Hoe lang duurt de jurkenfase?

01-06-2010 14:15 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dochterlief van 4,5 jaar draagt sinds een half jaar alleen maar jurken. Een rokje gaat nog net. Het staat haar geweldig en ook het contrast is erg grappig. Ze houdt namelijk heel erg van klimmen, klauteren en buitelen.

Ik ben nieuwsgierig hoe lang deze liefde voor jurken gaat duren. Voor mijn part draagt ze niets anders meer, maar het lijkt mij vooral een fase. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Bij mijn dochter duurt deze fase al zeker anderhalf jaar (ze is nu 4), jurken en rokken, bij hoge uitzondering een broek (als we daar goede argumenten voor aandragen). Ik vind het wel jammer dat ze niet wat vaker een leuke broek aan wilt, staat haar namelijk ook erg leuk. Maar ze heeft er nu maar twee, omdat ze te klein worden voordat ze ze heeft kunnen dragen als ik er meer koop.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Mijn beide meisjes (3 en 5) willen geen broek meer aan.. Alleen onder dwang als het ECHT slecht weer is of als we naar de speeltuin gaan (dat nut zien ze er dan wel weer van in). Maar dan ook alleen maar met de belofte dat ze de volgende dag WEL een jurk aan mogen.

Ik vind het helemaal prima, ben zelf ook erg gek op jurken :-) Heb nu net bij KL jurkjes voor mijn dochtjertjes gekocht met hetzelfde motiefje als het mijne, helemaal leuk :-)
Bij mijn dochter duurde het ongeveer een jaar (tot dat ze bijna 6 was). Daarna werd het langzaam minder, alleen met speciale gelegenheden etc. Nu is ze bijna 8 en wil echt nika anders dragen dan tights omdat dat het fijnste zit. Ze is nl de hele dag bezig met gymnastiek. Ik vind dit niet echt leuk want ik vind een gewone broek meestal veel leuker staan. Omdat ze verder helemaal geen eisen stelt aan haar kleding en schoeisel, wil ik hier geen punt van maken. Ik neem aan dat ook dit voorbij gaat.
Ik heb net een hele lading jurkjes gekocht voor mijn dochter. Ik vind het ontzettend leuk staan en ze voelt zich er happy in. Ik maak er geen probleem van. Ik trek zelf ook aan wat ik het leukst vindt. Mijn dochter dus ook.
quote:huppeltje75 schreef op 01 juni 2010 @ 14:24:

Mijn beide meisjes (3 en 5) willen geen broek meer aan.. Alleen onder dwang als het ECHT slecht weer is of als we naar de speeltuin gaan (dat nut zien ze er dan wel weer van in). Maar dan ook alleen maar met de belofte dat ze de volgende dag WEL een jurk aan mogen.

Ik vind het helemaal prima, ben zelf ook erg gek op jurken :-) Heb nu net bij KL jurkjes voor mijn dochtjertjes gekocht met hetzelfde motiefje als het mijne, helemaal leuk :-)Oh, nee toch?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 01 juni 2010 @ 14:27:

[...]

Oh, nee toch?zat ik ook te denken: auwwwwww.
Wat bedoel je met een jurkenfase?

Bedoel je daarmee dat je dochter graag jurken/rokken draagt?

Dan kan het eindeloos duren. Ik ben er zelf ook nooit helemaal overheen gekomen. Dat is an sich natuurlijk ook geen enkel probleem.

Maar ik denk dat jij bedoelt dat je dochter echt niets anders meer aan wil dan een jurk/rok. En dat ze daarin uiteindelijk iedere keer weer haar zin krijgt.

Dat is iets anders.

Mijn kinderen hebben ook een eigen mening, gecombineerd met een sterke wil maar ik bepaal uiteindelijk wat ze aantrekken.

En daardoor is de 'jurkenfase' geen enkel probleem. Te koud, niet aansluitend bij de activiteit of gelegenheid, dan geen jurk.

Geen probleem.
Tja, bij mij duurt het al bijna 42 jaar..... :-).
.
Ik bedoel inderdaad dat dochter alleen jurken wil dragen, Guinevieve. Maar dat ervaar ik niet als een probleem. Eerder als iets positiefs, want ze ontwikkelt haar eigen mening en smaak. En ik kan het me overigens ook helemaal voorstellen hoor, het zit natuurlijk het allerlekkerst. Geen knellende knopen of elastiek. En waarom zou ik haar hierin dan niet 'haar zin' geven? Zij moet zich ook lekker in haar kleding voelen.

Ik ben gewoon nieuwsgierig of het álleen maar willen dragen van jurken herkenbaar is en hoe lang dat gemiddeld duurt.

Overigens is er niet snel een gelegenheid of activiteit waarvoor een jurk ongeschikt is. Je hebt hele draagbare exemplaren tegenwoordig. En een maillot of legging lost een hoop op als het wat frisser is.
Mijn dochter (bijna 6) zit er al bijna 2 jaar in. Ze draagt alléén maar rokken en jurken. In de winter met maillot, nu met legging eronder. Ik heb voor de komende zomer niet één broek gekocht, want afgelopen winter heeft ze ze echt NOOIT gedragen.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
bij ons is het juist andersom, ze wil alleen maar broeken dragen (bijna 3 jaar). Soms als het echt warm is moet ik haar bijna onder dwang een rokje aantrekken , en dan wil ze ook alleen van die stoere spijkerrokjes. Niets bloemmetjes, niets roze of glitters... Maar wie weet, komt het nog?? Ik zou het leuk vinden als ze wel eens een rokje aan wilde doen
Mag ik mezelf als voorbeeld nemen? Eerst droeg ik alleen meisjesjurken maar dat was niks met spelen. Mijn verzet tegen jurken kwam vanzelf wel, toen ik zo rond de 3, 4 jaar was.
Viva naar de knoppen.
quote:Tama schreef op 01 juni 2010 @ 15:40:

bij ons is het juist andersom, ze wil alleen maar broeken dragen (bijna 3 jaar). Soms als het echt warm is moet ik haar bijna onder dwang een rokje aantrekken , en dan wil ze ook alleen van die stoere spijkerrokjes. Niets bloemmetjes, niets roze of glitters... Maar wie weet, komt het nog?? Ik zou het leuk vinden als ze wel eens een rokje aan wilde doenWil ze ook geen korte broek?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Bij nichtjes heeft het drie en vijf jaar geduurd. Al was het min 40 en gingen ze in de bagger rauzen, het moest in een roze jurk. Opeens was het over, van de ene op de andere dag waren roze jurken stom en kinderachtig.
mahna mahna tuduuuudududu
Ik vind het overigens wel een voordeel als meisjes liever een broek dragen, hoeven ze tenminste niet altijd op hun onderbroek te letten tijdens het spelen.

Met je benen over elkaar moeten zitten is op jonge leeftijd namelijk erg ongemakkelijk.

En in deze tijd (hoewel, misschien vroeger ook al) zou ik een meisje liever niet in een rok buiten laten spelen.
Viva naar de knoppen.
Wat is KL? Sorry, ik zit niet zo in die kinderkleding (heb geen kinderen), maar mag graag wel eens meelezen.

Maar goed.. heb dus geen benul van wat KL is??
quote:Arthemis schreef op 01 juni 2010 @ 15:46:

Ik vind het overigens wel een voordeel als meisjes liever een broek dragen, hoeven ze tenminste niet altijd op hun onderbroek te letten tijdens het spelen.

Met je benen over elkaar moeten zitten is op jonge leeftijd namelijk erg ongemakkelijk.

En in deze tijd (hoewel, misschien vroeger ook al) zou ik een meisje liever niet in een rok buiten laten spelen.Dat boeit mij nou totaal niet.
quote:nouschi schreef op 01 juni 2010 @ 15:50:

[...]

Dat boeit mij nou totaal niet.Uit bescherming, niet omdat het mij zou boeien of een meisje er netjes bij zit.
Viva naar de knoppen.
quote:Yraatje schreef op 01 juni 2010 @ 15:49:

Wat is KL? Sorry, ik zit niet zo in die kinderkleding (heb geen kinderen), maar mag graag wel eens meelezen.

Maar goed.. heb dus geen benul van wat KL is??Koninklijke Landmacht? Kuala Lumpur? Kleermaker?
Viva naar de knoppen.
quote:Arthemis schreef op 01 juni 2010 @ 15:52:

[...]

Koninklijke Landmacht? Kuala Lumpur? Kleermaker?

Dat zat ik dus ook allemaal al te bedenken... KinderLiga?

Maarre.. was meer een reactie op de auuwwww van iemand (een van de forumsters had jurkjes in dezelfde print als die van haar gekocht bij de KL, daar kwam de reactie auwwww op... vandaar dat ik benieuwd was wat KL nou is )
quote:Yraatje schreef op 01 juni 2010 @ 15:56:

[...]

Dat zat ik dus ook allemaal al te bedenken... KinderLiga?

Maarre.. was meer een reactie op de auuwwww van iemand (een van de forumsters had jurkjes in dezelfde print als die van haar gekocht bij de KL, daar kwam de reactie auwwww op... vandaar dat ik benieuwd was wat KL nou is )Ja ik zag die post ook al, ik dacht dat het een soort dump was.
Viva naar de knoppen.
KL is King Louie, een merk dus. Je hebt ook Petit Louie, dat is hetzelfde merk voor (kleine) meisjes.
Ik ken een meisje van 8 dat al sinds haar derde alleen maar jurken draagt. Sinds een tijdje wil ze ook het liefst alleen een shirt met korte mouwen er onder want dat heeft sneeuwwitje ook. Nu heeft ze met haar moeder de afspraak dat ze als het kouder is dan 15 graden ze toch iets met lange mouwen draag.

Mijn eigen dochters (2 en 4) dragen ook graag jurken maar willen ook nog wel broeken aan.
quote:Arthemis schreef op 01 juni 2010 @ 15:46:

En in deze tijd (hoewel, misschien vroeger ook al) zou ik een meisje liever niet in een rok buiten laten spelen.Ik vind leggings heel handig omdat het nu te koud is voor blote benen en te warm voor mailots maar als het echt warm is hebben ze gewoon blote benen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven