Hoeveel kost gemiddeld een kind?

08-02-2012 19:52 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

Mijn vriend en ik zijn benieuwd hoeveel een kind ongeveer kost...

Ik weet hoe ouder het kind wordt hoe duurder het allemaal kost. Een baby kun je niet vergelijken met een puber die studiekosten/sport etc.

Waarom ik dit wil weten: In mijn omgeving ''klagen'' mensen dat kinderen zo duur zijn. Een vriendin heeft altijd geroepen dat ze 2 kinderen graag wilde, maar ze houd het er nu bij 1 omdat het zo duur is. Ze komen tegenwoordig erg moeilijk rond. En zo ken ik er wel meer.

We willen graag een kindje... wordt alleen onzeker van al die verhalen. Hoe ervaren jullie dit? Is het finincieel echt zo zwaar? of zijn jullie meer gaan werken? Mijn vriend wil 40 uur blijven werken en ik 28 uur pw.
Ligt ook aan de vaste lasten die je hebt. En of je bereid bent de hand een beetje op de knip te houden. De een koopt standaard kleertjes bij de H&M en Hema, de ander enkel bij de Bijenkorf etc.
Zoek op "Wat kost een kind nou eigenlijk?" via google op deze site. Daar staat al best veel informatie.

En ach, het zal allemaal best wat kosten. Maar dan geven we wel wat minder uit aan onszelf of aan onzindingen. Of we kopen gewoon wat minder.
Kleren en opvang. Daar gaat het meeste geld in zitten.
Het hangt er ook vanaf wat je ze te eten geeft.....
ZIjn al een aantal topics over.
Onze zoon is nu 7 maanden, wij maken geen gebruik van een creche. Ik werk 24 uur, partner 30 uur. Kosten voor ons zijn nu rond de ¤50,- a ¤75,- per maand. Dit is dan voor kleding, speelgoed, eten en luiers. Ik maak zijn hapjes zelf. Ik vind het nu wel meevallen qua kosten, uiteraard zullen deze kosten oplopen als hij naar school zal gaan.
quote:jo12345 schreef op 08 februari 2012 @ 19:56:

Het hangt er ook vanaf wat je ze te eten geeft.....Ja, wat kost een doosje kipnuggets eigenlijk? En hoeveel van die doosjes heb je nodig per dag?
quote:yezka schreef op 08 februari 2012 @ 20:00:

[...]

Ja, wat kost een doosje kipnuggets eigenlijk? En hoeveel van die doosjes heb je nodig per dag?
quote:nelleke4 schreef op 08 februari 2012 @ 19:58:

Onze zoon is nu 7 maanden, wij maken geen gebruik van een creche. Ik werk 24 uur, partner 30 uur. Kosten voor ons zijn nu rond de ¤50,- a ¤75,- per maand. Dit is dan voor kleding, speelgoed, eten en luiers. Ik maak zijn hapjes zelf. Ik vind het nu wel meevallen qua kosten, uiteraard zullen deze kosten oplopen als hij naar school zal gaan.

Bij ons denk ik ook zoiets. Dan nog het kdv dat is inkomensafhankelijk dus niet te vergelijken met elkaar.

Evt nog sparen.Wij sparen de kinderbijslag a E197 per 3 maanden maar dat is een keus die je maakt ken genoeg mensen die helemaal niks sparen of minimaal.
Belangrijkste kostenpost is m.i. kinderopvang. Als jij dit met familie en/of vrienden kunt oplossen en zo hierop kunt besparen valt het heus wel mee.
oppas kunnen we 1 dag per week regelen... meer zit er niet in, dus moet vaak na de opvang. We kunnen erg goed met geld omgaan....dat is het niet. Ben al lang blij met kleding van H & M dan dure merk kleding bijvoorbeeld....
quote:jacjac schreef op 08 februari 2012 @ 20:03:

[...]

Bij ons denk ik ook zoiets. Dan nog het kdv dat is inkomensafhankelijk dus niet te vergelijken met elkaar.

Evt nog sparen.Wij sparen de kinderbijslag a E197 per 3 maanden maar dat is een keus die je maakt ken genoeg mensen die helemaal niks sparen of minimaal.En waar stort je dat dan in? Ik mag hopen NIET in een "spaarverzekering"?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Er loopt hier een vrekkentopic, en een budget baby topic. Onvoorstelbaar veel goedkope tips. Weet even niet waar.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Wat kost een kind? Hangt er van af of je hem van Marktplaats haalt of direct bij een draagmoeder bestelt, denk ik... Zelf oppikken in een tehuis schijnt in sommige landen ook wel te kunnen; dan heb je alleen de reiskosten.
die topics staan op geld&recht
quote:oepserdepoeps schreef op 08 februari 2012 @ 20:42:

Wat kost een kind? Hangt er van af of je hem van Marktplaats haalt of direct bij een draagmoeder bestelt, denk ik... Zelf oppikken in een tehuis schijnt in sommige landen ook wel te kunnen; dan heb je alleen de reiskosten.Dacht ik ook al aan. Ligt gewoon aan je eisen, ze leggen die items ook wel eens te vondeling bij een politiebureau of kerk. Kwestie van 'savonds de straten af gaan, net als met grofvuil, er ligt een hoop troep maar er zitten pareltjes tussen.
Mijn dochter wordt echt wel goedkoper als ze naar de basisschool gaat, nu netto ruim 500 euro voor de opvang voor 3 dagen. Als ze naar school gaat hebben we geen voorschoolse en minimaal naschoolse opvang nodig. Ook overblijven hoeft niet.
Tja wat kost een kind. In mijn situatie ben ik minder gaan werken, Opvang voor 2 kinderen kost 600 euro voor 3 dagen (kdv en BSO). Eten, drinken, kleding, etc. geen idee. Maar je krijgt kinderbijslag. En doordat je wat meer gebonden bent, worden je uitjes beperkter en dat bespaart ook weer geld.
http://www.nibud.nl/uitgaven/kinderen/kosten.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven