Jaaa...Eind aug/begin sept 2009

07-08-2009 14:09 3030 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 34 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Mmomo 32 Zeun (geb. datum)

BOBBIE (26-08-09)

Rebbel 27 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 23 SABA 05-09-09

Dierewier 27 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 31 MIMA (09-09-09)

Star 29 Ceetje (geb. datum)

EETJE (12-09-09)

Lala1979 30 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 31 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 33 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 28 ESSIE (14-09-09)

Aapje 30 MINI-MONKEY (31-08-09) Inad 34 Chica (15-08-05)

MIER (19-09-09)

Hier wordt elke dag veelvuldig gepoept, Mier een soort Mima dus

Net met Mier in babybag Chica van school gehaald. Hij heeft de hele twee uur geslapen, mijn held

Hier nog geen ritme Aruba, maar logisch ook, hij is pas 3 weken.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
wij zij n weer thuis uit het ziekenhuis. MM zag er nog goed uit qua uitdroging ed. en aangezien de urine en bloed ok was, was het acuute van vanochtend er een beetje af. morgen moeten we terug komen voor een echo. De kinderarts vermoed ook een vernauwing van de maaguitgang,

Net heeft MM voor het errst weer wat voeding binnen gehouden, maar dat komt ook omdat er alweer 8 uur tussen de voedingen zat... we mochten tussen de onderzoeken steeds niet voeden... was ik cht enorm boos over, aangezien MM echt honger had...

nu ff bijkomen van weinig slaap en veel emoties. Bedankt jullie allemaal voor het an ons denken!
Moppie slaapt ook onregelmatig , maar wel veel. Is lekker nog geen touw aan vast te knopen qua ritme.. Behalve 's nachts.

Poepen was in het begin ook de hele dag door, kreeg ze fijn rode billetjes, zo vervelend. Nu eens in de 3, 4 dagen en dan heel veel.

Wimpie is ook vaak en lang verkouden geweest, Kaatje niet en Moppie ook nog niet..

Ben benieuwd naar Aapje, denk dat ze wel doorverwezen is, anders had ze vast al iets laten horen..?!

Hier zijn mijn borsten helemaal uit ritme, doordat moppie zo lekker lang slaapt. De hele dag door natte pads,..
Gelukkig zit er weer wat in!

Ach gossie... dat is niet leuk dat hij niet mocht eten. Maar ja die artsen waren zeker bang voor een vieze jas?

Als er nou zo'n vernauwing zit. Wat kunnen ze daar dan aan doen? Aangepast voeding die beter blijft hangen ofzo?
Hee Aapje..

Wat fijn dat ze jullie doorverwezen hebben en dat er van alles is onderzocht. Hoop dat er morgen meer duidelijkheid komt.

Wat raar dat MM helemaal niets mocht eten/drinken.. Konden anders de onderzoeken niet goed uitgevoerd worden?

Succes en sterkte, probeer een beetje bij te tanken.
Tja ritme. 'S nachts heeft hij een prima ritme maar overdag slaapt hij erg weinig vind ik. 4-5 uurtjes ongeveer en dan diepe slaap. De rest is hij wakker of een beetje doezelig. Maar gelukkig is hij meestal gewoon gezellig wakker dus geen klagen.
als het een vernauwing is, zal hij geopereerd moeten worden...

(sorry voor de korte antwoorden, een hand typen gaat zo angzaam!)

artsen waren denk ik idd bang voor ons fontijntje en hun jassen
Ow dat is niet leuk... Hopelijk geen operatie nodig.
Aapje, hoop dat operatie niet nodig blijkt en aaaah, sneu zo'n hongerig kindje

Zien jullie je baby ook zo groeien? Mier is nu met 3 weken al zo veel groter en ook wat boller dan vlak na de geboorte. Heb geen weegschaal nodig om te zien dat hij flink groeit
Aapje wat een spanning en inderdaad zo sneu hongerig kindje. Gelukkig doorverwijzing en hopelijk geen operatie.

Middagslaapje als Nesta en ik slapen gaat goed Aruba maar voor de rest nog geen ritme hier.

Haha Ely en poep tegen het plafond (heb mij in het begin ook vaak moeten omkleden door schietendepoepbaby ). Maarre Cesar poept nog regelmatig op een dag, hopelijk binnenkort ook wat minder.

Leuk met Mattie naar een concert, vind stoer. Kruidnootjesbakverhaal is grappig en moet je ook bedanken want kan alleen nog maar aan kruidnootjes denken en ben toch echt op dieet

Star wat balen van kdv. moet je nu dus weer van alles gaan regelen blegh blegh.

Vis klinkt af en toe wat lastig met schoonmama. Veel slikken en af en toe even de boel goed recht zetten is denk ik de oplossing Hier ook een lieve schoonmoeder maar sinds de kids er zijn af en toe ook zo vervelend. Jammer eigenlijk!

Hier gaat alles prima, er lijkt snachts vooruitgang te zitten in de uren slaap. Heelrijk! Bij jou ook Inad?

Lala nog genoten van de efteling? Leuk dat jullie etentje zo gezellig was enne goede deal toch? Leuk!

Gympy haha CB niets teveel vertellen . Lekker dat Kabouter zo goed slaapt op zijn buik.

Niet veel nieuws hier, lekker weekend gehad en druk zat met alles. Verbaas me hoe snel de dagen gaan (met middagslaapjes). Cesar is echt ook weer gegroeid maar Inad ook in het ouder worden. Hij kijkt alweer een stuk helderder en maakt weer wat meer contact. Zo leuk om te zien! Bij Mier ook zeker? Zal straks even weer foto's loeren!
Hè Aap, wat naar, zo'n hongerig kindje en dan ook nog ziek. Hopelijk geen operatie nodig idd. Pas maar goed op kleine monkey, lekker knuffelen!

Zie Mattie ook echt groeien, mogen morgen voor 2e x naar CB. Ben benieuwd. Bekkie gaat ook, ben ook wel benieuwd hoe zwaar die nu is enzo, zonder weegschaal geen flauw idee.

Dier, grappig hè, dat ze ook echt ouder uit hun oogjes gaan kijken enzo. Hier komen nu ook de geluidjes erbij, schattig is dat.

Dier op dieet? Wow, wat goed. Mijn pogingen mislukken nog steeds tot nu toe.

Hier is het ook veeeel poep als er dan weer eens gepoept wordt. Maar nog geen gekke dingen gebeurd zoals tegen plafond, haha.

Morgen naar gyn, niks geen zin in, want is geen leuke man. Vraag me af wat hij wil controleren.
ah, duidelijk, dat poepverhaal

Aapje, wat een gedoe allemaal met MM! Naar moet dat zijn zo'n hongerig jongetje en niet mogen voeden!

Ik heb idd veel last van stuwing op een dag als gisteren waarop Mima veel minder drinkt dan anders.

Inad - Mima groeit in een sneltreinvaart uit haar rompertjes. Man en ik hadden bij een designkinderkledingwinkel een paar zwaar afgeprijsde rompertjes gekocht, maar toen we ze gingen proberen waren ze al te klein

Rebbel - morgen met alletwee naar het CB. Bekkie zal wel een reus lijken bij Mattie vergeleken

Dier - zelfde schoonmoeder ervaringen dus . Weet je, om dit soort dingen ben ik wel blij dat we zo ver weg wonen. Kunnen we het lekker zelf wat uitzoeken allemaal. Soms zeggen mensen hier 'hoe gaan jullie dat allemaal doen straks met werk enzo terwijl je geen familie in de buurt hebt?'... Ik zeg altijd dat ik denk dat het veel minder stress oplevert als je zorgt dat je zelf een netwerk hebt geregeld voor opvang en oppas dan dat je een beroep moet doen op (schoon)ouders... en denk dat dat in ons geval ook echt zo zou zijn.

Gisteren was echt een vervelende dag. Mima was echt ziek van verkoudheid, net als man vorige week. Ze huilde veel en was snel overprikkeld. Slapen ging alleen op iemands arm. Ik zou een belangrijk telefoongesprek hebben met de universiteit, wat ik uitgebreid had voorbereid, maar de betreffende persoon belde niet op de afgesproken tijd. Heb hem ge-sms-ed, waarop hij mailde dat hij opgehouden was en me zsm zou bellen. Heeft ie uiteindelijk niet gedaan :( . Gevolg: ik aan huis gekluisterd en geen middagslaapje kunnen doen, terwijl ik bekaf was. Met schoonmoeder/zus ging het wel goed gelukkig. Die hadden ook wel door dat Mima ziek was, dus geen commentaar over in het eigen bedje moeten slapen e.d.

Vandaag zijn ze op busexcursie en Mima en ik liggen lekker nog in mijn bed te slapen-drinken-spelen. Lekker relaxed... Verkoudheid is niet over... Maar eh, met die weken durende verkoudheden bedoelen jullie toch niet een verkoudheid waar ze echt ziek van zijn? Dat ze alleen op je arm willen slapen, niet spelen en als ze wakker worden het telkens meteen op een krijzen zetten?
quote:Aapje schreef op 12 oktober 2009 @ 17:43:

als het een vernauwing is, zal hij geopereerd moeten worden...

(sorry voor de korte antwoorden, een hand typen gaat zo angzaam!)

artsen waren denk ik idd bang voor ons fontijntje en hun jassen Ach het arme ventje. Veel succes vandaag bij echo!
Vis, ach wat sneu. En balen van telefoontje. Denk dat hangerigheid niet zo lang duurt als de verkoudheid hoor

Fijn dat schoonmoeder en zus even de hort op zijn.

Dier, wel uitkijken met dieet en bv he, of snoep je alleen niet bijvoorbeeld?

Mier gaat i.h.a s'nachts ook meer tij tussen nachtvoedingen laten, maar vannacht bijv. weer om de 2 uur. Dus weinig zekerheid nog, wat niet erg is, hoort erbij. Ik ga zo lekker voor een middagdut

Reb, naar van gyn. morgen

Even een koppiepeest, sorry maar Mier net wakker en aan borst, van mijn drama-ochtend:

IEr en Chica vertrekken richting school. Ik zwaai hen uit en voed Mier, terwijl ik ontbijt. Na ontbijt beetje met Mier knuffelen. Hij wordt een beetje rood, kijkt waterig en gaat dus poepen. Tot nu toe is dat altijd in luier beland. Chica had toen ze ongeveer 3 weken was de eerste spuitluier, en, je voelt het al aankomen, Mier nu ook Ik liet em even uitgepoept raken terwijl ik washandje en schaal met warm water klaar aan het zetten was. Hij was gisteren nog in bad geweest, dus nu even wassen. Toen ik hem oppakte om te gaan verschonen en wassen & aankleden, voelde ik het al. Spuitluier. Maar het leek nog aardig mee te vallen, alleen beetje net boven luier uit nat. Dus op aankleedkussen gelegd en begonnen met uitkleden. Blijkt hij toch tot aan zijn nek en zelfs in haartjes onder de poep te zitten Snel in wasbaar dekentje gewikkeld en in wipstoel gelegd, bad klaar gezet. Wat een gedoe met uitkleden, overal poep, mijn handen onder, hoe krijg je zo'n vieze romper over een hoofd zonder kind onder poep te smeren? Hydrofielluier onder. Dus kind optillen, nieuwe hydrofiel, kind omdraaien, rug schoonboenen Na heel veel ellende klaar. Blijkt water toch nog wat warm. Dus met kind nog schaal koud water gehaald. Kind weer op aankleedkussen op goed op te pakken voor badje. Begint hij te plassen Hydrofiel en aankleedkussenhoes zeiknat. Dus kind weer in deken in wipstoel en nieuwe hoes en hydrofiel op kussen. Pfffft

In bad relaxt hij altijd wel helemaal, dus lekker gewassen. Ook haartjes in shampoo Daarna alleen luier en romper aan (hij houdt niet van aankleden en had tijdens poepdrama al gehuild) en in lekker schoon dekentje gewikkeld. Aan de borst. En weg was hij.. twee uur lang

En natuurlijk, natuurlijk, wacht hij hiermee tot Ier net weer aan t werk is (gisteren begonnen), de schmiecht
Star, dejavu alert

*moest deze even met heel de wereld delen *
:-) Inad
Hier zitten we op 1 poepluier per dag en dat is standaard na de ochtendvoeding. Wat dus meestal resulteerd in daarna badderen of douchen. Vandaag lekker samen gedouched.

Babylijfje... Genieten!

Over bv en dieeten. Dieeten doe ik niet aan maar merk soms wel dat ik vooral 's ochtends nauwelijks toekom aan een boterhammetje. Haal de schade vaak wel in want gewicht blijft stabiel

Vis, gaat die man je vandaag dan bellen of? Net zoals bij Star en de kdv issue. Ik kan heeeeel slecht tegen mensen die afspraken maken en ze niet nakomen...

En designrompers, wat moet ik me daarbij voorstellen? Nog iets bijzonders aan te zien of niet?
Aapje, succes vandaag met alles!
Ik kom even zwaaien.

Aapje veel sterkte vandaag voor jou en MM. Mag hij vandag weer zolang niet eten? Hoop dat operatie niet nodig blijkt te zijn.
Hoe is het met Prinsje en de krampjes Pipi?

Merk net dat ik striae op mijn borsten heb. Hele zwangerschap geen streepje en nou dit...
Inad

Aruba - Lekker douchen met zoontje! Hier nog nooit geprobeerd met Mima... zal ik binnenkort ook eens doen.

Ik heb nog niets gehoord van de man die me zou bellen. Vond het zelf ook een beetje aso, ondanks dat het een druk bezet persoon is (want directeur). Heb nu maar besloten me er niet te veel mee bezig te houden vandaag, maar telefoon + checklist bij de hand te houden. Als hij belt neem ik alleen op als het me ècht uitkomt. Anders ga ik er eerst rustig voor zitten en bel ik vervolgens zsm terug. Er kan best veel van het telefoongesprek afhangen, kan het niet zo goed overzien... en dat maakt het wat ongemakkelijk zo.

Mijn dieet bestaat voor een disproportioneel deel uit chocola . Best vreemd, want was er nooit zo dol op. Vrees dat Mima zo nu en dan pure chocolademelk drinkt .

Merk dat ik niet zo lekker in mijn vel zit nu. Geniet ervan om voor Mima te zorgen, maar zodra er iets bijkomt (schoonmoeder/onderhandelingen met universiteit) ben ik na een dag doodmoe en prikkelbaar.
Oh Aruba, die desigkinderkledingwinkel verkoopt gewoon merkkinderkleding, die zeker in het geval van rompertjes veel te duur is. Het betreffende rompertje kostte oorspronkelijk ¤45,-, maar was afgeprijsd tot ¤10,- . Zal eens kijken wat voor merk het is. (ben duidelijk totaal niet merkbewust )

Oh, ze heeft het rompertje trouwens aan op de foto waar ze in de schommelboot zit op Hyves.. Dat is de enige keer dat ze het aan heeft gehad en toen was het al te klein
Ik ga eens op hyves kijken. Vis, jij hebt een hele goede productie toch? Las namelijk net dat cacao je productie remt, maar daar heb jij dan totaal geen last van
quote:Aruba schreef op 13 October 2009 @ 14:46:

Ik ga eens op hyves kijken. Vis, jij hebt een hele goede productie toch? Las namelijk net dat cacao je productie remt, maar daar heb jij dan totaal geen last van Haha, nog een excuus om mijn chocolaconsumptie op te voeren .
Hoi meiden,

Ik leef nog steeds hoor, maar nog steeds weinig tijd om te forummen.

Hier gaat het goed. De ene dag beter dan de ander, maar dat komt nog steeds door het slecht kunnen poepen van Essie.

Gister was ze alleen maar aan het miepen/huilen en de hele dag aan het persen.

Vanmorgen kwam het er pas uit. Het arme zieltje...

Vandaag is weer heel anders. Na iedere voeding ligt ze tevreden te slapen in d'r bedje en kon mama wat in huis doen.

Nu zit ik lekker ff op mijn reet.

Verder gaat het met mij prima. Ben soms nog wel wat moe, maar das ook het enige.

Gisteravond voor het eerst met de laatste voeding de borst weg gelaten, dus alleen maar flesje.

Vent gaf die, dus ik kon heerlijk een keer op tijd naar bed!

Heb nu 3 borstvoedingen helemaal weg, de andere 3 combineer ik nu nog. En bouw het langzaam aan verder af.

Gister mijn hb laten meten bij de ha en die was 8.5! Dus dat gaat ook weer toppie.

Iedere dag hebben we wel visite, vaak zelfs 2 keer per dag. Maar volgende week houden we ff een rustig weekje.

Want is soms best wel heftig.

Met de Open huizen route hadden we 6 kijkers!!!!!

De kijkers van vrijdag zijn zaterdag weer geweest en die waren echt helemaal verliefd. Zij hebben vandaag een afspraak met de hypotheker, dus wie weet...

Gister werd ik gebeld door de makelaar dat er nog iemand geinteresseerd is! Diegene komt morgen voor de 2e bezichting.

Dus het gaat er nu toch echt een keer op lijken.

Oh ja, Vent en ik gaan 7-8 nov een nachtje naar een hotel.

We hebben een kamer bij Van der Valk in Houten gereserveerd. Een hele luxe.

Met een eigen whirlpool en sauna. Lekker relaxen dus. En Essie gaat dan een nachtje naar opa en oma.

Ze heeft trouwens van de week voor het eerst gelachen naar ons! Echt helemaal geweldig.

Ook volgt ze je als je om de box heen loopt. Men, wat gaat dat allemaal snel.

Zag wel weer allemaal leuke foto's van jullie op Hyves!

Ga weer ff wat proberen bij te lezen. Maar kan het nog steeds niet bijhouden allemaal.

Dus sorry dat ik niet op jullie reageer. Maar 3 forums bijlezen is nu nog best wel veel.

Dikke kus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven