Ikea hemnes ladekast/commode

01-12-2021 15:33 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben deze nu als commode, maar zoon is bijna zindelijk en word dus niet meer erg veeeel gebruikt als voorheen.
Blijft wel een goeie kast met genoeg ruimte.

Is deze goed te gebruiken als speelgoed kast? Meen ergens een keer te hebben gelezen dat die kast niet heel stevig is.

Iemand ervaring/idee?
Jij hebt de kast, dus weet zelf toch wel of hij stevig is of niet?
Als er een kind op kan liggen, dan kan er vast ook speelgoed in opgeborgen worden?
Volgens mij is de Hemnes sowieso officieel geen commode.
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met stevig genoeg? Op de laden staat het Max aantal kilo wat erin mag. Zolang je daar onder blijft zal het prima gaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat gewoon doen.. tenzij je die hele la wil vol rammen met stenen.

Wij hebben ook de hemnes als commode. Voor baby de grote en voor peuter de kleinere waar we hem vaak alsnog opzetten met aankleden enzo.
We hebben geen aparte kledingkast. Dus kleding laat ik in de hemnes.
Alle reacties Link kopieren
Topkassie, maar zorg er wel voor dat je hem aan de muur vastmaakt!!
De onderkant van de lades kan eruit vallen/loslaten als je er teveel gewicht indoet.
Alle reacties Link kopieren
Er kwam een keer iets in het nieuws over de malmkast. Als je dat bedoelt? Dat die was omgekiept op een peuter.
Verankeren aan de muur wordt voor vrijwel alle kasten aangeraden, zeker als er kinderen in huis zijn.
Alle reacties Link kopieren
Pepernoek schreef:
01-12-2021 15:50
Topkassie, maar zorg er wel voor dat je hem aan de muur vastmaakt!!
De onderkant van de lades kan eruit vallen/loslaten als je er teveel gewicht indoet.
Dit. Ik heb in mijn omgeving een zeer ondernemende peuter die op een onbewaakt ogenblik in die onderste la is gekropen, waardoor de kast is omgevallen. Gelukkig geen schade aan kindje (of kast).

Precies die situatie die in de Ikea handleiding staat... ;-D
Alle reacties Link kopieren
wij hebben al onze kasten aan de muur, al voor we kinderen hadden. is gewoon het veiligste, voor alles en iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Bellocci schreef:
01-12-2021 16:20
Er kwam een keer iets in het nieuws over de malmkast. Als je dat bedoelt? Dat die was omgekiept op een peuter.
Dit bedoel ik dus met of die wel stevig staat geven de muur. Als er speelgoed etc in zit. En peuter maakt de lades zelf open. Ben bang voor ongelukken.
We gaan dus toch voor een trofast kast van Ikea.
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
01-12-2021 17:06
Dit. Ik heb in mijn omgeving een zeer ondernemende peuter die op een onbewaakt ogenblik in die onderste la is gekropen, waardoor de kast is omgevallen. Gelukkig geen schade aan kindje (of kast).

Precies die situatie die in de Ikea handleiding staat... ;-D
Jeetje! Dat is schrikken zeg!
Mmm we gaan toch voor de Ikea trofast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven