Jaaa...Eind aug/begin sept 2009

07-08-2009 14:09 3030 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 34 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Mmomo 32 Zeun (geb. datum)

BOBBIE (26-08-09)

Rebbel 27 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 23 SABA 05-09-09

Dierewier 27 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 31 MIMA (09-09-09)

Star 29 Ceetje (geb. datum)

EETJE (12-09-09)

Lala1979 30 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 31 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 33 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 28 ESSIE (14-09-09)

Aapje 30 MINI-MONKEY (31-08-09) Inad 34 Chica (15-08-05)

MIER (19-09-09)

quote:Pauwie schreef op 09 oktober 2009 @ 08:57:

Aai, Kaatje toch weer moeilijk doen vanochtend, maar minder heftig dan gisteren.

Even atwt kijken met de stofzuiger en stofdoek in de hand. Daarn naar boven om aan de strijk te beginnen, wat een hemels dagje...
Ze raden aan om hem savonds iets meer te prikkelen zodat hij wat later in slaap valt en op die manier zijn langste ruk gaat verschuiven. Haha en de volgende tip past vast in jouw straatje, de speen . Omdat ik denk dat hij niet altijd honger heeft omdat hij ook heel wat voeding weer teruggeeft en daarna gewoon weer in slaap valt, vond zij de speen ook een optie. Cesar weigert alleen regelmatig de speen dus niet altijd een oplossing. Verder kun je ook niet zoveel doen inderdaad en hoor al van meer mensen dat zij ook nog lange tijd om de 2 uur hebben moet voeden. Het is ook niet het ergste maar af en toe vermoeiend. Hoop dat Miertje het sneller gaa snappen

Hier lekker dagje voor deboeg, genieten van zon maar nu aan de schoonmaak want men het is echt een zooitje hier.

Fijne dag!
Ik doe pink ipv speen, maar zelfde effect. Mier heeft zeker meer zuigbehoefte dan honger. Kan zijn dat je daarom ook vrij hoge productie hebt trouwens, omdat je soort van meer aanlegt dan nodig. Dat had ik met Chica.

Pink wordt trouwens nooit geweigerd

Meer prikkelen in vroege avond goede tip. Ik laat Mier nu nog want pas bijna 3 weken, maar over paar weken wil ik die lange ruk ook zeker later hebben, mocht hij t niet vanzelf gaan snappen.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Als ik jullie zo hoor, mag ik niet klagen. Kabouter heeft van begin af aan doorgeslapen 's nachts. Nou ja doorslapen doet hij niet, maar hij komt maar 1 keer. Meestal rond een uur of 4, maar vanmorgen was het kwart over 5. Daarna slaapt hij meestal door tot soms zelfs een uur of half 10, zoals vanmorgen. Heerlijk, want dan kan ik ook lekker blijven liggen als het uit komt.
Dat is denk ik het voordeel van FV Gympy. Als ik Saba BV geef dat komt hij vaak ook eerder. BV is wat minder zwaar op de maag.

CB: je kan beter je ringvinger geven dan je pink. Komt beter overeen met de grootte van je tepel... Het verschil is ook wel immens ja
Hoi, hoi, strijkgoed weggewerkt, maar de droger en de wasmachine staan al weer aan. Heb zometeen weer een stoel vol met kleren! Waar doe ik het voor?

Dier ; Succes met de schoonmaak, ik ben er klaar mee voor vandaag.

Moppie komt 's avonds ook wat vaker.. en als ze dan huilt, probeer ik de voeding ook niet uit te stellen (overdag af en toe wel) .

"s avonds hebben we ook wat meer tijd voor haar, dus wordt er meer met haar "gespeeld".

Net de vriend van een lieve ex-collega aan de tel. Is vorige week bevallen, maar heeft het erg heftig gehad. Vliezen gebroken op vrijdag, kindje geboren op maandag. De rest van het verhaal hoor ik over een tijdje wel als we langs gaan.

Moppie ligt nu heerlijk te slapen, heeft tijdens het strijken alleen maar met grote ogen naar mij liggen kijken. Lief he..?!
Kom even zwaaien

Het is hier een beetje een ziekenboeg aan het worden. Man heeft een zware verkoudheid + hoofdpijn/keelpijn en ik begin ook keelpijn en hoofdpijn te krijgen. Mima lijkt wat verstopt te zitten en doet al sinds vanmorgen vroeg steeds verwoede pogingen om te poepen. Het lukt steeds uiteindelijk wel, maar er gaat heel wat gekreun en gekronkel aan vooraf. Ze wil vooral op schoot en drinkt veel. Heb vanmorgen haar buikje gemasseerd met babyolie, dat vond ze wel erg prettig. Ga het zo nog maar eens doen.

Schoonmoeder + schoonzus komen morgen voor een weekje. Misschien gaan we ze nog wel hard nodig hebben
Vis ; Succes en sterkte met de ziekenboeg en maak maar lekker gebruik van de hulptroepen!!
quote:Aruba schreef op 09 oktober 2009 @ 11:50:

Dat is denk ik het voordeel van FV Gympy. Als ik Saba BV geef dat komt hij vaak ook eerder. BV is wat minder zwaar op de maag.

CB: je kan beter je ringvinger geven dan je pink. Komt beter overeen met de grootte van je tepel... Het verschil is ook wel immens ja

Maar BV heeft weer hele hoop voordelen, dus ik heb het er absoluut 200% voor over Vind het ook natuurlijker dat babies niet doorslapen, daar zijn die kleine lijfjes met maagje maat walnoot helemaal niet op gebouwd.

En , ik houd het lekker bij pink
Vis, beterschap voor jullie alle drie
Moppie slaapt al sinds een week 8 uurtjes per nacht op bv...?!

Die andere twee deden dat helemaal nog niet, dus heb geen idee waar het aan ligt, ik denk gewoon aan het kind zelf..
Ja, ze heeft kennelijk minder dan gemiddeld nodig, wat natuurlijk onwijs fijn is, lekkere nachten

Misschien drinkt ze gewoon heel efficiënt en ook goed alle achtermelk en zo.

Wijkverpleegkundige was hier vandaag. Was erg leuk gesprek. Ze vroeg op een gegeven moment waarom ik met Chica niet alle afspraken gedaan had, alleen vaccinaties en toen slechte ervaringen met CB aan haar verteld (bijv. over bijvoedadvies met 4 maanden vanwege beroemde bv-daling-in curve gebeuren). Bleek zij juist heel veel te weten over borstvoeding en lactatiekundige te zijn. Heb haar heel veel kunnen vragen en we hadden leuk gesprek over nut van dingen als vitamine K en D en waar zoiets als voeden om 2 uur (ik voed vrij vaak binnen twee uur alweer, soms al na een uur of 1,5 uur, waar nodig) vandaan komt. Wie zegt dat dat het minimum is. We kregen er van de natuur geen handleiding bij. Toch staat dat gek genoeg in bijv. boekjes van kraambureau. Ze bleek ook heel erg van de huidhonger, samen slapen en 'anti- RRR. Erg grappig.
Moppie is kleine piranha!!!
Klinkt goed Inad, de wvpk!

Ik moet volgende week donderdag naar het cb en ben alvast een bijdehand antwoord aan het verzinnen voor als ze vragen hoeveel flessen Eetje krijgt
Inad, fijn dat je zo´n fijne wijkverpl. hebt, heerlijk als dat klikt.
Leuk dat het zo klikt Inad!

Heerlijk dat kabouter en Moppie zo goed slapen. Vannacht ook goede nacht gehad. Van 22.00 uur t/m 3.00 uur geslapen en toen pas weer om 6.30 uur weer JOEHOE. Ik lag er zelf pas om 1.00 uur in vanwege leuk uitje maar goed het idee dat hij zo lang heeft geslapen maakte mij al fitter

Iedereen lekker weekend? Hier alles lekker relaxed...
O, wat fijn voor jou Dier! Zou dat nou door de tips komen die je gekregen had?

Pff, hier gisteren erg vermoeiende dag! Ben van 12u tot 23u met Mattie in de weer geweest. Had blijkbaar een mama-plakdag, want zolang hij bij me lag was het goed, maar zodra hij alleen was niet meer. Draagdoek vindt ie prima, is meteen vertrokken zodra hij erin ligt, maar ik houd het zelf niet heel erg lang vol, ondanks ergonomisch geval toch last van m'n rug. Heb 's middags maar ff hulp ingeschakeld om Bekkie te vermaken, want die werd erg vervelend van het feit dat ik steeds met M bezig was.

Vannacht en vandaag heeft ie z'n tekort aan slaap van gisteren weer ingehaald gelukkig. Das wel fijn dat er tot nu toe na een zware dag altijd een heerlijk lange nacht volgt.

Heb tussendoor trouwens nog wel erg schattige foto's van 'm gemaakt, zo ff op hyves zetten.

Ik kwam nog wat grappigs tegen in tijdschrift voor Mier, zie link: http://www.tanteted.nl/winkel/index.php ... 5&group=39

Mattie heeft nu trouwens één geluidje wat ie produceert als je contact met 'm maakt (naast huilen, grommen, boeren en scheten Hij moet nog wel erg veel moeite doen om het eruit te krijgen, maar als het lukt, smelt ik helemaal, zooo schattig. Klinkt echt als praten, grappig.

Verder vandaag lekker met z'n vieren naar de kinderboekenwinkel geweest en geluncht. Lekker samen na een week waarin manlief erg veel heeft gewerkt, was fijn.

Iedereen verder ook lekker weekenddingen aan het doen?
pff, klinkt vermoeiend Rebbel.

Wij hebben dat met de avonden. Overdag is Zemmie eigenlijk altijd zoet, maar dan wil ze de hele avond bij me zitten. Op zich niks mis mee, maar soms wil ik ook wel eens iets voor mezelf doen, als de kinderen op bed liggen.

Hier lekker dagje gehad, morgen lekker rustig aan doen en in huis rommelen denk ik
Dier ; dat klinkt goed! Heb je een leuke avond gehad.

Wij hebben gisteren de eerste aanzet gemaakt om kerstballen te maken van wasbolletjes met de kids. Erg leuk. lekker vies gedaan met papiermachee... Volgende keer gaan we ze beplakken met allerlei leuke kerstprulletjes..

Vandaag lekker relaxed .. misschien naar de bieb ivm de kinderboekenweek.
Dier, wat goed van Cesar. Leuk van avond uit. Trok je het een beetje?

Rebbel en Ely, hier ook huidhonger baby vaak. Probeer hem nu wat vaker in box over te leggen, maar hij vind op mensen slapen nog steeds het fijnste Aan de ene kant lief en lekker warm, maar inderdaad, wil ook wel eens gewoon snel wat dingen kunnen doen, beetje opruimen, was ophangen, thee zetten en dan met twee handen typen bijvoorbeeld

Hier ook lekkere nacht, Mier heeft lange slaapruk lijkt het al verplaatst naar van 20.00 - 0.00. Daarna kwam hij nog om 4.00 en toen pas weer 7.30. Chica werkte ook mee, door uit te slapen tot kwart voor acht. Hmmm

Mijn moeder koopt elk jaar boekjes voor alle kleinkinderen, die dan ook kinderboekenweekgeschenk krijgen. Zo leuk. En gisteren is Chica met haar vader (ex) naar bibliotheek geweest, waar van alles gedaan werd, poppenkast, schmincken en zo.

Net Mier met Chica gebadderd, maar dat bleek lang niet zo relaxed als het er altijd uitziet in boekjes van kraamzorg en Wij Jonge Ouders en zo Volgende keer dus maar een Chicaloos Mierenbadje plannen.

Rebbel, leuk die knuffel!
Oh, ze hebben ook Mierenmuurstickers, geweldig

Ik heb nog geen babykamer he, dus wie weet in nieuwe huis wel Miertjes al thema
Haha, dat heb ik hier ook nog maar niet gedaan, kids samen in bad, want ben bang dat het hier ook niet erg relaxed zal zijn.

Die muurstickers zijn ook leuk ja! En ze hebben ook nog kussens met mierenspoor.

Goed van Mier dat ie het al snapt, zo lang slapen.

Pauwie en Ely ook fijne relaxdag.

Manlief had het idee opgevat om kruidnoten te bakken met Bekkie, maar peuter was een beetje te ongedurig Het opruimen kostte meer energie dan het bakken.
Kruidnootjes bakken is wel heel leuk.. en het ruikt zo lekker.

Mierenmuurstickers lijken me erg leuk. Heb ervaring met die stickers. Op wat latere leeftijd wordt er regelmatig aan gepeuterd door de kids, het resultaat is niet heel mooi. Tot een jaar of 1,5 geen problemen lijkt me.

(Moppie heeft val 2 nachten van 22.00 tot 7.30 geslapen... Dat is wel erg lang)
Lekker, kruidnoten! Staan hier ook al een tijdje op tafel.

Vriend heeft me vannacht heel lief laten doorslapen. Wat heeft geresulteerd in een ruk van. Schrik niet: 12 uur tot 11 uur 's ochtends. Mijn borsten vonden dat echt niet leuk, moet ik niet meer doen.

Saba sliep ook goed. Maar daar hebben we ook niet zoveel over te klagen.

Mierstickers zijn leuk!

Wat doen jullie allemaal leuke dingen met de kinderen! Kinderboekenweek etc. Pauwie. Is de bieb open op zondag bij jullie?
Wij hebben het kinderboekenweek geschenk ook al in huis. Van de week heb ik namelijk alvast het grote Jip en Janneke voorleesboek gekocht. Met harde kaft dus waar ze vroeger bij mij op de kleuterschool uit voorlazen. Ik moest 'm gewoon hebben.

Sinds gisteren hebben we ontdekt dat Kabouter erg goed slaapt op zijn buik. Ik weet dat het niet mag, maar hij slaapt dan zo goed, dus ik doe het toch maar, zodat ik zelf tijd heb voor andere dingen. Zelf heb ik ook altijd op mijn buik geslapen en vriend ook en ik ben er ook groot mee geworden. 's Nachts leggen we hem overigens wel gewoon op zijn rug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven