Het theehuis
vrijdag 4 januari 2008 om 20:22
vrijdag 4 januari 2008 om 21:00
Gisteren iemand trouwens die documentaire gezien op NL 2? Ging over de NICU in Groningen en over wanneer er wel en niet behandeld wordt bij ernstig premature kinderen onder de 32 weken. Bij een aantal kindjes werd de behandeling gestopt ivm ernstige complicaties. Vreselijk zitten janken.
Zal maar niet in detail treden, maar was erg aangrijpend. Ik kon er gek genoeg al wel een stuk beter tegen nu, een paar weken geleden had ik dat écht niet gekund.
Zo gek, ik hoorde op tv alle bekende piepjes van de apparatuur en monitors en dan kijk je automatisch meteen naar Juno, omdat dat meestal betekende dat er iets mis was. Dat zit er nog steeds in, al lag hij gewoon lekker te slapen.
Zal maar niet in detail treden, maar was erg aangrijpend. Ik kon er gek genoeg al wel een stuk beter tegen nu, een paar weken geleden had ik dat écht niet gekund.
Zo gek, ik hoorde op tv alle bekende piepjes van de apparatuur en monitors en dan kijk je automatisch meteen naar Juno, omdat dat meestal betekende dat er iets mis was. Dat zit er nog steeds in, al lag hij gewoon lekker te slapen.
vrijdag 4 januari 2008 om 21:05
Ow Eow Is dat die docu waar we het laatst over hadden hier? Daar heb ik 1 aflevering van gezien en zo zitten janken dat ik het mezelf maar niet meer heb aangedaan. Dus voor jou moet het natuurlijk 10x zo hard binnenkomen Fijn wel dat je mannetje gewoon lekker bijj jullie lag te slapen terwijl je die piepjes hoorde
Truste Vishie! Hopelijk hebben jullie een leuke treindag gehad!
Truste Vishie! Hopelijk hebben jullie een leuke treindag gehad!
vrijdag 4 januari 2008 om 21:08
Nee, dat was een andere. Die was vanuit het oogpunt van de ouders gemaakt geloof ik, heb ik ook niet gezien. Hier ging het puur om de artsen en de vraag wanneer behandeling nog zinvol was en waar de grens getrokken moet worden. Er worden nu kindjes van 25 weken (soms) wél behandeld en dat gaat vrijwel nooit goed en op een gegeven moment moeten ze dan besluiten om te stoppen met behandelen. Zag gister ook een stel ouders die te horen kregen dat behandeling na een aantal weken tóch geen zin meer had. Echt afschuwelijk om te zien.