In Dubio!

04-01-2012 14:16 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner en ik hebben een dochter gekregen, ze is nu 5 weken.

Het is de gewoonte in mijn partners cultuur om meisjes al jong gaatjes in de oren te laten prikken.

Ik vind het zo zielig, ze is nog zo klein, maar wil niet voorbij gaan aan mijn partners mening hierin.

Ik was toevallig van de week bij de huisarts, en die zei dat het weinig kwaad kon en ze snel hersteld omdat ze zo klein is ook de pijn zou bij de kleintjes zo over zijn.

Wat ik hier mee wil? Meningen, misschien ervaringen van andere moeders met dochters
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:mali30 schreef op 04 januari 2012 @ 16:42:

[...]

Als ze zelf zo ver is dat ze daar behoefte aan heeft dan koop ik met alle liefde ruches en kantjes en glitterdiadeempjes

Maar ik weiger om mijn baby nu al als een glinsterende suikerspin in de kinderwagen te leggen Leuk gezegd, Mali
Ik las het Mali. Goed opgelost! Over een jaar is het vast geen punt meer (waarschijnlijk vergeet hij helemaal erop terug te komen ).
Ga in therapie!
Wat leuk om te lezen, herkenbaar!

Vader van mijn dochter komt uit Zuid-Amerika. Daar is het gaatjes prikken inbegrepen bij de bevalling volgens mij.

Na de geboorte kreeg ik allemaal oorbellen van schoonfamilie opgestuurd.

Vaders was inderdaad bang dat ze er als een jongen uit zou zien. En hij kreeg gelijk, haar haren willen niet groeien en al trek je haar een roze jurk aan, nog zeggen mensen jongen tegen dr. Zal me worst wezen.

Ze heeft geen gaatjes gekregen. Mijn beslissing. Maar ik ben zelf niet van de opsmuk.

Wel krijg ik uit Zuid-Amerika behoorlijk meisjes achtige jurkjes met rouches ed.
Haha de jurken met ruches, heeeeul herkenbaar

Dochter heeft heel veel haar, echt een meisje dus in dat opzicht zijn oorbellen geeneens nodig.

Mijn neven zijn getrouwd met vrouwen uit equador en daar worden ze idd gelijk na de bevalling in het ziekenhuis geprikt, en oorbellen erin!
Dochter had met 2 weken al oorbellen in. Volgens de arts krijgen ze op zo'n jonge leeftijd geen ontstoken oren en zweerknopjes hebben een randje waardoor ze niet makkelijk uit kunnen. Nooit problemen mee gehad en 16 jaar later heeft ze ze nog.

Het is voor ieder een persoonlijke afweging wel of geen gaatjes. Ik heb er wel voor gekozen, mede omdat het toch ook iets is wat in de Surinaamse cultuur heel gebruikelijk is, en ik het daardoor ook wle een beetje vanzelffsprekend vond

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven