar de andere smartgames worden al een paar jaar zeer regelmatig gepakt. Met name Anaconda en busy bugs zijn favoriet. Maar chicken shuffle en road block zeker ook.
Zou vooral kijken naar wat je kind aanspreekt. En voor op reis of in de auto zijn de travel games erg handig (hier ligt busy bugs bijvoorbeeld standaard in de auto)
dinsdag 1 november 2016 om 12:56
dinsdag 1 november 2016 om 14:25
quote:Pucker schreef op 25 oktober 2016 @ 22:57:
Ik vind die banen van quercetti zo plastic lijken. We hebben nu zoiets en daar ben ik niet echt tevreden over. Iemand ervaring met beide? Is quercetti vergelijkbaar of beter qua kwaliteit?
[img]http://static.intertoys.nl//BLKCAS/380x380/1203073.jpg[/img]Wij hebben een knikkerbaan van BBlocks en die kun je combineren met Kapla. Heel leuk en stevig (want van hout).
Ik vind die banen van quercetti zo plastic lijken. We hebben nu zoiets en daar ben ik niet echt tevreden over. Iemand ervaring met beide? Is quercetti vergelijkbaar of beter qua kwaliteit?
[img]http://static.intertoys.nl//BLKCAS/380x380/1203073.jpg[/img]Wij hebben een knikkerbaan van BBlocks en die kun je combineren met Kapla. Heel leuk en stevig (want van hout).
dinsdag 1 november 2016 om 16:01
Hier een vraagje. Voor de nieuwe kamer van dochter (bijna 1) wilde ik een tipi kopen. Omdat ik ze zoo mooi vind en omdat ik dacht dat het leuk was voor dochter om in en uit te kruipen(ze vindt het ook altijd grappig om onder de dekens te liggen). Maar nu zie ik overal, zowel bij de tipi's als bij plastic speeltenten staan dat ze geschikt zijn voor kinderen vanaf 3 jaar.
Wat denken jullie? Is het ook voor een kind van een jaar leuk? Of is er een alternatief voor wat kleinere kindjes?
Wat denken jullie? Is het ook voor een kind van een jaar leuk? Of is er een alternatief voor wat kleinere kindjes?
dinsdag 1 november 2016 om 16:17
quote:lillah schreef op 01 november 2016 @ 16:01:
Hier een vraagje. Voor de nieuwe kamer van dochter (bijna 1) wilde ik een tipi kopen. Omdat ik ze zoo mooi vind en omdat ik dacht dat het leuk was voor dochter om in en uit te kruipen(ze vindt het ook altijd grappig om onder de dekens te liggen). Maar nu zie ik overal, zowel bij de tipi's als bij plastic speeltenten staan dat ze geschikt zijn voor kinderen vanaf 3 jaar.
Wat denken jullie? Is het ook voor een kind van een jaar leuk? Of is er een alternatief voor wat kleinere kindjes?Het kan als je haar onder toezicht er mee laat spelen. Ik zou het alleen niet op een kamer zetten waar ze in de ochtend mogelijk per ongeluk toch alleen er in zou kunnen.
Wat denken jullie? Is het ook voor een kind van een jaar leuk? Of is er een alternatief voor wat kleinere kindjes?Het kan als je haar onder toezicht er mee laat spelen. Ik zou het alleen niet op een kamer zetten waar ze in de ochtend mogelijk per ongeluk toch alleen er in zou kunnen.
dinsdag 1 november 2016 om 16:27
hier geen tipi maar een ikea tentje en tunnel (die groene). Staat niet op de kamer maar wordt wel druk mee gespeeld. Ze pakken hem ook zelf en halen hem uit de 'opberg' stand. Ik zou het tentje wel op de durven te laten staan bij mijn eenjarige. Ze zou er denk wel in en uit gaan, maar verder zou er niks spannends mee kunnen gebeuren zolang ze alleen is. Hier slapen ze echter samen (1 en 2 jaar) en dan zou ik het niet vertrouwen. Een tipi kan alleen wel omvallen en heeft stokken e.d. tja.. dat zou ik dan denk ik toch niet zo snel doen. Ik weet niet hoe stevig zoiets staat.
dinsdag 1 november 2016 om 16:37
Bedankt delicious en christina. ik vroeg me al af of het 3+ qua veiligheid of qua interesse. Dochter klimt nog niet zelf uit bed( wanneer kan dat trouwens. Heb nu gruwelijke visioenen van een kind dat ineens uit ledikant klimt en onder de tipi belandt ) en speelt nog niet alleen op haar kamer. Maar zou hem in dat geval op die leeftijd wel ergens anders kunnen neerzetten als ze aan het spelen is.
dinsdag 1 november 2016 om 16:49
quote:watdachtjehiervan schreef op 01 november 2016 @ 13:12:
Bij gel a peel staat dat het vanaf jaar is.
Mijn dochter is bijna 7. Zou zij dit niet kunnen dan?
Wie heeft daar ervaring mee?Ik heb filmpjes op YouTube ervan gezocht en het leek niet moeilijk. Dus ik denk als ze een beetje handig is, dat ze het wel kan
Bij gel a peel staat dat het vanaf jaar is.
Mijn dochter is bijna 7. Zou zij dit niet kunnen dan?
Wie heeft daar ervaring mee?Ik heb filmpjes op YouTube ervan gezocht en het leek niet moeilijk. Dus ik denk als ze een beetje handig is, dat ze het wel kan
“Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
dinsdag 1 november 2016 om 19:20
quote:heartlove schreef op 01 november 2016 @ 18:30:
Naja, gisteren stond er nog niets op de Lidl site van die treinbaan en net stonden ze er wel op. Ga ik na het koken kijken allemaal al uitverkocht Hier ook te laat. Ik heb om het uur gekeken. Elke keer was het komt binnenkort en toen in eens uitverkocht. Hoop dat ik hem nu maar volgende week donderdag kan kopen in de winkel.
Naja, gisteren stond er nog niets op de Lidl site van die treinbaan en net stonden ze er wel op. Ga ik na het koken kijken allemaal al uitverkocht Hier ook te laat. Ik heb om het uur gekeken. Elke keer was het komt binnenkort en toen in eens uitverkocht. Hoop dat ik hem nu maar volgende week donderdag kan kopen in de winkel.
dinsdag 1 november 2016 om 19:45
Voor verjaardag :
- Bureau
- My little Pony kasteel
- Dekbed overtrek My little pony
- Vriendenboekje
Hier gaat dit het worden voor sint :
- Aquabeads
- k3 jurk
- magnetische rekendoos
- een barbie van prinses en de popster
- lego hotdog wagen