Hoe lang duurde het bij jou?

16-02-2010 11:44 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Ik heb besloten dat ik klaar ben om moeder te worden! Ben er al maanden mee bezig en loop nu tegen de mening van manlief aan dat hij het "nog niet het juiste moment" vindt. Dus nu ben ik bezig met het vergaren van zoveel mogelijk info omtrent kinderen krijgen, zodat ik gefundeerde argumenten heb als het gesprek met manlief op het onderwerp 'kind' komt .

Eén van mijn argumenten is dat ik nu 33 jaar oud ben en ik de mening van manlief dat hij 'nog een jaartje of 2 wil wachten' niet deel, omdat ik - mocht het niet direct lukken - in dat geval misschien wel 36 of 37 ben voordat ik mijn eerste kind krijg. Ik heb meer dan 12 jaar de pil geslikt en heb sinds 3 jaar een mirena-spiraal. Wat ik me nu afvroeg: toen jullie na zo'n lange tijd met de pil stopten of de spiraal lieten verwijderen, hoe lang duurde het toen nog voordat jullie zwanger waren?

Ik weet dat het bij iedereen verschillend is en dat het dus voor mij allemaal niet hoeft te gelden, maar ik wil gewoon eens polsen hoe het gemiddelde ligt.
Kun je hem niet voorstellen alvast te stoppen en voorlopig condooms te gebruiken? ALs hij er dan aan toe is, kun je meteen "aan de slag" Als je man er nog niet aan toe is, dan kun je daar niets aan veranderen, al kom je met de beste argumenten.
dit zijn altijd leuke vragen waar je of 1 of 2 maanden op te horen krijgt of juist de verhalen dat het heel lang duurde.

en wat kan je met die info, ook niet heel erg veel toch!?

wel heel veel succes als je gaat starten, ik hoop dat je bij de categorie binnen 1 maand raak hoort!
Het duurde bij mij 4 cycli, in tijd 6 maanden. Dat is vrij vlot, maar vond het toen erg lang duren.
twee keer was ik aan de pil toen ik zwanger raakte, en twee keer was ik gelijk na mijn stopweek zwanger. vruchtbaar type dus ;.-)
Hier ook 6 mnd. Ben daarvoor 11 jaar aan de pil geweest.
Willen jullie 1 kind of meer? Als je er meer zou willen, wordt de druk om heel snel een tweede en eventueel een derde te krijgen wel erg groot als je op je 36e van de eerste bevalt.
Bij mij kwam beide keren meteen na het stoppen met de pil mijn cyclus weer op gang. 28 dagen na laatste pil dus weer ongesteld. Mijn eerste zwangerschap liet een half jaar op zich wachten, tweede keer was het meteen raak.
Ik vind de tip van Gizz een hele goede! Jij stopt vast met de voorbehoedsmiddelen en als hij er nog niet aan toe is, kan jouw lichaam vast ontgiften en hij kan de condooms verzorgen. Neemt hij zijn eigen verantwoordelijkheid wat dat betreft.

Ik was overigens met 2 maanden weer op de normale cyclus. En de maand erna zwanger. En wij deden het precies zo als Gizz het voorstelde. Manlief was er nog niet aan toe. Na 2 keer een condoom was hij er wel aan toe... Maar goed, daar kan je niet van uit gaan!

Veel succes! En je gaat een leuke en spannende tijd tegemoet.
Volg je hart. Dat klopt.
Ik zou stoppen met de pil. Je bent 33 en je weet nooit hoe lang het duurt. Jaar of 2 zou ik zeker niet wachten.
Als manlief nog niet wil, kun je rustig gefundeerde meningen hebben, maar dan wil hij niet...

Weet ik uit eigen ervaring....
januari met de pil gestopt, na bijna 10 jaar slikken, en in mei was ik zwanger. mijn cylus was wel erg lang dus ben tussendoor maar 2 keer ongesteld geweest.

inderdaad is het totaal geen richtlijn, omdat het niet te voorspellen is hoe lang het bij een ander duurt.
Ruim 3,5 jaar.
quote:Yraatje schreef op 16 februari 2010 @ 12:01:

Als manlief nog niet wil, kun je rustig gefundeerde meningen hebben, maar dan wil hij niet...

Weet ik uit eigen ervaring....Ja, maar dan zou ik in ieder geval stoppen met de pil en met condooms verder gaan.
quote:mariesophie schreef op 16 februari 2010 @ 12:03:

[...]

Ja, maar dan zou ik in ieder geval stoppen met de pil en met condooms verder gaan.Ja, maar dat wil nog niks zeggen. Als manlief écht niet wil dan gebruikt hij die condooms met graagte...
10 jaar pil met 3x half jaartje stoppen ertussenin (geen partner), aansluitend 3 jaar mirena, na verwijderen Mirena in twee weken zwanger geworden
Lang!
quote:Yraatje schreef op 16 februari 2010 @ 12:04:

[...]

Ja, maar dat wil nog niks zeggen. Als manlief écht niet wil dan gebruikt hij die condooms met graagte...Als ik 33 was zou ik manlief even de feiten onder z'n neus wrijven over vruchtbaarheid en leeftijd .
quote:mariesophie schreef op 16 februari 2010 @ 12:08:

[...]

Als ik 33 was zou ik manlief even de feiten onder z'n neus wrijven over vruchtbaarheid en leeftijd .Ik denk dat manlief daar niets op uit doet als hij écht nu nog geen kinderen wil... Geloof me... ik weet er alles van...
quote:Yraatje schreef op 16 februari 2010 @ 12:09:

[...]

Ik denk dat manlief daar niets op uit doet als hij écht nu nog geen kinderen wil... Geloof me... ik weet er alles van...Dat lijkt me echt klote .
Idd vast je mirena laten verwijderen en overgaan op condooms.

En even in een goed gesprek met man polsen waar zijn problemen liggen.

Als hij er nog niet aan toe is houd het even op.

Maar hem wijzen op snel afnemende vruchtbaarheid zou ik wel doen.
10 jaar de pil geslikt voor de eerste: 2e maand zonder pil was het raak

Daarna weer 4 jaar de pil geslikt en bij de tweede was ik meteen de eerste maand zwanger. Meteen toen ik gestopt was dus.
10 jaar de pil gebruikt, niet eens ongesteld geworden, meteen zwanger.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
en niet miepen als je straks toch zwanger bent en je man wil het nog steeds niet. Ik vind heel eerlijk gezegd dat je een groot risico neemt door te stoppen met de pil omdat JIJ er klaar voor bent. Je legt het risico bij hem neer, maar wees je er terdege van bewust dat JIJ dan het risico loopt alleen met een kindje achter te blijven. Dit even als advies.
quote:mariesophie schreef op 16 februari 2010 @ 12:10:

[...]

Dat lijkt me echt klote .Ach, het went.... Je weet toch: alles went, behalve een vent...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven