Het grote zwarte gat

26-09-2010 13:38 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds mijn dochter kan lopen (nu een half jaar ongeveer) ben ik twee paar autosleutels, een horloge en sinds vanochtend mijn bankpas kwijt. Echt Kwijt met een hoofdletter. Ik heb in mijn zoektocht naar (vooral een van de autosleutels) echt het hele huis op zijn kop gezet. Alle jassen doorzocht, al het speelgoed uitgezocht, bank van de muur, kasten van de muur. Nergens te vinden. Ik verdenk mijn dochter omdat ik in alle gevallen zeker weet dat ik de spullen in huis ben kwijtgeraakt, en Het Grote Verdwijnen pas begonnen is toen zij begon te lopen. Ik heb ook nog twee zoons (en een man ), dus wie weet is er wel een andere schuldige.

Dus ik dacht, ik open er eens een topic over. Misschien zijn er nog meer huishoudens met zwarte gaten, en misschien zijn er zelfs al wel zwarte gaten gelocaliseerd, op plekken die ik nog niet verzonnen heb.

Iemand een goed idee waar ik nog kan zoeken?
De vuilnisbak...
In de koelkast?

Daar heb ik mijn telefoon ooit eens gevonden

(een pak melk op het aanrecht was een hint )
Ja daar ben ik ook bang voor. Maar de bankpas is pas sinds vanochtend zoek en ik heb zojuist beide vuilnisbakken doorgespit en daar zit ie niet in.

Mijn dochtertje (1,5) houdt ook van 'opruimen'. Heb hier al regelmatig iets uit de prullenbak kunnen vissen. Dus dat is ook mijn suggestie.
Jaszakken?
De kofferbak van het loopautootje is ook een populaire plek.
Heb je een box staan met een la of een dubbele bodem? Bij mij propten ze daar van alles in. Heeft een tij dgeduurd voor ik dat door had, en wat een verrassingen dat op heeft geleverd!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Heeft ze niet een sieradendoosje of ander bakje/doosje/speelgoedmand waar ze dingen in kan verstoppen? Bankpas kan ook nog tussen een boekje zitten. Lastig iets om terug te vinden... succes ermee!
Hou vol! Over een tijdje kan ze praten en met een beetje geluk vertelt ze je dan waar de autosleutels, het horloges en je bankpas liggen.
Zoon vind het heel leuk om spullen onder zijn bed te verstoppen.. Dochter heeft een tijdlang van alles in/achter de wasmachine verstopt.
Nope, geen box, en ook geen loopautootje met klep.

Uit wanhoop heb ik nu op dezelfde plek als waar ik mijn bankpas voor het laatst gezien heb een bonuskaart neergelegd. In de hoop dat ze die bij de bankpas gaat leggen. Tot nu toe is ie van de kast naar de bank naar de leuning van de bank verplaatst, volledig in het zicht, dus ook dit lijkt niet te werken.
Ze kan al (een beetje) praten en als ik het aan haar vraag zegt ze of niks of 'wag!' met haar armpjes in de lucht. Vandaar de verdenkingen...

Wasmachine kan ze niet bij, bed heb ik gecheckt. En haar favoriete tasje ga ik nu zoeken, das nog wel een idee voor de bankpas (maar niet voor de sleutels en het horloge).
Check tussen de kussens van de bank?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Mocht je dochter ineens thuis komen met nieuwe kleding e.d., weet je genoeg...

Tja, flauw en achteraf enzo.

Maar mijn zoon kan niet bij mijn sleutels en bankpas (die in mijn portemonnee zit). Ik laat dat in mijn tas zitten die weer in een kast ligt.

Hij verstopt zijn eigen speelgoed maar.

En de kranten/tijdschriftenbak?

Of een boekenkast waar ze het achter een stel boeken kan hebben gelegd?

Horloge zou nog wel kunnen trouwens.
In je luiertas of kinderwagen? Dat zijn vaak plekken waar ik zelf dat soort dingen instop en dan vervolgens vergeet waar ik ze gelaten heb.

Ja, dat is precies wat mijn man ook gaat zeggen. En hij heeft ook gelijk maar ik ben er gewoon niet netjes genoeg voor.

Kinderwagen heb ik al gekeken en luiertas heb ik niet. Maar kan in dit geval ook niet, want heb vanochtend iets overgemaakt, apparaat met pas laten liggen (stupid, I know) en nu is de pas weg en apparaat lag er nog.
quote:Kezz schreef op 26 september 2010 @ 13:43:

Hou vol! Over een tijdje kan ze praten en met een beetje geluk vertelt ze je dan waar de autosleutels, het horloges en je bankpas liggen.

En dan kun je naar school om daar te horen dat je sleutels 'gewoon' op de kliko liggen

Heb je al geprobeerd om aan dochter te vragen waar 'wag' is? Mss is dat in plaats van wat je nu aanneemt 'weg' wel een echt bestaande plek. 'Wil je even met me meelopen naar 'wag'?
Heb je per ongeluk (muziek)boxen die open zijn van voren? Of nog een videorecorder staan? Of iets wat op een brievenbus lijkt? Gelukkig was ik tot nu toe altijd op tijd, maar kleine kinderen die met koekjes bij een videorecorder staan zijn mij niet onbekend ;) Succes met zoeken!
Onder de koelkast of het gasfornuis? Bankpasjes glijden zo lekker over de vloer.
Kijk even in de cd-rom speler van je pc/laptop, daar kwam ik onderlaatst ook een briefje tegen!
Mijn moeder zocht vroeger altijd op kinderhoogte en ruimtes waar mijn kleine handjes wel in konden, maar die van haar niet en die ze in eerste instantie dus over het hoofd zou zien.
Ik wil ook een motto
Maak eens een röntgenfoto van haar.
Vragen waar 'wag' is heb ik zojuist gedaan, en werd naar 'onder de bank' en 'achter de verwarming' geleid. Wat vreemd is want daar ligt het niet. Maar misschien heeft ze me al te vaak op mijn buik voor de bank zien liggen .Overigens gebruikt ze 'wag' verder wel in de juiste betekenis. Pappa wag, toetje wag, dus ze snapt wel wat het betekent. Vrees ik.

Koelkast gasfornuis en schoenenrek (ook op gladde vloer) ga ik nu checken. En cd-rom zit ie niet in (maar wel een goeie!).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven