Hoofdstuk 629

25-09-2009 19:57 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
And so on....
Misschien is het toch geen kies bij Poppetje, maar even goed in de gaten houden. Ook de jongens.

Ik draag ook lenzen, maar als ik thuis ben (zoals nu) dan heb ik graag mijn bril op hoor.

Morrie, knuffels al de deur uit?
Ja, ik heb de huisarts toch maar even gebeld, ze heeft toch als sinds zaterdag echt hoge koorts. Hij belt me straks terug. maar ja, ik zit op mijn werk dus ook niet echt handig. Maar aan Sjaak vertrouw ik het niet toe, die vergeet de helft te vragen of vertellen. Erg he.
Nee, herkenbaar

Daarom trek ik die Belastingdienst/Kinderopvangtoeslag/crèche zo naar me toe terwijl anderen zeggen dat ik dat aan GW over moet laten.
Beterschap voor Poppetje, goed dat je even overlegd met de HA.

Ik heb er nog even aan zitten denken, Pebbles. Pebblo zijn stress is hopelijk van korte duur. Het is nu druk op de zaak maar daar dat wordt weer minder. Deze bijzondere tijd van Moshje komt niet meer terug. Hij groeit als kool en voor je weet is hij 1 jaar. Als je om de verkeerde redenen te vroeg weer aan het werk gaat, kun je daar later spijt van krijgen. Zo zonde en het zeker niet waard.

Hier ook weinig knuffels. Apie heeft er wel een paar en Japie ook waaronder 1 beer met een mitella die hij gekregen heeft toen hij in het ziekenhuis lag. Niet dat hij er mee knuffelt maar die bewaren wij toch.
Ik doe die dingen ook het liefst zelf hoor, Harrie vergeet ook de helft te vertellen, eerst aan de huisarts, en daarna aan mij.

De knuffels zitten in een tas, maar er blijven er nog teveel over. Irritant. Ik heb ook niets met knuffels, zal ze zelf ook nooit cadeau geven. Maar andere mensen denken daar blijkbaar anders over.

Er wordt ook niet mee gespeeld. Ze staan maar in een hoek stof te vangen.

Naar dat Poppetje zo ziek is. Ben benieuwd wat de huisarts zegt straks.
Nou, het lijkt wel of het bij ieder kind erger wordt, die knuffels. Bij Poppetje kreeg ik echt zoveel knuffels, het lijkt wel alsof mensen niets kunnen verzinnen voor een derde ofzo.

Ja dat is het inderdaad ook, dat hij niet alleen aan de huisarts de helft maar vertelt, maar ook nog niet onthoudt wat die dan terugzegt. Nou ja, fijn dat het herkenbaar is want voel me af en toe zo'n übermoeke als waar ze het hier op het forum altijd over hebben .
Het is ook vast zo dat als je die mannen het nooit zelf laat doen, ze het nooit leren. Dat probeer ik wel vaak in mijn achterhoofd te houden en daarom laat ik Harrie ook meer zelf doen dan vroeger (damn, zo klink ook echt net als een moeder ). Maar huisarts bellen wil ik ook gewoon zelf doen, dan heb ik het uit de eerste hand. Het is ook wel belangrijk en kan gevolgen hebben als Harrie het niet goed verteld.

Al heb ik hem weleens alleen met Schorrie naar de huisarts laten gaan hoor. Dan ga ik er vanuit dat de huisarts zelf ook wel de juiste vragen stelt, zodat Harrie uiteindelijk wel alles moet vertellen.
Wat zijn we toch heerlijke moekes bij elkaar

Over emancipatie gesproken. GW is nu met BRS de vaccinatie halen. Maar ook alleen omdat ik koorts heb
BRS en GW zijn terug en BRS heeft geen kik gegeven.

De bikkel!
Ik heb al afgesproken eerst eens gewoon te komen kijken. Ben tenslotte al een week of 6 niet meer op de zaak geweest denk ik en dat is ook gek. Weet zeker dat het een puinhoop is, zonder mijn structuur. Winkel zal wel netjes zijn.

Jullie hebben gelijk, mijn motivatie tot werken komt meer vanuit de druk die ik voel en de behoefte om Pebblo te ontlasten dan dat ik het al zo graag wil. Maar vanmorgen zag hij er zo verrot slecht, grauw en moe uit dat ik me daar vreselijk druk om maak en nu zelf met knallende koppijn zit. Zijn ouders waren op de zaak en hij zou een paar uur thuis komen slapen maar voelt zich nu toch beter en is daar gebleven.

Ik ga straks maar boodschappen doen, lekker een stukje wandelen met Moshje, hulpen komen vandaag ipv donderdag en ik heb geen zin in hun verhalen. Die zijn ook té erg (vandaag uitspraak en als ex van hulp gelijk krijgt heeft ze een fikse boete die ze niet kan betalen en komt deurwaarder huis leeghalen. Geschiedenis van mishandeling waar kinderen bij waren zodat zoon niet naar zijn vader wil en moeder wordt aangeklaagd haar kinderen bij ex weg te houden. Zoon haat zijn vader en heeft allerlei psychische hulp vanwege de situatie). Ik ben de rest van de dag van slag, als ik dit soort dingen hoor, en bedenk hoe ik kan helpen als ze geen spullen meer heeft enzo en ik vind het zo erg voor die kinderen. Bah.
Een deurwaarder komt niet meteen je huis leeghalen, Pebbles.

Ook al kun je de boete niet betalen, bestaan er mogelijkheden om in delen (bv een bedrag per maand) te betalen. Maar dan moet de hulp wel blijven communiceren met de gerechtsdeurwaarder en afspraken maken. Als je niets laten horen dan komt op een gegeven moment wel het punt dat de deurwaarder beslag op spullen legt.

Misschien lucht dat iets op?

Maar ook goed dat je ook een beetje bij hen vandaan blijft, je hebt genoeg op je bordje liggen nu.
Zo, kamer van Schorrie is klaar. Ik heb net ook nog even 10 minuutjes op zijn bed gelegen om te kijken hoe het er vanuit die hoek uitziet, dat was lekker .

Nu nog bedenken waar ik die zakken met knuffels laat, kan ze wel weggooien, maar de container is dan wel in 1 keer vol.

Ik heb lekker een broodje gegeven met Schorrie tussen de middag, leuk hoor. Heb zijn grotere bed laten zien, hij vond het mooi maar het eerste wat hij vroeg is.....'waar is mijn berg met knuffels??' Gelukkig had ik die die ik wilde bewaren in zijn verkleedkist gemikt dus toen ik die op een kier deed was het goed .
Haha, goed gefopt dus, die arme Schorrie. Kun je ze niet in de bak gooien waar tweedehands kleding in mag bij de supermarkt ? Dat heb ik wel eens gedaan.

Ik ben ook ziek aan het worden . Krijg overal spierpijn en mijn hoofd wordt zwaar. Bah.
O ja, dat ga ik doen!

En het is niet fijn dat je ook ziek wordt. Ga je naar huis of blijf je nog werken?
Nee ik maak nog zoveel mogelijk af en blijf morgen thuis. Moet ook wel want Sjaak moet naar zijn klus morgen en Poppetje kan vast nog niet naar het kdv. Maar echt stom hoe je jezelf steeds zieker voelt worden. Nou ja, vanavond lekker vroeg naar bed.
Beterschap LLL.

Net 10 minutengesprek gehad en het gaat heel goed met Schorrie op school! Echt fijn, het is een juiste keuze geweest om hem toch met groep 2 mee te laten doen. Hij blijft op dit moment niet achter bij de andere kindjes van groep 2 en als hij deze trend doorzet dan kan hij misschien ook nog wel gewoon naar groep 3 door straks.

Wel is hij soms wat onzeker. Hij let heel erg op de reactie van de andere kinderen als hij bijvoorbeeld over het weekend vertelt, bang dat ze hem gaan uitlachen. Dat hij nu op judo zit vond de juf heel goed, dat is goed voor het zelfvertrouwen.
Dat is positief zeg, Morrie! Goede beslissing van jullie en de juf geweest om hem mee te laten lopen met groep 2. Moet je hem nu zien

LLL, beterschap!
Ik moet nog Sint cadeaus bedenken. Vooral voor Knorrie, dat vind ik zo lastig, hij heeft alles al. Maar mijn schoonouders willen ook wat geven en vroegen om een lijstje.

Ik denk trouwens dat, als ik wat geld over heb, ik voor onszelf Super Mario Bros voor op de Wii ga kopen...
Lego, Mini Loco (is KW helemaal gek van), boek, knuffel

GW wil ook dolgraag Mario Bros voor op de Wii. KW en hij spelen het op de DS, maar schijnt op de Wii tien keer leuker te zijn. Maar.. 44 euro voor een spelletje. Wow. Nee, nu even niet

LLL, hoe is het nu met je?

Opgeknapt of verder ingestort?
Oh, voor Knorrie! Sorry
Lego heb ik al gekocht voor Schorrie, een happer, of was het nou een bulldozer? Nou ja, zoiets van de bouwplaats. Mini loco hebben we maar vindt hij niets aan (kan ik wel op MP zetten trouwens!) en boeken hebben we al zo enorm veel. Boeken heb je nooit genoeg hoor ik weleens. Nou, wij wel!

Ik heb voor hem zo'n Play Doh ding gevraagd. Ik houd er niet van, maar hij wil het echt heel graag.....

Voor Knorrie heb ik de Fisher Price kassa gevraagd! Jeugdsentiment. Mijn ouders hebben hem nog van ons van vroeger en daar speelt Knorrie er graag mee. Ook nog een Bumbaboekje (die had hij OOK van jullie Wind, en is echt een succes!) en een vormenstoof.

Niet dat hij alles moet krijgen hoor, een van die dingen.

Kopen jullie eigenlijk iets voor de volwassenen ook? Wij zouden het alleen voor de kinderen doen, maar ik denk dat ik het toch wel leuk vind om ook iets voor de groten te kopen. De Quest jaarkalender voor mijn schoonvader, een succesagendavulling voor mezelf, en dan nog iets voor schoonmoeder en voor Harrie....

Die Mario lijkt me echt gaaf, ook al jeugdsentiment. Mijn broertje had hem op de Nintendo vroeger....
Oh ja, de kassa van Fisher Price. Leuk!

Wij vieren het 5 december met mijn ouders en mijn schoonouders en we hebben lootjes getrokken. Via die site die Nathje ook heeft uitgestuurd voor de gedichten. Zo doen wij het al een paar jaar zodat er niet alleen kado's in de zak zitten voor de kinderen.
Morning,

Ben inderdaad ingestort gisteravond . Om half acht naar bed gegaan en tot negen uur blijven liggen. Maar wel tien keer eruit geweest voor Poppetje, die heeft nog stééds koorts. Voel me nog steeds niet lekker en moet toch thuisblijven voor Poppetje. Zo mijn bed maar weer in.

Hoe gaat het met jou Wind, heb je nog steeds koorts?

Ik moet ook lijstjes gaan maken voor Sinterklaas, die van het neefje en de nichtjes zijn al binnen. Fisherpricekassa is wel een goeie, maar is dat nog steeds dezelfde als vroeger dan, met die muntjes?
Nee, volgens mij geen koorts meer maar wel lamlendig. Gisteren duizelig en misselijk, maar nu veel minder last van dus eigenlijk gaat het wel.

De kinderen knappen ook langzaam op. Had ik al gezegd dat KW ook oorpijn heeft? We hebben het gezellig, maar er wordt wel sneller en meer gehuild als er iets tegen zit. Iets minder gezellig.

Leg je Poppetje dan bij je in bed, LLL?

Beterschap!

Wat is dat nieuwe mens van Zappelin irritant druk zeg!

Niet normaal.
Morrie, ik zei toch dat het drakenboek vanzelf zou komen? Nou, inderdaad. Sinds een paar weken helemaal favoriet. BRS trekt hem net weer uit de kast en KW leest hem voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven