iets geven aan kind (in winkel)voor het is afgerekend?

11-07-2008 14:32 165 berichten
Ben wel benieuwd eigenlijk naar de reacties.

Als ik vroeger ( voor ik een kind had) zag dat een moeder een zak drop openscheurde om een dreinend kind rustig te krijgen kromde de nagels van mijn tenen zo door mn schoenen heen.

Tegenwoordig heb ik een dochter, en ook ik heb het wel eens gedaan.

Vanmorgen nog... we waren al een tijdje van huis, ik had haar tussendoor niets gegeven, we gingen snel boodschappen doen en ik heb haar dus 1 eierkoek gegeven...

Voor mij kan ik het wel weer goedpraten, want ik vind er nogal verschil in zitten: een zak drop of een zak eierkoeken, die daarna weer gewoon netjes dichtkan en tijdens het afrekenen geen gezeur geeft. Maar het principe ( iets in de winkel geven voor het is afgerekend) vind ik toch eigenlijk een beetje te gek... Maar goed pot..... ketel.... want ik doe het zelf net zo goed!

Doen jullie het ook wel eens? En wat vinden jullie acceptabel? Een zak chips kan in mijn ogen echt niet, maar 1 pakje appelsap uit een bulk van 6 heb ik weer minder moeite mee...

Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me nu afvraag he...veel mensen hier vinden het blijkbaar normaal om hun kind iets te geven uit de supermarkt voordat het afgerekend is...

Trek je voor jezelf ook wel eens een verpakking open? Eet je zelf ook een croissant terwijl je in de supermarkt rondloopt?
quote:Enigme schreef op 13 juli 2008 @ 13:58:

Wat ik me nu afvraag he...veel mensen hier vinden het blijkbaar normaal om hun kind iets te geven uit de supermarkt voordat het afgerekend is...

Trek je voor jezelf ook wel eens een verpakking open? Eet je zelf ook een croissant terwijl je in de supermarkt rondloopt?

Vraag ik me ook af.

En wat vind je ervan als je kind straks zelf verpakkingen open gaat trekken omdat hij/zij honger heeft??
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Tja, normaal normaal, kijk, mijn kind kan er niks aan doen dat hij zo'n domme moeder heeft die standaard vergeet iets voor hem mee te nemen of die de dagen dusdanig volplant dat hij met schreeuwende gierhonger eerst nog een uur naar een supermarkt moet voordat hij thuis wat te eten zou kunnen krijgen.

Ben ik heus niet trots op ofzo, dat is toch gewoon doodzielig voor dat kind? Dat ie 10 keer moet zeggen "mamma, ik kan nu echt niet meer wachten, ik heb echt heeeeeeeeel erg dorst" en ik weet dat we nog wel een uur of anderhalf onderweg zijn?

Dus dan zit er niks anders op dan snel wat voor hem gaan kopen en jezelf weer een incapabele moeder vinden omdat je verdorie weeeeeeer vergeten bent om wat in je handtas te proppen.

Gister nog precies hetzelfde meegemaakt, maar dan onderweg. Dan zit er weer niks anders op dan bij een benzinepomp stoppen en daar snel wat te gaan kopen, ik hoef mijn kind toch niet te straffen voor MIJN gebrek? En ja, in de supermarkt zou ik natuurlijk eerst met die ene verpakking pakjes appelsap naar de kassa kunnen lopen, die afrekenen, kind wat geven, en dan door hetzelfde poortje weer dezelfde supermarkt in kunnen lopen om de rest van de boodschappen te doen, maar ik denk dat de mensen die in mijn supermarkt werken me daar echt hartelijk om zouden uitlachen.
Am Yisrael Chai!
quote:wuiles schreef op 11 juli 2008 @ 21:39:

Ik begrijp überhaupt niet waarom het nodig zou zijn om op straat, in een winkel of in een supermarkt te eten. Doe dat thuis of in een restaurant. Bovendien lijkt het niet verkeerd dat kinderen leren dat soms ergens even op moeten wachten.Mee eens. Daarbij vind ik het belangrijk dat kinderen rustig gaan zitten, aan tafel, voor ze wat te eten of drinken krijgen, zodat ze niet zomaar achteloos van alles in hun mond proppen. Daarmee creeer je in mijn opinie dikkertjes-in-de-dop.
quote:Enigme schreef op 13 juli 2008 @ 13:58:

Nee,en mijn kind nu ze ouder is ook niet meer hoor.

Is iet meer nodig,ze zit nu in de tvhoek bij albert heijn als ik winkel.

Was ook alleen maar toen ze echt een stierlijk vervelende periode had.

En heeey? Gek joh,ze zeurt niet eens in winkels,zelfs bart smit kan ik in met haar zonder dat ze ergens om zeurt,dussssss heeft er niks aan overgehouden en is geen verwend dik kind geworden dankzij mij
quote:fashionvictim schreef op 13 juli 2008 @ 14:18:

Tja, normaal normaal, kijk, mijn kind kan er niks aan doen dat hij zo'n domme moeder heeft die standaard vergeet iets voor hem mee te nemen of die de dagen dusdanig volplant dat hij met schreeuwende gierhonger eerst nog een uur naar een supermarkt moet voordat hij thuis wat te eten zou kunnen krijgen.

Ben ik heus niet trots op ofzo, dat is toch gewoon doodzielig voor dat kind? Dat ie 10 keer moet zeggen "mamma, ik kan nu echt niet meer wachten, ik heb echt heeeeeeeeel erg dorst" en ik weet dat we nog wel een uur of anderhalf onderweg zijn?

Dus dan zit er niks anders op dan snel wat voor hem gaan kopen en jezelf weer een incapabele moeder vinden omdat je verdorie weeeeeeer vergeten bent om wat in je handtas te proppen.

Gister nog precies hetzelfde meegemaakt, maar dan onderweg. Dan zit er weer niks anders op dan bij een benzinepomp stoppen en daar snel wat te gaan kopen, ik hoef mijn kind toch niet te straffen voor MIJN gebrek? En ja, in de supermarkt zou ik natuurlijk eerst met die ene verpakking pakjes appelsap naar de kassa kunnen lopen, die afrekenen, kind wat geven, en dan door hetzelfde poortje weer dezelfde supermarkt in kunnen lopen om de rest van de boodschappen te doen, maar ik denk dat de mensen die in mijn supermarkt werken me daar echt hartelijk om zouden uitlachen.

leuk verhaal, Fash, maar wel lekker makkelijk. Ach ja, ik ben chaotisch, maar ach nou ja, he?

je zou er ook iets aan kunnen gaan doen ofzo.
Goh sokje,jij lijkt me nu echt een perfecte moeder,of heb jij ook wel hiaatjes in je opvoeding?

Vertellllllllll
Duh, denk je dat ik dat zelf niet al lang bedacht heb? Maar goed, dingen lopen zoals ze lopen, dit soort dingen gebeurt over het algemeen op dagen dat geen drinken bij je hebben niet het enige is wat misloopt, maar het al begint met trein vertraagd en daardoor te laat in ziekenhuis, daar dús weer lang moeten wachten, daardoor weer haast haast haast naar de afspraak die erna gepland stond zonder eerst tijd om naar huis te gaan - wat je wel ingecalculeerd had - daardoor uiteindelijk veel te laat weer in de buurt van huis en dan dus maar gelijk boodschappen gaan doen omdat je zeker weet dat als je eenmaal thuis bent je echt allebei geen zin meer hebt om nóg een keer terug te gaan. Tja, dan red je het dus niet met dat ene pakje drinken wat je bij je had en dus ruk je in de supermarkt maar alvast de verpakking open.

Knap van jou hoor, dat dat jou nooit overkomt, maar mij overkomt dat dus wel. En tja, dan zal de moedermaffia die denkt dat mijn kind niet kan wachten me echt worst wezen, ik vind het belangrijker dat mijn zoon dan niet nog meer hinder van dit soort rotdagen heeft dan hij al heeft.
Am Yisrael Chai!
De reacties (nog) niet gelezen maar toevallig stond ik zelf afgelopen vrijdag te twijfelen bij de HEMA.

Het was al 12:00 en het zou nog even duren voordat we thuis waren, ik heb toen een los broodje gepakt (75 cent) en ben daarmee in mn hand aangesloten aan de rij.

Dochter heeft meerdere malen met uigestoken handjes gezeten terwijl ze telkens 'Dank' zei (dankjewel) en ik heb even getwijfeld ofdat ik het haar al zou geven maar ik heb dr laten wachten.

Is toch ook een soort van les/opvoeden?

''Even wachten lieverd, mama moet eerst het broodje betalen''
Ik maak ook niets open in de supermarkt. Als heeft mijn zoon nog zo'n dorst of nog zo'n honger, die 10 minuten in de supermarkt kan er dan ook nog wel bij. Waarom is het zo anders omdat het kinderen zijn???

Mij is het meerdere malen gebeurd dat ik of geld vergeten was of iets met de pinautomaat was waardoor ik niet direct kon betalen. En dan? Misschien mierenneukerig, maar dat is toch niets minder dan stelen?

Borstvoedingsmaffia, nicotinemaffia + de anti-rookmaffia en nu ook de moedermaffia. Leuk nog een maffia erbij
Oh, heb inmiddels gelezen dat sommige t dr niet mee eens zijn om dr een opvoedkundige zwier aan te geven

Achja, iedereen moet t lekker zelf weten, als je aan het eind van de rit je troep maar betaald
quote:HaagsLoesje schreef op 13 juli 2008 @ 22:28:

Ik maak ook niets open in de supermarkt. Als heeft mijn zoon nog zo'n dorst of nog zo'n honger, die 10 minuten in de supermarkt kan er dan ook nog wel bij. Waarom is het zo anders omdat het kinderen zijn???

Mij is het meerdere malen gebeurd dat ik of geld vergeten was of iets met de pinautomaat was waardoor ik niet direct kon betalen. En dan? Misschien mierenneukerig, maar dat is toch niets minder dan stelen?

Borstvoedingsmaffia, nicotinemaffia + de anti-rookmaffia en nu ook de moedermaffia. Leuk nog een maffia erbij

Als het om 10 minuten in de supermarkt zou gaan, zou ik je gelijk geven. Maar ik geef mijn zoon - als ik hem al wat geef in de supermarkt, want van de 100 keer dat we boodschappen doen krijgt hij 99 keer niks, behalve worst en kaas van het personeel zelf - alleen iets als ik zeker weet dat het nog ongeveer een uur gaat duren voor we weer buiten staan.

En zijn we in de buurt van lunchrooms of de V & D ofzo, dan gaan we uiteraard gewoon even zitten en wat drinken.
Am Yisrael Chai!
Mijn dochter heeft eigenlijk alleen acute dorst soms, met eten kan ze wel even wachten. Ik heb nu altijd een flesje water bij me. In de AH kun je bij de ingang flesjes water uit een machine halen trouwens, dan betaal je dus voor je de winkel in gaat. Heb ik ook wel eens gedaan. Alleen zit je dan met betaald flesje waar geen bon bij is. Ze drinkt dus voor we naar binen gaan dan en de fles blijft verder in mijn tas. Ik dacht er voor ik kinderen had juist makkelijk over, zo van ach, als zo'n kind honger heeft of dorst en de ouder betaald toch wel, maar merk nu dat ik haar dat gewoon liever niet leer, dat dat normaal is.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Ik doe het wel eens. Idd een eierkoek of een minikrentenbol voor mijn zoontje. Meestal heb ik wel sap of een koekje in mijn tas. Maar niet altijd dus. En als het weleens zo uitkomt, dat wel tegen lunchtijd in de supermarkt zijn, dan kan ie wel eens uit zijn dak gaan als ik de krentenbollen in het mandje leg zonder dat hij er 1 krijgt. Tja, aan een knul van 1 jaar kan je wel een heel verhaal gaan houden over dat mama eerst bij de kassa moet betalen, maar daar begrijpt ie niks van. Het is niet standaard dat hij het krijgt voordat we bij de kassa zijn, maar het is wel eens voor gekomen. Zijn zus van 4 begrijpt heel goed dat er eerst betaald moet worden. Dus ik heb er wel vertrouwen in dat ik hem dat tzt ook wel duidelijk kan maken.

De meeste reacties hier vind ik zwaar overtrokken. en dan bedoel ik oa het kweken van dikke, verwende kinderen. Ik ben het wel eens dat iets pas je eigendom is, als je ervoor betaald hebt. Maar goed, nood (en hier valt dus duidelijk over te twisten) breekt wet.
quote:fashionvictim schreef op 13 juli 2008 @ 21:52:

Duh, denk je dat ik dat zelf niet al lang bedacht heb? Maar goed, dingen lopen zoals ze lopen, dit soort dingen gebeurt over het algemeen op dagen dat geen drinken bij je hebben niet het enige is wat misloopt, maar het al begint met trein vertraagd en daardoor te laat in ziekenhuis, daar dús weer lang moeten wachten, daardoor weer haast haast haast naar de afspraak die erna gepland stond zonder eerst tijd om naar huis te gaan - wat je wel ingecalculeerd had - daardoor uiteindelijk veel te laat weer in de buurt van huis en dan dus maar gelijk boodschappen gaan doen omdat je zeker weet dat als je eenmaal thuis bent je echt allebei geen zin meer hebt om nóg een keer terug te gaan. Tja, dan red je het dus niet met dat ene pakje drinken wat je bij je had en dus ruk je in de supermarkt maar alvast de verpakking open.

Knap van jou hoor, dat dat jou nooit overkomt, maar mij overkomt dat dus wel. En tja, dan zal de moedermaffia die denkt dat mijn kind niet kan wachten me echt worst wezen, ik vind het belangrijker dat mijn zoon dan niet nog meer hinder van dit soort rotdagen heeft dan hij al heeft.

Jeetje FV, dat jij je hier zo gaat lopen verantwoorden....

We praten hier over een krentebolletje of een banaan hoor!!

Ja, ik eet ook een croissantje als ik honger heb in de suup, ja ik geef mijn zoontje ook een zoethoudertje, ja ik stop ook bij het tankstation als ik geen drinken bij me heb en geef zoontje een flesje met sportdop. SHOOT ME!!

Ik ben geen aso, wel reeel. En heus geen slecht(ere) moeder hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven