het laatste babymutsje?

15-02-2013 21:11 2286 berichten
Alle reacties Link kopieren
iets originelers kan ik niet verzinnen...
ooo, ik benijd je niet Anky! sterkte met de wereldreis!
Valt mee, we zijn er al bijna (en de kinderen hebben zich keurig gedragen).
Zijn ze braaf gebleven? Wij hadden een drukke dag. Pluis en Nino vielen een half uur geleden bijna om, Boris was voor het eerst in lange tijd echt overprikkeld en viel huilend op schoot in slaap. Daar ligt hij nu nog.
Oh, en ik ben benieuwd of t het laatste mutsje wordt. Mijn gezin voelt met drie echt af, en dat deed t met twee niet. Wij zijn klaar.

De babymutsjes hebben we wel nog: die was ik vergeten mee te geven met de hele kleine kleertjes.
Gevonden!

Ik ga niet meer werpen hoor! Drie is genoeg en ik ben blij dat ze allemaal op school zitten. Geen haar op mijn hoofd die 'terug naar af' wil. Maar van baby's in de omgeving geniet ik enorm.

Zelfde gevoel als Miffy, klaar na 3 en niet na 2.

Hier een weekend vol sociale activiteiten. Wel gezellig. Fijn dat het vakantie is, kunnen de kids vanaf maandag bijkomen haha.
Ik ook niet meer, zou voor mijn lichaam en geest niet goed zijn vrees ik, ik vind het mooi zo.

Man heeft poging 2 gedaan tot het zagen van nieuwe schotten voor zolder, het wil lekker vlotten met die zolder nooit te vroeg juichen dus.

moeten jullie die wereldreis vandaag ook weer terug maken of blijven jullie daar Anky?

Hier gaan ze maandag al weer naar school, joepie
geen haar op mijn hoofd en bovendien ben ik toch echt te oud.

ik wil zeker niet meer 'terug naar af', hoewel ik er, denk ik, nu minder moeite mee zou hebben. Maar als ik nu weer eens iemand zie worstelen met kinderwagen/buggy etc ben ik héél blij met mijn 'grote' kinderen.

dit weekend kinderweekend. vandaag alleen boodschappen gedaan en gevoetbald in het park. En samen met Poek gehaktballen gemaakt uit het Allerhande kinderkookboekje. het maken ging goed, nu dat opeten nog
Zo lief als ze in de trein waren, zo uitgesproken drakerig zijn ze nu (en waren ze gisteren). Godzijdank zijn ze niet altijd zo en gaan ze morgen weer naar school. Vandaag geen wereldreis meer: we rijden terug met de auto.
Nieuwe babymuts zou bij ons natuurlijk niet zo opnieuw beginnen zijn, want we zitten nog midden in de gebroken nachten en de luiers. Dat laatste gaan we vanaf nu proberen dat met de helft te verminderen: Nino heeft weer een wc-bevlieging. Van de zomer hebben we die voorbij laten gaan, nu is dat niet de bedoeling.).

Boris is wel een hele makkelijke baby. We zijn een weekendje weggeweest met het spul en hebben drie dagen in restaurants gegeten. Toen we met Pluis eens pad gingen toen hij vijf maanden was, kwam het er meestal op neer dat 1 van ons at terwijl de ander buiten het restaurant rondjes rende met hem. Halverwege wisselden we dan af. Boris zit gewoon vrolijk op schoot rond te kijken.

Buggy/kinderwagen hadden we niet eens bij ons, trouwens. Boris dragen we vrijwel altijd.

Anky, spul weer thuisgekregen? En leef je zelf nog?
Leuk een weekeindje weg Miffy, waar waren jullie? Het rondjes rennen klinkt me heel bekend ( ), al waren het bij ons dan meestal nachtelijke rondjes op de camping, zodat de nachtrust voor de medekampeerders nog enigszins gewaarborgd bleef.

Wij waren gisterenavond weer thuis, waarbij Maby en passant nog even de auto en zichzelf nog even volledig onder kotste (we stonden al op de oprit van ons huis nota bene).

Echt heel leuk vond ik mijn kinderen dit weekeinde niet. Ik houd het maar op de naweeën van ziekte, carnaval en verjaardagen, maar ze waren verveeld, heel erg brutaal en luidruchtig. Godzijdank zijn ze niet altijd zo en ik hoop dat we deze fase ook weer snel voorbij zijn. Sien is momenteel een beetje aan het oefenen voor puber en de anderen nemen dat gedrag heerlijk over, waardoor ik dit weekeinde bij mijn moeder dus opgezadeld zat met 3 bankhangers, die het saai vonden, nergens zin in hadden, al het eten vies vonden, uren doorzeurden over nog meer taart, om de 5 minuten vroegen of ze nu eindelijk TV mochten kijken en 's avonds aan het keten waren.

Enfin, ze veranderen vast binnenkort wel weer in de kinderen zoals ik ze ken, toch.... ? (en mijn hormonale toestand (ik ben gewoon onmiskenbaar wat mopperiger dan normaal) zal ook wel niet meehelpen.

Straks nog even met Maby (hoop dat ze niet weer ziek is) naar het inloopuur van de logopediste. Eens kijken of zij logopedie nodig is.
En ik ben alweer thuis: ik had 4 afspraken vandaag, waarvan er ineens 3 uitvielen door ziekte. Nu dus ineens een maagdelijk lege morgen voor de boeg met alleen 1 afspraak bij de huisarts. Dat biedt perspectief :-) .
Kleine kwestie trouwens op de AK, ik kan wat tips gebruiken.
Dat spugen op oprit is wel erg balen zeg!

Vrije dag zo ongeveer is wel weer prettig.

Ak kwestie is 'feest' der herkenning.

Hier luie opruimdag. Zo de deur uit voor een afspraak.

Kinderen hadden duidelijk meer buitenlucht en of beweging moeten hebben. Zitten elkaar vreselijk in de weg. Vroeg in bed!
Hebben ze bij jou nu vakantie Esmee? Hier nog geen vakantie, met Pasen 2 weken. Lekker zo aan het einde van de zwangerschap . Ga maar eens informeren of ze een nachtje bij oma mogen logeren denk ik.

Ik las overal over het lekkere lenteweer. Hmm, dan woon ik dus kennelijk echt in de verkeerde regio, want alleen maar dikke grijze wolken gezien.
hier ook vakantie, maar vriendin uit Gooi met wie ik vandaag afgesproken had, niet.

vandaag geknipt, afgesproken met vriendin dus, beetje gerommeld. hier hadden ze ook wel wat beweging kunnen gebruiken, maar zowel Slof als Poek voelden wat warmig aan. Slof had ook verhoging.

dat spuugverhaal is knap smerig, maar wel herkenbaar. Hier hebben ze dat ook met enige regelmaat gedaan., of vlak voor je wegrijdt, of als je er bijna bent.

Ik weet trouwens niet van wie mijn kinderen het hebben, maar mén, wat kunnen die lullen. Tijdens het wachten op de tram (hondje moet geaaid) in de tram, in het café , zowel tegen mijn vriendin als tegen het barpersoneel (poek ging de dame achter de bar helpen), bij de kapper. tegen de meest wildvreemde mensen komen de wildste verhalen en vooral Slof vertelt nogal van de hak op de tak (onsamenhangend dus). er moet regelmatig een vertaling bij
Dat vind ik zo grappig, dat kindergeklets, Limoen en Mandarijn kunnen er ook wat van, je hebt altijd aanspraak, in de bus/trein/bij de kapper/dokter in de supermarkt etc en ze vertellen ook alles, ook dingen waarvan je denkt; lalalalala, houdt dat maar voor jezelf

Spugen in de auto, check, ook vaak als we er bijna zijn, maar nog net niet helemaal.
Praten / ouwehoeren: check. Al wordt het nu bij Sien duidelijk minder.

Wat een saai weer hier (somber, nat). Ik wil zon!
ik wil ook zon, en warmte, en lente, ben echt helemaal klaar met winter en kou

De 10 minuten gesprekjes waren erg positief, Mandarijn doet het goed in groep 2 dus blijft daar ook, en Limoen gaan ze screenen op hoogbegaafdheid, nog niet testen dus, alleen maar screenen of ze in aanmerking komt voor testen, maar ze scoort zo hoog op alles, zelfs voor rekenen, ben ik wel enigszins verbaasd over. Denk zelf eerlijk gezegd wel dat ze daar heel snel op uitgetest zullen zijn, op taal loopt ze ver vooruit.
Ik wil ook zon!!!

Mmm Citro, ik ben benieuwd wat er uitkomt bij Limoen. Wel fijn dat strijd over mandarijn nu is gestreden. Hij zit waar je al dacht dat hij moest zijn.

Telt over je heen spugen ook? Check dan, blegh. Moppie moest net zo hoesten dat ik hem meteen wilde laten plassen. Bingo, yuk. Ik lig dus nu fris gedoucht in bed. Kleine man hoest nog wel behoorlijk, hoop dat hij de rest binnen houdt...
Jakkes Esmee. Dat telt dubbel, wat mij betreft.

Ik ben ook wel benieuwd, of ze uberhaupt gaan testen, na het screenen.
Wat houdt dat screenen eigenlijk in? Het klinkt best vaag Of is het doortoetsen met Cito om te kijken waar ze strandt?

Nacht verder rustig gelukkig. De start van de dag ook want ik lig nog in bed, heerlijk. Zo maar eens gaan ontbijten met het spul.
Dat vroeg ik me ook al af Citronella. Bedoelen ze met dat screenen doortoetsen met de Citotoetsen? Wel fijn dat de school er alert op is, en wie weet komen er verrassende dingen uit. Maar vooral fijn om te horen dat Mandarijn het gewoon prima doet in groep 2. Is al dat "gezeur" (tussen hele grote aanhalingstekens) toch niet voor niets geweest.

Net weer een uurtje leesmoeder geweest en met 5 kinderen gelezen. Schattig hoor, en ze deden allemaal supergoed hun best. Dat was in de klas van Sien wel anders.

Oh bah, over je heem spugen is jakkie. En dat spugen door hoesten is ook zo verraderlijk en onverwacht altijd. In ieder geval fijn dat de nacht gewoon goed verliep.

Hier is het wonder trouwens geschiedt: de hebben een nieuwe auto besteld. Nu nog wachten, want het kreng heeft 3 maanden levertijd. Nou ja, kunnen we nog even wennen aan de aanschafprijs (want die is zo hoog, dat we er minimaal mee moeten blijven rijden tot de kinderen uit huis zijn ).

En nog een wonder: eindelijk schijnt de zon vandaag eens in mijn regio. Jippie! Kom maar op met de lente! (alhoewel de diverse skifoto's op Facebook er ook wel erg fijn uitzien!).
Maby heeft er trouwens weer een verslaving bij: dammen. Ik moet dus elke middag dammen. En ik ben helemaal niet goed in dammen (vooral niet momenteel met verregaande hersenverweking). Nou ja, grote voordeel is dat we ook een mooie dam-app op de iPad hebben.
screenen wil alleen maar zeggen dat ze zelf een vragenlijstje in gaan vullen om te toetsen of ze voor doortoetsen in aan merking komt (alles gaat via protocollen, jaja) daarna dus eventueel doortoetsen om te zien waar ze strand.

juf en meester en ook haar juffen van vorig jaar gaven al aan dat er wel "iets" apartigs is aan Limoen maar niemand kan er echt een vinger op leggen, wij zelf ook niet, ze is niet zo afwijkend dat het problematisch is, maar er is wel iets, misschien is het dit, misschien ook niet, we zien het wel

wat is het voor auto geworden anky?
Citro, is het idee dan dat ze het combineert met perfectionisme of faalangst oid, waardoor ze vaak niet erg snel werkt?

Goed dat je voet bij stuk gehouden hebt over Mandarijn, dus...

Is het echt een nieuwe auto geworden, Anky? Ik vond onze tweedehandsauto al zo'n rib uit ons lijf.

Ik kreeg net een trotse whatsapp van Man: Boris rolt van rug naar buik. Daar is hij beduidend vlotter mee dan zijn broers.

Bespuugd worden, fijn.. Ik droeg laatst Boris op mijn rug toen er melk retour afzender kwam. Ook al niet fijn, maar lang zo erg niet als wat grotere kinderen produceren.

Pluis' zwakke punt is echt zijn maag. Hij spuugt relatief vaak. Dat heeft wel als voordeel dat hij het al heel jong goed voelde aankomen en meestal wel op tijd vraagt om een emmer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven