Jaaa...Eind aug/begin sept 2009

07-08-2009 14:09 3030 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 34 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Mmomo 32 Zeun (geb. datum)

BOBBIE (26-08-09)

Rebbel 27 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 23 SABA 05-09-09

Dierewier 27 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 31 MIMA (09-09-09)

Star 29 Ceetje (geb. datum)

EETJE (12-09-09)

Lala1979 30 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 31 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 33 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 28 ESSIE (14-09-09)

Aapje 30 MINI-MONKEY (31-08-09) Inad 34 Chica (15-08-05)

MIER (19-09-09)

Maar bijv. over onder dekbedden slapen en geen losse dingen in bed en zo, geef ik ze weer wel gelijk. Kan heel gevaarlijk zijn. Ook alcohol en samen in een bed slapen is zo'n advies.

CB heb ik als bij Chica leren negeren indien nodig. Gewoon al vanwege feit dat ze uitgaan van groeicurve voor flesgevoede kinderen en dan zeueren over bijvoeding tegen moeders die bv geven en waarvan kind net onder curve zit. Ik heb wel eens een bv-groeicurve van de WHO meegenomen naar t CB, was leuk
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Hij wordt rood en zijn oogjes worden waterig
quote:Inad schreef op 01 oktober 2009 @ 17:24:

[...]

Wakkere Eetje Wel leuk wakker?

Miertje beetje winderig vandaag (ik noem t geen krampen, want strekt geen beentjes en huilt niet verder) en daardoor ook veel wakker. En heel huidplakkerig, dus hij zit/hangt/ligt voornamelijk op een van ons. Heb net gestofzuigd met hem in de babybag. Dat ging prima.Mwa, bewerkelijk wakker. Ze is strontverkouden en snot zit haar mateloos dwars. Net in draagzak, sliep ze net, kotst ze de hele boel onder arme ziel.
quote:Inad schreef op 01 oktober 2009 @ 17:35:

Hij wordt rood en zijn oogjes worden waterig Zware klus ook, je luier vol poepen
Inad - De veiligheidsvoorschriften die jij daar noemt kun je idd met gezond verstand van nagaan dat ze nuttig zijn.

De groeicurve die mijn HA gebruikte was achteraf ook een FV-curve. Hier: http://www.borstvoeding.com/groeicurve/ is een programmatje waarin je de groei van je baby bij kunt houden afgezet tegen de WHO BV-curve. Ik neem ook een printje mee naar de HA bij de volgende check, want heb geen zin in gezeur.
quote:Inad schreef op 01 oktober 2009 @ 17:34:

CB heb ik als bij Chica leren negeren indien nodig. Gewoon al vanwege feit dat ze uitgaan van groeicurve voor flesgevoede kinderen en dan zeueren over bijvoeding tegen moeders die bv geven en waarvan kind net onder curve zit. Ik heb wel eens een bv-groeicurve van de WHO meegenomen naar t CB, was leuk Ja en dan moeders van Ceetjes zich zorgen laten maken want kind zou wel eens een groeihormoontekort kunnen hebben. Gelukkig had ik bij mijn huisarts een hele fijne huisarts in opleiding die me dat van die curve vertelde. Goed om te weten voor dit keer
quote:Star schreef op 01 October 2009 @ 17:42:

[...]

Ja en dan moeders van Ceetjes zich zorgen laten maken want kind zou wel eens een groeihormoontekort kunnen hebben. Gelukkig had ik bij mijn huisarts een hele fijne huisarts in opleiding die me dat van die curve vertelde. Goed om te weten voor dit keer Eigenlijk is het natuurlijk idioot dat de standaard curve een FV curve is... Je zou toch zeggen dat baby's die BV krijgen het meest natuurlijke, en dus het standaard groeipatroon, volgen en dat FV babies afwijken van dit patroon... Logisch dat er vaak denkfouten gemaakt worden hierdoor.
Ik heb jullie tip wat betreft Prinsje bij ons in bed leggen tussen voedingskussen en uitgeprobeerd. Heb ipv pink speentje in zijn mond gestoken (ondanks antispeen verhaal hier ). Daar werd hij erg stil van. Af en toe moest ik de speen terugstoppen, maar Prinsje sliep binnen half uur. Het was gisteren wel al 1 uur voor ik het probeerde. Vanavond kijken (ik ga er al bijna vanuit dat hij weer krampjes heeft , erg zeg) of dit ook om 23 uur lukt.

Lala, hier ook advies in zkh op zij leggen en van kraamzorg op rug. Toevallig was hier iemand van CB vanmorgen voor intake en vroeg hoe ik hem liet slapen. Toen zei zij dat soms advies voor zij wordt gegeven, maar dat dat alleen voor eeste week geldt. Daarna is het rug. Maar herken je onzekerheid wel een beetje wat betreft verschillende adviezen. Ik ben nu ook zoekende naar mijn eigen weg. Heb gisteren bv ook erg getwijfeld over speen, maar als je dan merkt dat je kind er rustig van wordt dan denk ik dat het goed is. Zuigreflex bij drinken heeft die nog genoeg. En ja die speen leren we hem later wel weer af.

Ik ben het wel met Vis en Inad eens. Gewoon kijken waarom ze bepaalde adviezen geven en dan doen wat je zelf goed dunkt. En idd, wiegendood is afschuwlijk, maar ook bij zij of buikslapende kinderen is wiegendood gelukkig niet heel veel voorkomend. Dus als je kind echt een voorkeur voor buik heeft en dan veel beter slaapt, tja.
Ah vervelend Star dat CB je juist zorgen laat maken, terwijl ik het hun taak vindt dat ze rust moeten creeeren bij onterecht ongeruste ouders. Maar CB werkt idd met allerlei curves. Iedereen die bij de uiterste 5% valt is " iets mis Mee" . Terwijl toch niet iedere baby gemiddeld kan zijn en er toch een de grootste, kleinste , laatst lopende of weet ik het wat moet zijn. Dan kunnen er inderdaad afwijkingen zijn, maar dat hoeft niet.
Ff een teken van leven van mijn kant!

Ik vind het allemaal enorm overweldigend allemaal met Mini-Monkey. Moet echt mijn draai nog vinden en vind het af en toe behoorlijk heftig allemaal. Ook wel op een goede manier hoor, maar het kost op dit moment gewoon nog veel tijd en nog meer energie!

Dus.... ik ben er nog wel, alles gaat goed. MM doet het super en mama moet nog een beetje haar weg vinden

Ik probeer mee te lezen, maar meeschrijven lukt nog niet helemaal. Denk wel vaak aan jullie en leef met iedereen mee.
Hee Aapje , fijn om wat van je te horen. Het is ook allemaal niet niks, ineens zo'n klein wezentje die totaal afhankelijk is van jullie.

Succes en ik hoop dat je je draai snel een beetje hebt gevonden.

Ik vind bv-geven ook regelmatig wel een feestje. Hihi. Maar ook de fles geven aan mijn neefje en nichtje vind ik leuk. Dat zijn van die momenten dat je echt even samen bent en de tijd hebt voor elkaar. Vooral als de andere twee op bed liggen en je er echt even de tijd voor hebt. Natuurlijk zijn er ook momenten dat je twee dingen tegelijk wilt doen en dat het net even niet helemaal uit komt.

Ik voed Moppie op verzoek, maar soms ook op mijn verzoek.

Als het mij net even wat beter uitkomt dat ze een half uur of drie kwartier eerder "eet" dan ze waarschijnlijk zou komen, dan doen we dat gewoon. Als ik de andere kinderen moet halen en brengen en moet lunchen met ze, dan kijk ik even wanneer het het beste uitkomt.

Ik krijg eigenlijk nooit adviezen van het cb..

Ook bij de eerste niet. Alleen als ik er gericht naar vroeg en dat deed ik niet. Heb altijd een beetje mijn eigen koers gevaren.
Dames!

Aapje leuk je weer te lezen en rustig aan!

Tja en over bv en voeden op verzoek ben ik dubbel. Aan de ene kant wil ik met regelmaat voeden (want ben van de regelmaat ) aan de andere kant heb ik niet daarvoor niet altijd de tijd en ga ik niet Cesar over de zeik helpen. Dus voed ik op verzoek en hoe het mij uitkomt. Klinkt goed he . Hij was vandaag trouwens op CB alweer 5400 gr en 56 cm, vind het ongelooflijk haha.

Cesar hoeft van mij ook nog niet door te slapen en vind de momenten snachts ook wel knus. Toch zou ik het heerlijk vinden als er meer tijd tussen gaat zitten. Iedere 2 uur is wel heel veel. Maar goed, alles is tijdelijk....

Nala fijn dat je beslissing hebt genomen want je moet doen wat jij wilt uiteindelijk. Essie poept dus als een tierelier

Verder met iedereen alles goed? Het is inderdaad te zien dat het allemaal weer wat rustiger wordt.

Vis wat grappig je verhaal over de postbode met zijn cadeautjes. Klinkt beetje slapstick

Nu weer verder....Internet ligt er zo vaak uit dat ik nergens aan toe kom grrr
quote:Visotsky schreef op 01 oktober 2009 @ 17:41:

De groeicurve die mijn HA gebruikte was achteraf ook een FV-curve. Hier: http://www.borstvoeding.com/groeicurve/ is een programmatje waarin je de groei van je baby bij kunt houden afgezet tegen de WHO BV-curve. Ik neem ook een printje mee naar de HA bij de volgende check, want heb geen zin in gezeur.

Dank je! Heel fijn. Ik ga em ook bewaren en printen.

Bewapening tegen eventueel gezeur. Ik ben trouwens benieuwd of het nu beter gaat op CB t.o.v. toen met Chica, want heb zowaar bij van cb-hielprikvrouw een heel oke boekje over BV gehad. Ik moet wijkverpleegkundige nog bellen voor huisafspraak. Dat willen ze eigenlijk in de 1e twee weken maar dat kan dan alleen nog vandaag en wil vandaag niet, want Ier en ik willen even dag absolute rust na bezoek ierenouders en voor mijn moeder morgen terugkomt uit VS/Canada. Mijn moeder ziet Mier dus morgen voor t eerst pas.
Als je meerdere kinderen hebt en partner weer werkt is het soms onmogelijk om helemaal op verzoek te voeden. Je moet je kind toch op tijd uit school halen natuurlijk. Ook op kdv straks zullen ze soms even moeten wachten. Maar heel even wachten is ook niet erg, denk ik. En soms iets eerder voeden ook niet. Zolang het vraag-aanbod verhaal zich maar kan voordoen. De baby (vraag) bepaalt hoe hoog de productie (aanbod) is door bijv. regeldagen of clusteren of af en toe komen voor een extra voeding.

Aapje, fijn van je te horen. Lekker de tijd nemen voor t wennen aan elkaar

Als t goed is komt mijn desigual rok vandaag. Ik ga er weer een beetje als een normaal mens uit proberen te zien, want volgende week wordt bezoekjesweek en we gaan naar Ierenwerk want moeten daar sowieso in buurt zijn vanwege heupjesspreekuur in t ziekenhuis. Wie is er al naar heupjespoli geweest of is er iemand bij jullie thuis geweest?
geen idee Inad, wat de heupjespoli is....

Dier ; wow 5400 gram, dat gaat hard!
Polikliniek van het ziekenhuis. Ze onderzoeken hier, als je wilt, de heupjes binnen 3 weken na geboorte. Kan ook later, maar binnen 3 weken is het beste i.v.m. eventuele problemen etc.

Misschien doet in andere regio's gewoon het CB die heupjescheck? Geen idee.

Ja, Dier, ik zag t al op foto's, dat hij flink gegroeid is. Vond Nesta al bijna klein lijken in verhouding Lekker hoor, heerlijk bol toetje heeft ie ook
Vandaag gaat moeders dus Mier bewonderen. Ook gek zeker dat het hem zo laat pas ziet? Leuk hoor, vandaag samen bewonderen. Oh jij hebt al mooie rok besteld FOTO als hij binnen is. Ben heel jaloers want ik loop er echt bij als uitgezakte vrouw . Maar dat mag jouw pret niet drukken natuurlijk, ben heel benieuwd wat voor moois je hebt besteld.

Enorm he, hij had natuurlijk al belachelijke voorsprong Pauwie met zijn 4500 gram maar hij laat zich niet kennen pfff groeit gewoon door. Haha ja hij is bijna groter dan Nesta . Zag foto's van Nesta met 8 weken volgens mij was hij toen zelfs nog kleiner dan Cesar nu.

Heupjespoli is hier niet, tenminste niet dat ik weet. Vandaag komt wel de wijkverpleegkundige nog langs (ze was het vergeten) en zij zal wel checken denk ik.

Nu weer verder relaxen. Diereman is met Nesta naar zwembad en aangezien we een enorme butnacht achter de rug hebben met vermoedelijke darmkrampjes kruip ik er zo ook nog even lekker in.
Ik zal even foto zoeken.

Balen van butnacht

Lekker relaxen en slapen vandaag
Aapje, fijn van je te horen! Hoop dat je snel in je element raakt met Mini-Monkey.

Pauwie, Het is me al een paar keer opgevallen dat babies met meerdere broers en zussen vaak heel natuurlijk meedraaien in het geheel en vaak erg rustig zijn. Mijn jongste broertje huilde als baby praktisch niet... Mijn nichtje met 3 oudere broers en zussen lag al als hele jonge baby gewoon wakker in haar wiegje te wachten tot ze er uit gehaald werd. Ze zijn al heel snel gewend dat ze soms eens moeten wachten enzo. Is Moppie ook rustiger dan de oudste twee als baby?

Dier, wat een reus is Cesar zeg! Hier begon de nacht ook onrustig. Mima sliep alleen maar als ze aangelegd was.Nu valt ze meestal zo in slaap, maar deze keer werd ze iedere keer binnen 5 minuten wakker nadat ze losgelaten had. Ze had ook veel last van krampjes. Om 1.30 was ik het zat en heb ik haar in een flanellen luier gewikkeld. Niet ingebakerd, want armpjes gewoon vrij, maar alleen voor iets meer druk op haar buikje. Dit werkte heel goed! Ze viel, zonder borst, meteen in slaap en kwam na 4 uur weer om te drinken.

Leuk Inad, dat je moeder Mier vandaag voor het eerst ziet! Mima's heupjestest is hier in het ZH gedaan door een kinderarts die ook haar reflexen teste vlak voor ik naar huis ging.

Zou ook wel even weer willen slapen, maar moet opblijven voor de postbode en de boodschappenbezorger van Tesco.
Oh ja, mbt dat doorslapen Inad, hier vragen mensen meestal 'Is she good?' ... Hiermee bedoelen ze 'Slaapt ze door?'. Als onbekenden of vage kennisen deze vraag stellen maak ik meestal gebruik van mijn buitenlander zijn door de vraag letterlijk te nemen... En natuurlijk is ze geweldig goed en leuk enz .

Verder heb ik in Ierland geleerd om gewoon sociaal gewenste antwoorden te geven aan mensen die niet heel dicht bij me staan. Dat doen de meeste mensen hier. Misschien zijn we in NL ook wel wat te open tegen Jan en alleman, waarmee we onszelf alleen maar opzadelen met oordelen of discussies. Vind het vaak onnodig veel energie kosten.
quote:Inad schreef op 02 oktober 2009 @ 08:59:

Als t goed is komt mijn desigual rok vandaag. Ik ga er weer een beetje als een normaal mens uit proberen te zien, want volgende week wordt bezoekjesweek en we gaan naar Ierenwerk want moeten daar sowieso in buurt zijn vanwege heupjesspreekuur in t ziekenhuis. Wie is er al naar heupjespoli geweest of is er iemand bij jullie thuis geweest?

Doe eens plaatje? Welke rok is het geworden?

Heupjespoli? Is dat nieuw??? Kinderen hier worden gewoon op cb gecheckt door arts bij eerste bezoek.
Trusten Dier!

Wat beroerd trouwens, elke twee uur drinken en ook 's nachts.
Zó, Saba en ik hebben zojuist een spaarrekening geopend. En meteen maar het nr. doorgegeven aan de opa's en oma's

Heupjes zijn hier ook door de arts op het cb gecontroleerd.

Geniet van je nog rustige dagje Inad. Lekker met je familietje.
quote:Star schreef op 02 oktober 2009 @ 11:38:

[...]

Doe eens plaatje? Welke rok is het geworden?

Heupjespoli? Is dat nieuw??? Kinderen hier worden gewoon op cb gecheckt door arts bij eerste bezoek.Tadadadaaa:

En dacht ik al, dat het elders gewoon via CB gaat. Is ook wel zo makkelijk eigenlijk.
Hmmm, beetje te opgeblazen plaatje. Deze is beter:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven