Ik wil me laten adopteren door mijn stiefvader

27-12-2019 19:32 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf 24 en heb mijn biologische vader al 20 jaar niet gezien maar mijn moeder is nu 15 jaar getrouwd met de beste man ooit. Dat zijn ook echt mijn ouders, de beste mensen ooit. Ik word het wel beu om uit te leggen waarom ik niet dezelfde naam heb als hun en ik zou het echt zo mooi vinden om het officieel te maken waardoor hij echt mijn vader kan zijn.

Ik heb al rond gebeld, online gezocht. Kan ik ergens een verzoek doen dat hij mij adopteerd? Mijn achternaam in zijn naam laten veranderen? Ik wil het papier hebben dat bij mijn vader is.
hoezoos schreef:
28-12-2019 02:52
Heb je hierover al met je eigen vader en stiefvader gepraat?
Die heeft ze al 20 jaar niet gezien ....
nlies schreef:
27-12-2019 20:55
Ja maar als ze dan haar eigen achternaam houdt moet ze weer iedereen uit gaan leggen waarom zij en man verschillende namen hebben
Nee hoor.
Ik snap je behoefte om aan elkaar te laten weten dat je bij elkaar hoort. Saamhorigheidsgevoel zit in meer dan alleen een naam. Er anders over denken geeft ook een ander gevoel.

Weet je stiefvader van je idee?
Wij hebben er redelijke recente ervaring mee.
Zijn achternaam aannemen is duur, en er veranderd feitelijk weinig (eigenlijk niets). Je biologische vader moet tekenen voor akkoord en behoud verder alle vaderlijke rechten en plichten (hoewel jij natuurlijk al volwassen bent). Verder blijven officiële instanties, net als bij trouwen, je meisjesnaam gebruiken. Dus wij vonden het het geld en de moeite niet waard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven