Januari 2009 (deel 3)

05-01-2011 10:04 1392 berichten
Alle reacties Link kopieren
Januari 2009 - hier verder!

Deel 2
Ja, maar Elena is ook een stuk langer dan gemiddeld, toch? Chica iets kleiner..

Wat leuk dat ze de pre-school zo leuk vindt! Blijkbaar was ze echt toe aan wat nieuws!

Hier heeft Chica ook graag haar prinsessejurk aan, maar naar de creche hoeft ze het niet zo nodig. Chiquita wil 'm ook graag aan en dat ziet er zo grappig uit, zo'n veel te grote jurk..

Chiquita kan trouwens zelf haar jas aan doen middels het kdv-trucje, zo grappig.. Ze is er enorm trots op en doet het de hele dag, haha. Ze is ook de hele dag aan het zingen. Olifantje in het bos en poesje mauw zijn favoriet, en handjes draaien van k3, inclusief dansje
Elena is wel een stuk langer dan gemiddeld en ze is niet te dik maar ze is wel stevig, dat is haar bouw. Ze heeft ook al vanaf haar geboorte een buikje en is gewoon overal 'rond' .

Tim daarentegen heeft een heel andere lichaamsbouw. Lang en slank. Hij heeft nu nog wel babyvet over z'n lichaam maar toch is er duidelijk een verschil.

Haha, grappig inderdaad, Chiquita in zo'n veel te grote prinsessejurk. Dan is het wel gemakkelijk dat het beide meiden zijn. Tim probeert Elena's speldjes in z'n haren te krijgen..... Ook moet hij eindeloos naar haar Barbie dvd's kijken. Ik hoop dat dat nog goedkomt .

Dat jastruckje hebben ze hier helaas niet geleerd! Wel goed dat ze dat nu kan. Elena wil trouwens wel alles zelf doen. Kan ik zelf, kan ik zelf, horen we constant. Het lukt alleen niet altijd!

Wat gezellig zeg, dat zingen. Doet Elena trouwens ook wel regelmatig.

Als ik kijk naar waar ze nu mee thuiskomt, zijn ze bezig met cijfers leren op de creche.
Alles goed hier, maar ik kamp met een rottig klein netbookje waar ik niet goed mee kan reageren! Zodra ik vriends grote laptop te pakken krijg (dat is zo'n 10 minuten per dag ), meld ik me wat uitgebreider en reageer ik ook weer even op jullie.
Hey Wen, fijn dat alles goed gaat. Houdt de baby zich nog rustig?

Misschien heb je tijdens het weekend meer kans de laptop te pakken te krijgen .

Fijn weekend allemaal, ik ga de kids ophalen!
Ha, hier ook alles goed maar erg druk met schoonmaken . Vriend is bezig met de keuken voor te bereiden. Hoop zooi, troep, stof etc. Ik hoop dat we morgen kunnen schilderen en dat de keuken er donderdag in kan. Dan zitten we precies twee weken zonder.

is je laptop stuk Wen? Fijn dat alles goed is met je Wen! Vriendin van me is ook nu uitgerekend maar durf niet meer te smsen .

Bij ons hebben ze een planning probleem op het cb, dus weet niet wanneer ik moet met Yuna. We hebben al wel de inenting kaart ontvangen. Mijn gevoel zegt dat ze qua lengte boven gemiddeld zit en qua gewicht ook.
De baby houdt zich rustig inderdaad! Deze is al net zo rustig in mijn buik als Bloem, er wordt wel wat geschoven en bewogen, maar geen echte schoppen en zo.

Mijn laptop laadt niet meer op, en het snoertje is naar de maan, die doet het alleen in een bepaalde stand, dus ik moet héél stil zitten om hem te kunnen gebruiken. Dat typt niet makkelijk en regelmatig vliegt hij dan uit, en ben ik alles kwijt. Ik heb een netbookje erbij maar dat typt echt verrot. Er moet een nieuwe computer komen, ik kan alleen niet kiezen!

Bloem heeft ook nog geen oproep van het CB. Ik denk dat ik een afspraak samen met de baby ga plannen of zo. Dat wordt nog wat: er heerst hier kinkhoest in de regio, dus enten ze met 1 maand al in. Voor kinkhoest vind ik dat prima, maar de rest wil ik niet vervroegd doen (het lijkt me niet voor niets dat ze dat normaal met 2 maand pas doen, daar wijk ik liever niet van af). Dus dat wordt een circus om dat straks te regelen (en nu 'kan' nog niet want 'eerst maar eens afwachten' aldus de dozige assistente van het CB)

Golfje, hoe gaat het met jou en de baby? Jij hoeft ook niet heel lang meer!

Kittycat, leuk dat Elena zich beter vermaakt nu de pre-school begonnen is. En dat ze een lange meid gaat worden (is), dat was steeds al wel duidelijk! Nou ja, zolang het in verhouding is maakt het ook helemaal niet uit lijkt me.

Joh, over drie weken alweer verhuizen!

Chili, twee weken zonder keuken, aargh! Dat lijkt me echt vreselijk. Komt er een mooie in? (vast wel, haha) Wat jammer dat Sen niet zo snel kon aarden op jullie minivakantie, wel logisch ook natuurlijk maar een beetje bijslapen is ook wel eens fijn.

Oh, Lucia, wat schattig van Chiquita! Het verbaast me dat 1.01 meter kleiner is dan gemiddeld, ik gok dat Bloem daar ook ongeveer op zit en ik dacht dat zij juist op het gemiddelde zat. Nou ja, binnenkort maar eens kijken.

Dat zingen, dat gebeurt hier ook véél! Ik zal eens kijken of ik binnenkort een filmpje kan plaatsen, met gitaarbegeleiding. Wel oordopjes in doen
Chili eind deze week een nieuwe keuken, wij eind volgende week verhuizen en Wen dan een baby????

Wen, ik gok op weer een meisje (alleen maar omdat deze baby net zo rustig is als Bloem). Trouwens, de baby in Golfje's buik is allesbehalve rustig, dat was duidelijk te zien op een filmpje.

Voor jouw staan er dus veel cb bezoeken te wachten als ik dat zo lees Wen. Bij jullie krijgen ze dus ook meteen de inentingen? Elena krijgt haar inenting pas volgend jaar, voordat ze naar school gaat. Ik ben benieuwd hoe ze trouwens op zo'n prik reageert. Ik denk dat ik m'n man dan maar meestuur .

Verder alles goed met de kids. Elena gaat gelukkig weer zonder problemen naar de creche en komt ook vrolijk weer thuis. Tim heeft wel veel last van doorkomende kiezen heb ik het vermoeden. Slaapt niet geweldig en heeft ook uitslag op z'n recherarm en been maar weet niet of dat van doorkomende kiezen kan komen. Ik houd het maar even in de gaten.
Klinkt goed,n nieuwe keuken. wat voor stijl wordt t?

kitty,schiet t inpakken al op? moet je ook nog klussen in t nieuwe huis?

herkenbaar dat stekker probleem. mijn telefoon heeft daar last van.

wel fijn dat t kindje rustig is in de buik. Dat geldt helaas niet voor onze meneer. mijn buik doet gewoon pijn af en toe van t geschop en gedraai. net weer n echo gehad. t kindje is helemaal gemiddeld,wordt geschat op 3200 gram bij geboorte met 38 weken. ik denk dat ik dus toch maar maatje 50 moet kopen. placenta is nu weg voor de ingang maar ligt wel heel laag. gelukkig net hoog genoeg voor n vaginale bevalling. wel n iets grotere kans op bloedverlies,maar ben toch in het ziekenhuis dus daar maak ik me geen zorgen om.

1.01 onder gemiddeld.. uk is pas 98 cm. Al zit hij nu echt in n spurt dus zal m binnenkort nog eens meten. Hij heeft al n paar nachten.groeipijn gehad,echt sneu. Wen,ik vind met 1 maand enten ook erg vroeg. bij oudste waren de eerste pas met 3 maanden.
uitslag op been en arm heb ik nog niet gehoord als kiezen-bijwerkingen eigenlijk. dan zou ik eerder denken aan iets als een vlekjesziekte of zo?

Ja, het eerste half jaar kun je hier je lol wel op met alle CB-bezoeken eerst een intake thuis, dan de wijkverpleegkundige thuis, met een maand eerste bezoek aan hen, en dan met twee, drie en vijf maanden geloof ik. De eerste keer hoop ik dus te combineren met Bloems BMR-inenting. Nou ja, we zien wel. Met 3 jaar en 9 maanden krijgen ze hier de voorlopig laatste inenting dus.

Een meisje, dat zou qua kleertjes wel handig zijn!

Golfje, fijn dat de placenta wat gestegen is! Dat scheelt een hoop

Hier schatte de verloskundige (voor wat het waard is, op de hand) de baby op zo'n 7,5 pond bij 40 weken. Dus ik blijf bij de 50-56
Alle baby's nog aan boord dus? Spannend hoor! Wen, als je met beide kinderen tegelijk naar t cb gaat, neem dan iemand mee. In je eentje is niét handig, weet ik uit ervaring.. Zéker 2 kinderen aankleden die net n prik hebben gehad is niet echt handig.. Krijgt bloem de bmr prik? Chica kreeg de dktp.

Hier nog wat nieuws, chiquita is gisteren spontaan op het potje gaan poepen! Ze kwam er mee aanlopen en wilde er op, al POEP roepende. En inderdaad, ze poepte..Wij waren helemaal verbaasd! Zij helemaal blij
Oh, DKTP dan ik gokte verkeerd, haha.

Goede tip, dank je!

Jeetje, Chiquita al op het potje wat een mijlpaal alweer!
Jezus, Chiquita al op een potje?? Even denken, ze is pas 20 maanden?! Elena is er pas net vanaf . Dat is wel heel snel. Dat zie ik Tim nog niet doen, al komt hij wel altijd even kijken als Elena op de wc zit. Tot nu toe lijkt hij de wc zelf interessanter te vinden dan wat ze erop doet.

Wat een mooie gemiddelde gewichten verwachten ze van jullie babies. Denk dat de bevalling dan gemakkelijker zal zijn dan bij een baby van 4500 gram die ik had.... alhoewel dat natuurlijk niet alleen van het gewicht afhangt. Succes ermee in ieder geval!

Hmm, vlekjesziekte, heb ik nog nooit van gehoord. Zal 'ns googlen en anders toch maar 'ns naar de dokter gaan.
Haha wen, had gekund toch, dat Bloem die kreeg

Ja, bizar snel he. Het zal hier ook wel bij blijven hoor, ik verwacht niet dat ze nu opeens zindelijk wordt. Maar ze snapt in ieder geval wat de bedoeling is én ze voelt het blijkbaar aankomen, dat is al heel wat!

Ik snap dat je die prik op de normale tijd wil laten geven wen, gewoon op je strepen staan hoor! Ik heb ook eens een prik geweigerd, de bmr destijds met 14 maanden, omdat Chica toen echt niet fit was. Flink gezeur over gehad en ik moest beloven dat ik de week erna op het inloopspreekuur kwam.. Ik ben inderdaad naar het inloopspreekuur geweest, maar wel een maand later

Leuk Chili, een nieuwe keuken! Plaats je een foto?
Haha, met een vlekjesziekte bedoel je dus mazelen, waterpokken of zoiets begrijp ik nu (sorry beetje traag van begrip ). Ik denk eerder aan allergie of eczeem want hij is verder niet ziek. Maar het zit maar aan 1 kant van z'n lichaam. Lucia, jij hebt toch ervaring (helaas) met eczeem bij Chiquita? Is dat nu over?

Inentingen kunnen we hier een beetje zelf bepalen wanneer we een afspraak hebben. We hebben een schema en krijgen een brief ter herinnering maar moeten vervolgens zelf de huisdokter bellen voor een afspraak.

O ja, Golfje, nee we gaan niet verbouwen want we gaan huren. Gelukkig trouwens, dat bespaard al heel wat ellende!
Pffff hier is het eerste virus al weer gearriveerd... Sen en Yuna hadden al weinig eetlust de laatste tijd en vannacht werd ik misselijk en in de ochtend diarree. Gaat nu wel weer beter maar nu ligt vriend op bed. Ben bang dat de foto van de keuken nog even gaat duren...

Wat knap zeg van Chiquita! Zie ik Sen over twee maanden ook nog niet doen!

Golfje, Wen hebben jullie nog leuke kraam cadeau;s kunnen verzinnen?

Het nieuwe huur huis is dus rond Kitty? Fijn dat de kids het naar hun zin hebben op het kdv. Hier vandaag ook een goede dag beiden. Was bang dat ze zouden bellen dat zij ook ziek zouden worden.
Chili, bleegh! Ik heb Bloem thuisgehouden na maandag, de halve creche had buikgriep en daar zit ik nu echt niet op te wachten. Dan maar wat minder rust overdag. Gelukkig dat jij je nu al wel weer wat beter voelt, ik hoor ook wel van mensen die rustig meer dan een week zoet zijn met een buikgriep van nu.

Ik heb geen kraamcadeaus meer verzonnen, maar mijn ouders hebben er ook niet meer naar gevraagd. 't Is vast minder belangrijk voor hen nu met de tweede (had ik al gezegd dat ze op vakantie gaan in oktober...) Maar als het nodig is, weet ik vast nog wel iets te verzinnen

Haha Kittycat, ja, dat zijn vlekjesziekten inderdaad Maar die beginnen meestal ook op de romp geloof ik. Ik hoop wel dat het niet iets als eczeem is!

Nu hebben jullie een koophuis toch? Of vergis ik me?

Lucia, ons CB (tenminste de wijkverpleegkundige) maakt hier niet echt een probleem van, ze zijn best makkelijk. Als je maar een bewuste keuze maakt.
Dat wordt nog een lange winter Chili, als dat ziekzijn nu al begint!

Ik hoop dat dat virus niet deze kant opkomt.

Het lijkt erop dat die uitslag bij Tim minder erg is nu. Ik weet niet of het komt door de lagen Sudocreme die ik er maar opgesmeerd heb . Voorlopig kijk ik het nog even aan.

Nee, wij wonen niet in een koophuis. We bezitten nog ergens een apartement wat we voorlopig echt niet kwijt kunnen aangezien hier de huizenprijzen zo'n 70% gedaald zijn de afgelopen jaren. En zolang we dat niet kunnen verkopen valt er ook weinig te kopen. Gelukkig is het wel verhuurd. En wij huren dus ergens anders een ruimere woning.

Hoe voel je je nu Wen? Kun je nog gemakkelijk vooruit?

Elena sleept altijd haar halve speelgoedhandel mee naar de creche en ze wil ook altijd in een prinsessenjurk of tutu (verkleedkleren dus) gaan. Nu vroeg ik gisteren aan de leiding of ze de enige is. Niet dus, doen ze blijkbaar allemaal. Een ware competitie zeiden ze daar om indruk te maken. Dat wordt nog wat met sinterklaas/kerst! Ook heeft ze een vriendje en een paar vriendinnetjes waar ze veel mee speelt. Maar de laatste tijd zegt ze regelmatig dat S. niet meer met haar wil spelen en niet lief is. De leiding zei dat dat inderdaad het geval is met alle kinderen in haar groep momenteel. De ene dag spelen ze heel lief met elkaar de andere dag is er ruzie over een stuk speelgoed bijv waar ze allebei mee willen spelen. Met haar vriendje heeft ze een momenteel haat/liefde verhouding blijkbaar . Herkenbaar bij jullie? Ik vind vooral dat indruk op elkaar proberen te maken wel erg vroeg beginnen!
Hier is de buikgriep ook

gearriveerd, en wel bij mij.. Ben er nu al klaar mee! Bij de kinderen lijkt t mee te vallen, houden zo!
Beterschap Lucia!
Beterschap! Tot nu toe ontspringen wij de dans.

Kittycat, Bloem is daar totaal niet mee bezig, met indruk willen maken op anderen. Ze is veel te druk bezig met haar fantasieverhaaltjes. Nou heeft ze ook niet echt vriendinnetjes op de creche, ze speelt met de meeste kinderen wel wat maar speelt vooral veel zelf. Haar vriendjes buiten de creche, daar speelt ze altijd graag mee! Dus hier is het (nog) niet herkenbaar.

Wat balen van dat koopappartement zeg! Ik hoop dat de huizenmarkt weer eens aantrekt bij jullie, dit is wel heel veel waardeverlies.

Hier gaat het prima, de baby is na wéken aan de rechterkant te hebben gelegen, vandaag naar links gedraaid volgens mij. 't Voelt anders in ieder geval. Maar verder geen gerommel of zo, maar dat had ik bij Bloem ook totaal niet. We zullen zien. Vandaag maar niet in ieder geval, 't is de sterfdag van mijn schoonmoeder dus dat zou wel een heel beroerde samenloop zijn.
Chica wil wel dingen aan haar vriendin laten zien of samen ergens mee spelen. Ruzie hebben ze geloof ik nooit, gelukkig. Indruk maken is ook niet aan de orde.

Sterkte vandaag wen, idd geen leuke dag om te bevallen dan. Wel spannend hoor, het komt heel dichtbij nou. Wel elke dag even melden hè!
Ik krijg wel de kriebels van al die mensen met buikgriep, ik hoor echt elke dag wel bekenden die geveld zijn! Dat het onze deur maar even voorbij mag gaan.

Joh, elke dag melden, ik hoop dat ik eraan denk! Zeker met het weekend in aantocht, haha. Maar ik ga het proberen!
Wen, alles nog goed daar?

Hier alles prima hoor, kwam even spieken naar eventueel babynieuws..

Vannacht hebben beide dames van 1-4 zitten spoken, géén idee waarom. Ze bleven elkaar maar wakker houden met roepen en huilen. Om gék van te worden.. Lang geleden dat we zo beroerd hebben geslapen..
Alles rustig hier hoor! Het kán ook gewoon nog ruim drie weken duren he

Hoe gaat het met je buikgriep Lucia?
Wat irritant Lucia. Slapen ze bij elkaar op de kamer? Hier is het alleen maar voorgekomen toen ze enkele weken geleden bij elkaar op de kamer lagen, in een vakantiehuisje. Ben blij dat ze ook in het nieuwe huis weer ieder een eigen kamer hebben want ik werd er gek van.

Wen, inmiddels in week 39 aangekomen? Was Bloem in week 39 geboren? Ik hoop niet dat je nog 3 weken hoeft te wachten. Al heb ik daar wel ervaring mee .

Hier ook alles goed. Mooi herfstweer, dus gisteren naar het park geweest. Kinderen vermaakten zich goed, met stokken zoeken ed. Vandaag moeten er wat huishoudelijke klusjes gedaan worden dus ik denk dat ik man er maar op uit stuur met de kinderen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven