Hoofdomtrek
maandag 5 oktober 2009 om 14:12
even vraagje: weet iemand waarom de hoofdomtrek gemeten wordt (en bijgehouden wordt) op het cb? En wat als de hoofdomtrek "afwijkt"?
Bij mijn dochter loopt de curve van de hoofdomtrek nogal af: bij één maand had ze een omtrek van 37,3 cm, nu met acht maanden heeft ze een omtrek van 42,5. De arts maakte er wel een opmerking over, maar verder niet. Het is dus niet dat ik me zorgen maak, maar wel dat ik me inene afvroeg: hoe moet je de metingen mbt de hoofdomtrek interpreteren? (anders dan: ze heeft een klein hoofd ?)
Bij mijn dochter loopt de curve van de hoofdomtrek nogal af: bij één maand had ze een omtrek van 37,3 cm, nu met acht maanden heeft ze een omtrek van 42,5. De arts maakte er wel een opmerking over, maar verder niet. Het is dus niet dat ik me zorgen maak, maar wel dat ik me inene afvroeg: hoe moet je de metingen mbt de hoofdomtrek interpreteren? (anders dan: ze heeft een klein hoofd ?)
maandag 5 oktober 2009 om 14:14
Als een hoofd te snel of te langzaam groeit dan moet het CB dat melden bij de ouders dat ze naar de huisarts/kinderarts moeten.
Het schijnt dat ze dat bij ons dus hadden moeten doen, dat zeiden ze in het ziekenhuis tegen ons. Want ons zoontje had een afname in de groei. Maar toen kwamen we in een ander ziekenhuis (met betere artsen) en die zeiden dat de schedelgroei normaal was.
Het schijnt dat ze dat bij ons dus hadden moeten doen, dat zeiden ze in het ziekenhuis tegen ons. Want ons zoontje had een afname in de groei. Maar toen kwamen we in een ander ziekenhuis (met betere artsen) en die zeiden dat de schedelgroei normaal was.
Stressed is just desserts spelled backwards
maandag 5 oktober 2009 om 14:17
Pin je niet teveel vast. Ik heb 2 maal te horen gekregen dat de groei abnormaal was en afweek. Toen ik vroeg of ze het wellicht nogmaals wilde meten, bleek dat zoon niet helemaal stil had gezeten en assistente niet helemaal goed had gemeten. Beide keren was er niets aan de hand. Een afwijkende groei kan wijzen op problemen, maar zoals gezegd vraag of ze het eerst nog eens willen meten. (de verdraaide kids blijven natuurlijk lastig stilzitten.)

maandag 5 oktober 2009 om 14:17
Google is je vriend!
http://books.google.co.uk ... sult&ct=result&resnum=1#v=onepage&q=&f=false
Volgens mij is dit wat je bedoel.
IK heb mijn kinderen nagekeken.
Oudste had bij 1 mnd 35,8 en bij 8 mnd 41,5
Middekste 1 mnd 38,5 en bij 8 mnd 45.
Jongste 1 mnd 38,1 en bij 9 mnd 45.
Mijn middelste is een zoon, oudste en jomgste meisjes.
Volgens mij gaat het ook icm gewicht?
http://books.google.co.uk ... sult&ct=result&resnum=1#v=onepage&q=&f=false
Volgens mij is dit wat je bedoel.
IK heb mijn kinderen nagekeken.
Oudste had bij 1 mnd 35,8 en bij 8 mnd 41,5
Middekste 1 mnd 38,5 en bij 8 mnd 45.
Jongste 1 mnd 38,1 en bij 9 mnd 45.
Mijn middelste is een zoon, oudste en jomgste meisjes.
Volgens mij gaat het ook icm gewicht?
maandag 5 oktober 2009 om 14:29
Had wqel gegoogled, maar kwam allewen maar lionks tegen bij "babybrabbel" en meer van dat soort sites, waar ik óf niet veel wijzer van werd, óf niets aan had.
Mijn meis heeft wel echt een klein hoofdje. wat me overigens geen zorgen baart. Daarnaast ga ik (vanwege eetproblemen en afnemende gewichtsgroei, wat weer discutabel is, want op de borstvoedingscurve is geen afname in de groei te ontdekken) sowierso binnenkort naar de kinderarts. Dus mocht het wel iets betekenen dan hoor ik dat daar vast ook wel. Maar waar kan een te klein hoofd dan op duiden? (puur om m'n nieuwsgierigheid te bevreduigen hoor ).
Ga nu even de klink van Iris bekijken!
Mijn meis heeft wel echt een klein hoofdje. wat me overigens geen zorgen baart. Daarnaast ga ik (vanwege eetproblemen en afnemende gewichtsgroei, wat weer discutabel is, want op de borstvoedingscurve is geen afname in de groei te ontdekken) sowierso binnenkort naar de kinderarts. Dus mocht het wel iets betekenen dan hoor ik dat daar vast ook wel. Maar waar kan een te klein hoofd dan op duiden? (puur om m'n nieuwsgierigheid te bevreduigen hoor ).
Ga nu even de klink van Iris bekijken!

maandag 5 oktober 2009 om 14:36
Ik wilde er ook een achter zetten Roque, maar mijn smileys deden het niet??
BB zit je niet op te wachten nee... Deze link was volgens mij wel duidelijk.
Mijn oudste had bij 8 mnd dus nog een kleiner hoofd dan jouw kind nu. Wat is haar gewicht? Oudste woog bij 8 mnd rond de 6 kilo. Door een flinke verborgen reflux (waar we rond de 8 mnd achter kwamen) was het een klein mupke met een eetprobleem.
Dat is nu (ruim 4 jaar is ze) helemaal goed gekomen, maar ze blijft klein. Ze weegt 14,5 kilo en is 1meter.
Succes en sterkte met je meisje!
BB zit je niet op te wachten nee... Deze link was volgens mij wel duidelijk.
Mijn oudste had bij 8 mnd dus nog een kleiner hoofd dan jouw kind nu. Wat is haar gewicht? Oudste woog bij 8 mnd rond de 6 kilo. Door een flinke verborgen reflux (waar we rond de 8 mnd achter kwamen) was het een klein mupke met een eetprobleem.
Dat is nu (ruim 4 jaar is ze) helemaal goed gekomen, maar ze blijft klein. Ze weegt 14,5 kilo en is 1meter.
Succes en sterkte met je meisje!
maandag 5 oktober 2009 om 14:45
Die van mij was vandaag krap 7 kilo (en geboren met ruim vier kilo he ). Ze is de afgelopen twee maanden in totaal een halve kilo aangekomen.
Ik heb dus ook al zitten denken aan verborgen reflux. Sinds een week begint ze een beetje te eten zonder krampen (maar dan wel alleen vier maanden potjes) en gisteren en vandaag heeft ze zowaar een héél vier maanden-potje fruit op. Voor haar doen geweldig! Brood daarentegen valt volledig verkeerd en staat garant voor twee uur kranmpen en huilen.
in beide kanten van de familie komen darmproblemen voor: dit is ook reden geweest om door te sturen. Ben erg benieuwd!
(Had de afspraak met de kinderarts gemaakt en prompt begon ze met eten. Net als die zere knie die niet meer zeer doet als je eindelijk naar de huisarts gaat )
Ik heb dus ook al zitten denken aan verborgen reflux. Sinds een week begint ze een beetje te eten zonder krampen (maar dan wel alleen vier maanden potjes) en gisteren en vandaag heeft ze zowaar een héél vier maanden-potje fruit op. Voor haar doen geweldig! Brood daarentegen valt volledig verkeerd en staat garant voor twee uur kranmpen en huilen.
in beide kanten van de familie komen darmproblemen voor: dit is ook reden geweest om door te sturen. Ben erg benieuwd!
(Had de afspraak met de kinderarts gemaakt en prompt begon ze met eten. Net als die zere knie die niet meer zeer doet als je eindelijk naar de huisarts gaat )

maandag 5 oktober 2009 om 14:49
Mijn smurf woog bij geboorte 6 pond, daar zit het verschil dus.
Mupke at helemaal niks, alleen borstvoeding. Alles wat we erin poogde te krijgen spuugde ze weer uit.
Voorderest was het een heerlijke zoete vrolijke altijd lachende baby. Ze spuugde tussendoor ook niet.
Wanneer kun je terecht? Sneu voor je meissie, zoveel krampen. Eet ze producten met gluten?
Mupke at helemaal niks, alleen borstvoeding. Alles wat we erin poogde te krijgen spuugde ze weer uit.
Voorderest was het een heerlijke zoete vrolijke altijd lachende baby. Ze spuugde tussendoor ook niet.
Wanneer kun je terecht? Sneu voor je meissie, zoveel krampen. Eet ze producten met gluten?