Kinderen
alle pijlers
hygiëne en meer.
donderdag 21 februari 2008 om 19:55
Hm, de puntjes op het woord hygiene kan ik even niet vinden, maar goed.
Vanmiddag een kleine discussie met een vriendin. Nadat ik mijn zoon (1 jaar) 's avonds in bad gedaan heb, hang ik de gebruikte handdoek te drogen en die gebruik ik een volgende dag weer. Zij vond dat absoluut onhygienisch. Ik vind dat je zo'n handdoek prima nog een keer kunt gebruiken, je droogt er immers een schoon kind mee af.
Ook over andere dingen verschillen we nogal van mening. Ik geef mijn zoon rustig melk die een dag over datum is. Hij smaakt nog hartstikke goed, maar de datum is van gisteren, dus dat geef je niet meer. Zij heeft al moeite met producten met de datum van vandaag.
Ik vind dat ze te ver gaat in het bacterien weghouden van haar kinderen. Prima dat ze het doet, maar mijn keuze is het niet.
Misschien zijn dit wel 2 discussie. Over hygiene en over kinderen weerstand op laten bouwen. Maar om er nou 2 topics voor te openen.
Wat is jullie mening hierin? Hoe schoon ben je tov je kind? Geef je iets dat over datum is?
Vanmiddag een kleine discussie met een vriendin. Nadat ik mijn zoon (1 jaar) 's avonds in bad gedaan heb, hang ik de gebruikte handdoek te drogen en die gebruik ik een volgende dag weer. Zij vond dat absoluut onhygienisch. Ik vind dat je zo'n handdoek prima nog een keer kunt gebruiken, je droogt er immers een schoon kind mee af.
Ook over andere dingen verschillen we nogal van mening. Ik geef mijn zoon rustig melk die een dag over datum is. Hij smaakt nog hartstikke goed, maar de datum is van gisteren, dus dat geef je niet meer. Zij heeft al moeite met producten met de datum van vandaag.
Ik vind dat ze te ver gaat in het bacterien weghouden van haar kinderen. Prima dat ze het doet, maar mijn keuze is het niet.
Misschien zijn dit wel 2 discussie. Over hygiene en over kinderen weerstand op laten bouwen. Maar om er nou 2 topics voor te openen.
Wat is jullie mening hierin? Hoe schoon ben je tov je kind? Geef je iets dat over datum is?
zondag 24 februari 2008 om 23:29
Kleur bij kleur sorteren is leuk, maar daar heb je toch geen 14 machines per week voor nodig? Of doe je rood bij rood, roze bij roze, licht blauw bij licht blauw, donkerblauw bij donkerblauw, etc. etc. etc...
Ik blijf het echt ontzettend onzin vinden om zo vaak te wassen en zo vaak je handdoek te vervangen.
Ik blijf het echt ontzettend onzin vinden om zo vaak te wassen en zo vaak je handdoek te vervangen.
zondag 24 februari 2008 om 23:38
Voor mensen die hun handdoek elke dag vervangen omdat ze hun gezicht niet willen afdrogen met het stuk waar ze de vorige dag hun billen mee hebben afgedroogd een tip: neem een klein gastendoekje voor je billen en doe dat dan bij de was. Je hebt van die minidingetjes bij Zeeman, klein en dun. Andere tip: als je een toilet in de badkamer hebt, kun je je billen ook gewoon met een stukje wc-papier afdrogen.
zondag 24 februari 2008 om 23:39
Ik heb gemiddeld wel meer dan 2 wassen per dag ; ook voor een gezin van vier personen . Maar laten er nou een aantal nogal intensief sporten ; dat schroeft het aantal draaien al aardig op . Maar ook ieders bed verschonen eens per week , badjassen erbij , .....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 24 februari 2008 om 23:43
Superstar ik heb ook ong. twee wassen per dag.
Ik heb drie kids. Je hebt dan toch al snel een wasmachine of twee vol hoor.
Mijn twee jongste zonen,kunnen echt hun kleren niet langer dan een dag aan.
Twee knoeipotten,buiten spelen,school. Als ze er een halve dag schoon uitzien is dat al heel wat. Als wij dan s'middags ergens naar toe gaan,krijgen ze wat schoons aan.Werkkleding van mijn oudste,als ze uit is gweest kan dat ook zo de was in. Ik heb aan het eind van de dag ook niet bepaald schone kleren aan met een kleine frummel om mij heen.
Pyama,s,elke week 4 bedverschoningen en we gebruiken allemaal elke dag een schone handoek(dochter en ik zelfs twee).Je sopdoekjes,handoekjes om je handen af te drogen,jassen van de jongens moeten ook vaak gewassen worden,gymkleding,sportkleding van drie sporters.
Tsja,ik kom toch snel aan twee wassen per dag en ik sorteer ook kritsch.
Is vast milleu-onvriendelijk,probeer er wel op te letten(zuinig met wasmiddel,energieknop voor minder bevuilde was gebruiken)
Maar ik moet toch echt wassen.
Ik heb drie kids. Je hebt dan toch al snel een wasmachine of twee vol hoor.
Mijn twee jongste zonen,kunnen echt hun kleren niet langer dan een dag aan.
Twee knoeipotten,buiten spelen,school. Als ze er een halve dag schoon uitzien is dat al heel wat. Als wij dan s'middags ergens naar toe gaan,krijgen ze wat schoons aan.Werkkleding van mijn oudste,als ze uit is gweest kan dat ook zo de was in. Ik heb aan het eind van de dag ook niet bepaald schone kleren aan met een kleine frummel om mij heen.
Pyama,s,elke week 4 bedverschoningen en we gebruiken allemaal elke dag een schone handoek(dochter en ik zelfs twee).Je sopdoekjes,handoekjes om je handen af te drogen,jassen van de jongens moeten ook vaak gewassen worden,gymkleding,sportkleding van drie sporters.
Tsja,ik kom toch snel aan twee wassen per dag en ik sorteer ook kritsch.
Is vast milleu-onvriendelijk,probeer er wel op te letten(zuinig met wasmiddel,energieknop voor minder bevuilde was gebruiken)
Maar ik moet toch echt wassen.
zondag 24 februari 2008 om 23:49
Gelukkig maar Iry en BGB dat ik niet de enige ben die zoveel was heeft..
Dochter heeft lang haar tot op haar kont dus dat is ook al een handdoek extra..
Vorige week was zoon ziek en nogal aan de diarree dus die had meer dan 1 rompertje per dag nodig en dus dan gaat het nogal snel..
Ik heb het nog eens even geteld en ik kom gemiddeld echt wel aan 2 wassen per dag..
Dochter heeft lang haar tot op haar kont dus dat is ook al een handdoek extra..
Vorige week was zoon ziek en nogal aan de diarree dus die had meer dan 1 rompertje per dag nodig en dus dan gaat het nogal snel..
Ik heb het nog eens even geteld en ik kom gemiddeld echt wel aan 2 wassen per dag..
zondag 24 februari 2008 om 23:54
maandag 25 februari 2008 om 10:42
Een wasmand met strijk?? Ik zal wel een vreselijke huisvrouw zijn maar een wasmand met strijk heb ik nog nooit gehad. Ik strijk zelden, want ik vind het zelden nodig. Een keer een blouse die erg gekreukt is, zo'n 2 x per jaar denk ik, en mijn man strijkt wel eens een overhemd, daar houdt het wel mee op.
maandag 25 februari 2008 om 10:59
Roelfien, lijkt mijn huishouden wel. Zeker nu de was weer buiten gehangen kan worden, zie ik die strijkbout al helemaal niet meer. En als ik al wat strijk is het eigenlijk alleen voor mijn kleuter (mijn man vind die shirtjes priegel werk, dus die trekt het rustig ongestreken aan wanneer ik denk dat het best en onder de bout kan), mijn man heeft zelf twee handen gekregen die prima kunnen strijken
(die handen hebben wij ook mijn zoon geschonken, dus op de juiste leeftijd moet hij er ook aan geloven en anders loopt hij maar ongestreken rond, hahaha).
(die handen hebben wij ook mijn zoon geschonken, dus op de juiste leeftijd moet hij er ook aan geloven en anders loopt hij maar ongestreken rond, hahaha).
maandag 25 februari 2008 om 11:01
Maar wat de was betreft, ik weet niet in hoeverre dat voor jullie van toepassing is, maar ik vind het vrij asociaal om kleine wasjes te doen. Dan kan je wel sorteren, maar als dat inhoudt dat je een hele was doet terwijl de trommel maar half vol is, vind ik dat niet kunnen. Elk steentje dat bijgedragen wordt in het milieu telt, al zet het minder zoden aan de dijk dan de grote keien.
Bij ons wordt er niet om elke wissewasje gewassen.
(vraagt zich ondertussen af waarom je in vredesnaam een schone onderbroek aan moet trekken na het gymen...)
Bij ons wordt er niet om elke wissewasje gewassen.
(vraagt zich ondertussen af waarom je in vredesnaam een schone onderbroek aan moet trekken na het gymen...)
maandag 25 februari 2008 om 11:24
2 wassen per dag zijn normaal. Ik hou mijn kleding ook graag netjes door ze te sorteren in donker, licht, wit. Trommel is meestal nog vol ook. Wolle truitjes of gevoelige kleding was ik regelmatig met slechts 2 a 3 dingen in de trommel.
Elke dag schone kleding en handdoeken/theedoeken/vaatdoeken. 1 tot 2 keer per week beddengoed. Ik was op 30 graden, want kleding is niet al te vies en ben zuinig met wasmiddel.
Mijn huis is netjes onderhouden, ik doe er liever dagelijks 1 uur over dan dat ik in het weekend uren bezig moet zijn om achterstallig onderhoudt te moeten schoonmaken. Ik ben benieuwd of het echt zo scheelt voor het millieu. Of dagelijks de boel bijhouden of 1 dag alle kranen open, meer schoonmaakmiddel nodig voor de koekresten schrobben en alsnog die was die wellicht heter gewassen moet worden vanwege het vuil.
De vloer is hier schoon, dus als er een snoepje op valt doe ik niet moeilijk. Buiten niet en dat doen ze ook niet. Verder mogen ze van mij buiten lekker vies worden, dat hoort bij spelen. Bovendien als je die hele vieze kleding meteen wast gaan de vlekken er altijd uit. Terwijl als je die vlekken dagen laat liggen, je ze nooit meer uit je kleding krijgt.
Ik vind het altijd een beetje lui overkomen, die vieze huizen. (heb ik het niet over degene die een handdoek 2 keer gebruiken)
Elke dag schone kleding en handdoeken/theedoeken/vaatdoeken. 1 tot 2 keer per week beddengoed. Ik was op 30 graden, want kleding is niet al te vies en ben zuinig met wasmiddel.
Mijn huis is netjes onderhouden, ik doe er liever dagelijks 1 uur over dan dat ik in het weekend uren bezig moet zijn om achterstallig onderhoudt te moeten schoonmaken. Ik ben benieuwd of het echt zo scheelt voor het millieu. Of dagelijks de boel bijhouden of 1 dag alle kranen open, meer schoonmaakmiddel nodig voor de koekresten schrobben en alsnog die was die wellicht heter gewassen moet worden vanwege het vuil.
De vloer is hier schoon, dus als er een snoepje op valt doe ik niet moeilijk. Buiten niet en dat doen ze ook niet. Verder mogen ze van mij buiten lekker vies worden, dat hoort bij spelen. Bovendien als je die hele vieze kleding meteen wast gaan de vlekken er altijd uit. Terwijl als je die vlekken dagen laat liggen, je ze nooit meer uit je kleding krijgt.
Ik vind het altijd een beetje lui overkomen, die vieze huizen. (heb ik het niet over degene die een handdoek 2 keer gebruiken)
maandag 25 februari 2008 om 11:27
wij hebben een gezin met 2 kinderen en tijdens de weekendspits 3, ook ik heb 2 wassen per dag, handoeken gebruiken we 2 dagen voor iedereen, jongste zoon (3 weken oud) krijgt voor het afdrogen wel elke keer een schone hydrofiel maar de badcape die ik ook gebruik gaat echt wel 2x mee. Iedereen gaat hier wel iedere dag in bad of onder de douche (ok, de jongste om de dag), oudste zoon is een mega smeerpoets en heeft standaard een snottebel aan zn neus hangen, als ik ergens een hekel aan heb zijn het kinderen met vieze gezichten en echt ik krijg zn koppie met een washand lang niet zo schoon als dat hij daadwerkelijk onder de douche stapt.
De wc doe ook ik iedere dag of iig om de dag, ik heb een trauma voor ranzige wc's
en een schone onderbroek na het sporten/gymmen, JA!! weet je wel hoe vies je ondergoed wordt van een zweednaat, brrrrrrrr
De wc doe ook ik iedere dag of iig om de dag, ik heb een trauma voor ranzige wc's
en een schone onderbroek na het sporten/gymmen, JA!! weet je wel hoe vies je ondergoed wordt van een zweednaat, brrrrrrrr
maandag 25 februari 2008 om 11:32
Ik heb ook zo'n vies huis, en ben inderdaad gewoon lui. Als ik heb gewerkt, met de kinderen gespeeld en gegeten en alles op bed heb, heb ik echt geen zin meer om te poetsen. En in het weekend en op mijn zorgdag kan ik ook allerlei leukere dingen verzinnen. Gelukkig geen huisdieren, en 2 fulltime banen dus overdag is er vaak niemand.
Ik poets dus alleen datgene dat er vies uitziet en echt niet meer kan wachten. Dat betekent bijvoorbeeld dat ik lang niet elke week stofzuig. Het enige dat wel bijgehouden wordt is de was (strijken doe ik dan weer niet), beide kinderen krijgen elke dag schone kleren aan (met name bij de jongste van 2 ook wel erg nodig). Kinderen gaan 2 keer per week in bad (zeer droge huidjes) en krijgen dan altijd een schone handdoek, maar dat is meer uit gemakzucht omdat ze altijd op de grond belanden. Ze mogen gerust iets dat op de grond gevallen is alsnog opeten. En melk die nog goed smaakt, wordt gedronken, al is die over de datum.
Ik poets dus alleen datgene dat er vies uitziet en echt niet meer kan wachten. Dat betekent bijvoorbeeld dat ik lang niet elke week stofzuig. Het enige dat wel bijgehouden wordt is de was (strijken doe ik dan weer niet), beide kinderen krijgen elke dag schone kleren aan (met name bij de jongste van 2 ook wel erg nodig). Kinderen gaan 2 keer per week in bad (zeer droge huidjes) en krijgen dan altijd een schone handdoek, maar dat is meer uit gemakzucht omdat ze altijd op de grond belanden. Ze mogen gerust iets dat op de grond gevallen is alsnog opeten. En melk die nog goed smaakt, wordt gedronken, al is die over de datum.
maandag 25 februari 2008 om 11:36
* twee wassen per dag vind ik erg veel, zeker als het kleine wasjes zijn
* na het douchen in een gedragen onderbroek stappen vind ik ook heel vies
* elke dag stofzuigen, dweilen en strijken vind ik zonde van mijn tijd; die tijd besteed ik liever aan mijn kind
* met spullen over de datum eten heb ik geen enkel probleem, ben ook niet anders gewend, moet ik zeggen
* handdoek voor mijn haar gebruik ik best veel dagen, handdoek voor mijn lijf is elke dag schoon
* bed wordt hier nieteens elke week verschoond, geloof ik.
* na het douchen in een gedragen onderbroek stappen vind ik ook heel vies
* elke dag stofzuigen, dweilen en strijken vind ik zonde van mijn tijd; die tijd besteed ik liever aan mijn kind
* met spullen over de datum eten heb ik geen enkel probleem, ben ook niet anders gewend, moet ik zeggen
* handdoek voor mijn haar gebruik ik best veel dagen, handdoek voor mijn lijf is elke dag schoon
* bed wordt hier nieteens elke week verschoond, geloof ik.
maandag 25 februari 2008 om 12:11
ben zelf een enorme zweetnek, dus probeer dat echt wel elke week. Poek zweet ook behoorlijk, dus die ook elke week.
Stofzuigen? als ik het zat ben, als de wolken kattenharen iets te groot worden.geen allergische kinderen, dat scheelt
wassen? nu erg vaak, omdat zoon aan de dunne is en ik dat vuile goed niet al te lang wil laten staan. Anders paar keer per week 1 á 2 wassen
badderen? om de dag vanwege tere kinderhuidjes Poek gaat te lang in bad, maar vindt het erg leuk. Als het een crechedag is, willen we het nog wel eens overslaan, omdat bedtijd dan wel erg laat wordt.
handdoeken? zeker niet bij elke wasbeurt een schone, niet echt regelmaat in.
Schoonmaken? ik heb een hulp: wat een zegen! badkamer, keuken en WC elke week grondig. en das meer dan genoeg. WC zal wel vaker gebeuren als Poek zindelijk wordt
Stofzuigen? als ik het zat ben, als de wolken kattenharen iets te groot worden.geen allergische kinderen, dat scheelt
wassen? nu erg vaak, omdat zoon aan de dunne is en ik dat vuile goed niet al te lang wil laten staan. Anders paar keer per week 1 á 2 wassen
badderen? om de dag vanwege tere kinderhuidjes Poek gaat te lang in bad, maar vindt het erg leuk. Als het een crechedag is, willen we het nog wel eens overslaan, omdat bedtijd dan wel erg laat wordt.
handdoeken? zeker niet bij elke wasbeurt een schone, niet echt regelmaat in.
Schoonmaken? ik heb een hulp: wat een zegen! badkamer, keuken en WC elke week grondig. en das meer dan genoeg. WC zal wel vaker gebeuren als Poek zindelijk wordt
maandag 25 februari 2008 om 12:37
* handoeken doe ik 2 dagen mee( allen de hydrofiel luier van jongste dochter doe ik wel iedere x een nieuwe)
* kinderen gaan ook om de dag in bad of onder de douche
* pyama 2a 3 dagen
* beddengoed iedere week
* wc iedere dag
* stofzuigen iedere dag
* dweilen 3 keer per week
* voor het aanrecht en de tafels gebruik ik van die glorix doekjes
* zuivel ed wat over de datum is wordt weggegooid
* ik heb ook wel een wasmand vol strijk iedere week, maar heb ook een lieve mama die het voor me doet!
Iedere dag 2 wassen draaien vind ik ook absurd, ik denk hier eerder om de dag 1, maar kinderen sporten nog niet dus dat scheelt natuurlijk ook. Als er geen vlekken opzitten oen ze wel 2 dagen met een broekje, maar shirtjes zijn aan het eind van de dag zo vies, die moeten echt de was in.net als rompertjes enzo.
Als er iets op de grond valt mogen ze het nog wel eten, net als een speentje ofoz, die spoel ik dan wel even af.
Flesjes steriliseren doe ik nog wel, weet eigenlijk niet of dat nog wel nodig is ( 5 maanden).
* kinderen gaan ook om de dag in bad of onder de douche
* pyama 2a 3 dagen
* beddengoed iedere week
* wc iedere dag
* stofzuigen iedere dag
* dweilen 3 keer per week
* voor het aanrecht en de tafels gebruik ik van die glorix doekjes
* zuivel ed wat over de datum is wordt weggegooid
* ik heb ook wel een wasmand vol strijk iedere week, maar heb ook een lieve mama die het voor me doet!
Iedere dag 2 wassen draaien vind ik ook absurd, ik denk hier eerder om de dag 1, maar kinderen sporten nog niet dus dat scheelt natuurlijk ook. Als er geen vlekken opzitten oen ze wel 2 dagen met een broekje, maar shirtjes zijn aan het eind van de dag zo vies, die moeten echt de was in.net als rompertjes enzo.
Als er iets op de grond valt mogen ze het nog wel eten, net als een speentje ofoz, die spoel ik dan wel even af.
Flesjes steriliseren doe ik nog wel, weet eigenlijk niet of dat nog wel nodig is ( 5 maanden).
maandag 25 februari 2008 om 12:44
Vies genoeg om aan het einde van de dag in de wasmand te gooien. De enige keer dat ik twee keer op een dag een schone onderbroek aan doe, is wanneer ik een ongelukje heb en laat dat nou alleen in mijn prille jeugd zijn geweest
Ik vind veel 'rieken' naar smet vrees. De hele wereld is smerig, je kan een schoon shirt aangetrokken hebben, je gaat de stad in en hup is vies. Of denk je dat je buiten in frisse schone lucht loopt. Zelfde schone shirt is al weer minder schoon wanneer je de trap een paar keer op en af geweest ben met de boodschappen. Ook gelijk een schone aan.
Nee, mijn definitie van schoon is een stuk viezer dan menigeen hier op het forum
maandag 25 februari 2008 om 12:46
Ik was uberhaupt alleen in het weekend. Zonde van het geld om dat doordeweeks te doen. En dan nog tussendoor ook, blijf er niet voor thuis anders blijft er maar een wasje liggen tot het volgende weekend.
Ben overigens blij een gelijk gezinde man gevonden te hebben. Een collega heeft een man die zo pietje precies is en zij zelf niet, daar wordt je toch haske nerveus van?
Ben overigens blij een gelijk gezinde man gevonden te hebben. Een collega heeft een man die zo pietje precies is en zij zelf niet, daar wordt je toch haske nerveus van?
maandag 25 februari 2008 om 12:51
Ik draai 2 a 3 wassen per dag, en doe ook elke dag de wc
Op wonen hebben we het er al eens eerder over gehad, maar ik vind een wc echt vies. Bah. En als je ergens bent waar hij niet schoongemaakt wordt zie je het altijd. En ja, met een scheut bleek of chloor. Ruikt zo lekker.
Op wonen hebben we het er al eens eerder over gehad, maar ik vind een wc echt vies. Bah. En als je ergens bent waar hij niet schoongemaakt wordt zie je het altijd. En ja, met een scheut bleek of chloor. Ruikt zo lekker.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
maandag 25 februari 2008 om 13:05
Ik ben vies
* handdoeken doe ik 2 / 3 keer mee, ik ben schoon na het douchen en ze hangen over een loeihete verwarming te drogen
* stofzuigen: mwah, als er echt teveel katteharen ronddwarrelen
* was: als er voldoende is om de machine te vullen, zo'n 2 à 3 keer per week
* wc: als die vies is, 1 x per week of zo
* ik eet / drink rustig dingen die over de datum zijn, als ze nog goed ruiken en smaken.
Schoonmaken doe ik over het algemeen op het oog.
Het enige wat ik wel vaker zou willen doen zijn de koelkast en de keukenkastjes. Maar voorlopig vind ik andere dingen belangrijker dan het huishouden.
* handdoeken doe ik 2 / 3 keer mee, ik ben schoon na het douchen en ze hangen over een loeihete verwarming te drogen
* stofzuigen: mwah, als er echt teveel katteharen ronddwarrelen
* was: als er voldoende is om de machine te vullen, zo'n 2 à 3 keer per week
* wc: als die vies is, 1 x per week of zo
* ik eet / drink rustig dingen die over de datum zijn, als ze nog goed ruiken en smaken.
Schoonmaken doe ik over het algemeen op het oog.
Het enige wat ik wel vaker zou willen doen zijn de koelkast en de keukenkastjes. Maar voorlopig vind ik andere dingen belangrijker dan het huishouden.