Hoodie in huis

18-03-2023 20:47 80 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Onze puber loopt letterlijk iedere dag de hele dag met een hoodie over zijn hoofd getrokken door het huis. Vindt hij fijn, zegt hij. Het weer maakt niet uit. Als het koud is, is het een badjas met een hoodie over zijn hoofd. Tijdens het eten doet hij het op verzoek af. Ik vind dit niet prettig, maar misschien ben ik wel een zeur?
Alle reacties Link kopieren Quote
patchouli_ schreef:
18-03-2023 23:37
Huiskleding is prima, als je de deur niet uit hoeft. Joggingbroek/yogabroek, schoon shirts /trui/sweater.
Waarom zou je de deur niet uit kunnen in een joggingbroek?
Alle reacties Link kopieren Quote
De enige regel voor "buitenshuiskleding" is dat het schoon en heel is.
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.
Alle reacties Link kopieren Quote
JoyAnna schreef:
19-03-2023 00:28
Waarom zou je de deur niet uit kunnen in een joggingbroek?
Kan prima hoor, op de middelbare school heb ik jarenlang elke dag ik een joggingbroek gelopen en nog steeds ga ik regelmatig in mijn joggingbroek naar buiten, mijn kinderen gaan ook regelmatig in een joggingbroek naar school.. :hello:
Alle reacties Link kopieren Quote
Niemand vraagt zich af hoe koud het in huis is bij TO? Kan ook een verklaring zijn :idee:
Alle reacties Link kopieren Quote
mijn puberella heeft het altijd koud. ongeacht de temperatuur in huis. die loopt ook vaak met haar badjas over haar kleding met capuchon op door het huis. ik laat haar maar. zo erg is het nou ook weer niet, ze is thuis. en als dat haar een veilig en warm gevoel geeft, prima.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren Quote
daenerys79 schreef:
19-03-2023 07:48
mijn puberella heeft het altijd koud. ongeacht de temperatuur in huis. die loopt ook vaak met haar badjas over haar kleding met capuchon op door het huis. ik laat haar maar. zo erg is het nou ook weer niet, ze is thuis. en als dat haar een veilig en warm gevoel geeft, prima.
en mijn gevoelige 8 jarige kan geen naadjes, labeltjes of harde stoffen verdragen dus een joggingbroek met sweater zit haar het lekkerst. ook naar school. concentratie is een issue dus ik wil niet dat ze afgeleid wordt door haar kleding.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren Quote
Spring_time schreef:
19-03-2023 03:58
Niemand vraagt zich af hoe koud het in huis is bij TO? Kan ook een verklaring zijn :idee:
Als TO in een vrieskist woont snap ik wel waarom puber lekker warm is aangekleed. In de zomer wordt het vast beter.
Ben ikzelf nog benieuwd of bijvoorbeeld de hele dag in pyama rondlopen ook prima is (in het weekend)? Of is dat anders?
Ik heb geen kinderen en loop zeer regelmatig de hele dag thuis in pyjama. Niet als ik mensen onder ogen kom. Maar ik woon alleen en heb dus alleen mijn eigen mensen over de vloer. Geen bezoek van andere gezinsleden.

Maar op zich snap ik niet waarom iemand thuis niet in pyjama mag hangen. Ik heb hetzelfde met bijtijds opstaan. Als ik om 13:35 pas uit bed wil komen doe ik dat. Ik ken genoeg mensen die dat bizar vinden.
lichtbron schreef:
18-03-2023 23:54
Ach, mijn ex-man droeg bijna altijd zijn jas binnen als we bij mijn ouders waren.. 😁😎
Dit vind ik zelf wel onvriendelijk staan. Alsof je zo snel mogelijk weg wil. Capuchon op als je bij anderen langs zou gaan trouwens ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
Beetje uitleg nodig lees ik:
Bij ons wordt veel huiskleding gedragen vanwege de honden en katten een grote tuin. Die kleding wordt veel gewassen en wordt daar niet mooier van.

De kinderen hebben zeker ook jogging broeken die wel geschikt zijn om mee naar school. En ik laat rustig de honden uit in yogapants, maar zal er niet snel in gaan winkelen ofzo.
Alle reacties Link kopieren Quote
nitflex schreef:
19-03-2023 09:44
Dit vind ik zelf wel onvriendelijk staan. Alsof je zo snel mogelijk weg wil. Capuchon op als je bij anderen langs zou gaan trouwens ook.
Ja, dat vind ik ook echt iets anders. Jas aanhouden en/of tas op tafel wekt bij mij de indruk dat je zo snel mogelijk weer weg wil. Dat vind ik echt een andere situatie. Jas aanhouden als je ergens op bezoek gaat, wekt de indruk dat je grote haast hebt of er helemaal geen zin in hebt. Niet leuk, en als mijn man dat zou doen, dan zou ik hem daar beslist op aanspreken. Ik ben niet zijn moeder uiteraard, maar ik wil me ook niet voor hem genereren.
Bovendien mag de lat qua omgangsvormen voor een volwassene best wat hoger liggen dan voor een puber.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blauwedruif85 schreef:
18-03-2023 23:43
Haha denk toch dat hij je wel mist om dat hutje op de hei. Hoewel mijne ook bijna niet van zijn kamer komt.
Hij loopt eigenlijk meestal in jogging broek en trui. Schijnt ook goed te zijn om hun eigen identiteit te laten uitvinden.
Ja dat hoop ik stiekem ook, maar ik zoek soms contact -schuif een snoepje onder dat dekentje door, bijvoorbeeld- en de geërgerd blik die ik dan krijg toegeworpen, doet vermoeden dat hij me niet heel snel zal gaan missen :rofl: :rofl:
In mijn jeugd ging ik soms hele dagen op zolder zitten lezen, ook als het in daar in de zomer bloedheet was en iedereen 'gezellig' buiten zat. Ik knapte daar verschrikkelijk van op.
Alle reacties Link kopieren Quote
m-april schreef:
18-03-2023 22:05
Ik vind het zelf ook irritant als mijn dochter met een capuchon op haar hoofd door het huis loopt. Ze moet hem van mij af doen als ze aan tafel zit of met iemand praat, verder laat ik het los.
Hier idem dito.
Telefoon weg en capuchon af.

Laatst in een restaurant zat de tafel naast ons ook een puber met capuchon op en niemand die er iets van zei. Dan zal ik wel een foute moeder zijn maar ik zou dat niet accepteren van mijn dochter.
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
Jufjoke schreef:
19-03-2023 10:32
Ja, dat vind ik ook echt iets anders. Jas aanhouden en/of tas op tafel wekt bij mij de indruk dat je zo snel mogelijk weer weg wil. Dat vind ik echt een andere situatie. Jas aanhouden als je ergens op bezoek gaat, wekt de indruk dat je grote haast hebt of er helemaal geen zin in hebt. Niet leuk, en als mijn man dat zou doen, dan zou ik hem daar beslist op aanspreken. Ik ben niet zijn moeder uiteraard, maar ik wil me ook niet voor hem genereren.
Bovendien mag de lat qua omgangsvormen voor een volwassene best wat hoger liggen dan voor een puber.
Ja, ik zou dat ook niet leuk vinden als mijn partner zich zo opstelde.

En bij pubers maak je thuis niet overal discussie van, maar je geeft wel dingen mee zodat ze op zijn minst weten dat bijvoorbeeld een capuchon op in gezelschap, of op speaker bellen in gezelschap misschien niet zo sympathiek overkomt.

Uiteindelijk nemen ze dat echt wel ergens in hun achterhoofd mee en dan is het aan hen om er later al dan niet wat mee te doen. Zeg je nooit iets en laat je alles maar, dan heeft het kind misschien überhaupt geen idee. Niets vervelender dan zonder dat je het door hebt onbeleefd te zijn.

Ik pas ook niet alle omgangsvormen die ik van huis uit mee heb gekregen toe. Maar ik ben me er wel van bewust.
Alle reacties Link kopieren Quote
Cottonclean schreef:
19-03-2023 00:36
De enige regel voor "buitenshuiskleding" is dat het schoon en heel is.
Maar waarom eigenlijk?
Zou niemand moeten boeien
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
calvijn1 schreef:
19-03-2023 11:29
Maar waarom eigenlijk?
Zou niemand moeten boeien
Het zou niemand moeten boeien dat iemand vieze, kapotte kleding aan heeft? Of begrijp ik dat verkeerd en bedoel je iets anders?
Natuurlijk boeit dat wel, dat is nou eenmaal hoe de wereld werkt. Ik kan me moeilijk voorstellen dat jij zelf geen ander oordeel hebt over vieze, kapotte kleding dan over schone en hele kleding.
calvijn1 schreef:
19-03-2023 11:29
Maar waarom eigenlijk?
Zou niemand moeten boeien

Eens hoor. Maar het boeit mensen wel. Dat is het nou eenmaal met kleding, wat je ook kiest, je straalt er iets mee uit.

Dat kun je natuurlijk prima naast je neer leggen. Want een ander vindt weer iets van iemand in pak.

Maar het boeit mensen dus wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik*ben*ik schreef:
19-03-2023 11:26
Hier idem dito.
Telefoon weg en capuchon af.

Laatst in een restaurant zat de tafel naast ons ook een puber met capuchon op en niemand die er iets van zei. Dan zal ik wel een foute moeder zijn maar ik zou dat niet accepteren van mijn dochter.
Misschien raakt dat kind wel overprikkeld zonder en zijn ze blij dat puber zo wel mee kon. Misschien is kind ziek geweest. Misschien hebben ze wel grotere issues, dan een capuchon en bewaren ze gezeik voor andere momenten. Of misschien zijn er geen issues, en vinden ze dat kind maar zelf moet ondervinden wat de gevolgen zijn.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
daenerys79 schreef:
19-03-2023 07:50
en mijn gevoelige 8 jarige kan geen naadjes, labeltjes of harde stoffen verdragen dus een joggingbroek met sweater zit haar het lekkerst. ook naar school. concentratie is een issue dus ik wil niet dat ze afgeleid wordt door haar kleding.
Mijn jongste zoon ook.

Hij heeft ook een poos zijn capuchon op willen hebben in de klas, maar dat bleek met de tocht te maken te hebben
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik*ben*ik schreef:
19-03-2023 11:26

Laatst in een restaurant zat de tafel naast ons ook een puber met capuchon op en niemand die er iets van zei.
Misschien boeit het ze niet he. Dat kan ook. Mij stoort een capuchon ook niet.

Hij is toch 'gewoon' uit eten met zijn ouders, waarom moet hij dan aan jouw normen voldoen. Je zat niet eens aan de tafel.

De jonge generatie heeft toch altijd mode gehad, wat de oudere generatie ongepast vond op wat voor manier dan ook. Dat is van alle tijden.

Als je je stoort aan de klederdracht van de jeugd, weet je dat je bent doorgeschoven naar de 'ouwe zeur-generatie'
Dropdrop schreef:
19-03-2023 13:35
Misschien boeit het ze niet he. Dat kan ook. Mij stoort een capuchon ook niet.

Hij is toch 'gewoon' uit eten met zijn ouders, waarom moet hij dan aan jouw normen voldoen. Je zat niet eens aan de tafel.

De jonge generatie heeft toch altijd mode gehad, wat de oudere generatie ongepast vond op wat voor manier dan ook. Dat is van alle tijden.

Als je je stoort aan de klederdracht van de jeugd, weet je dat je bent doorgeschoven naar de 'ouwe zeur-generatie'

Dit!
Mijn oma vond een in een spijkerbroek naar de kerk op zondag een doodzonde.

Mijn opa ging in een pak naar de kerk en zat de rest van de zondag in een pak op de bank te relaxen. Lekker relaxen!

Elke generatie zijn ding.
Alle reacties Link kopieren Quote
Herkenbaar. En in sommige situaties heeft hij zich te voegen of gaat maar op zijn kamer zitten. Aan tafel is die capuchon af. Bij visite over de vloer is die capuchon af. Dat doet hij ook braaf, daar niet van. Voor de rest vergelijk ik het maar met mijn eeuwige dekentje voor op de bank :-)

Verbaasde mij laatst wel toen ik hem van school moest halen (ketting van fiets). Daar liep hij met vrienden rond zonder capuchon over zijn hoofd getrokken. Had echt gedacht dat hij daar ook als een Kenny van Southpark zou rondlopen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Chamonix schreef:
18-03-2023 22:29
Vragen of hij het tijdens gesprekken afdoet. Dat heb ik nog niet gedaan; ik denk dat dat teveel weerstand gaat geven. Ik laat het absoluut gaan.
Ben ikzelf nog benieuwd of bijvoorbeeld de hele dag in pyama rondlopen ook prima is (in het weekend)? Of is dat anders?
Ik hou daar niet van. Begrijp er ook niet veel van als je zelf het hele weekend, of 1 vd 2 dagen, in pyjama rondloopt. Je hebt toch altijd wel dingen die je moet/wil doen? Boodschappen, in de tuin werken, wandelen/hardlopen, sociale activiteiten met anderen. Kan me er niks bij voorstellen, wanneer je niet ziek bent. Ik trek kleding aan zodra ik uit bed kom, mn kinderen ook. Eerlijk gezegd heb ik niet eens een pyjama haha. Slaap er ook niet in.

Ok, op zondag met superslecht weer en niks in de planning, kan ik me er nog klein beetje iets bij voorstellen, maar anders niet. Maar dat is mijn mening, prima dat iemand anders dat wel doet natuurlijk. Er is ook niks mis mee, snap dat het relaxt kan zijn. Maar kan me er gewoon weinig bij voorstellen. Wij hebben altijd genoeg te doen in het weekend. Geen bijzondere dingen ofzo, maar gewoon dagelijkse dingen waarbij het handig is dat je gewone kleding aan hebt. Ik ken ook eigenlijk helemaal niemand die dat doet.

Wat capuchon betreft, ik weet het niet. Vind het wat afstandelijk staan. Maar veel pubers doen het. Ik werk op een school en daar mogen ze in het gebouw niet met capuchon op lopen, ook niet met petjes etc. Mn eigen kinderen zijn nog iets jonger, dus heb er thuis (nog) niet mee te maken. Maar tijdens het eten zou ik het sowieso niet accepteren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, dat je niet begrijpt is wel duidelijk. Wat een gechargeer ook. :lol:
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
lemoos2 schreef:
19-03-2023 13:46
Had echt gedacht dat hij daar ook als een Kenny van Southpark zou rondlopen.
Nog nooit die associatie gehad, nu wel, hier loopt ook een Kenny rond :rofl:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven