Hoe hou ik die luier aan 's nachts?

15-07-2008 09:30 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een klein maar toch lastig puntje:

Mijn dochter van 2 is nog niet zindelijk. Ze trekt 's avonds in bed vaak haar luier uit. In het begin hielpt het om haar een romper ipv een hemd en onderbroek aan te trekken, maar inmiddels krijgt ze haar romper ook uit en is haar luier dus alsnog uit.

Op zich vind ik het niet zo heel erg, maar we hebben het niet altijd op tijd door, met als gevolg een nat bed (gelukkig hebben we er wel een zeiltje in liggen inmiddels). Of zoals gisteravond, dan blijkt als wij naar bed gaan dat ze in slaap is gevallen zonder luier aan, moet ze een luier om en wordt ze hysterisch wakker omdat dat natuurlijk vervelend is.

Iemand tips? Naast plakband?
Alles gaat uit hier Pebbles, onderbroek ook en ook het hemd als dat aanwezig is. Bloot in bed is kennelijk favoriet. En als ze zindelijk was had ik dat geen enkel probleem gevonden.

Rompers met knoopjes is wel een idee, eens kijken of ik die kan vinden. En maar hard oefenen met op het potje gaan, want als dat lukt kan ze idd gewoon om 11 uur plassen en dan denk ik dat ze de nacht droog overkomt. Vaak is haar luier bijna droog als ze wakker wordt.
Chimney, vergelijk jij mijn kind nou met een aap?

Wel een goed idee op zich, alleen denk ik dat een slaapzakje niet meer gepikt.

Indra, je hebt wel gelijk hoor. Ik maak me er ook niet ontzettend druk om, maar ik dacht dat er misschien wel iemand een gouden tip had. Dat verschonen vind ik nog niet zo'n ramp, maar ze is zelf helemaal over haar toeren als ze zich 's nachts onderplast, dat vind ik zo zielig. Heb genoeg beddengoed en een wasmachine, dus even een ander laken erop vind ik niet zo'n punt. Maar misschien moet ik het haar gewoon maar zo laten leren ofzo, dat ze zelf kan kiezen wat ze wil.

Ben ik trouwen de enige met zo'n 'ik wil bloot' peuter?
Luier achterstevoren aan en dan een stukje tape over de 2 eindjes van de luier (de plakstripjes zeg maar). Iets achter haar rug open maken is volgens mij al een stuk lastiger (of was deze al genoemd?).
Knappe dochter heb je maar dat wist ik al haha. Denk inderdaad dat je het meeste al geprobeerd hebt.

Misschien toch proberen wat Indra zegt zodra ze meer op het potje wil/durft wakker maken voor een plasje.
quote:Eowynn_ schreef op 15 juli 2008 @ 13:07:

Ben ik trouwen de enige met zo'n 'ik wil bloot' peuter?

Nee, ik heb er ook één! Ook een meisje van twee, zou dat toevallig zijn?

Ben met belangstelling alle tips aan het lezen, maar heb het meeste al uitgeprobeerd en die van mij is al net zo handig c.q. eigenwijs. De laatste nachten is het trouwens goed gegaan; waarschijnlijk omdat we haar een paar keer midden in de nacht hebben moeten douchen (omdat ze toen niet alleen in haar bed had gePLAST... ) en dat vond ze zelf niet echt fijn, om zo vies wakker te worden en dan uit haar warme bed direct onder de douche te moeten. Dus misschien heeft die van ons het nu zo geleerd? We juichen nog niet te hard...
Rest topic niet gelezen maar misschien pyamapakje uit een stuk verkeerd om aan doen?
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Geen tips want mijn dochter van 5 maanden laat haar luier nog braaf aan

Alleen even laten weten dat ik rompers met 2 drukknoopjes op de schouder heb van de Zeeman, kost niet al te veel ook nog.

Maarre... dan gaat ze waarschijnlijk de aandacht verleggen na het leren openmaken van de drukknoopjes van de romper.

Succes ermee!
Tssk, dat jouw peutertje nu nog niet eens zindelijk is...maar goed, jij greep dan natuurlijk ook naast dat boek dat leert hoe je je baby zindelijk krijgt (want uitverkocht..)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven