Hoofdstuk 629

25-09-2009 19:57 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
And so on....
Goedemorgen op deze mooie en vroege dinsdagmorgen

Gefeliciteerd met Harrie

Zo, net de kinderen weg gebracht naar school en de crèche en nu even thuis aan het werk. Vanmiddag moet ik in Den Haag zijn en ik had geen zin in veel heen en weer reizen.

Lien, zie net dat ik een paar oproepen heb gemist gisteravond. 's Avonds ben ik niet zo'n mobiel mens. Tas (met mobiel er in) staat vaak op de gang en dan hoor ik hem niet. En nu ben jij aan het werk. Zal eens even kijken/luisteren wat je hebt ingesproken op mijn vm.

Tas al gepakt, Peb?

Leeft Maxi nog, Mille?
Zo Wind, jij bent vrolijk vanochtend!

En attent, bedankt voor de felicitaties. Als ik straks ook jarig geweest ben, kunnen Harrie en ik onze leeftijden omdraaien, zeg maar.

Schorrie is zoooooo irritant. Hij is echt bozig tegen mij steeds. Hoe vaak ik de laatste dagen wel niet heb gehoord dat ik een stommerd ben...het is niet te tellen. Alles wat ik zeg resulteert in een 'houd je mond, jij bent stom'. En als ik dan naar mijn werk ga 's ochtends, dan word ik ineens plat gekust en geknuffeld. Het lijkt wel een puber, een puber van 5 jaar. Hoort dit bij de leeftijd??
Moge. :-)

Ja, ik ben best nerveus. Geen idee hoe ik ga bevallen. Bij GP duurde het lang, en 3 dagen voor de datum. Bij KP werd ik 15 dagen ná de uitgerekende datu ingeleid. Beide keren wel goed uit de bevalling gekomen, zonder hechtingen en dat wil ik weer. Ik ben ook bang dat ik na 2 heel makkelijke kinderen opeens een draak van een kereltje krijg.

Ga toch nog even 'Veilig Bevallen' lezen daar kreeg ik vorige keren een oergevoel van dat ik gemaakt ben om te baren en dat het allemaal gaat lukken. Heel geruststellend.

Wind, ik wil graag een proefdruk van kaartje, echt een printje. Kan dat? Maar ik heb illustraties gemaakt in Photoshop en uiteindelijke opmaak in eps en dat zijn allemaal grote bestanden (in CMYK) die ik niet kan mailen. Hoe doen we dat? Kan ik ze ftp-en naar drukker? Mail me anders even, ik zet even een mailadres op SG wat het makkelijkst omdat ik op die computer heb gewerkt. Als ik er een pdf van maak kan de datum niet worden aangepast volgens mij.

Is 'vantevoren' één woord? Ja toch? Heb hier wel ergens Groene Boekje, maar dan moet ik diep graven in dozen.
Morrie, gefeliciteerd met Harrie!
Als ik over van tevoren twijfel dan schrijf ik altijd vooraf .

Je kunt het Pebbles, denk open, denk naar beneden, elke wee brengt de bevalling dichterbij! En hechtingen zijn echt niet erg, ik heb ze twee keer gehad en vond het twee keer echt niet erg. Ik zou me daar niet 'druk' om maken. Maar ik kan me zo voorstellen dat als je die twee keer niet had, je die de derde keer ook niet krijgt.
Vantevoren / van te voren / van tevoren

Vraag

Is het vantevoren, van te voren of van tevoren?

Antwoord

Correct is van tevoren.

Toelichting

Tevoren wordt als één woord beschouwd en behandeld. De woorden van en tevoren zijn niet tot één woord samengesmolten en worden daarom los geschreven.

bron: Nederlandse Taalunie
Pebbeltjes zijn vrij vandaag. Ik ga eerst maar eens even boodschappen doen.

Ik vind een buffet-achtig iets wel leuk, dat iedereen wat maakt en we zo allerlei happen hebben de 31e.
Morning

Gefeliciteerd met Harrie Morrie!

Nee joh Pebbles, als de eerste twee keer geen hechtingen nodig had ga je ze nu vast ook niet krijgen. En derde kinderen zijn volgens mij de makkelijkste van allemaal, dus daar zou ik me ook geen zorgen over maken. Ik zie het bij al mijn vriendinnen, die derde kindjes die slapen alleen maar of liggen zoet in de box schattig te zijn.

Wat een supermooie herfstdag is het vandaag! Door dit soort dagen ben ik altijd weer heel blij als de herfst begonnen is, zo lekker. Ben ook voor het eerst in lange tijd weer lekker op de fiets naar werk gegaan. Heerlijk! Poppetje kan nu voorop en die vindt dat zo leuk, zit de hele tijd te klappen en naar iedereen te zwaaien, superschattig. Wat wel heel irritant is is dat ik gisteren nieuwe schoentjes voor haar gekocht heb (voor véél geld) en dat ze er nu net op de fiets een uitgewurmd heeft gekregen. Dat was dus net níet de bedoeling. Gelukkig teruggevonden maar moet ik dus echt beter in de gaten houden. Ze zijn wel heel schattig .
Gelukkig dat je de schoen hebt terug gevonden!

Je zou ze na één dag al kwijt zijn zeg

Ehm... en nou ben ik het kwijt.

Jezus, lijk wel een zeef. Of een vergiet

Peb, ik heb je gemaild. Je kunt via een website grote bestanden naar ons mailen. Ik heb je het adres net gemaild. Dan handelt GW het vandaag verder af want ik ben zo weg (en nu eigenlijk aan het werk).
Oh ja, buffet en hechtingen

Leuk, zullen we dan voor buffet gaan de 31e?

Allemaal kleine hapjes. Zullen we op de SG noteren wie wat maakt zodat we het een beetje kunnen doseren?

En Peb, ik ben ook twee keer gehecht en vond er niets aan.

Alleen tegen de eerste keer poepen (na de bevalling) zag ik echt op omdat je dan kracht zet en er druk komt te staan op de hechtingen, maar ook dat viel alles mee! Lekker praatje op de dinsdagmorgen

Joh, en ik kan me niet voorstellen dat je nu wel geknipt wordt/uitscheurt en een rotjong krijgt. Onmogelijk...

Aan het werk!
Ach LLL, wat leuk, poppetje voorop! Ik vind kindjes voorop de fiets zooooo leuk. Het was bijna de reden om nog een kind te krijgen . Jammer alleen dat ik helemaal niet zo heel veel fiets met Knorrie, het ontbreekt gewoon aan tijd voor dat soort dingen.

Zo zeg, hier heerst een grafstemming door ontslag. Echt ongezellig. Begrijpelijk hoor, maar ik zal blij zijn als ik naar huis mag straks. En morgen ben ik vrij.
Oh joepie, ik heb vanochtend moeder van allerbesteste vriend van Dim van kinderdagverblijf gemail over judo, en krijg net heel enthousiaste mail terug dat ze het een superplan vindt om die twee samen te laten gaan. Daar word ik nu echt heel blij van zo op een zonnige dinsdagochtend .

Leuk hapjes, ik ga even naar de SG.
Wat ben jij goed gehumeurd LLL . Kan het me voorstellen.
Nou het is ook echt een heerlijk dagje hier vandaag. Mooi weer, leuke vergadering (jaja die bestaan), goed judonieuws en net heerlijk geluncht. Sjaak had kippesoep gemaakt en daar had ik een bakje van meegenomen en hij had ook nog een bakje met aardappel/makreelsalade voor me gemaakt en die was echt superlekker. Nu maar eens wat doen, kijken of ik daar nog sjacherijnig van kan worden .

Hoe gaat het bij jou, is de sfeer al een beetje verbeterd?
De sfeer was niet zo goed, al hielden we er met zijn allen de moed wel in. Maar dat kostte een aantal van ons best veel energie. Er speelt nog wel meer, onder andere het idee dat onze afdeling binnenkort opgedoekt of opgedeeld zal gaan worden. Daar worden we tussen de regels door wel op voorbereid, en dat gaat niet op de meest positieve manier zeg maar.

En dan is het natuurlijk maar de vraag waar een ieder van ons terecht gaat komen.

Ik vind het wel vervelend want had net een beetje mijn plekje gevonden maar dat gevoel is door deze onzekerheid wel weer verdwenen voor een groot deel.

Vanmiddag uit school ben ik naar het bos gegaan met Schorrie. Vooral omdat hij de afgelopen dagen zo bozig tegen me was. Ik dacht dat een boswandeling met zijn tweetjes goed zou zijn. De rit er naar toe een hoop gezeur van Schorrie want hij ontdekte ineens dat als we gelijk uit school naar het bos gingen, hij geen snoepje kreeg (ik had niets bij me want kwam zelf ook direct uit mijn werk). Bij het bos wilde hij niet uitstappen want hij was moe.

Alles heb ik in de strijd gegooid en uiteindelijk liep hij mee, verkondigend dat hij zo moe was. Gelukkig kwamen we heel veel beukennootjes tegen en toen we die gingen zoeken en opeten was hij zijn vermoeidheid vergeten.

Toen nog helikoptertjes gezocht en weer naar de auto.

Direct door naar de pizzeria om daar te eten voor Harries verjaardag. Harrie zat ons al op te wachten met Knorrie. Was leuk met de jochies. Al is met volwassenen uit eten relaxter .

Nu is Harrie voorstrijk aan het halen want onze kamer kan morgen voorgestreken worden en geverfd. Misschien is hij donderdag dan al wel klaar! Al denk ik niet dat we er gelijk kunnen slapen ivm verflucht. Nou ja, vrijdag is ook goed.

Nu ga ik nog even puzzelen op de Pax. Heb net nagemeten dat we de kast 250 cm breed kunnen laten worden en dat lost een hoop van mijn problemen op!
Oh Morrie, nog een pax-tip: teken 'm even uit op de vloer, want ik had vier delen bedacht (en gekocht) en kwam er toen achter dat dat in de lengte wel paste, maar door scheve huis hier niet in de diepte. Of het paste wel maar blokkeerde dan een beetje de doorgang vanaf de deur.

Balen zeg van je werk, zeker nu je het net weer zo naar je zin had. Bos en pizzeria klinken wel heel gezellig!

Desperate housewives is begonnen dus ik ga strijken!
Nee he, Morrie. Dat is echt heel vervelend, zat je net meer op je plek krijg je dit.

Gefeliciteerd met Harrie! Leuk dat jullie zijn wezen eten. En lekker dat de verbouwing opschiet. Wel foto's maken als het klaar is he?

Net op SG geweest en zag dat ik daar een heel stuk gemist had. Duidelijk niet goed opgelet.

Vandaag een mix dagje. Gezeur en discussies moeten voeren op het werk. Maar ook te horen dat onze producten in allerlei bladen komen, heb op SG gezet welke enzo.

En oeh Pebbles een ziekenhuistasje klaar zetten! Dan zit je echt tegen het einde aan. Spannend! Moet je ook nog aan de klossen enzo?

En over de zenuwen van het bevallen: zoals je weet heb ik het niet kado gekregen maar ik ben van 1 ding overtuigd geraakt bij Apie. Vrouwen zijn ervoor gemaakt om te baren. Laat de natuur maar zijn gang gaan en dan komt het helemaal goed. Je kunt het echt, daar heb ik 100% vertrouwen in.

En jullie kereltje wordt weer een schatje, daar ben ik ook van overtuigd.
Ik zal foto's maken. Heb van de week ook al van de lege ruimte foto's gemaakt, maar dat geeft niet echt een goed beeld op een foto.

Ons huis is ook scheef, erg scheef. Hmmm, maar volgens mij komt de kast niet voor de deur uit. Daar heb ik geen zin in hoor . Zal hem even uittekenen of uitleggen met kranten. Maar het komt denk ik wel goed want ik moet sowieso wat centimeters overhouden vanaf de deurpost omdat daar ook de lichtknop zit.

Nathje, gezeur en discussies met klanten of leveranciers of met je collega? Ik ga zo eens op SG kijken voor de bladen enzo. Jullie zijn wel goed bezig!!
Gezeur met leverancier, zie ook SG. Komt allemaal wel weer goed maar het is wel weer meer werk. Het gaat zeker goed op de zaak maar het is ook erg druk. Gelukkig natuurlijk want met deze economie is dat geen vanzelfsprekendheid. Ik weet niet wie het zei maar ook wij merken wel dat er een crisis is. Er is echt een verschuiving in het type opdrachten hoewel we er nu weer twee (eigenlijk drie) hebben van mensen die gaan verhuizen.

Lekker hoor zo'n grote pax kast. Welke deuren worden het?
Dat was ik Nathje. Het klinkt nl. inderdaad alsof je het toch nog best aardig druk hebt, maar een ander soort opdrachten dus. In welk opzicht? Wat deed je dan eerst meer en wat nu?

Pebbles, het gaat inderdaad vast helemaal goed komen! Zo'n derde bevalling heeft toch het grote voordeel van dat je lichaam het allemaal al twee keer eerder gedaan heeft, en meestal gaat het echt gewoon steeds sneller en makkelijker. Je weet zelf ook veel beter wat je moet doen

En het wordt inderdaad vast weer een heel makkelijk mannetje, kijk eens naar hoe goed het met de andere twee gaat. Komt doordat jullie zo goed, lief en relaxt met ze omgaan en dat ga je met deze vanzelf weer!

Eerst even posten want ik moet plassen voor ik verder typ
Morrie, naar hoor, dat je net je plekje gevonden hebt op je werk en alles nu op losse schroeven komt te staan! Ik hoop dat het allemaal meevalt.

En de 31e buffet is een goed idee, dan zal ik nu in elk geval echtechtecht tortilla voor Wind meenemen En nog even bedenken wat ik nog meer voor leuks (lekkers!) kan verzinnen. Krijg nu al trek

LLL, wat goed zeg, van het vriendje wat mee wil judoen! Superoplossing, en lekker snel geregeld ook.

Morrie, gefeliciteerd met Harrie! Joh, 52 alweer, wat een leeftijd!

(Ik moest even puzzelen op de leeftijdomdraaizin, maar toen bedacht ik me dat jij natuurlijk pas 25 wordt ).
Ik las het al Nath. Daar ook al gereageerd.

De deuren worden de Nexus in zwartbruin. Dat is ons bed en de nachtkastjes/-plankjes namelijk ook. Ik moet alleen nog wel even kijken in de winkel of het echt hetzelfde is.

De rest van de kamer wordt dan wit. Witte muren, witte gordijnen, wit rolgordijn (denk ik) en dan die zwarte lamp van Pebbles als mijn broertje nog even laat weten of hij voor mijn verjaardag een bijdrage in de kosten wil doen . O ja en dan dat witte wastafelmeubel. Accesoires moet ik dan nog even zien als het af is.
Ja, ik ben nog zo heerlijk jong! En Harrie en ik gaan al 17 jaar met elkaar, toen we elkaar leerden kennen was ik 8 .
Ja, dat heb je wel eens verteld, hij gaf muziekles op jouw lagere school, toch?

Klinkt wel mooi zo, je slaapkamerplannen!

Oh, en ik moet inderdaad snel naar SG, al heel lang niet meer op gekeken!
Nou, trek er dan nog maar een uurtje voor uit Mille, ik kan het nu al bijna niet bijhouden daar .

Nee, het was geen muziekles maar gymles.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven