Hoofdstuk 629

25-09-2009 19:57 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
And so on....
O ja, maar daar weet ik wel wat op! Maken we gewoon tijdelijk een andere nick aan en posten we het gedicht onder die naam!!

Nu snel Schorrie ophalen en naar het zwembad.
Maar ik denk ook dat we de gedichten op SG moeten doen omdat ze persoonlijk kunnen zijn.
Laten we dan een Sinterklaas account aanmaken en die login gegevens uitwisselen. Of zou dat niet mogen?

Hier waait het ook hard!

Ik heb het liedje van PJ meteen een paar gedraaid Peb. Echt zo mooi.

Net gesprek gehad op Apie haar school (vertel ik op SG wel) en toen direct erna een presentatie.

Nu nog even verder werken en dan om 16 uur weer een gesprek, vanavond etentje met vriendinnen waarbij ik moet koken. Ik ren de hele dag van hot naar her en ben ik eigenlijk klaar mee, ben moe. Maar goed dat we vrijdag naar de sauna gaan.
Ja, dat vraag ik me dus af, doen we de gedichten hier of op SG? Ik vind het hier ook wel leuk, maar dan blijft het natuurlijk wat oppvervlakkiger. Maar voor al die 100-en meelezers die we hebben is het misschien ook wel leuk (of denk die nu: wat zal ons het boeien ).

Net bij Schorrie zijn zwemles geweest. Leuk om te zien hoor dat hij nu al goed kan rug- en buikzwemmen en ook flipperen en borstcrawl. Wel smokkelt hij echt heel veel, en als de badmeester kijkt gaat hij snel weer zwemmen, ik moest er wel om lachen, het is zo'n boefje.

Morgen zijn bril halen. Eerst naar de kapper en dan naar de opticien zodat hij er tiptop uitziet voor de foto die ze maken bij de opticien!

Volgens mij is er het een en ander te lezen op SG, ik ga eens kijken.
Vandaag de brief gehad van de GGD om BRS te enten. Tussen 11.00 uur en 12.00 uur aanstaande dinsdag. Kort dag, maar als we op dat tijdstip niet kunnen mogen we ook op een ander tijdstip/datum komen en hoeven we dat niet door te geven. Bij ons is het trouwens op een middelbare school.

Mooi liedje van Pearl Jam. Heb hem meteen gedwonload.

Je klinkt lekker gelukkig, Peb! Heerlijk...

Vanavond 10 minuten gesprek gehad op school. KW doet het goed. Geen enkel kind in die klas heeft zo'n verandering doorgemaakt de zomervakantie als KW. Hij is van lief en afwachtend naar ondernemend en soms wat baldadig gegaan. Vinden hun echt een vooruitgang Ze zijn blij dat hij nu wat van zich af kan bijten en zelf de starter is van ondeugende dingen. Verder alles prima. Vind het altijd zo leuk om met de juffen over KW te kletsen en te horen. Tien minuten zijn veel te kort

Vandaag en gisteren babykamer behangen en meubels neer gezet. Is echt leuk geworden!
O leuk Wind, het 10 minuten gesprek, wij hebben het volgende week. Ben ook benieuwd, vooral over het meekomen met groep 2 maar ik denk dat de juffen nu eerst de bril willen afwachten voor ze conclusies trekken. Maar inderdaad, met de juffen praten over je kind is leuk, net als dat ik het cb altijd leuk vind.

Knorrie wordt maandag gevaccineerd, precies tijdens middagslaap tijd. Bij ons gaat het op postcode, er wordt ook een bus geregeld richting de RAI. Maar ik geloof niet dat ik dat ga doen met Knorrie, die blijft echt niet op mijn schoot zitten. Ik ga wel zelf met de auto.

Hoe hebben jullie de babykamer ingericht, met wat voor kleurtjes enzo? En met het wiegje waar Knorrie ook in gelegen heeft of zet je dat op jullie kamer?

Harrie en ik hebben gisteren eindelijk de lamp van Pebb opgehangen op de slaapkamer. En ondanks dat Harrie het weer een hel vond, hij is niet van het priegelen, ging het dit keer wonderbaarlijk goed, de samenwerking. We leren het nog wel eens. Wel fijn, weer een lamp op de slaapkamer. Nu nog een (rol)gordijn, dat wordt nu wel belangrijk anders sta je zo te kijken .
Het valt me uit de verhalen van Schorrie wel op dat de kinderen geregeld zo onaardig tegen elkaar zijn. Schorrie vertelt die dingen dan allemaal, en doet dan alsof hij nergens aan meedoet qua pesten, maar dat geloof ik niet. Ik weet niet zo goed of ik daar nou aandacht aan moet besteden, of juist niet. Vanavond zei hij weer dat 2 vriendjes tegen A. hadden gezegd dat hij dom was. Ik heb hem toen gezegd dat ik dat niet wil hebben en dat ze er voor moeten zorgen dat iedereen het fijn heeft in de klas (dat is het antipestmotto op school: zorg er voor dat iedereen het fijn heeft). Geen idee of ik het met de juf moet bespreken, dat komt dan ook weer zo overdreven tuttig over heb ik het idee.
O ja, ik zag de Sinterklaasreclame van Bol.com en vond hem heel leuk!
Ben je nog steeds in gesprek met rolgordijnenwinkel?

Leuk dat de lamp hangt. Ben benieuwd, want vind hem echt heel mooi.

Babykamer is wit en zilver behangen (banen om en om) en één muur helemaal wit. En meubels zijn ook wit dus niet echt kleurrijk itt de kamers van BRS en KW toentertijd. Wanneer de baby geboren is, en we weten wat het is, dan zullen we accessoires in andere meisjes/jongenskleuren toevoegen.

In het kamertje staat de ledikant en tzt komt het wiegje waar Knorrie in lag in onze kamer te staan. Leuk idee dat er dadelijk weer een baby in ligt

Ik ga me even in de kinderopvangtoeslag voor 2010 storten want op de kalender staat bij 30 november de herinnering dat als GW geen werk heeft (op uitzicht op) we de crèche voor voor BRS 1 dag op moeten zetten om de kosten te drukken. Maar hoe gaat het in zijn werk voor die andere dag? Is toeslag gewaarborgd als hij 1 dag werk heeft in januari, omdat hij dan in dat jaar weer werkloos is geworden?
Horizontaal of verticaal Wind, die banen .

Ja, dat toeslag gedoe en 1 dag werken, ik weet er alles van. Ik krijg er ook buikpijn van, schreef ik ook al op ak. Volgens de site van de BD is het zo dat als je in de loop van het jaar werkloos wordt, je recht houdt op toeslag. Maar is in de loop van het jaar werkloos worden ook op 4 januari werkloos worden??

Daarnaast wordt er vanaf 1 januari maar toeslag over een uurprijs van 5 euro gegeven, wat betekent dat we dus minder terugkrijgen. Ons uurtarief is 6,10 en Knorrie gaat ongeveer 100 uur per maand erheen. Dan gaat dat dus 110 euro meer per maand kosten als ik het logisch beredeneer.
O ja, rolgordijnen. Ik ben niet in gesprek. Heb het vorige gesprek beeindigd met de woorden dat we een probleem hebben en dat we er zo niet uitkwamen. Dat ik er eens even over na zou gaan denken. Harrie wil het gordijn gewoon ophalen, ik heb daar helemaal geen zin in.
Zal ik het rolgordijn voor je ophalen en het je vrijdag geven, Morrie?

Wij hebben de oproep ook binnen. Gewoon fijn tijdstip en dag dus geen toestanden om het te regelen.

Leuk dat jullie babykamer af is, Wind! Dat klussen gaat wel in een lekker tempo heb ik het idee.

Wij hadden vandaag ook 10 min gesprek. Het viel mij op hoe goed de juf Apie kent. Ze vind Apie een heel pienter kind en noemde haar een spons. Werkelijk alle informatie zuigt ze op en ze is heel betrokken. En dat is leuk maar dat maakt ook dat ze soms moeite heeft met concentreren omdat ze ook wil kijken welke werkjes anderen aan het doen zijn. Heel herkenbaar. Vanaf nu gaan ze haar aanleren haar eigen werkjes af te maken en of wij daarin wilde helpen om het thuis ook te doen. Prima idee.
Ik heb maandag 10 minutengesprekken en vind dat ook leuk.

Ga maar eens even foto's naar mijn broertje mailen.
Ben ook even op de SG geweest...

Gedicht hier of op de SG is mij om het even
Nathje, ik weet nog niet of ik er vrijdag bij ben (denk het niet) en daarnaast, ik heb pas volgende week weer 100 euro, en dat kost het nog. Dus het gaat hem even niet worden denk ik, maar wel heel lief dat je het aanbiedt!!
Ik ben er ook nog heeeel even geweest maar ga nu slapen. Tot morgen, dan is het bij ons brillendag .
Ook toevallig, ik heb vandaag tien minutengesprek gehad op de BSO. Of nou ja, een soort evaluatie, doen ze met alle kindjes die net begonnen zijn omdat het toch wel een speciale BSO is en niet alle kinderen er geschikt voor blijken. Maar die van mij wel , ik kreeg echt alleen maar complimenten over Dim, zo leuk! Ze vinden dat hij de 'ideale start' heeft gemaakt voor een kleuter die verder nog geen kindjes kende. En echt nog veel meer complimenten maar kan het hier niet opschrijven zonder een opschepper te lijken, dus dat doe ik maar niet .

Babykamer klinkt leuk Wind! Lief met alleen wit en zilver.

En de sinterklaasreclame van Bol heb ik nog niet gezien, maar ik vond die van TNT ook al zo leuk.

Nu even op SG bijlezen.
Die van TNT heb ik dan weer nog niet gezien .

Goedemorgen deze morgen!

Wit met zilver vind ik ook mooi klinken trouwens, en staat heel mooi met fel rose.
Of met aquablauw (speels) of donkerblauw (sjieker)... :-)

Bol.com is met die actionman in Barbieauto toch? Vind ik ook heel leuk!

Ik snap niet dat Groot Pebbeltje nog in Sint geloofd. Stelt wel kritische vragen, maar ontkracht ze zelf weer met zijn eigen kinderlogica. Ik laat het maar in het midden, want glashard zeggen dat de Sint bestaat kan ik niet. Hij vind het ook niet gek dat Sint feest in onze wijk aanstaande zondag t/m 7 jaar is. Klein Pebbeltje gaat wel en hij mag niet meer en toch gaat er geen lichtje branden.

Ben ik te snel als ik wil dat Moshje in zijn bedje slaapt overdag? 's Morgens even en 's middags even zodat ik handen vrij heb? En dan slaapt hij verder in wagen, box of op schoot wel natuurlijk. Is ook handiger met Kefpep, als Moshje in bedje ligt kan ik boven wat doen.

Ik ben echt zo superfit. Bloed ook al niet meer en pas mijn kleren al. Echt, zoals het deze keer gegaan is allemaal, bevalling en herstel, dat gun ik iedereen. En dan ook nog een supertevreden kindje, is toch ideaal?

En opscheppen over je kindje mag hoor LLL. IS toch juist leuk als je complimenten krijgt?
Of met aqua blauw

Weet je dat we nog steeds niet uit de jongensnaam zijn.

Dit is echt rampzalig...

Jammer dat je morgen niet mee gaat Morrie. Is het je even te veel of heeft het met geld te maken? Als het het laatste is dan wil ik met alle liefde voorstellen de rekening te delen, want vind het te gezellig dat je mee gaat.

Vandaag brillendag! Hoe laat mogen jullie de bril halen?

Hier is het prikdag. Ik krijg vandaag de vaccinatie voor de MG en vind het doodeng. Ben zo bang voor prikken en naalden.

Gisteren na mijn laatste post werd BRS wakker. Hij had koorts. Nu nog steeds maar verder geen klachten. Dus hij hangt wat op de bank en kijkt Brum. Arme GW

Daarom niet kunnen verdiepen in belastingdienst en kinderopvangtoeslaggedoe. Kan ik niet gewoon de BD bellen en vragen of je na één dag werken in 2010 (en je dus weer werkloos wordt in 2010) de toeslag is gewaarborgd voor het hele jaar?
Pebbles, ik vind het ook zo vreemd dat Sinterklaas bij jullie een week later aankomt en dat kinderen dat maar normaal vinden. Hij doet dan ook net of hij direct uit Spanje komt terwijl de kinderen hem al een week op school, tv en weet ik veel waar zien. Heel gek.

En wat fijn dat alles zo voorspoedig verloopt qua tevreden kind, gewicht en evenwicht. En slapen in eigen bedje kan toch? Gewoon proberen...
Ik vind het nog steeds het vreemdste dat ze een plaatje zien van een heeeeeeeel oud mannetje op een paard dat over een heel smal randje op het dak loopt en niet denken: nou ja, dat kan toch helemaal niet .

En zeker fijn dat je je zo goed voelt Pebbles! Dat je niet meer bloedt is echt wel heel erg super, ik vond dat altijd zo vreselijk dat dat gewoon nog zes weken duurde! En ik zou Moshje ook gewoon in zijn eigen bedje leggen. Heb ik met Sum en Poppetje ook altijd gedaan, lekker rustig voor ze.

Ik denk nu ook dat jullie een meisje krijgen Wind, anders had je al wel een jongensnaam geweten.
En nu ligt hij na één borst te jhebben gedronken in zijn bedje vredig te slapen en moet de hond uit. Nouja, doe ik hem daarna lekker badderen, andere borst en weer verder slapen.

Ik laat het allemaal maar komen hoe het komt, voel me veel relaxter dan bij andere Pebbeltjes.

Heb net wat jurken met knoopjes/vestjurken besteld bij Wehkamp. Heb veel truijurken, maar da's zo lastig borstvoeden. (jurk helemaal omhoog, zit je daar in maillot)
Ja, inderdaad... borstvoeden in een jurk/lange truijurk is niet echt handig en charmant Wie had er gedacht dat je na koud een week alweer zou shoppen (online, oké... maar wel grappig).

Zo, afspraak gehad en was leuk. Nu slaan de zenuwen me aan, want vammiddag prik. Pfff....

Even het thuisfront bellen hoe het met BRS gaat.
Wind, het is geen financiële reden, meer dat ik de laatste tijd gewoon veel behoefte heb aan thuis, aan mijn gezin. Daarnaast heb ik wel zin om jullie te zien en te spreken, maar niet om er 'helemaal' heen te rijden enzo, niet zo veel energie voor. En als laatste heb ik ook niet zo'n zin in naakt zijn. Misschien raar, maar door alle priveperikelen hier voel ik me niet zo in de stemming voor in mijn blootje lopen. Voelt niet veilig en beschermd ofzo, ik kan het niet zo goed uitleggen .

Nou ja, hele verklaring .

En het niet weten van de jongensnaam zegt he-le-maal niets! Wij bedachten de jongensnaam de avond voor de bevalling en kregen toch een jongen.

Pebb, Moshje gewoon in bed leggen dus, of kinderwagenbak boven neerzetten? Dan kun je hem ook weer mee naar beneden nemen als je wilt wandelen. Al is dat met de draai in jullie trap misschien niet zo goed te doen.

Het klinkt wel heerlijk allemaal, hoe het gaat bij jullie.

Vervelend dat BRS ziek is Wind, ben je dan niet bang dat hij mexicaanse griep krijgt?

En succes vanmiddag met de prik, het is zo voorbij .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven