Is er juist gehandeld?

20-09-2020 09:46 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had vrijkaartjes voor het zwembad dus mocht mijn dochter een aantal vriendinnen uitnodigingen om te gaan zwemmen, dit is iets uit de hand gelopen waardoor ze met een behoorlijke groep gaan zwemmen. Alle kinderen zijn tussen de 10-12 jaar.
Ik en een andere moeder hebben afgesproken om te rijden, dus ze zullen daar alleen zonder toezicht gaan zwemmen.
Nu is het zo dat er dus een kind zonder zwemdiploma bij is...Die andere moeder heeft die moeder gesproken en gezegd dat ze niet wil dat het meisje mee gaat omdat ze dat niet verantwoord vind.
Moeder boos en die vond dat de andere kinderen wel kunnen opletten.
Ze hield voet bij stuk en zei dat ze die verantwoordelijk niet wilt nemen en de andere kinderen al helemaal niet. Uiteindelijk heeft ze gezegd dat ze best mee mag als zij er zelf voor zorgt dat ze op haar let.

Wat begon als een spontaan en leuk idee, liep dus uit op een vervelend iets...
Ik vind het belachelijk dat je je kind mee laat gaan zonder zwemdiploma maar blijkbaar wordt daar ook anders over gedacht..
Wat vinden jullie?
Quincy2 schreef:
20-09-2020 10:38
Je geeft dat meisje toch geen van jouw vrijkaartjes, neem ik aan?
Voel me echt enorm voor het blok gezet, ze gaan vanmiddag al en ondanks alle inspanningen van die moeder , zijn ze er vanmiddag toch bij
JobEva schreef:
20-09-2020 10:40
Een Nederlands probleem..... Mijn kinderen hebben geen zwemdiploma, omdat ze dat niet zo kennen in het land waar ik woon....

Maar daarvoor kunnen ze heel goed zwemmen......Dus voor mij heeft een diploma geen betekenis!
Hetzelfde geldt voor mijn kinderen. Ze kunnen meer dan goed zwemmen maar hebben geen diploma´s.

Maar ik ga er even van uit dat dit meisje daadwerkelijk niet goed kan zwemmen.
Uiteraard is het belachelijk dat haar moeder vindt dat de andere meiden maar moeten opletten. Je kunt andere kinderen niet verantwoordelijk maken. Van de andere kant is het niet aan TO om het kind de toegang tot het zwembad te weigeren. Ik zou haar niet een van de vrijkaartjes geven maar je kan niet tegen je dochter zeggen dat ze het kind links moeten laten liggen, zou ze toch gewoon naar het zwembad gaan. Zoals nu het geval met een oudere nicht.
blijmetmij schreef:
20-09-2020 10:24
Dat is echt wat anders dan in een groepje jonge kinderen steeds op je beurt wachten, stomme oefeningen doen, te laag lestempo om het interessant te houden, snerpende opmerkingen van een leraar die niet ziet wat er gebeurt, steeds gezeur of getrek van ADHD kinderen incasseren (terwijl focussen voor zoon juist heel pittig was ivm ADD) etc.
Is er in jouw regio maar één zwemschool die één soort lessen aanbiedt? Ik kan hier in de regio al drie zwemscholen bedenken en allemaal met een heel breed lesaanbod. Bijvoorbeeld privé les, les in kleine groepjes en les voor kinderen met (onder)watervrees. Bestaat allemaal. Je hoeft je kind niet in een klassikale les te zetten als dat niet past bij je kind.
Rosalind schreef:
20-09-2020 10:44
Hetzelfde geldt voor mijn kinderen. Ze kunnen meer dan goed zwemmen maar hebben geen diploma´s.

Maar ik ga er even van uit dat dit meisje daadwerkelijk niet goed kan zwemmen.
Uiteraard is het belachelijk dat haar moeder vindt dat de andere meiden maar moeten opletten. Je kunt andere kinderen niet verantwoordelijk maken. Van de andere kant is het niet aan TO om het kind de toegang tot het zwembad te weigeren. Ik zou haar niet een van de vrijkaartjes geven maar je kan niet tegen je dochter zeggen dat ze het kind links moeten laten liggen, zou ze toch gewoon naar het zwembad gaan. Zoals nu het geval met een oudere nicht.
Ik heb alleen tegen mijn dochter gezegd dat ze gewoon lekker mag zwemmen en niet teveel zich moet laten leiden door dit meisje. Is namelijk vrij dominant kind waardoor ik bang ben dat m'n dochter dus de hele tijd tegen haar zin in het ondiepe blijft . Gelukkig is de dochter van de andere moeder wat doortastender en zal zij een oogje in het zeil houden en m'n dochter meenemen mocht ze inderdaad teveel in het ondiepe blijven.

Echt, terwijl ik dit typ denk ik 'Dit is toch ontzettend triest en overdreven' maar het is wel reëel.
heppydepeppy12 schreef:
Voel me echt enorm voor het blok gezet, ze gaan vanmiddag al en ondanks alle inspanningen van die moeder , zijn ze er vanmiddag toch bij
Ze gaan met jullie met de auto en ook nog eens op de vrijkaartjes, of wat bedoel je?
heppydepeppy12 schreef:
20-09-2020 10:47
Ik heb alleen tegen mijn dochter gezegd dat ze gewoon lekker mag zwemmen en niet teveel zich moet laten leiden door dit meisje. Is namelijk vrij dominant kind waardoor ik bang ben dat m'n dochter dus de hele tijd tegen haar zin in het ondiepe blijft . Gelukkig is de dochter van de andere moeder wat doortastender en zal zij een oogje in het zeil houden en m'n dochter meenemen mocht ze inderdaad teveel in het ondiepe blijven.

Echt, terwijl ik dit typ denk ik 'Dit is toch ontzettend triest en overdreven' maar het is wel reëel.
Je dochter is 10 (of ouder), ik zou het een beetje loslaten. Zeg gewoon tegen haar veel plezier te hebben en that´s it.
Nogmaals, het is niet aan jullie dat meisje de toegang tot het zwembad te ontzeggen.
ikBedoelHetGoed schreef:
Je hoeft je kind niet in een klassikale les te zetten als dat niet past bij je kind.
Ik deed vier jaar over mijn A. Mijn moeder wilde geen herhaling van zetten, en mijn broertje ging dus op privéles bij de sauna.
Alles ging prima, afzwemmen kwam er vlot aan en dat moest blijkbaar in het gemeentebad.

Broertje was 31 graden zwemwater gewend... Hij ging keurig te water en vloog er nog sneller weer uit.

KOOOOUUUUD!!!

We kregen hem niet terug in het water, en broertje was dus officieel gezakt voor zijn A.
:rofl: :rofl:

Mijn zoon is van hetzelfde laken een pak, die hebben we dus met alle zwembaden in de omgeving kennis laten maken, om zulke grapjes te voorkomen.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 20-09-2020 10:55
26.32% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Maar goed, TO. Uiteindelijk kun je andere mensen niet opvoeden. Als het meisje niet kan zwemmen (en dat is iets anders dan een zwemdiploma hebben) is dit compleet onverantwoord. Ik zou me er ook ongemakkelijk bij voelen.
heppydepeppy12 schreef:
20-09-2020 10:47

Je hebt nu in elk geval niet de (gevoelsmatige) verantwoordelijkheid over een kind dat niet zwemmen kan. Dat is al winst. Dat jouw dochter zich laat sturen door een dominant karakter en dan dingen tegen haar zin doet of laat is een ander probleem dat hier los van staat. Als zij de hele middag in het pierebad zit opgesloten omdat ze luistert naar de eisen van een leeftijdsgenoot dan is dat op de lange termijn misschien een les voor haar. Dat is wel iets om mee aan de slag te gaan met haar, want dat kan haar in haar verdere leven nog aardig opbreken, zo'n eigenschap.
Buiten dat ik mijn kind van 10 -12 jaar niet alleen zou laten zwemmen vraag ik ne af waarom ze geen diploma heeft?
herfstappeltaart schreef:
20-09-2020 09:57
Daar kun je als verantwoordelijke niet vanuit gaan. Ik zou bewijs willen zien. De badmeester ook trouwens.
O ja? Ik heb nog nooit gehoord/meegemaakt dat je je zwemdiploma moest overleggen.
ikBedoelHetGoed schreef:
Is er in jouw regio maar één zwemschool die één soort lessen aanbiedt? Ik kan hier in de regio al drie zwemscholen bedenken en allemaal met een heel breed lesaanbod. Bijvoorbeeld privé les, les in kleine groepjes en les voor kinderen met (onder)watervrees. Bestaat allemaal. Je hoeft je kind niet in een klassikale les te zetten als dat niet past bij je kind.
En wie zal dat betalen?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
heppydepeppy12 schreef:
20-09-2020 10:06
:facepalm:

Deze moeder is echt hardleers zeg , ze stuurt het kind toch mee met een oudere nicht . Maar die mag helemaal niet meezwemmen want volwassenen zijn niet toegelaten.
Schiet mij maar lek.
Maar kan het meisje zwemmen of niet?
Star3 schreef:
20-09-2020 10:56
O ja? Ik heb nog nooit gehoord/meegemaakt dat je je zwemdiploma moest overleggen.
Dat een kind moet voorzwemmen heb ik wel vaak gezien.
herfstappeltaart schreef:
20-09-2020 09:49
Ik vind het ook niet verantwoord. De moeder van het kind zonder zwemdiploma is verantwoordelijk en ik snap sowieso niet dat ze dat zelf wil.

Dit. En eindelijk ‘wil’ zonder T erachter! :cheer2:
Star3 schreef:
Ik naai die embleempjes met "ik heb een b-diploma" elke keer op mijn nieuwe zwempak, maar dat hoeft dus helemaal niet?
heppydepeppy12 schreef:
20-09-2020 10:21
Ja , ik begrijp ook niet waarom ze geen zwemdiploma heeft. Hier krijgen ze zelfs nog schoolzwemmen maar dit gezin woont hier nog niet zo lang en heeft het e.a. aan problemen, typisch weer.
Misschien kan je iets voor ze betekenen in plaats van online moeder en dochter bespreken?
Betty_Slocombe schreef:
20-09-2020 11:00
Ik naai die embleempjes met "ik heb een b-diploma" elke keer op mijn nieuwe zwempak, maar dat hoeft dus helemaal niet?
:rofl: O god die heb ik nog ergens.
Betty_Slocombe schreef:
20-09-2020 11:00
Veertig jaar geleden wel. Zwom je ook bij het Bob Bruinsbad?

Vóórdat je je A haalde kreeg je gekleurde lintjes (tot een stuk of zes) zodat in één oogopslag was te zien hoe ver je was.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Quincy2 schreef:
20-09-2020 10:58
Dat een kind moet voorzwemmen heb ik wel vaak gezien.
Wel goed eigenlijk.
Solomio schreef:
20-09-2020 10:57
En wie zal dat betalen?
Ik denk dat een crematie duurder is en meer narigheid geeft.
Dit wordt een drama. Ingrijpen. Kind gaat niet mee. Punt uit. Ik zou in staat zijn zelf op te duiken bij het zwembad en de receptie in te lichten dat dát meisje geen zwemdiploma heeft. Er zijn te veel doden gevallen in zwembaden de laatste jaren.
Star3 schreef:

Ik heb het zelf een keer gehad in Limburg. Ik was een jaar of 10 en de badmeester vroeg erom. Had ik natuurlijk niet bij me en toen moest ik voorzwemmen.
ik vind het belachelijk dat je zo'n grote groep zonder toezicht in het zwembad dumpt
ikBedoelHetGoed schreef:
20-09-2020 10:18
Ik begrijp niet dat er mensen zijn die hun kind niet op zwemles doen. Ik was zelf een stuk meer ontspannen op vakantie nadat ze allemaal hun zwem-ABC hadden gehaald. En je kind de uitzondering laten zijn bij zwemfeestjes is toch ook niet tof voor het kind zelf?

Op de basisschool gingen we op een mooie zomerdag met de klas naar het buitenbad. Iedereen het water in, ook de clown van de klas. Gelukkig was er een zeer oplettende badmeester die de clown heeft opgedoken, want die had dus onvoldoende zwemvaardigheid voor het diepe bad, maar had dat aan niemand verteld.

Het gebeurt vaak in een oogwenk.
Waar mijn dochter zwemles kreeg kon je als ouders iedere les langs de rand van het zwembad zitten.
Een vader zat op een keer in zijn telefoon gedoken. Zijn jongere zoontje die hij ook bij zich had, zat aan de rand van het bad te spelen.
Vader keek er niet eens naar.
Het kind kukelde uiteindelijk voorover het water in en liet zich als een baksteen naar de bodem zinken.
Omzittende sprongen meteen overeind en een badmeester dook direct het water in.. vader zat werkelijk waar nog steeds op zijn telefoon te kijken. Hij had nog steeds niks door.
Als Een verzopen kat werd het ventje weer op de kant gezet. Vader was enkel geïrriteerd omdat het joch nu zeiknatte kleding aan had en ze niks droogs bij zich hadden. En nog geen bedankje aan de oplettende badmeester.
Op dat moment had ik echt zin om die lul de behanger zelf ook maar even het water in te duwen. Wat een ouders heb je toch!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven