Is 2 1/2 jaar verschil de mode ofzo?

22-01-2009 11:07 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het valt mij op dat heel veel stellen het tweede kind ongeveer 2 en een 1/2 jaar na het eerste kind krijgen. Het lijkt wel een trend, wat is hiervan de reden?

Ons dochtertje is nu 3 en we zijn rond haar derde verjaardag gestopt met anti-conceptie. We krijgen al zeker een jaar vragen als: wanneer komt de tweede/ komt er geen tweede/dan zal ze wel alleen blijven?

Hoeveel leeftijd zit er tussen jullie kids en heeft dat een reden?
Misschien is mijn woordkeuze een beetje ongelukkig, want mode en trend wordt veel geassocieerd met kleding enzo. Nou ja, het viel mij gewoon op. Ik dacht dat het te maken had met het gebruik van kinderkamertjes (met 2 1/2 naar het grote bed) en autostoeltjes. Of dat veel kindjes rond 2 1/2 zindelijk worden en dus maar 1 tegelijk in de luiers zit. Maar dat zie ik nergens terug in de reacties. In onze omgeving valt het echt op, kan toeval zijn.

Ik ben inderdaad ook van mening dat je het gevoel moet volgen. Toen onze oudste 1 1/2 jaar was, moest ik er echt niet aan denken om opnieuw zwanger te raken. En dat terwijl ze toch heel makkelijk en rustig is, we een prima nachtrust hadden vanaf 3 maanden en we het voor de luiers echt niet hoeven te laten. We gaan gewoon verder met oefenen, misschien zit er dan straks ongeveer 4 jaar tussen.
Hier een zoon van bijna 15 maanden en ik ben 38 weken zwanger. Zoon loopt nog niet, dus ik denk dat het hier wel zeulen wordt met 2 koters....Ach, hij zegt dan al weer weer kiekeboe(heb je lekker wat aan ) en hij begint zn kleren zelf al uit te trekken.

mode of niet, 'gepland' of niet, gekregen of gemaakt, lekker doen wat je zelf wilt...
zucht, alweer zo'n topic? het lijkt wel mode.... of een trend?

en ja, bij mij liep het een keer mis, vandaar de misschien wat zure reactie.

ik kan het wéér niet laten om te vermelden dat je nagenoeg geen invloed hebt op het leeftijdsverschil en daarmee bedoel ik dat je wel iets zou kunnen willen, maar dat je maar moet afwachten of en hoe het komt.
Denk je echt dat overwegingen als luiers en dergelijke een grote rol spelen? Hoogstens bij het feit dat het misschien veel werk lijkt om er twee te moeten verschonen. Over dingen als luiers, autostoeltjes en babykamers hebben we hier eigenlijk niet nagedacht. Ik denk dat de meeste mensen gewoon op hun gevoel afgaan en het lijkt me eigenlijk dat de meeste mensen pas rond de 1e verjaardag uberhaupt gaan nadenken over een tweede, en voordat je dan zwanger bent en bevallen ben je dus alweer gauw een jaar verder.
op het februari topic wordt nu al over een tweede gesproken terwijl sommigen nog niet eens bevallen zijn!

Wij hebben omdat we wisten dat eea niet te plannen valt bij ons in ieder geval, de boel de boel gelaten et tadaaaa, na 6 maanden na de geboorte zwanger, Oeps, dat was wel erg snel! Maar beter dan iedere maand weer teleurstellingen omdat het niet raak is!
Onze oudste is 5 (bijna 6) onze tweede nu 3.5 en de jongste is 5 maanden. Tussen de eerste twee zit bijna 2.5 jaar , tussen de tweede en de derde iets meer dan 3 jaar. En toch horen we veel dat we met nummer 3 weer "helemaal opnieuw beginnen" Weer opnieuw in de luiers etc,... Terwijl er maar net 3 jaar tussen zit. Blijkbaar is het echt 2.5 jaar ertussen en niet langer want anders wordt het bijna als een nakomertje gezien,...
Ik ben een bewust alleenstaande moeder. Dat is tegenwoordig ook een beetje in de mode, maar toen ik ging proberen zwanger te worden was dat nog niet zo.

Dus heb ik me met het leeftijdsverschil maar aan de mode aangepast. 2 jaar, 3 maanden en 9 dagen, zoals mijn jongste exact weet.

Toen mijn oudste 1 werd wilde ik graag nog een kind. En dat duurde even en dan zit je dus zo aan dat leeftijdsverschil.

Overigens scheelde ik met mijn broer 19 maanden en hebben wij nooit iets samen gehad.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Mijn kinderen schelen 2 jaar en 5 maanden. Maar dat is geen keuze geweest. Ik heb een miskraam gehad tussen de zwangerschappen van onze meiden. Als dat niet gebeurd was dan hadden mijn kinderen 18 maanden gescheeld. Je kan niet alles kiezen. Als je zwanger wil worden moet het ook nog maar lukken.
Tussen mijn beide kinderen zit ongeveer 2 jaar en zeven maanden, maar dat was geen bewuste keuze. Toen mijn jongste 6 maanden was begon het weer te kriebelen. Pas 18 maanden later was ik zwanger van nummer 2
Dooliedot,

Hier zit er ook 4 jaar tussen mijn kindjes. De oudste is afgelopen juli 4 geworden en de jongste is in september geboren.

En ik vind het heerlijk. De oudste gaat s`morgens naar school en dan heb ik alle tijd voor de kleine uk. En ze kan me ook al goed helpen met de kleine, zoals dingen pakken. Nee ik heb er geen spijt van zou het zo weer doen.

succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven