Jaaa....Eind aug/begin sept

03-01-2009 10:43 2964 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/M KidsBijzonderheden

Elyane 14-08-2009 3

Pauwie 34 19-08-2009 1 / 1

Mmomo 32 21-08-2009 1

Rebbel 27 28-08-2009 1

Aruba 23 29-08-2009 / Dierewier 27 29-08-2009 1

Visotsky 31 30-08-2009

Star 29 31-08-2009 1

Lala1979 29 01-09-2009 1

Gympy77 31 07-09-2009

Pipi28 33 07-09-2009

Nala24 27 09-09-2009 /

Aapje 30 11-09-2009 /

Suze2 20-09-2009 1

Inad 34 21-09-2009 1

hihi, dat met die kleurtjes werken wilde ik even uitproberen -> lukt prima dus!
hai meiden,

Ik ga morgen op vakantie, lekker snowboarden met mijn beste vrienden! Ben nu alles aan het pakken enzo. Dus kom alleen ff 'doei' zeggen.

Tot over een week!!

Groetjes, Aapje
Hé Aapje,

Fijne vakantie!

Geniet!
Hier eventjes een onzekere ik. Zal er allemaal wel bij horen en zal het ws nog wel vaker krijgen, maar opeens kan ik niet meer zo positief denken de hele tijd.

Was zo zeker, maar het blijft toch in je achterhoofd zitten dat het ook fout kan gaan...

Heb ook al 2 dagen niet zoveel last van kwaaltjes en dan ga je gelijk twijfelen.

Nou ja, nog een week geduld hebben.

Dus ja Gympy, erg herkenbaar dus...

Jammer Lala dat je nu niet mee kan eten met je werk.

Wat raar Visotsky, dat je van je ha tot weer 14 niet mag seksen!

Moet wel eerlijk zeggen, wij deden het gister weer voor het eerst en nadat ik was klaargekomen had ik wel ff krampen hoor. Was een iets minder lekker gevoel.

Rebbel, ik heb tot nu toe nog misselijkheidsvlagen, dus werken gaat nog prima. Merk dat het dan juist minder is. Heb dan wat meer afleiding dan thuis.

Ben nu weer 5 dagen vrij, dus ben benieuwd hoe ik me nu overdag voel.

Manouk, gefeliciteerd met je zoontje! Leuke dag gehad?

Een paar van jullie hadden het erover dat je darmen omhoog worden geduwd en dat je die vaak als eerste voelt. Maar die harde "bal" die ik voel, zit echt heel laag. (waar je schaamhaar ongeveer begint) Dus denk toch dat het mijn baarmoeder is. Hoop het ook!

Aapje, fijne vakantie!

Morgen wordt een spannende dag. Vent wordt nl geopereerd. Er worden allemaal vetbulten bij hem weg gehaald.

Moet om 7.15 uur zich al melden in het zh en als het goed is gaat 'ie rond 9.00 uur naar de ok.

Wel gek hoor, we moesten altijd voor "mij" naar het zh, maar nu moet ik hem een keertje daar achter laten...
Nala, het kan echt je baarmoeder niet zijn. Die komt pas met 12 weken boven je schaambot uit, dus kan echt echt echt niet.
quote:Nala24 schreef op 07 januari 2009 @ 21:07:

Hey Ring, jij hier! Tijd niet gesproken.

Waar ken jij Star weer van? Ik van de Pilstoppers.

Ehhh, van het forum? Ik heb geen idee waarvan precies, maar ik kom Star nog wel eens tegen in topics waar ik ook reageer (die gaan allemaal niet over kinderen volgens mij). Wat dat betreft is het forum net een dorp!!! Die kom je tegen bij de slager, de ander weer bij de bakker en de volgende bij de fietsenmaker!

Ik ken zoveel forummers, maar waarvan??? Don't ask me. Haha.

Aan iedereen: geniet van deze bijzondere tijd en sterkte met wachten op de eerste echo's... Het is allemaal zo vreselijk spannend he?
Hallo allemaal!

Mag ik meeschrijven met jullie topic? Ik schreef eerst mee met een ander topic (over zwanger worden) maar weet sinds gisteren dat ik zwanger ben. Ik ben 25 augustus uitgerekend van ons eerste kindje.

Omdat ik na het stoppen met de pil niet ongesteld werd, ben ik bij de gynaecoloog beland. Na een groot gedeelte van 2008 diverse onderzoeken, hormoonkuren, monitoren van mijn cyclus via inwendige echo's was de diagnose dat ik uit mijzelf geen cyclus (groei van een eitje en eisprong) heb, en bovendien agressief baarmoederslijm (4 negatieve samenlevingstesten). In overleg met de arts zouden wij deze maand beginnen met IUI. Vanwege onze vakantie en de feestdagen hebben wij november en december als rustmaanden gehouden voor wat betreft de medicijnen en het hele "ziekenhuisgedoe".

Gisteren moesten we naar het ziekenhuis voor de IUI-instructie. Na de instructie moest ik urine inleveren omdat je natuurlijk niet met al die medicijnen mag beginnen als je zwanger bent. Ik had er natuurlijk helemaal niet op gerekend dat ik zwanger zou kunnen zijn, maar bleek dus wel zo!! Het besef begint vandaag beetje bij beetje te komen. Het is dat ik het hartje heb zien kloppen en hier de echofoto heb liggen, anders zou ik denken dat ik het allemaal gedroomd heb!

Jullie ook allemaal gefeliciteerd!! Ik ga snel bijlezen wat jullie allemaal hebben geschreven. Tot de volgende keer als jullie het goed vinden?
Ik ben trouwens 30 jaar en 4 februari hebben we de volgende afspraak voor de zwangerschapsintake en echo...
Star is het nog gelukt met Ceetje en slapen of eigenlijk heb jij nog kunnen slapen ? Of struikel je over je wallen nu?

Ik heb heerlijk geslapen maar ben nog steeds moe. Nu dus met kleedje op de bank, ben officieel burgertrut .

Krossie gefeliciteerd dat is nog eens een mooi verhaal!

Nala probeer je niet gek te maken hoor, uiteindelijk gaat het vaker wel goed dan niet. Kop op, we houden de moed erin. Eind aug/begin sept zijn gewoon superkindjes!!!!
Wat een prachtig mooi nieuws voor jullie Krossie. Dat zijn nog eens super verhalen.
Wat een mooi verhaal Krossie!! Gefeliciteerd en welkom natuurlijk.

@ Nala: balen dat je je zo onzeker voelt! Ik hoop dat het snel beter gaat! En idd houdt de moed erin!

Ik heb sinds vandaag ontzettende jeuk, maar alleen op mijn hoofd... zo maar ff controleren of het niet gewoon luizen zijn... hihi..

Oh en ik werk trouwens in de jeugdhulpverlening. Werk binnen een Nanny-project. Dus eigenlijk een soort van super-Nanny, maar dan zonder mantelpak en knot ;) Erg leuk werk!!

Met gehandicapten lijkt mij pittig. Wat doe je precies?

En wat doet de rest eigenlijk voor een werk?

Zo nu moet ik echt ff verder pakken!
Bedankt voor de felicitaties, wat een snelle reacties! Ben inmiddels bijgelezen. Achteraf gezien heb ik ook al paar weekjes last van jeuk, vooral als ik op bed lig. Wist helemaal niet dat dat een bijwerking van een zwangerschap kan zijn! En ik me beddengoed maar blijven wassen! Nou ja, kan nooit kwaad natuurlijk!

Aapje; je vroeg wat voor werk we allemaal doen. Ik werk bij de gemeente, geef leiding over twee clusters die zich bezighouden met de bouwtechnische toets en controle van bouwvergunningen. Heb daar flexibele werktijden wat me erg goed van pas kwam het afgelopen jaar met al die ziekenhuisbezoeken! Ik ben op woensdagmiddag altijd vrij en mijn volgende twee ziekenhuisafspraken (intake en afspraak gyn) zijn allebei toevallig op een woensdagmiddag. Dus komt goed uit! Fijne vakantie, geniet er van!

Dierewier; kleedjes op de bank zijn toch weer helemaal in?? Je bent juist een hartstikke hippe zwangere mams!
Haha dank Krossie ik voel me helemaal hip onder mijn suffe kleedje op de bank, dank daarvoor. Moet zo echt naar bed maar kan me er niet toezetten....

Aapje fijne vakantie enne al luizen ontdekt ? Klinkt leuk zo'n nanny project (vind knot en mantelpakje wel leuk staan ). Ik kn dat helemaal niet in de Jeugdhulpverlening. Is dat meer ambulante begeleiding?

Ik vertel nog wel een keer wat voor werk ik doe, wil nu niet dat mensen mij herkennen...komt dus nog!
nee waren geen luizen gelukkig... maar de jeuk wordt er niet minder om!

En het is idd ambulante begeleiding, maar dan heel intensief. Net als op tv bij de super nanny. Erg leuk om te doen.

Dus in theorie weet ik heel veel van opvoeden ;)

@ Krossie: ambtenaar met flexibele tijden is wel heel handig. Vooral als het net zo uitkomt met je onderzoeken enzo! Weet iemand op je werk dat je bezig was met de medische molen voor een kind?

Zo en dit was echt het laatste bericht! Tot over een week!
Krossie, wat een geweldig verhaal! Iedereen zegt het wel (zeiden ze ook jaren tegen mij), ga ontspannen, denk aan iets anders (alsof dat zomaar kan... ) en dan wordt je wel zwanger.

Nou, bij jou is het dus gelukkig wel gebeurd!

Wat een wonder! Je zal ook wel heel erg opgelucht zijn. Hoef je iig niet met de IUI te beginnen. Gefeliciteerd!

Aapje, ik wordt ook helemaal gek van de jeuk. Vooral achter de computer en in bed, maar dan denk ik er ook aan.

Ook heel veel op mijn hoofd.

Ben gisteravond op mijn handen gaan liggen, kon er gewoon niet van slapen.

Krossie, ik wist eerst ook niet dat dit een zw.kwaaltje is. Had er nog nooit van gehoord.

Ik werk op een kinderdienstencentrum voor meervoudig gehandicapte kinderen. Ik heb 5 jaar op de puber groep gestaan, maar het papierwerk ging me tegen staan. En had toen net die miskraam gehad en moest echt wat anders. Dus toen een opleiding gaan volgen tot nagelstyliste en gaan invallen op het KDC. Dat doe ik nog steeds en vul tijdelijk het zwangerschapsverlof van mijn collega op. (op mijn oude groepie, erg leuk!)

Het is veel verzorging, want de kids kunnen weinig zelf. En dan tuusendoor (als er nog tijd is ) een activiteit met ze doen.

Klinkt leuk, jullie werk.

Vent ligt nu op de O.K. Of hij is er al af.

Hij was als eerst aan de beurt, dus allemaal lekker op tijd!

Nu zit ik te wachten totdat ze me weer bellen.

Vandaag lekker rustig dagje. Denk dat ik mijn zielige vent moet verzorgen. Hihi.
Met Vent gaat alles goed.

Er zijn 7 van de 20 !!! vetbulten verwijderd.

Hij mocht alweer snel naar huis. Dus gaat gelukkig toppie.

Beide ff op de bank geslapen. Ik slaap 's avonds erg moeilijk in, vooral door die jeuk en veel wakker.

Voel me ook een beetje grieperig worden, helaas...
@krossie : Wat een byzonder verhaal zeg. Van harte gefeliciteerd.

@Dierewier: Hier ook iemand die zich met kleedje op de bank nestelt hoor.

@Nala: Alles goed gegaan met je man in het ziekenhuis? Ben je hem al goed aan het verzorgen?

Hier vandaag een rustig dagje. Is mijn parttime dag vandaag. Dus lekker met mijn zoontje in de weer geweest. Verder wel nog steeds misselijk en moe. Nog geen last van jeuk gelukkig. Hoop ook niet dat ik daar weer last van krijg. Tijdens mijn vorige zwangerschap krabde ik me ook een ongeluk.

@visotski: Wel bijzonder om te horen dat er veel verschillen zijn tussen diverse landen betreft zwangerschapszorg/begeleiding. Idd ook vreemd dat je niks te horen hebt gekregen betreft alcohol en sigaretten. Morgen ga ik naar het EK schaatsen in Heerenveen met een stel vrienden.. Wordt nog lastig om de zwangerschap geheim te houden. Normaal drink ik bv altijd wel een biertje of wijntje mee. Morgen maar aan de spa of sap.

Ik werk voor een zorgverzekeraar. Dus als er vragen zijn over verloskunde/ kraamzorg / gynaecologie en de verzekeringsissues ed. dan hoor ik het wel.
Welkom Krossie, wat een ontzettend leuk verhaal zeg! Gefeliciteerd.

Jeuk heb ik niet. Wel moet ik sinds gisteravond telkens plassen. Vanacht ben ik er wel 5 keer uitgeweest, terwijl ik anders altijd gewoon doorslaap.

Ben de hele dag best suf geweest en dat terwijl ik eigenlijk heel veel had moeten doen aan een promotievoorstel dat ik aan het voorbereiden ben, om een beurs te bemachtigen. Behalve dit freelance ik zo nu en dan als evaluator van projecten.

Gisteren voor het eerst weer naar de dorpspub geweest na de vakantie. Toen ik 7 UP bestelde zei de barvrouw 'No Smithwicks?' (Iers bier wat ik meestal dronk) met een veelbetekend lachje (of misschien zag ik dat er zelf wel in, in mijn wantrouwen .
anoniem_79028 wijzigde dit bericht op 09-01-2009 18:03
Reden: ben nog steeds suf...
% gewijzigd
Met mijn mannetje gaat het wel.

Kreeg nu iets meer last, maar is ook onder narcose geweest, dus is niet zo gek.

Maar meneer is lekker eigenwijs. Ben blij dat 'ie nu merkt dat 'ie het rustig aan moet doen hihi.

Verder ben ik de hele dag een beetje misselijk en was ik erg moe. Lekker ff geslapen op de bank vanmiddag.

Ga me ook een beetje grieperig voelen...

Ben vandaag begonnen in mijn zw.dagboek. Had ik de vorige keer ook, maar durfde nu niet gelijk te beginnen.

Vind het wel leuk om van alles hierin bij te houden.

Ga nu lekker slapen.
Wat een rust hier zeg...

Met mij gaat 'ie wel, maar met Vent wat minder. Hij ging al met hoofdpijn naar bed en werd met nog meer wakker. Is ook kotsmisselijk en rende om de 10 minuten naar de wc.

Heeft gelukkig geen koorts.

Maar ff paracetamol zetpillen gehaald en volgens mij gaan die nu werken, want hij ligt denk ik te slapen.

Maar hij is wel (terrecht) zielig hoor. Ook huilen en zo. Echt sneu.

Herkennen jullie dit? Als ik nies, hoest of mijn neus hard snuit, dan heb ik rechts onderin mijn buik (vlak bij mijn lies) steken. Had iemand van jullie dit ook?

Ga maar ff kijken hoe is de dag door ga komen. Best wel saai zo alleen...
Wat vervelend voor je man, Nala, dat hij zich zo beroerd voelt.

Ik heb zo nu en dan ook steken in en bij mijn liezen, maar niet speciaal als ik nies. Toen ik gisteravond in bed lag had ik ook iets geks, nl. spieren die zo maar samentrekken (soort spasmes). Na een steekje in mijn lies bewoog mijn been zo maar, zonder dat ik 'daartoe opdracht had gegeven'. En dat een paar keer achter elkaar. Volgens mijn vriend deed ik dat voor ik zwanger was ook wel eens in mijn slaap... Nooit geweten :-) . Je bent nu toch veel meer gefocussed op je lijf.

Ga nu aan het werk en aan het eind van de middag naar de gym + zwembad. Begreep dat ik tot de 12e week beter niet in de sauna kan gaan, dus dat laat ik maar even.
Huh, heb net een bericht getypt en nu zie ik het nergens...

Even in het kort; ik red het niet om zo vaak te posten als sommige anderen, hoop dat dat niet erg is. Zou wel graag mee blijven doen.

Zeker op woe, do en vrij als ik werk, heb ik mijn overige energie voor mijn dochtertje nodig. Ik werk in het onderwijs

Alle nieuwe zwangeren; gefeliciteerd!

Klachten vallen mee hier. Soms duizelig en heb constant honger. Ben volgens mij al 2 kg aangekomen en broeken beginnen dus al strakker te zitten. Tijdens mijn vorige zwangerschap moest ik ook al vroeg over op de geweldige positiekleding, dus die zal ik maar eens van zolder gaan halen.

Bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik bij de eerste afspraak bij de vk ook meteen een echo, dus daar ga ik nu ook weer van uit. Dat kwam toen trouwens omdat ze nog geen hartje hoorde met de doptone. Daar zal het deze keer ook wel weer te vroeg voor zijn, dus kom maar op met die echo dinsdag!

Nala; succes met je man!
Geeft toch niet Rijstkorreltje, we zien je soms wel verschijnen.

Als ik je niet meer spreek, veel succes dinsdag!

Visotsky, wat ik eruit begreep dat je wel de sauna in kan, als je het gewend bent. Als je het niet gewend bent, kan je het maar beter niet doen.

Dus als jij het altijd doet, moet het volgens mij geen probleem zijn.

Ging er meer om dat het te warm kan zijn en dat je dan van je stokkie gaat.

Mannetje slaapt eindelijk. En heeft gelukkig al ff niet meer gespuugd...
Even snel (later meer): Nala, die steken zijn waarschijnlijk het rekken van je banden. Daar kun je al vroeg "last" van hebben.
Hoi!

Gefeliciteerd allemaal!

Mag ik ook meedoen? Ik testte afgelopen maandag positief (yay!) en ben naar eigen berekening 13 september uitgerekend. Voor het schema: ik ben 22 en dit is ons eerste kindje.

Ik ga even bijlezen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven