Jaaa...Eind aug/begin sept 2009

07-08-2009 14:09 3030 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 34 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Mmomo 32 Zeun (geb. datum)

BOBBIE (26-08-09)

Rebbel 27 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 23 SABA 05-09-09

Dierewier 27 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 31 MIMA (09-09-09)

Star 29 Ceetje (geb. datum)

EETJE (12-09-09)

Lala1979 30 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 31 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 33 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 28 ESSIE (14-09-09)

Aapje 30 MINI-MONKEY (31-08-09) Inad 34 Chica (15-08-05)

MIER (19-09-09)

quote:Star schreef op 07 oktober 2009 @ 12:22:

Pipi, ben je al aan het blokvoeden ivm grote productie? (Eerst ergste druk wegkolven, dan gedurende blokken van drie uur steeds dezelfde borst aanbieden).

Doe ik ook en werkt als een tiet Ik heb niet zo'n last van overproductie, dus blokvoeden is hier niet nodig. Maar wat ik me laatst ook al afvroeg, wat bedoel je met steeds dezelfde borst? Toch niet de hele dag maar 1 borst neem ik aan? Of bedoel je dan 1 borst per keer?
quote:Visotsky schreef op 07 oktober 2009 @ 12:26:

Wind je Prinsje goed na het voeden? De VK heeft me hier geleerd om Mima over mijn schouder te leggen (druk op buik) en op haar ruggetje te kloppen.

Ben er nog steeds niet uit wat je hiermee bedoelt, maar komt misschien omdat je de uitdrukking wel in het Engels kent en niet in het Nederlands? Of bedoel je te vragen of Prinsje goed windt (met dt )?

Hoeveel wordt er bij jullie dan geadviseerd als dosering? Hier is het 0,5 ml (twee keer knijpen), maar mag ook dubbele dosering. Ik doe de enkele en ben het ook al eens vergeten. Ga over een paar dagen gewoon weer afbouwen en kijken hoe het gaat. Maar voorlopig nog maar even blijven gebruiken, omdat resultaat pas na paar dagen zichtbaar schijnt te zijn. Al heeft Mattie sinds het weekend al weinig tot geen last meer gehad.
O ja, Pauw, waarschijnlijk willen we nog wel een derde, maar Bekkie heeft zoveel kleding dat er best wat weg kan. Heb ik tegen die tijd ook weer een goede reden om nieuwe dingen te kopen
quote:rebbel schreef op 07 oktober 2009 @ 13:29:

[...]

Ik heb niet zo'n last van overproductie, dus blokvoeden is hier niet nodig. Maar wat ik me laatst ook al afvroeg, wat bedoel je met steeds dezelfde borst? Toch niet de hele dag maar 1 borst neem ik aan? Of bedoel je dan 1 borst per keer?

Neeeee alsjeblieft, dan ploft die ene borst, dat schrijf ik toch, per blok van drie uur dezelfde borst

Eetje heeft nu net om 13.15 gedronken, komt ze nu weer voor 16.15, dan krijgt ze weer de borst die ze net ook heeft gehad om 13.15.
quote:rebbel schreef op 07 oktober 2009 @ 13:33:

[...]

Ben er nog steeds niet uit wat je hiermee bedoelt, maar komt misschien omdat je de uitdrukking wel in het Engels kent en niet in het Nederlands? Of bedoel je te vragen of Prinsje goed windt (met dt )?

Ok, even vertalen. Boeren. Winden. Laat je Prinsje goed boeren/winden na het drinken. Dat bedoelt ze
Haha, tx Star voor de uitleg. Kan wel merken dat je ook voor docent hebt gestudeerd (of was het alleen Nederlands en geen lerarenopleiding?)

Ah, now i got the point wb blokvoeden. Ik snapte het gewoon echt niet, want wisselen per borst lijkt me logisch, maar had nog niet eerder gehoord van steeds dezelfde borst aanbieden per blok. Ik dacht dat ze dan niet tussendoor mochten drinken, maar juist wel dus.
Lerarenopleiding ook. Helaas

Interessante Oerdomme blog, trouwens. Maar je had 'm al gevonden zag ik
quote:rebbel schreef op 06 oktober 2009 @ 22:19:

Babyfoon in badk. snap ik niet? Hoor je Miertje anders niet in jullie appartement? Ik hoor Mattie direct als ik onder de douche sta, maar misschien hebben wij gewoon een schreeuwerd

Nou, bij Chica had ik em inderdaad niet nodig gehad, zeg maar Mier huilt heel zacht, als hij al huilt. Meestal kreunt/ piept hij alleen maar.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Oh, ik gebruik dat woord inmiddels ook in het Nederlands... twijfelde er al over, maar omdat mijn ouders het ook gebruiken was ik in de veronderstelling dat het ook Nederlands is Waarschijnlijk hebben ze het gewoon van mij overgnomen... Gelukkig hebben we twee juffen Nederlands hier

Ik vind wind als znw en to wind als ww wel handige begrippen, omdat het iets breder is dan het Nederlandse 'boeren'. Het betekent ook 'scheetjes laten doen'. Je kunt in het Engels ook zeggen dat een baby veel wind heeft ... Wat inhoudt dat er veel lucht in z'n maag/darmen etc. zit. In mijn woordenboek wordt het vertaald met 'buikwind'..

Ik ben er voorstander van om het woord wind(en) op te nemen in het Nederlandse babyvocabulaire en het Nederlandse woord 'regeldag' in het Engelse... (hier zeggen ze growth spurt, maar dat dekt toch niet echt de lading)
Ik heb via MP gekocht en verkocht, is goed te doen, Reb. Zou het trouwens alleen voor merkkleding doen, andere loont moeite niet echt. Voor in uitverkoop gekochte Petit Louie dingen kreeg ik vaak nog meer dan ik er voor betaald had
Jaaaaa, eens met Vis. Wind moet een begrip worden hier in NL
Ik clusterreageer

Hier ook geen overproductie en soms 1 borst, soms twee en altijd 2 binnen 3 uur.

Pipi, fijn van goede dag/nacht gisteren

Pauwie, hoe ging het hardlopen? Stoer hoor! Ik wacht nog even tot maand of twee na bevalling en dan begin ik ook weer.
Mima krijgt hier altijd maar 1 borst per voeding... En soms is zelfs na 20 minuten de stroom te snel... Tegenwoordig wordt ze heel boos als dat gebeurt . Ben wel jaloers op jullie Inad en Rebbel! Hier iedere ochtend een nat laken ondanks BH+ compressen... En draag ook overdag zowel stoffen als papieren compressen, want anders heb ik geheid een nat shirt doordat de ene borst meedoet als Mima aan de andere drinkt... (volgende keer neem ik een tweeling... veel gemakkelijker ).

Slapen jullie babies ook zo goed bij het geluid van de afwasmachine of de afzuigkap? Als Mima mama-hangdag heeft en ik moet mijn handen even vrij hebben zet ik haar daar wel eens naast. Super slaapverwekkend kennelijk . Of is dit erg ontaard moederen?
quote:Aruba schreef op 07 oktober 2009 @ 11:02:

[...]

Dankjewel. Ja, alles gaat toppie! Hoe lang moet/mag jij nog? Gaat het voorspoedig?

Fijn te horen dat het goed gaat. Sorry voor mijn late reactie, had het gewoon nog niet gezien. Hier ook alles goed. Moet nog 6 weken. Mijn laatste werkdagen zijn nu ook aangebroken, kan niet wachten tot het echte verlof, ben het zat op kantoor.

Nu ga ik jullie niet meer verder lastig vallen met mijn inbreken hoor!
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Geen natte lakens, ook geen doordrenkte compressen meer, omdanks dat moppie 8 uur achter elkaar slaapt. Ze wennen er al een beetje aan denk ik. Tijdens het voeden gaat inderdaad de ander meedoen... Durf de compresjes dus ook nog niet weg te laten. Is wel lastig met strakke shirtjes ed. Heb altijd iets lossers er overheen.

Heb eindelijk schoenen voor Kaatje en Wimpie!!

Heb ze daarna even getrakteerd op patatjes.

Ga morgen sucadelapjes braden.. MMMM Toch nog iets positiefs aan dit shitweer.
Vis, ik had dat bij Chica wel. Misschien zijn borsten inmiddels meer gewend aan bv, geen idee. Leuk juist van de afzuigkap Mier slaapt bij alle geluid wel en bij beweging van voertuigen. Dus als hij een keer echt niet wil slapen kunnen we de auto of de bus nemen

Lekker, Pauwie. Hier staat zelfgemaakte lasagna in de oven
Wat een heerlijkheden!

Vis; stofzuigen werkt hier ook magisch. Lekker eentonig geluid, daar onspant ze van...zo gek.
Hoi allemaal!

Ff een snelle zwaai vanuit hiero.

Heb het best wel druk met van alles, dus helaas iedere keer weinig tijd om bij te lezen en te reageren op iedereen.

De borstontsteking is volgens mij helemaal weg, dus ga morgen weer een beginnetje maken met afbouwen. (en dan nu rustiger aan )

Esmée is al 2 dagen zo super tevreden, das dus helemaal super.

Gister bij het laatst geboren vriendje van Esmée geweest. Nu zijn alle baby's er. Wel gek idee. (foto's staan op mijn Hyves)

Vandaag mijn ouders opgehaald van Schiphol, die komen straks tuurlijk ff knuffelen met hun kleindochter. Ook mijn zussie komt nog ff.

Morgen shoppen met schoonzus en petekind. (vanaaf al kleren binnen gekomen die ik besteld had, en morgen weer verder zoeken )

Vrijdag hebben we eindelijk weer kijkers voor ons huis! Hebben zaterdag ook Open huis, maar dan konden ze niet. Dus ben benieuwd...

Nou, hoop snel weer wat van me te laten horen.

Dikke kus!
@ Star: Die blog, tja... gaat nergens over

O ja, Inad, dat had Mattie hier eerst ook dat ie alleen maar kreunde en piepte. Maar sinds tijdje kan hij ook al lekker Hollands hard huilen (op zich wel gezond natuurlijk).

Vroeg ik van de week ook al, maar misschien heb je eroverheen gelezen, maar ben wel nieuwsgierig eigenlijk: Vanaf wanneer ga jij Mier meenemen in de bakfiets?

Vis, hier ook een en al rust als ik ga stofzuigen, haha. Afzuigkap hoor je hier nauwelijks.

Pauwie, ik heb ze ook alleen nodig als Mattie drinkt, die koffiepads, en gebruik ze dus ook alleen dan. Als ik weg ga, doe ik ze soms nog wel eens in just for sure. Kun jij miss ook doen? Fijn dat het is gelukt met schoenen.

Nala, fijn dat het goed gaat met borstontsteking en met jou. Zwaai terug!
quote:rebbel schreef op 07 oktober 2009 @ 19:52:

O ja, Inad, dat had Mattie hier eerst ook dat ie alleen maar kreunde en piepte. Maar sinds tijdje kan hij ook al lekker Hollands hard huilen (op zich wel gezond natuurlijk).

Vroeg ik van de week ook al, maar misschien heb je eroverheen gelezen, maar ben wel nieuwsgierig eigenlijk: Vanaf wanneer ga jij Mier meenemen in de bakfiets?

Hmm, misschien komt dat huilen dus nog

Ik had het wel gelezen, maar postnataaldement dus vergeten te reageren

Ik wacht zeker tot hij een week of 6 is, misschien wel tot twee maanden, en dan gaat hij in de maxi cosi mee in bakfiets. Tot die tijd dus noodgedwongen met de bus. Babyschaal schijnt slecht voor ruggetjes te zijn.

Fijn dat ontsteking weg is, Nala. Heel voorzichtig blijven met afbouwen he
Don't mind, postnataal, pré-nataal, ik ben eigenlijk altijd dement

Vind het zelf wel lastig wanneer ik met 'm zal gaan fietsen. Volgende week is ie twee maanden, maar ik lees ook adviezen van wachten tot en met 4 maanden. Bekkie deden wij ook altijd in de cosi, maar omdat er dan erg weinig ruimte over is voor een tweede kindje is dat nu niet zo praktisch, zeker niet als er ook nog boodschappen bij moeten. Welke fiets heb jij, weet je al hoe het daar past? Hier Babboe. Heb nog geen babyschaal gekocht trouwens, dus zal eens googlen naar verhaal over slecht voor rug.
Hier ook Baboe. Schaalverhaal las ik op een site met referenties. Daar reageerden ook een arts. Ik zal eens kijken of ik het terug kan vinden.

Ja, tis best vroeg he, maar maanden lang met de bus ook weer zoiets. Ik zal trouwens best vaak met bus gaan, want bij echt rotweer zitten zij dan wel droog maar ik niet
Denk dat een bakfiets hier wel héél veel opzien zou baren Dat zullen ze nog wel gekker vinden dan een draagdoek.

Ik vind die natte boel trouwens het enige vervelende van BV geven. Ik douche minstens 2 x per dag,,, Maar als ik de de gewreekte blog mag geloven mag is van geluk spreken als dat het enige is .

Man is grieperig van zijn werk teruggekomen Hoop dat het wat meevalt en niet meer is dan een zware verkoudheid. Op zijn werk zijn wel veel mensen met griep. Verder hoop ik dat hij Mima niet aangestoken heeft. Ze had wel diarree vanmiddag, maar heb het gevoel dat dat door de Infacol komt. Ben van plan om dat alleen nog te gebruiken als ik zie dat haar buikje opgezet raakt, om maagzuur te voorkomen. Het heeft toch heel snel effect. Van krampjes gaat ze tenslotte alleen maar hangen, niet huilen.

Gelukkig is ze wel vrolijk nu.. Ze zit duidelijk wel goed in haar vel...
Hier wel heel hard gehuil van krampjes Vis. Maar met infacol heeft Saba heel de dag geslapen. Jammer dat hij nu niet wil slapen... :( Ik wil naar bed.

Wel eng met die griep trouwens!
succes met het open huis , Nala! Hoop dat het wat oplevert.

'

's Ochtends durf ik nog niet zonder pads naar buiten. Ze zijn dan zo vol van de lange nacht. Ik ga het 's middags eens even proberen en dan alleen bij de voedingen wel. Heeft iemand ervaring met de Lilly pads?

Sucadelapjes zitten in de pan.

Vanochtend al een heel drama met Kaatje gehad. Wilde d'r nieuwe schoenen niet aan. Mevrouw is af en toe net een prinses op de erwt. Als d'r sok een beetje scheef is, voelt ze dat al.

Ik ben benieuwd hoe het op school gaat, heb haar huilend afgeleverd.. Oei , wat een ontaarde moeder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven