inbakeren en prik
dinsdag 5 augustus 2008 om 09:46
Vrijdag gaat het gebeuren onze dochter (8 weken) krijgt haar eerste prikje.
Ze slaapt sinds een paar weken ingebakerd omdat ze veel met haar armpjes maait en onder een lakentje en dekentje gewoon erg onrustig slaapt (ze komt niet in een diepe slaap).
Het inbakeren werkt dus hier erg goed, alleen na een prikje mag ze dus 24 uur niet worden ingebakerd en ik vraag mij af hoe ik die 24 uur ga doorkomen.
Als test hebben we haar overdag al weer eens zonder inbakeren naar bed gedaan, maar dat was een drama. Ook een slaapzakje (netjes op maat gemaakt) is geen succes, dus ik vrees dat het een slapeloos nachtje gaat worden. Heeft iemand tips?
Bij onze andere dochter bakerden we haar alleen s'nachts in en overdag niet, dus na het prikje was het niet zo;n probleem en ging het zelfs zo goed dat we toen met inbakeren gestopt zijn.
Bij onze 2e dochter gaat het toch net even anders, ze was 5 weken te vroeg geboren en vindt het inbakeren dus erg fijn.
Ze slaapt sinds een paar weken ingebakerd omdat ze veel met haar armpjes maait en onder een lakentje en dekentje gewoon erg onrustig slaapt (ze komt niet in een diepe slaap).
Het inbakeren werkt dus hier erg goed, alleen na een prikje mag ze dus 24 uur niet worden ingebakerd en ik vraag mij af hoe ik die 24 uur ga doorkomen.
Als test hebben we haar overdag al weer eens zonder inbakeren naar bed gedaan, maar dat was een drama. Ook een slaapzakje (netjes op maat gemaakt) is geen succes, dus ik vrees dat het een slapeloos nachtje gaat worden. Heeft iemand tips?
Bij onze andere dochter bakerden we haar alleen s'nachts in en overdag niet, dus na het prikje was het niet zo;n probleem en ging het zelfs zo goed dat we toen met inbakeren gestopt zijn.
Bij onze 2e dochter gaat het toch net even anders, ze was 5 weken te vroeg geboren en vindt het inbakeren dus erg fijn.
dinsdag 5 augustus 2008 om 09:48
ikheb ook na de prik gewoon ingebakerd, het mag niet als ze koorts krijgen, maar dat is helemaal niet zeker dat dat gebeurt. Gewoon in de gaten houden, eventueel bloot inbakeren, en af en toe temperatuur meten, dan kan het prima. Je mag die kleintjes ook best een paracetamol geven, aangepaste dosering, dus dan is de kans op koorts nog kleiner. Gewoon vaak even voelen of ze warm worden. Succes
dinsdag 5 augustus 2008 om 09:57
Ik sluit me aan bij Arwen.
Ik heb na de prikken ook altijd gewoon ingebakerd. Wel in overleg met het CB. Ik bakerde zoonlief wel alleen in een rompertje in. Je kunt in het nekje voelen of je kindje het niet te heet heeft. En voor je je kindje naar bed brengt, gewoon ff tempen, dan weet je iig zeker dat je meisje geen koorts heeft.
Succes!
Ik heb na de prikken ook altijd gewoon ingebakerd. Wel in overleg met het CB. Ik bakerde zoonlief wel alleen in een rompertje in. Je kunt in het nekje voelen of je kindje het niet te heet heeft. En voor je je kindje naar bed brengt, gewoon ff tempen, dan weet je iig zeker dat je meisje geen koorts heeft.
Succes!
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin...

dinsdag 5 augustus 2008 om 09:59
preventief paracetemol zou ik dan weer niet doen, maar goed.
ieder kind reageerd anders op zo'n prik; de mijne waren na de eerste twee prikken de hele dag comateus het boeide niet hoe en waar als ze maar konden slapen.
mischien doet de jouwe dat ook, anders gewoon even aankijken. als ze echt niet slapen kan en ze lijkt zich goed te voelen kan je als nog inbakeren.
sommige baby's worden heel hangerig en dan zit je toch ook met kind op schoot.
succes in ieder geval!
ieder kind reageerd anders op zo'n prik; de mijne waren na de eerste twee prikken de hele dag comateus het boeide niet hoe en waar als ze maar konden slapen.
mischien doet de jouwe dat ook, anders gewoon even aankijken. als ze echt niet slapen kan en ze lijkt zich goed te voelen kan je als nog inbakeren.
sommige baby's worden heel hangerig en dan zit je toch ook met kind op schoot.
succes in ieder geval!
dinsdag 5 augustus 2008 om 10:02
dinsdag 5 augustus 2008 om 10:05
nee, niet preventief, maar als je merkt dat ze er last van krijgt. Ik heb geloof ik 1 keer een paracetamol gegeven, alle andere prikken had ze geen last van. Eerste dochter hebben we 6 weken ingebakerd, tweede ongeveer 1. Je kan ook afbouwen door middel van bijv een speciale slaapzak, de puckababy. Of iets dergelijks. Maar voorlopig mag je nog wel even inbakeren hoor.
dinsdag 5 augustus 2008 om 10:12
Wij hebben zoonlief tot 6 maanden ingebakerd. Hij snapte gewoon echt niet wat hij met z'n armpjes aanmoest en hij werd al rustig als hij z'n doeken zag. We zijn wel heel plotseling moeten stoppen omdat hij ineens hoge koorts kreeg, maar ik had liever afgebouwd. Uiteindelijk heeft het 'n week geduurd voor hij het trucje echt doorhad en gewoon lekker ging slapen. Zou het bij een evt. 2de kindje zo weer doen!
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin...

dinsdag 5 augustus 2008 om 12:25
Onze dochter (die we mbv de puckababy losjes inbakeren, waarbij ook het advies wordt gegeven niet in de slaapzak te stoppen na inentingen), kreeg afgelopen donderdag haar eerste prikjes. Heb haar gewoon in haar slaapzak gestopt, zonder rompertje zelfs, het was zo heet! Wel steeds bij iedere schone luier haar temperatuur gecheckt (bleef onder de 37,5) en 's nacht zelf twee keer de wekker gezet om te kijken of ze het niet te warm had (paranoia als ik ben haha). Zo lang je het goed in de gaten houdt, moet het kunnen denk ik.
dinsdag 5 augustus 2008 om 12:33
Zoonlief heeft net z'n voorlopig laatste prikje gekregen (pas weer over 7 maanden jippie!) maar die ligt nu ook gewoon in z'n puckababy comateus te zijn. Lekker slapen en dan gaat het hier allemaal prima. Wel alleen in z'n romper maar dat ligt ie eigenlijk altijd is nogal een zweetkous
En we gaan het zo lang mogelijk volhouden om hem erin te laten slapen want zonder is echt een drama, maaien maaien maaien een grasmaaier is er niks bij zeg maar................
En we gaan het zo lang mogelijk volhouden om hem erin te laten slapen want zonder is echt een drama, maaien maaien maaien een grasmaaier is er niks bij zeg maar................
dinsdag 5 augustus 2008 om 15:52
dinsdag 5 augustus 2008 om 17:26