Hoe lang duurt de jurkenfase?

01-06-2010 14:15 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dochterlief van 4,5 jaar draagt sinds een half jaar alleen maar jurken. Een rokje gaat nog net. Het staat haar geweldig en ook het contrast is erg grappig. Ze houdt namelijk heel erg van klimmen, klauteren en buitelen.

Ik ben nieuwsgierig hoe lang deze liefde voor jurken gaat duren. Voor mijn part draagt ze niets anders meer, maar het lijkt mij vooral een fase. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Ik ken een meisje van 8 dat al sinds haar derde alleen maar jurken draagt. Sinds een tijdje wil ze ook het liefst alleen een shirt met korte mouwen er onder want dat heeft sneeuwwitje ook. Nu heeft ze met haar moeder de afspraak dat ze als het kouder is dan 15 graden ze toch iets met lange mouwen draag.

Mijn eigen dochters (2 en 4) dragen ook graag jurken maar willen ook nog wel broeken aan.
quote:Arthemis schreef op 01 juni 2010 @ 15:46:

Ik vind het overigens wel een voordeel als meisjes liever een broek dragen, hoeven ze tenminste niet altijd op hun onderbroek te letten tijdens het spelen.

Met je benen over elkaar moeten zitten is op jonge leeftijd namelijk erg ongemakkelijk.

En in deze tijd (hoewel, misschien vroeger ook al) zou ik een meisje liever niet in een rok buiten laten spelen.Ik vind leggings heel handig omdat het nu te koud is voor blote benen en te warm voor mailots maar als het echt warm is hebben ze gewoon blote benen.
Hier ook 2 jurkenmeisjes.

De 1 is 4 de ander 9.

Beide dragen ze (korte) leggings eronder.

De jongste vooral, ook omdat de zandbak ook niet echt prettig is in haar ondergoed...
Hier duurt het nu ongeveer een jaar. Broeken koop ik niet meer. Alleen nu ze met haar been in het gips zit en het te koud is voor alleen een rokje, moet ze van mij joggingbroeken aan die makkelijk over het gips heen gaan. Het heeft al wat huilbuien opgeleverd.
Hier een meisje en een moeder die allebei veel van KL (King Louis) dragen.

Maar eeeeeeecht niet dezelfde jurk. (Jakkes..)

Mijn jurkenfase (al draag ik ook broeken hoor) duurt al 39,5 jaar en die van mijn dochter al 5 jaar.

Verder is het ook een kind dat het meest van klimmen, klauteren en fietsen houdt. Barbies vindt ze vreselijk!

Maar kort haar en broeken zijn gewoon voor jongens, dat snappen jullie toch ook wel?

Ik vind het overigens wel een voordeel als meisjes liever een broek dragen, hoeven ze tenminste niet altijd op hun onderbroek te letten tijdens het spelen.

Met je benen over elkaar moeten zitten is op jonge leeftijd namelijk erg ongemakkelijk.

En in deze tijd (hoewel, misschien vroeger ook al) zou ik een meisje liever niet in een rok buiten laten spelen.

Ik heb hier serieus nog noooooit over nagedacht. Met dank aan het Vivaforum weer weer iets erbij om op te letten

Mijn dochter draagt hééél graag rokjes en jurken. Ze is bijna 7. Broeken draagt ze nog wel maar alleen als het skinny's zijn. Onder haar rokjes en jurken draagt ze vrijwel altijd een legging, tenzij heel warm uiteraard.
Hier ook, een legging onder jurk of rok of eenmeisjes boxershort, net ff makkelijker op de glijbaan e.d.

Maar mijn dame is bijna 6 en wil ook altijd jurken aan, makkelijk voor mij want die maaik ikzelf, ze kan zelf het stofje en patroon uitzoeken en een paar dagen later is dan haar nieuwe jurk klaar. Het is zelfs zo erg dat mijn zoon vraagt om jongensjurken.....hmmmm die kan ikniet maken!

Wel stoere broeken...zieltje hij wil ook weleens zo'n mooie zwierrok. hahahaha

Mijn oudste heeft al 2,5 jaar geen broek aan gehad. Ze is nu 4,5 en ik voorzie dat het nog wel even zo blijft.
quote:nouschi schreef op 01 juni 2010 @ 15:43:

[...]

Wil ze ook geen korte broek?Nope!! Vanochtend ook de dag leuk begonnen met een scéne, alle broeken waren in de was (of net gewassen, maar ik had geen zin om het uit te zoeken), dus mevrouw had de keuze uit een korte broek of een rokje. Geen van beiden, natuurlijk!! Traaaaaanen met tuiten, dramatisch gewoon! Uiteindelijk toch het rokje aangetrokken, maar ze was er duidelijk niet van gediend
quote:Tama schreef op 02 juni 2010 @ 10:31:

[...]

Nope!! Vanochtend ook de dag leuk begonnen met een scéne, alle broeken waren in de was (of net gewassen, maar ik had geen zin om het uit te zoeken), dus mevrouw had de keuze uit een korte broek of een rokje. Geen van beiden, natuurlijk!! Traaaaaanen met tuiten, dramatisch gewoon! Uiteindelijk toch het rokje aangetrokken, maar ze was er duidelijk niet van gediend Hahaha dat is echt onoverkomelijk als je klein bent. Wat zal ik een ramp geweest zijn voor mijn moeder
Viva naar de knoppen.
quote:Guinevieve schreef op 01 juni 2010 @ 14:29:

Wat bedoel je met een jurkenfase?

Bedoel je daarmee dat je dochter graag jurken/rokken draagt?

Dan kan het eindeloos duren. Ik ben er zelf ook nooit helemaal overheen gekomen. Dat is an sich natuurlijk ook geen enkel probleem.

Maar ik denk dat jij bedoelt dat je dochter echt niets anders meer aan wil dan een jurk/rok. En dat ze daarin uiteindelijk iedere keer weer haar zin krijgt.

Dat is iets anders.

Mijn kinderen hebben ook een eigen mening, gecombineerd met een sterke wil maar ik bepaal uiteindelijk wat ze aantrekken.

En daardoor is de 'jurkenfase' geen enkel probleem. Te koud, niet aansluitend bij de activiteit of gelegenheid, dan geen jurk.

Geen probleem.

Mijn jurkenfase duurt al mijn hele leven. Ik heb een spijkerbroek voor gelegenheden waar je vies kunt worden, verder vrijwel altijd jurken en zo vaak als mogelijk blote benen. Las pas ook ergens dat dat heel goed is voor je vitamine-D opname: met alleen gezicht en onderarmen ontbloot moet je een half uur onbeschermd de zon in voor je voldoende vitamine D opneemt, met blote benen hoef je maar 10 minuten de zon in.

Ik snap eigenlijk ook niet waarom ouders zich zouden willen bemoeien met de kleding van hun kinderen. Ik heb zolang als ik kan praten altijd mijn eigen kleding uitgekozen en heb nog steeds ongeveer dezelfde smaak als toen ik 10 was (natuurlijk wel iets veranderd, maar nog steeds dezelfde kleuren etc.) Er kan toch verder niks verkeerd aan gaan wanneer je je kinderen laat kiezen? Je voorkomt alleen een hele hoop ruzie.
quote:Tama schreef op 02 juni 2010 @ 10:31:

[...]

Nope!! Vanochtend ook de dag leuk begonnen met een scéne, alle broeken waren in de was (of net gewassen, maar ik had geen zin om het uit te zoeken), dus mevrouw had de keuze uit een korte broek of een rokje. Geen van beiden, natuurlijk!! Traaaaaanen met tuiten, dramatisch gewoon! Uiteindelijk toch het rokje aangetrokken, maar ze was er duidelijk niet van gediend Maar waarom zo'n drama van maken? Lange broek aan en klaar toch?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Al 7.5 jaar, en al 100 leggings en mallots verder.

En het eind is nog niet in zicht. Jurken en rokken al noem ik alles jurk.

Opzich wel grappig. Ik ben een echte jongensmoeder. Maar ook helemaal om en vind die jurkjes helemaal leuk.

En na dochter gaan ze nog naar 3 gezinnen met meiden. Schijnbaar vallen ze bij nog meer in de smaak.

Ook vind ik het leuk dat ze haar eigen smaak ontwikkeld.

En in deze tijd (hoewel, misschien vroeger ook al) zou ik een meisje liever niet in een rok buiten laten spelen.Met een rok omhoog (meisje) kun je harder wegrennen dan met een broek naar beneden (viezerik).
En als je meisjes netjes wilt laten zitten, dan moet je ze een kat op schoot geven.

leuk topic, mijn dochter van bijna vijf draagt ook alleen maar rokjes en jurken. Zo te lezen gaat het nooit meer over!
Mijn dochter wilde vanaf een jaar of 2,5 ook absoluut geen broek (meer) aan. Ik kon lullen als brugman hoe leuk het stond,maar zij vond het niks!

Toen ze een jaar of 6 was wees ik haar op een (tiener) meisje die een skinny jeans aan had en wat je daar allemaal op kunt doen (lang tuniekje bijv). Dat wilde ze dan wel proberen...

Inmiddels is mijn dochter 7 jaar en heeft 3 spijkerbroeken en 1 zomerbroek in de kast, die ze ook daadwerkelijk aantrekt!

De skinny jeans is wel favoriet.
quote:potsiedikkie schreef op 02 juni 2010 @ 09:36:

Hier ook, een legging onder jurk of rok of eenmeisjes boxershort, net ff makkelijker op de glijbaan e.d.

Maar mijn dame is bijna 6 en wil ook altijd jurken aan, makkelijk voor mij want die maaik ikzelf, ze kan zelf het stofje en patroon uitzoeken en een paar dagen later is dan haar nieuwe jurk klaar. Het is zelfs zo erg dat mijn zoon vraagt om jongensjurken.....hmmmm die kan ikniet maken!

Wel stoere broeken...zieltje hij wil ook weleens zo'n mooie zwierrok. hahahaha

[afbeelding]

mag ik jou vragen om een patroon van zo een prachtige zwierrok?

liefs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven