Jaaa...Eind aug/begin sept 2009

07-08-2009 14:09 3030 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 34 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Mmomo 32 Zeun (geb. datum)

BOBBIE (26-08-09)

Rebbel 27 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 23 SABA 05-09-09

Dierewier 27 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 31 MIMA (09-09-09)

Star 29 Ceetje (geb. datum)

EETJE (12-09-09)

Lala1979 30 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 31 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 33 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 28 ESSIE (14-09-09)

Aapje 30 MINI-MONKEY (31-08-09) Inad 34 Chica (15-08-05)

MIER (19-09-09)

Ja Star, daar heb je een goede link gevonden. Je hebt wel een gelijk dat er wel wat info te vinden is, maar het is allemaal zo summier.

Ach ik begrijp wel waarom BV gepromoot wordt, maar niet waarom dat ten kosten van fv moet gaan. Naja... stomme discussie.

@ Ely: jammer dat het toch niet doorzet tot nu toe. Dan moet het maar vannacht gebeuren toch? Ik duim iig heel hard voor je.
Eigenlijk heb ik dat nog niet bij de vlos. Vind het iedere keer weer leuk om het hartje te horen. En ben ook altijd weer nieuwsgierig naar mijn bloeddruk.

Mannetje gaat eigenlijk nooit mee. Dat hoeft ook weer niet van mij. Hij is 2 jaar lang iedere keer mee geweest naar het zh, want het was ook voor hem.

Morgen met de echo gaat ‘ie tuurlijk wel mee. Want dat zijn belangrijke dingen.

Ik neem nu eigenlijk iedere keer een a.s. oma of tante mee naar de vlos.

Rebbel, gister gelijk maar Rennie ingenomen. Leek na een half uurtje wel te helpen.

Misschien dat ik ook ga proberen om tussen de middag warm te eten en dan ’s avonds brood.

Misschien helpt dat ook wel. Maar of ik dat nou lekker vind is een 2e…

Nu lees ik Dier d’r stukje dat Maalox beter hielp. Ga ik morgen misschien maar eens halen dan. Kan het altijd proberen.

Spannend Elyane! Ik hou het forum in de gaten!

Zet em op hè!

En die moeten we erin houden; een fijne ontsluiting!

Das balen Pauwie, een huis bekijken die eigenlijk al onder voorbehoud verkocht is.

Hoe was de bezichtiging verder?

Ik ga van de week ook maar eens naar de thuiszorgwinkel voor klossen en zo.

Wat moet je allemaal halen, als je in het zh wilt bevallen?

Of weten ze dat daar ook psies?

Gympy, waar heb je de voedingsbh’s vandaan? Ik ga morgen weer eens op zoek. Maar heb nog weinig soeps gevonden.

Aapje, suc6 met je vader. Lijkt me erg moeilijk als die nu opeens wel contact zoekt.

Mijn schoonmams is ook bezig met de gordijnen voor de babykamer. Dan is die ook klaar!

Vanaaf laatste keer yoga. Ben benieuwd of de eerste ondertussen bevallen is.

Die was vorige week al uitgerekend.
Je bed moet wel op klossen staan voor de kraamzorg Nala. Tenzij je man het bed wil verschonen en jij borstvoeding in een stoel wil geven, dan hoeft het niet.
Volgens mij moet het sowieso, hoor. Hier tenminste. Want de controles doet de kraamverzorgster iedere dag en de vk ook nog een paar keer in de kraamweek (temperaturen, wond/hechtingen bekijken enzo).
Voor een ziekenhuisbevalling heb je voor thuis alleen klossen nodig Nala. Kraampakket moet je geloof ik ook meenemen naar het ziekenhuis?
Ja fijn is dat hè Rebbel, elke dag weer met je benen wijd. Ik had het na een paar dagen zo gehad, was het wel mooi geweest met dat geloer
Ely : wat balen dat het nog niet doorzet!! lijkt me heel irritant.

Het huis was erg interessant. Er zat nog meer ruimte in dan we vermoed hadden. Even afwachten dus of het die mensen lukt om de centjes bij elkaar te krijgen. Dan is het wel een bijzonder object. Er moet ook nog wel iets van de prijs af.

Voedingsbeha's het blijft iets lastigs... Heb je al via het internet gezocht?

Bij de Prenatal hebben ze ook niet veel. Die van de Hema zitten wel ok. Ik had een leuke bij de Livera (zwart met een wit streepje). Hunkemoller (Alexandrium) had niets.

Aapje : hier ook een vreemde relatie met mijn vader. Blijft een beetje gek, zeker bij bijondere gebeurtenissen als een geboorte.

De hele discussie over de flessenvoeding.

Geen korting en geen reclame voor de eerste variant vind ik ook erg rigide (ben ook voor minder betutteling vanuit de overheid) . Wel vind ik dat er goede voorlichting gegeven moet worden aan aanstaande ouders over de voordelen van borstvoeding (allergieen, antistoffen etc.) De keuze is dan aan de ouders.

Ik ben wel klaar met nestelen. Doe nu lekker niets meer, alleen een beetje bijhouden.

Onze kleine meid ging stralend uit logeren. Ze had er helemaal zin in!! Gelukkig maar. Als er hier nog niets gebeurd, dan halen we d'r zaterdag weer op en gaan dan gelijk door naar een verjaardag in Naaldwijk.
Hier moet het niet persé die klossen. Als er een reden voor was dat ze er niet onder stonden kwam er wel een oplossing voor aldus de kraamzorg. Bij de thuisbevallers staan ze zeker al?

Wat klink je nog lekker druk Pauwie. Komt missschien ook omdat ik nog geen kleintje thuis heb maar verveel me af en toe dood. Hond wil ook maar niet terugpraten
Goed dat je het zegt Aruba, ik ga die klossen dus maar gewoon 'vergeten' denk ik
Star waarom dacht hij dat deze nog wel even zou blijven zitten? Ben heel nieuwsgierig als het hier over gaat dat snap je haha.

Ik ben geen VVD'er maar ik erger mij al zeer lange tijd aan de betutteling dus ik ben eens met Aruba. Een verbod is volgens mij niet nodig dat vk en kraamverzorging het aanmoedigen is genoeg en begrijpelijk enne als je het echt niet wilt, dan moet dat gewoon geaccepteerd worden. Tot zover mijn bescheiden mening (daar ben ik Nederlander voor he om altijd maar mening te spuien ).

Ik ben echt alles kwijt hoor, ga eens diep graven.

ELY! Wat balen dat het niet doorzet, ik ben al 4 pagina's vol spanning aan het lezen en helaas het zet niet door. Wie weet begint het zo wel...je was bij de andere ook ene paar daagjes eerder toch en alles wijst er wel op toch? Sjaga ik snap

Vis 2 weken voorweeen...nog wel langer volgens mij had moeders het al vanaf week 34 ofzo t/m 42.

Hmmm o ja ons bed ook nog niet op klossen. Gaan wij deze week doen. Ik vroeg mij wel af als ik nu ga bevallen wat vk dan doet? Ik vind het wel wat aso dat we het nog niet hebben maar komt er niet van en ook omdat wij niet verwachten dat het vroeg komt.

Pauwie leuk dat dochter zoveel zin had in logeren. Leuk!

Aapje jammer van relatie van je vader. Maar goed, wel leuk dat hij interesse toont in je zwangerschap.

Ik ga zo ook even weer bij aug kijken, vind toch wel leuk.

Nala Maalox is the bomb

Aruba moet zo vaaak om je lachen dus als je je verveelt kom je hier maar leuk doen
Dier, nog voldoende vruchtwater, geen slijmprop/rare afscheiding, geen verhoogde bloeddruk, baby nog net zo bewegelijk als voorheen. Kortom; geen voortekenen dat een bevalling er heel snel aan zou komen.
O ja hier geen easyfix of what so ever...weet niet eens wat het is haha. Nesta zat gewoon vast achterin de auto in cosi.

Toch wel eng he Vis als er ontslagen vallen. Ook zo naar omdat zij ook zwanger is. Hopelijk was het eenmalig.
quote:Star schreef op 11 augustus 2009 @ 21:11:

Dier, nog voldoende vruchtwater, geen slijmprop/rare afscheiding, geen verhoogde bloeddruk, baby nog net zo bewegelijk als voorheen. Kortom; geen voortekenen dat een bevalling er heel snel aan zou komen.Hmmm same here op afscheiding na. Bakkie dan maar? We zitten hier nog wel even
quote:Dierewier schreef op 11 augustus 2009 @ 21:13:

[...]

Hmmm same here op afscheiding na. Bakkie dan maar? We zitten hier nog wel even Ja ik vrees het ook. Ik heb mezelf als uiterste datum vrijdag 11 september gesteld. Maandag daarop zou ik 42 weken zijn, maar wil het dan niet over het weekend laten gaan. Dus, flink janken bij vk/gyn als er tegen die tijd nog niets gebeurd is
quote:Visotsky schreef op 10 augustus 2009 @ 07:05:

yves nog even terug en moet inderdaad concluderen dat ik in het Onze leisure club (moet je lid van zijn hier om naartoe te kunnen) ligt aan de baai en vanuit de hottub buiten heb je prachtig uitzicht over baai en bergen. Altijd een goede manier om gasten te impressen ...

Is dat niet diegene waar ik geweest ben dan? Naast de kermis toen zeg maar? Ik heb de badmuts nog

Even verder bijlezen. Niemand bevallen nog toch?
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Elyane bijna Inad
Ik zie t, spannend!

*Au, schop in zij*

En verder is er echt teveel geschreven en weet ik t nu al niet meer. Oja, iets over witte pluis en mannelijk niet nadenken

En over flesvoedingreclame, waarover eens met Star.

Ik had leuk afscheidsfeestje van een collega en hele leuke vriendin van een andere collega ontmoet. Ze hebben net een baby dus lekker schaamteloos gebabyluld
Hoe is het met hoofdpijn Inad? Helemaal over nu?
Ja gelukkig wel! Was echt door slaapgebrek denk ik en nachten gaan nu (afkloppen) weer stuk beter. Ik voel me zo goed deze keer, echt blij mee. Nergens last van (afkloppen). Waarschijnlijk wordt dat karmatisch afgestraft met een kutbevalling (wat weer fijner is dan een keizersnede )
Veel vruchtwater, betekent dat dat het nog effies duurt??

Hier staat het bed al een tijdje op kratjes. Vond het wel praktisch bij in en uitstappen.

Op het schip (bij de vorige twee) hadden we een apart bevalbed (eenpersoonsbedje). Deze zetten we pas neer als het ging beginnen op de klossen. Middenin de huiskamer! Gezellig hoor..

De eerste keer hadden we te weinig verlichting, toen heeft mijn man met de looplamp bijgeschenen.
quote:Inad schreef op 11 augustus 2009 @ 21:36:

Ja gelukkig wel! Was echt door slaapgebrek denk ik en nachten gaan nu (afkloppen) weer stuk beter. Ik voel me zo goed deze keer, echt blij mee. Nergens last van (afkloppen). Waarschijnlijk wordt dat karmatisch afgestraft met een kutbevalling (wat weer fijner is dan een keizersnede ) Je bent er weer, hoor het al.
Leuk verhaal Pauwie, van lamp en bed in t midden

Hier gaat bed op kratten straks want is zo'n bed met als poten gewoon een hele plank. Daar past geen klos onder. Ik wacht tot vrij laat denk ik met het doen. Vind het maar naar, zo'n hoog bed.
quote:Star schreef op 11 augustus 2009 @ 21:38:

[...]

Je bent er weer, hoor het al.Ja, ik ben weer in optima forma
Pauwie, veel vruchtwater betekent iig dat het kindje het nog goed naar zijn/haar zin heeft, op die manier.

Gezellig met een looplamp
Huilen kunnen we wel Star haha. Dat moet dan maar.

Haha Inad en je kutbevalling etc, lekker bezig. Fijn dat alles goed gaat.

Als kindje veel beweegt is dus ook teken dat hij het goed naar zijn zin heeft? Ik niet grrr net nog been in rib

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven