Hoofdstuk 629

25-09-2009 19:57 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
And so on....
Zo, gaat lekker Nathje, jullie merken dus nog niet zo veel van een crisis?

Morrie, als je denkt dat Schorrie vervelend is mag je 'm hierheen brengen en Maxi meenemen. Wedden dat je binnen een uur weer met haar op de stoep staat?

Wat een onbeschoft loeder kan dat kind zijn zeg. Echt, ik zit me af en toe zo ontzettend in te houden! Of ik haar economie-proefwerk wilde overhoren. Dat blijkt ze dan voor geen meter te kennen, en dan ligt het aan mij: ik stel te moeilijke vragen, ik vraag dingen die niet belangrijk zijn, enz. enz. En dat op een toon en met een taalgebruik waar je haar het liefste een ongelooflijke klets om haar oren voor zou verkopen. Maar ja, dat doe ik niet
Hehe, wil de hele dag al reageren maar er komt iedere keer iets tussen. Maar nu kinderen op bed en Sjaak naar hockey dus moet goedkomen.

Balen van collega Morrie, is hij ook meteen naar huis gegaan? En weet je waarom hij ontslagen is?

Olmenhorst is leuk! Mijn schoonzusje is daar getrouwd, was geweldig. Zaten met 50 man aan een lange tafel middenin de appelboomgaard, helemaal leuk. Alleen wel even spannend toen het heel zachtjes begon te druppelen. Maar iedereen at en kletste gewoon door en toen hield het weer op. Erg grappig.

Ik vind hoge plinten ook mooi. Hebben wij ook, ik denk dat het nog de originele uit 1926 zijn want ze zitten door het hele huis.

Moest heel erg lachen om Mille, ik dacht dat je gewoon spontaan aan het afvallen was geslagen, zonder dat je daar iets voor deed. Niet meer snaaien en drie keer per week hardlopen. Duh, dat had ik ook wel kunnen bedenken . Echt veel respect, superknap dat je dat al zo lang volhoudt. Ik ben zaterdag ook weer gaan hardolpen, en was van plan vanochtend weer te gaan maar Poppetje had weer een fijne nacht achter de rug (not) en ik dus ook (niet).

Oh ja en uiteraard stem ik ook voor Lien, maar ben wel benieuwd waarom de heldin een heldin is .

En wat superveel kruken verkocht nathje, twaalf in een dag! Lekker, volgens mij loopt jullie bedrijf echt supergoed, leuk hoor.

Nou ik ben vandaag naar judo geweest met Dim maar dat was geen succes. Ik ben daar ook gewoon niet handig in, hoe doen jullie dat met nieuwe dingen waar je kind niet heen wil? Ik weet echt superzeker dat hij het harstikke leuk zou vinden, hebben een tijdje langs de kant zitten kijken en ze doen alleen maar dingen die hij leuk vindt. Hij zei ook steeds: zullen wij dat ook samen doen mamma? Maar als ik 'm richting mat probeerde te krijgen lijkt het wel alsof alles op slot gaat en dat lukt dan met geen mogelijkheid. De judojuf zei dat meer kinderen zo reageerden en dat de ouders dan gewoon weggingen, maar dat lukt gewoon echt niet, dan komt ie achter me aan.

Ik heb nu bedacht om een vriendje te zoeken die ook wil, waar hij dan samen mee kan gaan. En het stomme is dat ik me ook echt goed kan voorstellen dat het eng is, veertien kinderen die je niet kent en die elkaar wel allemaal kennen. Maar er was bijvoorbeeld ook een superschatttig al wat ouder jongetje die meteen naar hem toe kwam en zei: Jij bent nieuw he? Zullen wij samen doen? Vond ik zó lief, maar Dim weigert dan gewoon.
Jezus wat een verhaal, sorry hoor.
Nou Mille, ik weet niet of de ruil voor jou goed zal uitpakken. Ik heb precies dezelfde klachten over Schorrie, alleen is hij 5 en ging het niet om een proefwerk maar om een tekening voor zijn jarige vader (morgen) waar ik hem bij moest helpen.

Wat leuk, trouwen in de Olmenhorst!

Zal ik ook nog even op SG melden waarom heldin heldin is?

Ik denk toch dat de truc is om weg te gaan bij judo LLL. Kun je de volgende keer niet 5 minuten voor aanvang daar zijn, kind aan juf geven en direct weglopen? Zij moet hem dan even bij zich houden uiteraard. Of is dat niet de bedoeling bij zo'n sportclubje?
Ja ik vrees denk ook dat dat de truc is. Ik stuur Sjaak volgende week wel, mag hij het opknappen, ben daar zo slecht in.

Ik heb Sum ook in de aanbieding om te ruilen trouwens, die zit hierboven op de gang met zijn beentjes door de spijlen van het traphekje te bungelen . Draak.

Oh en Wind wat superknap van KW, zo snel door naar het derde badje!
Schorrie ligt beneden te slapen op de matras. Hij zei steeds al dat hij niet met Knorrie op 1 kamer meer wilde. Kan me dat ook wel voorstellen dus ik laat hem maar even liggen. Ik zit toch boven te forummen enzo, en Harrie is sporten.
Denk je dat Sjaak het wel kan?
Doe mij Sum en Schorrie maar in plaats van Maxi. Echt, ik heb haar al dik een half uur geleden naar boven gestuurd maar zit nog steeds zwaar pissig wurgneigingen te onderdrukken

LLL, het voelt ook niet alsof ik er zo veel voor doe. En snaaien doe ik tegenwoordig echt wel weer hoor. Net nog teveel chocolade weggewerkt. Maar in combi met het hardlopen blijft het goed gaan gelukkig.

En lastig dat Dim dingen als judo wel leuk lijkt te vinden, maar dan toch niet te bewegen is tot meedoen. Mini kan ook aardig de kat uit de boom kijken. Wat bij haar goed helpt is van te voren heel duidelijke afspraken te maken. Heb ik met dansles ook gedaan: eerste keer uitgelegd dat het een proefles was, dus dat ze wel mee moest doen om het te proberen en dat ik op de gang zou blijven wachten. Dan gaat het goed, maar als ik dat niet van te voren had gezegd was ze ook aan me blijven plakken.

Wind, inderdaad heel knap van KW! En fijn voor jou, hoe minder lang je naar zo'n zwembad hoeft, hoe beter. Zeker omdat je nog twee kinderen naar een zwemdiploma mag begeleiden straks
Mini ligt heeeeel erg naar te hoesten trouwens, echt heel zielig.
Sjemig, eerst Heldin aangeprijsd waar ik niet vrolijk van word en dan ook nog naar badje 3, terwijl Kiloknaller een half jaar heeft lopen dobberen in badje 2. Grmblll .

Ik denk dat je morgen maar aan leidinggevende moet uitleggen dat het goed is om een vreemd iemand wat zaken te laten aanpakken. Dan mag Heldin komen coachen. Lijkt me veel beter . Nu ja, zie maar wat goed voelt, want je hebt me al een heel eind geholpen. Ik merk dat ik er pissig van wordt dat Heldin eerst niet wilde en nu ineens wel. Voelt als oneerlijk, terwijl ik haar niet eens ken. Dus wat zit ik te zeuren.

Dochter is hier zich ineens aan het gedragen en doet enorm haar best. Vandaag en gisteren broek met knopen aangehad! Wonderlijk, ze is ineens "om". Fijn om te merken dat sommige patronen dus ook te doorbreken zijn. Ze was er zelf ook erg tevreden over, dat is dan nog wel het allerliefst. "Fijn he mama, dat ik geen ruzie maak, het is meteen veel gezelliger".
quote:Morrie schreef op 12 oktober 2009 @ 20:53:

Denk je dat Sjaak het wel kan?Nou nu je dat zo schrijft. Nee, eigenlijk denk ik dat Sjaak het nog slechter kan dan ik. Ik denk altijd alleen dat Dim makkelijker afscheid kan nemen van Sjaak dan van mij, en dat is ook wel zo, maar als hij niet wil wil hij niet, dat heeft dan niks met persoon te maken. Dus toch geen goed plan, zal toch zelf aan de bak moeten. We dachten laatst ook dat het een goede oplossing was voor de overdracht naar de BSO. En dat draaide erop uit dat Sjaak achter de BSO-bakfiets aan fietste om hem weg te brengen . Dus bij nader inzien, toch maar niet.
Arme Mini. Hier heeft BNJMN ook al zo'n nare kuch. Ook de meest koude kamer, maar eens verzinnen wat we daar nog aan kunnen doen. Want het is nu al koud en het vriest nog niet eens.
Wilde ik nog tegen je zeggen LLL, juist blijven zorgt ervoor dat ze aan jou/Sjaak als vertrouwde persoon blijven plakken. En ik had juist de NSO/bakfiets in gedachten .

Maar vriendje lijkt me een goed idee.
Had je tips gekregen dan ofzo Lien, dat dochter ineens zo verandert?

Ik vroeg het me al af LLL, of Sjaak het wel kon. Ook naar aanleiding van een incidentje op de creche waarbij jij hem moest komen redden .

Enkel- of dubbelglas op BNJMNs kamer Lien? En zit er al isolatie tussen het plafond?
Of als je spouwmuren hebt, muren isoleren.

Of een rolgordijn voor het raam en dan dikke gordijnen daar weer voor.
Vloerbedekking op de vloer helpt ook nog.

Zo, dat waren mijn tips voor koude kamers. Ik weet er alles van .
Enkel glas, plafond is vernieuwd, dus dat is al wel geisoleerd. Nieuwe deur met dubbelglas kan (is deur naar klein balkonnetje), maar ja, kost geld he, dus eerst maar eens een pyjamabroek.

Heb met dochter gesproken waarom we afspraak hebben gemaakt en ze doet nu al haar best. Kleine streber . Nee hoor, echt heel fijn en ik denk dat ze ook echt zo in elkaar zit, het was tijd om dingen te doorbreken en daar hadden/hebben we ook externe adviezen voor nodig. Het is niet ineens over, maar dus wel te veranderen.
In die Pax kun je volgens mij alleen maar van die draadmanden doen als la. En die vind ik lelijk. En onhandig (gaat volgens mij je bh bandje tussen de gaten zitten). Of hebben jullie 'gewone' laden erin, Paxbezitters?
O en inderdaad een lekker kleed (er ligt laminaat) en extra gordijn kan ook nog, maar het is al zo'n kleine kamertje, dan lijkt het nog kleiner.
Je kunt ook alleen het glas laten vervangen door dubbelglas. Je hoeft niet de hele deur te vervangen. Doen wij namelijk ook met kozijn op onze slaapkamer.

Maar pyjama is geen gek idee. Slaapt hij nog zonder pyjama dan? Dat kan hier al niet meer. Knorrie heeft lekkere badstoffen pyjama's onder zijn combisleeper (wat ook nog een tip is, kost wel wat maar is echt superfijne slaapzak voor in koud huis).
quote:Morrie schreef op 12 oktober 2009 @ 21:16:

Ik vroeg het me al af LLL, of Sjaak het wel kon. Ook naar aanleiding van een incidentje op de creche waarbij jij hem moest komen redden .

Hahaha ik zit echt heel hard te lachen hier. Arme Sjaak, ik vertel veel te veel .

Jullie hebben gelijk, ik moet ook gewoon gaan. Maar ik ben dan zo'n watje, ik vind het echt zo afschuwelijk om mijn kind ergens huilend achter te laten.

En wat fijn van dochter Lien! Hoe komt dat nu ineens? Misschien heb je toch een soort andere instelling door de rust die het gesprek heeft gegeven ofzo.
Ik heb het losse kastje erbij. Daar zitten echte laden in. Tsssk, iedereen een pax? Ik vind die van ons lelijk, nog een soort bruin achtg iets, met blauw en matglazen deuren. Eigenlijk alleen de deuren nog ok, maar die zijn dus ook met plastic/bruine rand.
Gewone lades Morrie.

Lien, fijn dat het nu al wat op lijkt te leveren! En dat je dochter gemotiveerd is, ook wel zo handig en zo prettig

Ik moest trouwens ook al aan het BSO-incident denken. Het heeft wel indruk gemaakt op ons

Ik ga mijn bed in. Morgen weer werken, en ik voel me wel een stuk beter, maar ook nog niet helemaal topfit.
Jee wat gaan jullie weer snel .

Ik heb gewone laden in mijn Pax. Twee, en een stropdassenla met van die vakjes. Ze zijn alleen niet helemaal dicht, er zit een soort open strook tussen de twee lades. En ik heb ook zo'n broekenhangrek, vind ik heel handig (maar neemt wel heel veel plek in).

Als alleen melden dat afspraak eraan komt al goed is voor deze verandering in gedrag, dan belooft dat veel goeds voor de daadwerkelijke aanpak toch?
Ja hoor, dat denk ik ook. Het is stuurbaar, dus niet van de meest dramatische soort gelukkig. Dat komt dan ook weer omdat ze slim is (en wil zijn ).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven