Het wel en wee van baby nummer 2

12-08-2007 21:45 200 berichten
De tabel:

Gegevens voor de tabel graag in een kleurtje of vet gedrukt weergeven.
Hoi,

Inmiddels gaat het heel goed. De temperatuur is nu heel stabiel. Het drinken aan de borst gaat nog steeds goed al is ze soms aan het begin ongeduldig, maar uiteindelijk gaat ze toch drinken en dan gaat het goed.

Mijn oudste vindt haar zusje wel leuk, maar het is wel allemaal wat veel voor haar. Ze slaapt en eet slechter dan normaal en huilt wat sneller. Er is ook zoveel visite en een kraamhulp in huis en cadeautjes en natuurlijk de baby. Maar dat komt vast wel goed.
Zo de kraamtijd is over!!! Morgen gaat mijn man weer aan het werk en is het de eerste dag dat ik alleen ben met 2 kinderen.

Op zich gaat het allemaal goed. Maar ik moet zeggen dat ik de borstvoeding best zwaar vind. Vooral de avond en nacht voedingen. Mijn oudste kreeg al heel snel de fles omdat ze veel was afgevallen en dan deed mijn man de laatste avond en 1e ochtend voeding. En ik meestal de nacht. Nu komt dat toch allemaal op mij neer. En dan de eerste regeldagen, pffff. Ik hoop dat het op den duur makkelijker wordt.
Alle reacties Link kopieren
Heej Reis, het gaat echt steeeeds makkelijker worden hoor! Dit is de zwaarste periode! Maar komt goed! Idd moeilijk met bv dat je het niet even kunt uitbesteden...

Hoe was je eerste dag alleen met je 2 kids?? Gaat het?? En went je oudste al een beetje?

Succes!!!!
Reisa, ben ook benieuwd naar je eerste dag alleen met de kids. BV is ook gewoon heel pittig hoor, zeker in het begin. Het schijnt idd steeds makkelijker te worden, alleen die fase heb ik nooit bereikt . Maar even serieus, het is idd zwaar dat je geen voeding over kan dragen, tenminste niet in het begin. Probeer dan iig op andere vlakken hulp te krijgen. Schakel mensen in die bv met je oudste dochter leuke dingen willen ondernemen (leuk voor je dochter en zeer prettig voor jou, om even bij te tanken als de jongste slaapt). Of die ff een boodschapje voor je meenemen. Of eten, zodat je niet hoeft te koken. Ik had het geluk dat mijn buurmeisje van 15 zich in de zomervakantie behoorlijk verveelde en bijna dagelijks met mijn oudste kwam spelen. Heerlijk even kunnen zitten niksen of zelfs even dutten!
Het ging gisteren best goed. Tot een uur of 4. Toen werd onze oudste moe en chagerijnig, maar gelukkig kwam mijn man al kwart voor 5 thuis.

En vandaag is de oudste lekker naar opa, ze is net opgehaald, en Renske is een hele makkelijke baby die veel slaapt, dus ik ga zo lekker terug mijn bed in.
Fijn dat het zo goed ging! Dus ze slaapt goed?? Heb je geen foto's ofzo?? Ben zooooo benieuwd! Lekker dat je oudste even lekker bij opa kan spelen! Om 8 uur al opgehaald, opa had er zin in??? Hihi.

Kyan kruipt nu zoooo snel en loopt langs de kanten. Steekt de hele tijd de box over. Zowat eng hoe snel het gaat!! En hij zegt al: papa mama opa oma Anne (mijn zus) en auw en aap en ja. Hij is geweldig!X-D

Ik ga vrijdagavond naar de Lama's! Slaapt mijn moeder hier en wij bij haar.. de eerste nacht zonder Kyan en heb (nog) niet eens echt moeite mee. Hij slaapt ook zo goed tegenwoordig, alle vertrouwen dat het goed gaat. En Jace slaapt ook gewoon. Helaas neemt mijn moeder mijn neefje mee en die slaat en is niet zo aardig. Dus daar maak ik me meer zorgen om. Ben benieuwd... Zal wel goed komen.

Kyan stikte van de week bijna, kreeg echt geen lucht meer en werd blauw. Had iets in zijn mond (een draadje zei Jace later) en ooooo het was vreselijk.. En Roy m maar op zijn rugje slaan en zijn vinger in zijn keel stoppen. Waaah. Op netvlies gebrand.. Nou ja, hij heeft t overleefd. Maar wel eng zeg!

Nou ga even door! Dag!
Kukel, schrikken zeg. Dat is wel mijn ergste nachtmerrie, gelukkig alles goed gekomen. Leuk dat je naar de Lama's gaat, ik vind dat super leuk om te zien. En geniet van je nachtje rust!!!

Ik heb vandaag lekker uitgerust en we eten mee met opa, ik hoef vandaag dus echt niets te doen. Ik heb Renske nog laten wegen op het cb. ze weegt nu 3430 gram, dat gaat super goed dus!! Dat is wel een mooie motivatie om verder te gaan met borstvoeding!!!
En oja, foto's heb ik niet op internet staan dus die kan ik hier niet laten zien.
Nog even een up-date. Renske had gisteravond de laatste voeding om 21:45 uur en kwam pas weer om 5:00 uur, dat is toch wel lekker luxe, zo is het heel goed te doen.

En mijn oudste mag dinsdag voor het eerst naar de psz. Spannend!!! Ze roept nu al sinds dinsdag, toen we gebeld werden, ik mag naar school!!!!!! Er is een plekkie!!!!
Leuk Reis, dat ze naar de psz mag! Zal ze wel erg leuk vinden! Jace wilde niet toen we 'm wegbrachten nadat Kyan geboren was, hij wilde geen seconde zonder zijn broertje.. HUILEN.. Ik ook hahahaha door de hormonen.. Vond het zoooo schattig.. Maar keer daarna ging hij gewoon, ook wel lekker voor ze om er even uit te zijn! Druk met de visite?? En wat slaapt ze goed zeg!! Heerlijk voor je!!
Het goede slapen doet ze helaas niet iedere nacht!! De peuterspeelzaal vond onze dochter erg leuk. Niets geen problemen met huilen ofzo. Gewoon lekker spelen.

Hoe was het bij de Lama's?
Hallo!!

Wow Kukel, wat zegt Kyan al een hoop woordjes! Niels houdt het bij brabbelen. Verder gaat hij wel staan en loopt langs de tafel enzo. De box hebben we al lang weg gedaan, daar wilde hij nooit in. Grappi die verschillen tussen kinderen hè. Op het kdv zit een jongetje die een maand jonger is dan Niels, dus ongeveer net zo oud als Kyan. Hij ligt alleen nog maar en kijkt rustig een beetje rond. Niks rollen, tijgeren of kruipen. Dinsdag naar het cb geweest, weer prikjes gekregen. Eventjes gehuild en een dagje wat hangerig, maar nu is ie weer de oude. Hij is nu 79 cm en weegt 10.665 gram, hij groeit dus goed.

Reisa, wat fijn dat je dochter het zo leuk vindt op de psz. En dat het zo goed gaat met Renske.

Jammer dat we inmiddels ook niks meer van Carmel horen.
Kukel, hoe was het nou bij de Lama's. Ik heb heel aandachtig naar het publiek gekeken, was je nog in beeld?

Renske is dinsdag voor het eerst echt naar het cb geweest. Ze groeit goed, ze woog 3860 gram en is nu 52 cm. Ze moest op haar buik liggen en dan haar hoofdje optillen, maar dat doet mevrouw (nog) niet. Ze draait haar hoofdje lekker naar de zijkant en vindt het dan wel goed. Verder alles goed.

En ja, waar is Carmel?
Tijger, ben je de 1e verjaardag van Niels al aan het organiseren? Hij wordt alweer 1!!!!
Na heel wat huilbuien, slaaptekort enz. heb ik besloten te stoppen met borstvoeding. Wat ik best een moeilijke beslissing vond, want Renske groeit goed. Maar aan een overspannen, depressieve moeder heeft ze ook niets. Ze heeft vannochtend haar eerste flesje gekregen en ik hoop dat ik ik nu wat bij kan komen.
Hallo

Reis, goed hoor dat je gestopt bent! Voel je je al wat beter?? En drinkt ze goed uit de fles?? Het is met een tweede gewoon ook veel zwaarder om bv te geven, vond ik tenminste...

Lekker bijkomen nu!

Lama's was echt geweldig, maar nee niet op televisie want ze doen een theatertour, zonder camera's dus.. Maar vreselijk gelachen, steengoed zijn ze!

Wanneer wordt Niels ook alweer 1???

Ik ben woensdag jarig, heb het gister gevierd.Was erg leuk!

Kyan kan al best lang los staan! Ik weet niet wat ik meemaak! Gaat zo snel, waar is mijn baby??
Reisa, je hebt je best gedaan toch? Maar ik herken het wel hoor. Niels dronk en groeide ook goed, maar zelf trok ik het niet meer. Ik weet nog dat jij me een enorme opsteker gaf. Probeer niet te hard voor jezelf te zijn.

Kukel, Niels wordt volgende week dinsdag 1! (zie tabel overigens ) Kyan, is echt snel met alles zeg. Over een paar weken loopt ie!

Morgen is de verbouwing waarschijnlijk klaar. Na ruim 6 weken! Ben nog niet erg met Niels zijn verjaardag bezig geweest. Moet snel gaan nadenken over traktaties op het kdv. Hebben jullie toevallig nog tips? Volgens mij zag ik hier ook een topic over, zal hem eens opzoeken.
Oh ja, Kukel, nog van harte gefeliciteerd!
Tijger, zal even nadenken voor je traktatie! Zijn het alleen baby's in de groep??

En dank voor felicitatie! Morgen pas hoor haha, ben nu nog jong.

En ja tabel sorry, 22ste dus. Spannend!

Lekker dat je verbouwing klaar is!!

Ga even taart eten is over nog dus dan MOET je wel..
Haha Kukel, was ik te vroeg. Ik las in de gauwigheid dat je het al gevierd had. Maar gisteren dus echt jarig. Oud, oud, je bent nog een twintiger!

Nee, Niels en Marit zitten in een verticale groep. Dus van 4 maanden tot 4 jaar. Dat is best lastig. Maar ik ben vrij laat, dus ik geloof dat ik het mezelf niet te moeilijk ga maken.
HIEP HIEP HIEP HIEP HOERA HOERA HOERA!!!!!!

NIELS 1 JAAR!!!! GEFELICITEERD!!!

Tijger, hele fijne dag en een dikke kus voor je kleine grote mannetje!
Kukel bedankt!! Ik heb geen baby meer, war gaat het hard hè.

Meiden, ik heb al een paar weken geen internet thuis. Dus ik ben weinig op het forum. Morgen komt er een monteur, dus hopelijk ben ik snel weer online.

Nou, ik ga weer aan het werk!
Owjee Tijger.. en het is hier al zo stil! En ooo wat gaat het hard ja!! Leuk feestje gehad of vier je het dit weekend?

Reis, hoe gaat het??

Carmel, joehoe ben benieuwd hoe het met je gaat!
Tijger, nog van harte gefeliciteerd!!!!! Alweer 1 jaar. Ik heb nog zo geprobeerd het te onthouden, vergeet ik het toch nog.

Het is hier best zwaar. Het is een heel verhaal. Maar in het kort. Postnataal depressief met paniekaanvallen en nu heb ik antidepressiva. Dit is ook na de geboorte van mijn 1e gebeurt en ik had nu zo gehoopt dat het goed zou gaan, maar helaas. Het gaat al iets beter, maar nog niet helemaal. Als ik me weer beter voel vertel ik het hele verhaal nog wel eens.
Hé meiden, jullie moeten wel het topic draaiende houden hoor. Ben nog steeds niet online thuis, k*tprovider. Ik baal er erg van.

Reisa, hoe gaat het nu? Het klinkt erg heftig allemaal.

Kukel, loopt Kyan al? Niels staat nu ook regelmatig los. Haha, Kyan is hem steeds een stapje voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven