Janken janken janken....
maandag 13 september 2010 om 13:27
Ik heb het even helemaal gehad hoor.....Ik heb een dochter van 2 1/2 jaar, heerlijk kind. Rustig, altijd vrolijk, zelfstandig, kan zelf spelen maar ook met anderen, eet goed, slaapt goed. Echt een fantastische meid. Nu hebben we sinds 8 maanden een tweede meid.....mijn god hee...pffff. Een heel ander kind. Ten eerste doet ze niets anders dan janken janken janken.....Ze wil niet in de box, niet in d'r eetstoel, niet in d'r bedje, niet op het kleed NERGENS EN NIETS.....alleen maar op de bank met mij of papa naast zich. Papa werkt buitenshuis, ik ben bij de meiden. (Ik werk freelance maar vanuit huis en nu dus vooral 's nachts of 's ochtends heel vroeg). Maar ik kan toch niet aldoor naast haar gaan zitten? Ik moet toch ook eten koken, het huis een beetje opruimen, aandacht geven aan onze oudste, naar de wc etc.......Als je haar niet optilt na een bepaalde tijd gaat ze kotsen. Gister heeft ze ook weer de hele keuken + haar eetstoel ondergekotst. Echt alles zat onder. Nu zitten we dus ook een dagje zonder eetstoel want die hangt te drogen (de bekleding). Ik denk dat vandaag het hele dorp me gehoord heeft want ik hield het effe niet meer en moest het van me af schreeuwen (weet ut, is niet goed). Ik zat net zelfs te eten met mevrouw in m'n armen. Heb haar ook een tijdje in de draagzak gehad maar mevrouw is 9 kilo dus dat zit ook niet prettig. Iemand een tip? O ja, ze kan dus heeeeel erg huilen maar als je haar dan oppakt dan komt er meteen weer zo'n glimlach op 'r gezicht....Ben het echt een beetje zat vandaag. Echt de hele dag door janken, daar wordt je toch niet goed van?
donderdag 16 september 2010 om 21:13
donderdag 16 september 2010 om 22:00
Appel wist je dat je met een geweven draagdoek ook op je rug kan dragen en dat dat veel prettiger zit en langer vol te houden is dan een gewone rugdrager? Er zijn ook ergonomische draagzakken waarmee je op je op je rug kan dragen. Kijk maar eens op het draagdoeken topic.
Ik heb toen mijn jongste een jaar was ook wel eens met haar op mijn rug gekookt. Dat gaat inderdaad prima hoor.
Ik heb toen mijn jongste een jaar was ook wel eens met haar op mijn rug gekookt. Dat gaat inderdaad prima hoor.
donderdag 16 september 2010 om 22:07
quote:appel schreef op 16 september 2010 @ 21:13:
Off topic: hij is een jaar, hij zit niet hele dagen op mijn rug of buik maar wel als hij er behoefte aan heeft.. gemiddeld een uur per dag.. Bij mooie wandelingen op vakantie bijvoorbeeld ook wel 5 uur..leren dat het soms niet kan? Wanneer kan het dan niet?Ik vind dat een kind, zeker als het een jaar is, best zichzelf even moet kunnen vermaken. Bv als er gekookt wordt. Mag best weten dat er niet altijd tijd is voor gehang.
Off topic: hij is een jaar, hij zit niet hele dagen op mijn rug of buik maar wel als hij er behoefte aan heeft.. gemiddeld een uur per dag.. Bij mooie wandelingen op vakantie bijvoorbeeld ook wel 5 uur..leren dat het soms niet kan? Wanneer kan het dan niet?Ik vind dat een kind, zeker als het een jaar is, best zichzelf even moet kunnen vermaken. Bv als er gekookt wordt. Mag best weten dat er niet altijd tijd is voor gehang.
vrijdag 17 september 2010 om 09:48
@sientje: ik heb een beco om te rugdragen en idd een geweven doek; meerdere .
@fleurtje: hij kan heel goed alleen spelen maar tijdens het eten, honger, einde van de dag wordt dat soms moeilijker en dan is het heerlijk als ik op mijn gemak kan koken en hij zit te genieten op mijn rug. Beetje met mijn haren spelen, mee proeven wat we aan het maken zijn. Ik zou niet weten waarom er dan geen tijd is voor gehang..
@fleurtje: hij kan heel goed alleen spelen maar tijdens het eten, honger, einde van de dag wordt dat soms moeilijker en dan is het heerlijk als ik op mijn gemak kan koken en hij zit te genieten op mijn rug. Beetje met mijn haren spelen, mee proeven wat we aan het maken zijn. Ik zou niet weten waarom er dan geen tijd is voor gehang..
vrijdag 17 september 2010 om 17:16