Is er juist gehandeld?

20-09-2020 09:46 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had vrijkaartjes voor het zwembad dus mocht mijn dochter een aantal vriendinnen uitnodigingen om te gaan zwemmen, dit is iets uit de hand gelopen waardoor ze met een behoorlijke groep gaan zwemmen. Alle kinderen zijn tussen de 10-12 jaar.
Ik en een andere moeder hebben afgesproken om te rijden, dus ze zullen daar alleen zonder toezicht gaan zwemmen.
Nu is het zo dat er dus een kind zonder zwemdiploma bij is...Die andere moeder heeft die moeder gesproken en gezegd dat ze niet wil dat het meisje mee gaat omdat ze dat niet verantwoord vind.
Moeder boos en die vond dat de andere kinderen wel kunnen opletten.
Ze hield voet bij stuk en zei dat ze die verantwoordelijk niet wilt nemen en de andere kinderen al helemaal niet. Uiteindelijk heeft ze gezegd dat ze best mee mag als zij er zelf voor zorgt dat ze op haar let.

Wat begon als een spontaan en leuk idee, liep dus uit op een vervelend iets...
Ik vind het belachelijk dat je je kind mee laat gaan zonder zwemdiploma maar blijkbaar wordt daar ook anders over gedacht..
Wat vinden jullie?
Andersom schreef:
20-09-2020 18:22
Pardon?
Nederland is zo'n beetje het enige land waar zo spastisch gedaan wordt over zwemdiploma's.

En waar kinderen echt vreselijk jong al op zwemles gaan. Vanaf vijf jaar, dan met zes het diploma op zak en met tien het niet meer kunnen :nut:

Je moet het ze wel een beetje bij laten houden natuurlijk. En ik denk eigenlijk niet dat je zwemmen echt verleert, net als fietsen. Ik woon in een heel waterrijk gebied en heb mede om die reden mijn kinderen ook zo snel mogelijk leren zwemmen.
heppydepeppy12 schreef:
20-09-2020 09:46

Ik vind het belachelijk dat je je kind mee laat gaan zonder zwemdiploma maar blijkbaar wordt daar ook anders over gedacht..
Wat vinden jullie?
Dat het ervan af hangt of dat kind kan zwemmen of niet.
herfstappeltaart schreef:
20-09-2020 18:52
Je moet het ze wel een beetje bij laten houden natuurlijk. En ik denk eigenlijk niet dat je zwemmen echt verleert, net als fietsen. Ik woon in een heel waterrijk gebied en heb mede om die reden mijn kinderen ook zo snel mogelijk leren zwemmen.

Echt verleren misschien niet, en bij niet bijhouden wel de schrik van het water in springen en even niet weten hoe het moet.

Mijn zoon is toezichthouder in het zwembad en heeft wel een paar zulke verhalen.

Of een vader die zijn driejarige van de duikplank liet gaan. Vader lag al in het water voor als kind van het puntje zou springen. Kind liep echter niet door tot het einde maar kukelde er halverwege al vanaf. Kinderen zonder diploma hebben geen toegang tot het diepe bad, en daar wordt streng op toegezien, personeel had achteraf geen idee hoe die peuter daar gekomen was.
Andersom schreef:
20-09-2020 19:03
Echt verleren misschien niet, en bij niet bijhouden wel de schrik van het water in springen en even niet weten hoe het moet.

Mijn zoon is toezichthouder in het zwembad en heeft wel een paar zulke verhalen.

Of een vader die zijn driejarige van de duikplank liet gaan. Vader lag al in het water voor als kind van het puntje zou springen. Kind liep echter niet door tot het einde maar kukelde er halverwege al vanaf. Kinderen zonder diploma hebben geen toegang tot het diepe bad, en daar wordt streng op toegezien, personeel had achteraf geen idee hoe die peuter daar gekomen was.

o_o ....een kind van drie?! Dan spoor je toch niet..
herfstappeltaart schreef:
20-09-2020 19:04
o_o ....een kind van drie?! Dan spoor je toch niet..
Hangt er ook vanaf of dat kind kan zwemmen.

Mijn zus zwom op haar 3.5.

Zag haar oudere zus zwemmen toen ze 2.5 was, wou dolgraag mee naar de zwemles en mijn moeder en de zwem-juf hadden iets van "laat maar proberen".

Zij had dus ook gerust op die duikplank kunnen staan :-).
Waarbij zowat elke redder in 't plaatselijke zwembad haar wel kende.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alecta schreef:
20-09-2020 18:43
Wat dan weer ontzettend triest is, want kinderen hebben ook recht op zelfstandigheid.

Overigens denk ik dat een 1 of 2 volwassenen op een dergelijke groep ook slecht schijnzekerheid biedt. Ik zou als ouder serieus niet weten hoe je zo'n groep in de gaten moet houden.

Waarom triest? Mijn dochter had op de leeftijd heel veel zelfstandigheid maar het lokale zwembad werd ook bezocht door vervelende jongens dus ik liet haar niet alleen met vriendinnen zwemmen.
Wissewis schreef:
20-09-2020 19:07
Hangt er ook vanaf of dat kind kan zwemmen.

Mijn zus zwom op haar 3.5.

Zag haar oudere zus zwemmen toen ze 2.5 was, wou dolgraag mee naar de zwemles en mijn moeder en de zwem-juf hadden iets van "laat maar proberen".

Zij had dus ook gerust op die duikplank kunnen staan :-).
Waarbij zowat elke redder in 't plaatselijke zwembad haar wel kende.

Nee, het kind kon niet zwemmen.
Alecta schreef:
20-09-2020 18:43
Wat dan weer ontzettend triest is, want kinderen hebben ook recht op zelfstandigheid.
En recht op lastig gevallen worden door groepen jongens?
HennieHen schreef:
20-09-2020 19:08
Waarom triest? Mijn dochter had op de leeftijd heel veel zelfstandigheid maar het lokale zwembad werd ook bezocht door vervelende jongens dus ik liet haar niet alleen met vriendinnen zwemmen.

Dan is toch triest, dat het niet kan door die vervelende jongens?
Andersom schreef:
20-09-2020 19:03

Had die wel bandjes om?
Vreselijk.
Ik heb van dichtbij een meisje gereanimeerd zien worden.

Ik zou nooit iemand meenemen die geen diploma heeft. Zeker niet als mijn eigen dochter op haar moet letten en het kind alleen in het ondiepe bad mag.
Ik vind sowieso niet dat kinderen op kinderen moeten passen, dus ik vind dat je het prima hebt opgelost.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Andersom schreef:
20-09-2020 19:10
Dan is toch triest, dat het niet kan door die vervelende jongens?
Precies.
Overigens heb ik mijn jongste ook vaak zat zonder bandjes van de 1m duikplank laten springen, toen hij een jaar of 3 was. Kind kon zich prima op zijn hondjes zwemmen, salto's onder water maken e.d. en van de bodem omhoog zwemmen. Was wel in de uren dat we het zwembad huurden, ik dus zelf verantwoordelijk was en het niet druk was.
Andersom schreef:
20-09-2020 18:22
Pardon?
Nederland is zo'n beetje het enige land waar zo spastisch gedaan wordt over zwemdiploma's.

En waar kinderen echt vreselijk jong al op zwemles gaan. Vanaf vijf jaar, dan met zes het diploma op zak en met tien het niet meer kunnen :nut:
Vorig jaar zag ik in de vakantie meerdere Belgische families waarvan de peuters zonder armbandjes het water in sprongen met de ouders.

Op die leeftijd krijgen ze via school blijkbaar al zwemles in België. Rugdrijven, "kwakebenen" (schoolslag). Dat ging keurig netjes.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven