Hoevaak kinderen naar bso/kdv
zondag 21 december 2025 om 20:10
Hi,
Even wat achtergrondinformatie.
Ik heb twee kinderen: een zoon van 6 jaar uit een eerdere relatie (co-ouderschap) en een dochter van 8 maanden uit mijn huidige relatie. Ik werk op maandag, dinsdag en vrijdag (8:30-17:00). Mijn partner werkt fulltime, van maandag tot en met vrijdag (7-16).
Mijn zoon is ongeveer 60% van de tijd bij mij. Alleen op vrijdag gaat hij naar de VSO en haalt oma hem om de week uit school (hij is om de week op vrijdagmiddag bij ons). Op de andere dagen dat hij bij mij is, ben ik vrij en kan ik hem zelf naar school brengen en weer ophalen.
Onze dochter gaat op maandag en dinsdag de hele dag naar de opvang. Over vier jaar, wanneer zij naar school gaat, zal zij op maandag en dinsdag naar de VSO en NSO gaan. Op vrijdagen past oma dan op.
Ik kwam zojuist een opmerking tegen op Facebook waarin werd gezegd dat kinderen tot 4 jaar eigenlijk niet naar de opvang “gedumpt” zouden moeten worden (met opmerkingen als: “lekker je kind door een ander laten opvoeden”). Sindsdien zit het me een beetje dwars. Brengen wij onze kinderen te veel weg? Tegelijkertijd is rondkomen van één salaris voor ons geen optie.
Daarom ben ik benieuwd: hoe vaak gaan jullie kinderen naar de BSO/KDV?
Even wat achtergrondinformatie.
Ik heb twee kinderen: een zoon van 6 jaar uit een eerdere relatie (co-ouderschap) en een dochter van 8 maanden uit mijn huidige relatie. Ik werk op maandag, dinsdag en vrijdag (8:30-17:00). Mijn partner werkt fulltime, van maandag tot en met vrijdag (7-16).
Mijn zoon is ongeveer 60% van de tijd bij mij. Alleen op vrijdag gaat hij naar de VSO en haalt oma hem om de week uit school (hij is om de week op vrijdagmiddag bij ons). Op de andere dagen dat hij bij mij is, ben ik vrij en kan ik hem zelf naar school brengen en weer ophalen.
Onze dochter gaat op maandag en dinsdag de hele dag naar de opvang. Over vier jaar, wanneer zij naar school gaat, zal zij op maandag en dinsdag naar de VSO en NSO gaan. Op vrijdagen past oma dan op.
Ik kwam zojuist een opmerking tegen op Facebook waarin werd gezegd dat kinderen tot 4 jaar eigenlijk niet naar de opvang “gedumpt” zouden moeten worden (met opmerkingen als: “lekker je kind door een ander laten opvoeden”). Sindsdien zit het me een beetje dwars. Brengen wij onze kinderen te veel weg? Tegelijkertijd is rondkomen van één salaris voor ons geen optie.
Daarom ben ik benieuwd: hoe vaak gaan jullie kinderen naar de BSO/KDV?
maandag 22 december 2025 om 11:52
Een van mijn collega’s heeft een echtgenoot die badkamerinstallateur is. De man zocht een nieuwe baan voor 32 uur per week. Kennelijk is er een groot tekort aan badkamerinstallateurs want zijn nieuwe werkgever wilde hem heel graag. Breekpunt was die 32 uur, want dat zou onmogelijk zijn qua planning. Uiteindelijk heeft hij dus nee gezegd. Toen belde de eigenaar van de firma zelf, bood meer salaris maar wel voor 40 uur. Uiteindelijk kreeg hij meer geld en die parttime dag! Zorgde overigens wel voor een precedentwerking, maar het blijkt uiteindelijk best in te plannen 
Collega werkt zelf overigens ook vier dagen. Haar salaris is minstens 30% meer dan het zijne, maar dat is daar dus geen issue omdat ze hun werk en dat van hun partner beide even belangrijk vinden.
Collega werkt zelf overigens ook vier dagen. Haar salaris is minstens 30% meer dan het zijne, maar dat is daar dus geen issue omdat ze hun werk en dat van hun partner beide even belangrijk vinden.
maandag 22 december 2025 om 12:06
Mijn man werkt in een productieomgeving in de provincie (lees: niet de meest progressieve omgeving) en hij werkt 4 dagen per week, twee collega's die deze zomer vader zijn geworden werken nu ook 4 dagen per week. Ik weet dat dit het bedrijf niet zo goed uitkomt, maar toch werd er niet moeilijk over gedaan.
Ik werk in een typische mannensector, veruit de meeste mensen met jonge kinderen werken 4 dagen per week, de mannen incluis.
Het verbaast me echt dat er nog werkgevers zijn die zo erg achterlopen dat 4 dagen per week werken nog een gevecht is.
Mijn man en ik werken allebei 4 dagen per week en ik zou niets anders willen.
Ik werk in een typische mannensector, veruit de meeste mensen met jonge kinderen werken 4 dagen per week, de mannen incluis.
Het verbaast me echt dat er nog werkgevers zijn die zo erg achterlopen dat 4 dagen per week werken nog een gevecht is.
Mijn man en ik werken allebei 4 dagen per week en ik zou niets anders willen.
maandag 22 december 2025 om 12:07
Mijn partner heeft altijd als pakketbezorger gewerkt en is uiteindelijk doorgegroeid naar een leidinggevende functie, waarin hij op fulltimebasis ongeveer €4.700 bruto verdient. Hij heeft hierin veel geluk gehad, aangezien hij geen opleiding heeft gevolgd en formeel ongeschoold is. Ik verdien obv 24 uur 2800 bruto, maar dus geen mogelijkheid tot meer uren.KamilleT schreef: ↑22-12-2025 11:52Een van mijn collega’s heeft een echtgenoot die badkamerinstallateur is. De man zocht een nieuwe baan voor 32 uur per week. Kennelijk is er een groot tekort aan badkamerinstallateurs want zijn nieuwe werkgever wilde hem heel graag. Breekpunt was die 32 uur, want dat zou onmogelijk zijn qua planning. Uiteindelijk heeft hij dus nee gezegd. Toen belde de eigenaar van de firma zelf, bood meer salaris maar wel voor 40 uur. Uiteindelijk kreeg hij meer geld en die parttime dag! Zorgde overigens wel voor een precedentwerking, maar het blijkt uiteindelijk best in te plannen
Onlangs is hij weer gaan solliciteren, maar bij andere werkgevers liggen de aanbiedingen maximaal rond de €3.300 bruto op fulltimebasis. Parttime werken is daarmee eigenlijk helemaal geen optie.
Zijn huidige werkgever betaalt bovengemiddeld goed, waardoor het erg lastig is om ander werk te vinden zonder een flinke salarisachteruitgang (als pakketbezorger verdiende hij al meer dan andere soortgelijke bedrijven in de omgeving). Dat is voor ons moeilijk, omdat we dit inkomen nodig hebben om onze vaste lasten te kunnen dragen
maandag 22 december 2025 om 12:19
Ik lees die opmerkingen ook weleens. En wij worstelen ook heus weleens met waar we goed aan doen. Maar ik ben ook blij met mijn baan en hoe ik mij daarin kan ontwikkelen. Ik zou niet fulltime thuis willen zijn eerlijk gezegd. Ik word blij van beiden, mijn werk en tijd met de kinderen.
Man werkt 32 uur en ik eerst ook, sinds kort is dat 30 uur. Wij werken veel thuis, oudste hoeft hierdoor niet naar vso en we kunnen ze meestal wel vrij op tijd ophalen. We kunnen eventueel ook in de avond nog wat werken dus zijn vrij flexibel met ophalen / eens helpen op school etc.
Jongste gaat 3 dagen per week naar de opvang. Oudste is 4,5 en ging 3 middagen naar bso, maar dat was teveel. Nu gaat hij 2 middagen naar bso en ik haal hem 1 middag zelf op (vandaar nu 30 uur).
Man werkt 32 uur en ik eerst ook, sinds kort is dat 30 uur. Wij werken veel thuis, oudste hoeft hierdoor niet naar vso en we kunnen ze meestal wel vrij op tijd ophalen. We kunnen eventueel ook in de avond nog wat werken dus zijn vrij flexibel met ophalen / eens helpen op school etc.
Jongste gaat 3 dagen per week naar de opvang. Oudste is 4,5 en ging 3 middagen naar bso, maar dat was teveel. Nu gaat hij 2 middagen naar bso en ik haal hem 1 middag zelf op (vandaar nu 30 uur).
maandag 22 december 2025 om 12:27
Ik werk in een ziekenhuis, maar kantoorbaan. Vooral sinds corona tijd is het heel normaal gebleven om veel thuis te werken en uren wat flexibeler in te delen. Echt ideaal inderdaad.Poppedijntje schreef: ↑21-12-2025 21:00Een vraag aan alle hybride-/thuiswerk ouders of ouders met zelf in te delen uren:
Welk werk doen jullie?
Lijkt me zo ideaal, maar hier als zorgmedewerker gebonden aan vaste tijden!
maandag 22 december 2025 om 13:06
Wij hebben een badkamermonteur gehad die niet op vrijdag werkte en dan gebeurde er dus gewoon een dag niks. Niet ideaal natuurlijk want de klus duurt wat langer, maar ook niet onmogelijk natuurlijk. Dus vond het wel goed dat het kon bij dit bedrijf.
Ik werk 1 dag thuis, ambtenaar, en vind inderdaad de flexibiliteit heerlijk. Kinderen gaan gewoon naar school en opvang maar ik heb geen reistijd dus als ik ze gebracht heb kan ik al vaatwasser en was draaien voordat de laptop is opgestart.
Ook kan ik eind van de middag even snel het eten voorbereiden en ze daarna ophalen, dus ben daar heel blij mee.
Mijn man werkt in het onderwijs en is eigenlijk altijd 4 uur thuis en doet dan soms s avonds nog wat. Dat is ook fijn, kan hij ook de kinderen op tijd ophalen en alvast met eten beginnen.
Ik werk 1 dag thuis, ambtenaar, en vind inderdaad de flexibiliteit heerlijk. Kinderen gaan gewoon naar school en opvang maar ik heb geen reistijd dus als ik ze gebracht heb kan ik al vaatwasser en was draaien voordat de laptop is opgestart.
Ook kan ik eind van de middag even snel het eten voorbereiden en ze daarna ophalen, dus ben daar heel blij mee.
Mijn man werkt in het onderwijs en is eigenlijk altijd 4 uur thuis en doet dan soms s avonds nog wat. Dat is ook fijn, kan hij ook de kinderen op tijd ophalen en alvast met eten beginnen.
maandag 22 december 2025 om 13:26
Hier 2 middagen BSO (en voorheen 2 dagen gastouder). Meer vind ik voor mijn kind zielig, maar dat komt omdat kind de BSO helemaal niet leuk vindt. Dat heeft vervolgens weer niks met de BSO te maken, maar gewoon met het feit dat kind niet van drukte houdt en graag thuis is en met zijn eigen dingen speelt.
Ik zou zelf meer dan 2 dagen BSO ook teveel vinden. Dan blijven er nog maar 3 dagen over voor speelafspraakjes (en dat vindt kind geweldig). Soms heb je dan ook al andere dingen zoals tandarts, en een andere dag kan het betreffende vriendje niet omdat die dan naar de BSO moet. Dus dan kan het ook al niet. Enz. Enz. Voor ons werkt 2 dagen dus heel goed.
Maar dat vind ik wel per kind verschillend. De kinderen van mijn familie en vrienden vinden het juist geweldig op de BSO. In dat geval zou ik 3 dagen geen probleem vinden.
Vier (of laat staan vijf) vind ik niet oké. Soms kan het misschien niet anders (bijv. bij alleenstaande ouder?). Maar dat vind ik wel heel sneu voor een kind. Maar alsnog: mijn eigen kind is mijn referentiekader.
Ik zou zelf meer dan 2 dagen BSO ook teveel vinden. Dan blijven er nog maar 3 dagen over voor speelafspraakjes (en dat vindt kind geweldig). Soms heb je dan ook al andere dingen zoals tandarts, en een andere dag kan het betreffende vriendje niet omdat die dan naar de BSO moet. Dus dan kan het ook al niet. Enz. Enz. Voor ons werkt 2 dagen dus heel goed.
Maar dat vind ik wel per kind verschillend. De kinderen van mijn familie en vrienden vinden het juist geweldig op de BSO. In dat geval zou ik 3 dagen geen probleem vinden.
Vier (of laat staan vijf) vind ik niet oké. Soms kan het misschien niet anders (bijv. bij alleenstaande ouder?). Maar dat vind ik wel heel sneu voor een kind. Maar alsnog: mijn eigen kind is mijn referentiekader.
hartje567 wijzigde dit bericht op 22-12-2025 21:20
0.10% gewijzigd
maandag 22 december 2025 om 14:45
TO, je blijft hier maar opnoemen waarom jullie het zo doen als dat jullie doen. Maar je gaat het nooit goed doen zodat niemand meer commentaar op je heeft.
Zijn de kinderen oke? Is jouw man oke? Ben jij oke?
En wat de rest van de wereld er van vindt moet je toch schijt aan hebben, je gata het toch nooit goed doen voor de hele wereld.
Zijn de kinderen oke? Is jouw man oke? Ben jij oke?
En wat de rest van de wereld er van vindt moet je toch schijt aan hebben, je gata het toch nooit goed doen voor de hele wereld.
maandag 22 december 2025 om 18:33
Poppedijntje schreef: ↑22-12-2025 11:22Ja nu is man nog 3/7 bij dochter. Na dat ze een jaar is wordt dit 2/7.
Ik kan op mijn werk niet meer uren gaan werken, en financieel is het niet haalbaar als hij dan ook nog minder gaat werken. Mocht hij dit wel willen dan wordt hij terug gezet naar zijn vorige functie met een veel minder salaris aangezien zijn functie een fulltime functie is.
Maar als dit wel zou kunnen, was het dus evengoed een uitdaging omdat ik niet meer uren kan krijgen bij mijn werkgever. Dus een 4-4 constructie is hier geen optie. Los van dat mijn partner een hoger salaris dan mij heeft.
Overigens doet dit niets af aan de hoeveelheid dat de kids naar de opvang moeten.
Niet onbelangrijk:
Mijn zoon zie ik de helft van de tijd, ik ben nu vrij op de dagen dat hij bij mij is, dus als ik meer ga werken betekent dit dat dit op een dag gaat zijn dat hij bij mij is waardoor ik hem nog minder zou zien.
Jij moet vooral doen wat jij goed vindt voor jullie gezin.
Maar dat je partner een hoger salaris heeft dan jij zou juist een beweegreden moeten zijn om zelf meer te willen gaan verdienen. Hoe gelijker jullie inkomens zijn, hoe makkelijker het is als één van twee zonder werk komt te zitten. Of als je onverhoopt uit elkaar gaat. Zorg goed voor jezelf, voor nu, maar ook voor de toekomst. Als je minder verdient, bouw je ook minder pensioen op etc etc. Zorg dat je zelf genoeg verdient om op eigen benen te kunnen staan. Dat je genoeg geld hebt om ook zelf de stekker uit de relatie te kunnen trekken. Dat je nooit en te nimmer bij hem hoeft te blijven voor het geld.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
maandag 22 december 2025 om 18:52
Dit lijkt mij het grootste probleem TO. Wat dat betreft vind ik de discussie over hun rolverdeling wat misplaatst, je kan er van alles over vinden, maar ik geloof dat TO en haar man daar nu gewoon tevreden over zijn en TO zich al over veel te veel dingen zorgen maakt. Ik zou dat proberen te negeren en je energie aan je eigen gezin besteden!
On topic: mijn kinderen gaan drie dagen. Ze gaan samen met hun beste vrienden naar de bso dus dat gaat prima!
Tegen de tijd dat jouw jongste naar school gaat kan je misschien wel weer dingen anders indelen, daar zou ik mij nu echt nog geen zorgen over maken.
maandag 22 december 2025 om 18:57
Hier gaan ze 2 dagen sinds ik 2 kinderen heb. Met 1 kind was het 3 dagen, met 2 kinderen zou het bijna niet lonen qua werk als ik ze vaker breng. Opa’s en oma’s zijn geen optie, maar dat willen we zelf ook niet.
Maar daarnaast vind ik het voor mezelf ook rustiger. Er is bijna altijd wel wat, dan moet die naar de tandarts, dan die naar consultatiebureau, fysiotherapie etc etc.
Maar daarnaast vind ik het voor mezelf ook rustiger. Er is bijna altijd wel wat, dan moet die naar de tandarts, dan die naar consultatiebureau, fysiotherapie etc etc.
maandag 22 december 2025 om 19:02
Ook dan heeft hij recht op ouderschapsverlof. En hij zal niet de eerste vader zijn waarbij dan tijdens het verlof blijkt dat die fulltime functie prima in vier dagen kan, en dat er daarna een permanente aanpassing plaatsvindt.Poppedijntje schreef: ↑22-12-2025 05:16Hij is destijds aangenomen voor deze functie waarbij gezegd is dat het een fulltime functie is, dus PT niet aan de orde gaat zijn. Hij heeft recent gevraagd of hij 36 of 32 kan werken waarbij gezegd is dat dit bij de sollicitatieprocedure al gezegd is dat dit een ft functie is
maandag 22 december 2025 om 19:30
Mijn dochter ging al sinds ze vier maanden is 4 dagen per week naar het KDV en sinds ze naar school gaat 4 dagen naar de BSO. Ik ben gelukkig gezegend met een gebrek aan schuldgevoel daarover, dus ik heb er geen moeite mee. En kind dus ook niet, die weet helemaal niet anders.
Ik zie het ook niet als kind ‘dumpen’. Ze worden daar niet stilletjes aan een tafel gezet of zo. Ze doen allerlei dingen die ik zelf echt niet met haar gedaan had, zeker toen ze nog heel klein was. Ze at op het KDV warm tussen de middag, en at alles, want de andere kindjes deden dat ook.
Inmiddels is ze 7, en nu mogen ze zelf kiezen of ze meedoen met een activiteit of niet. Ze mag ook gewoon een boekje lezen of een beetje chillen op de bank. Haar hobby is naast de BSO, en daar gaat ze dus vanuit daar heen.
Ik krijg er weinig commentaar op, maar ik denk dat dat komt omdat ik alleenstaand ben. Men gaat er dan snel vanuit dat ik financieel niet minder kan werken. Dat kan wel, maar dan kan ik dit werk niet doen. Niet omdat het was de baas niet mag of zo, maar door de aard van het werk. En ik word heel gelukkig van dit werk, dus dat gaan we niet doen.
Overigens heb ik lang in Scandinavië gezeten, waar alle kinderen gewoon elke dag naar de opvang gingen. Daar vindt helemaal niemand daar iets van, is er geen enkele discussie over of ‘3 dagen niet te veel is voor een kind’ etc. Ze bedenken het niet eens. Mijn buurmeisje daar vertelde me wel een keer over het zielige jongetje in haar klas dat na school naar huis moest en niet mee mocht naar de opvang. Een heel ander standaard beeld dus.
Ik zie het ook niet als kind ‘dumpen’. Ze worden daar niet stilletjes aan een tafel gezet of zo. Ze doen allerlei dingen die ik zelf echt niet met haar gedaan had, zeker toen ze nog heel klein was. Ze at op het KDV warm tussen de middag, en at alles, want de andere kindjes deden dat ook.
Inmiddels is ze 7, en nu mogen ze zelf kiezen of ze meedoen met een activiteit of niet. Ze mag ook gewoon een boekje lezen of een beetje chillen op de bank. Haar hobby is naast de BSO, en daar gaat ze dus vanuit daar heen.
Ik krijg er weinig commentaar op, maar ik denk dat dat komt omdat ik alleenstaand ben. Men gaat er dan snel vanuit dat ik financieel niet minder kan werken. Dat kan wel, maar dan kan ik dit werk niet doen. Niet omdat het was de baas niet mag of zo, maar door de aard van het werk. En ik word heel gelukkig van dit werk, dus dat gaan we niet doen.
Overigens heb ik lang in Scandinavië gezeten, waar alle kinderen gewoon elke dag naar de opvang gingen. Daar vindt helemaal niemand daar iets van, is er geen enkele discussie over of ‘3 dagen niet te veel is voor een kind’ etc. Ze bedenken het niet eens. Mijn buurmeisje daar vertelde me wel een keer over het zielige jongetje in haar klas dat na school naar huis moest en niet mee mocht naar de opvang. Een heel ander standaard beeld dus.
maandag 22 december 2025 om 19:44
We hebben ongeveer het zelfde uur loon dus als we beiden evenveel werken ook hetzelfde salaris.Verbena schreef: ↑22-12-2025 18:33Jij moet vooral doen wat jij goed vindt voor jullie gezin.
Maar dat je partner een hoger salaris heeft dan jij zou juist een beweegreden moeten zijn om zelf meer te willen gaan verdienen. Hoe gelijker jullie inkomens zijn, hoe makkelijker het is als één van twee zonder werk komt te zitten. Of als je onverhoopt uit elkaar gaat. Zorg goed voor jezelf, voor nu, maar ook voor de toekomst. Als je minder verdient, bouw je ook minder pensioen op etc etc. Zorg dat je zelf genoeg verdient om op eigen benen te kunnen staan. Dat je genoeg geld hebt om ook zelf de stekker uit de relatie te kunnen trekken. Dat je nooit en te nimmer bij hem hoeft te blijven voor het geld.
Hij werkt meer dan ik en daardoor meer salaris, maar ik ga niet leven met de gedachte: wat als… dat doe ik helaas al veel te veel.
Mijn pensioen schijnt goed te zijn (zorg en welzijn), zijn pensioen is daar in tegen belabberd.
maandag 22 december 2025 om 20:33
Eens.__appelbloesem__ schreef: ↑22-12-2025 18:52Dit lijkt mij het grootste probleem TO. Wat dat betreft vind ik de discussie over hun rolverdeling wat misplaatst, je kan er van alles over vinden, maar ik geloof dat TO en haar man daar nu gewoon tevreden over zijn en TO zich al over veel te veel dingen zorgen maakt. Ik zou dat proberen te negeren en je energie aan je eigen gezin besteden!
On topic: mijn kinderen gaan drie dagen. Ze gaan samen met hun beste vrienden naar de bso dus dat gaat prima!
Tegen de tijd dat jouw jongste naar school gaat kan je misschien wel weer dingen anders indelen, daar zou ik mij nu echt nog geen zorgen over maken.
Opzich vinden we het zo prima. Ideaalste zou zijn als partner ook een dag minder gaat werken maar we hebben dit allemaal al overdacht en uitgezocht, en dit is (voor nu) geen optie, dus eigenlijk ook geen discussiepunt.
En ja, ik maak me inderdaad al over zoveel zorgen.
maandag 22 december 2025 om 20:56
Geen eten of onderdak is nog veel sneuerHartje567 schreef: ↑22-12-2025 13:26Hier 2 middagen BSO (en voorheen 2 dagen gastouder). Meer vind ik voor mijn kind zielig, naar dat komt omdat kind de BSO helemaal niet leuk vindt. Dat heeft vervolgens weer niks met de BSO te maken, maar gewoon met het feit dat kind niet van drukte houdt en graag thuis is en met zijn eigen dingen speelt.
maandag 22 december 2025 om 21:07
Pffffft, kind heeft dan elke dag speelafspraakjes, op de bso.
Ik vond het veel sneuer dat mijn kind 5 dagen per week naar school moest.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
maandag 22 december 2025 om 21:08
maandag 22 december 2025 om 21:08
Dankjewel voor je uitgebreide berichtnausicaa schreef: ↑22-12-2025 19:30Mijn dochter ging al sinds ze vier maanden is 4 dagen per week naar het KDV en sinds ze naar school gaat 4 dagen naar de BSO. Ik ben gelukkig gezegend met een gebrek aan schuldgevoel daarover, dus ik heb er geen moeite mee. En kind dus ook niet, die weet helemaal niet anders.
maandag 22 december 2025 om 21:19
Ik heb net even door mijn facebook-tijdlijn gescrold, maar als ik daar allemaal naar moet luisteren wordt het wel ingewikkeld. Ik kreeg autorijdtips waar ik het niet mee eens was, moest gerechten koken die ik niet lust en he lelijke oorbellen kopen (en ik heb niet eens gaatjes).
Si abra la puerta hay lobos.
maandag 22 december 2025 om 21:23
Dat is hier dus niet zo, want de beste vriendjes zitten hier of níet op de BSO of op andere dagen. Dus die speelafspraakjes die kind graag wil kunnen gewoon niet op de BSO. En dat is ook anders, want daar hebben ze hun lievelingsspeelgoed niet.
hartje567 wijzigde dit bericht op 23-12-2025 07:12
0.66% gewijzigd
maandag 22 december 2025 om 21:28
Tja, dan zijn die twee dagen bso voor jouw kind dus een stuk sneuer dan die vier van het kind van Nausicaa.
maandag 22 december 2025 om 21:45
Punt blijft dat jij dat dus invult.
En dat vervolgens meegeeft aan je kind. Dat de bso niet leuk is.
David Dunning
David Dunning
maandag 22 december 2025 om 21:45
Volgens Facebook ben ik allang deaud, want gevaccineerd.Rabarbara schreef: ↑22-12-2025 21:19Ik heb net even door mijn facebook-tijdlijn gescrold, maar als ik daar allemaal naar moet luisteren wordt het wel ingewikkeld. Ik kreeg autorijdtips waar ik het niet mee eens was, moest gerechten koken die ik niet lust en he lelijke oorbellen kopen (en ik heb niet eens gaatjes).
David Dunning
David Dunning
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in