Januari 2009 (deel 3)

05-01-2011 10:04 1392 berichten
Alle reacties Link kopieren
Januari 2009 - hier verder!

Deel 2
Inderdaad schrikken Wen. Gelukkig is het goed afgelopen. Tim moet ik ook goed in de gaten houden. Elena zit allang op een normale stoel dus dat probleem hebben we dan niet zo snel.

Chili, jullie gelukkig toch nog een leuk weekend gehad ondanks de koorts. Bij ons is het niet zo heet hoor. Zo begin 20 graden, maar wel warm genoeg om afgelopen zaterdag naar het strand te gaan. Was lekker. Gisteren is m'n man met Elena naar zo'n zwemparadijs geweest. Vond ze ook leuk.

Lucia, leuk badje hadden jullie inderdaad . Nog nieuws betreffende het huis?

Onze kinderen zijn vandaag weer voor het eerst naar het kdv geweest na bijna 2 maanden niet geweest te zijn. Ik kan niet zeggen dat ze erg blij waren. Elena heeft wel 10 keer gezegd dat ze er geen zin in had, maar haar kon ik het nog uitleggen. Tim echter schreeuwde alles bij elkaar, zo zielig.

Gelukkig hier niet het probleem dat Elena oudste is, zich verveeld ed. Ze zit gewoon weer bij dezelfde kinderen als de laatste 2 jaar en die schelen allemaal maar hooguit enkele maanden met elkaar en ze gaan nu samen naar de 'pre-school' groep.

De vakantie was dus inderdaad beter verlopen dan verwacht. We hadden eigenlijk een appartement geboekt, maar dat was op het laatste moment geannuleerd dus bij gebrek aan andere beschikbare accommodatie zo'n ingerichte bungalowtent geboekt op een camping. Niet echt ons ding, maar het beviel zo goed dat we het volgend jaar weer doen! We gaan dan niet vliegen want dat vond ik wel weer tegenvallen met vooral Tim die nog op schoot moet. We gaan dan met de boot naar Frankrijk en rijden met onze eigen auto verder, is het plan nu tenminste.

Elena en Tim zijn ook steeds meer een team gaan vormen tijdens de vakantie, vooral als het om kattekwaad uithalen gaat!

M'n man wil inderdaad nog steeds verhuizen en ik heb me daar nu zo op ingesteld dat ik ook wil, maar tot nu toe hebben we nog niets geschikts kunnen vinden. Maar we blijven rondkijken.
Niet eens een bult we hadden gelukkig ijsklontjes gemaakt 's middags vanwege de warmte, dus die konden er meteen tegenaan. (ik kwam er daardoor wel achter dat onze wijnkoeler verdwenen is, en dat onze koelelementen nog bij m'n schoonzus liggen - de twee dingen die ik als eerste wilde pakken)

Maar een tuigje voor Bloem lijkt me niet meer heel handig Ze zei net dat ze maar niet meer boven op de stoel gaat staan. Lijkt me een goed idee, kind.

lekker, vakantie Lucia! Gaan jullie nog weg?

Chili, nee, niet echt verlof. Wel mijn laatste consult gedaan vanochtend, dat gaat echt niet meer, maar de winkel blijft gewoon open. Als ik dat niet meer kan doen, gaat vriend pakjes inpakken
Hoeveel weken ben je nu, wen?

Ja, we gaan nog wel even weg, weekje naar de bergen. Man is al in die buurt ivm werk, ik vlieg erheen met de meiden. (Klinkt nu heel makkelijk, maar ben benieuwd hoe dat gaat..)

Lijkt me ook een slim plan van Bloem. Ik wou dat Chiquita dat al kon verzinnen

Haha, dat 'badje' was de emmer waarmee ik het badje gevuld had. Maar Chiquita had heimwee naar de tummytub denk ik
34 weken

Lekker, nog even weg! En alleen vliegen met twee ukjes, ik kan me voorstellen dat je daar niet héél makkelijk vanaf komt
O, dat schiet op zeg!

Ben ook bang van niet. Met name Chiquita die geen seconde stil kan zitten en op schoot moet.. Gelukkig is t maar een dik uur..
Heerlijk Lucia vakantie! Hopelijk heb je nog mooi weer in de bergen. Pfff Sen kon ook geen seconde stil zitten in het vliegtuig (sowieso al niet...). Dus alvast veel succes!

Kitty; vreselijk he, als ze echt niet graag naar het kdv willen. Ik herken het helaas wel. Hebben ze uit eindelijk wel een goede dag gehad? En gaan ze dan vanaf nu de hele week weer?

Wij gaan over twee weken nog een lang weekend weg. Ik wil graag naar de Zeeuwse kust. Weet iemand nog een leuk huisje?

Wen; je bent op twee weken na tegelijk met een vriendin uitgerekend dus ga het nu echt onthouden! Spannend hoor, komt alweer dichtbij! Jullie weten toch nog steeds niet wat het wordt toch?
Zeeland, daar ben ik nog nooit geweest, dus geen tips voor je helaas

We weten inderdaad niet wat het wordt, wel héél onhandig af en toe, haha, maar ik vind het ook wel leuk eigenlijk.
Wij zijn vorig jaar in een roompotpark (Roompot Beach resort) in Zeeland geweest, een belachelijk goedkope aanbieding . Stiekem een heel erg burgerlijk park, maar we wilden even goedkoop weg.

Miniscule huisjes, maar wel heel praktisch ingericht. Park lag aan het strand en er waren ontzettend veel faciliteiten op het park.

Zoek je zo iets?
Lucia, knap dat je het aandurft, alleen vliegen met die 2 kleintjes (vooral Chiquita dan). Ik durf dat nog niet, ook niet op korte vluchten naar NL. Misschien volgend jaar als Tim een eigen stoel heeft. Ik vind het wachten op het vliegveld al een ramp. Tim wil dan alleen maar rondrennen en ik er maar achteraan..... omdat ik weet dat hij in het vliegtuig ook al moet stilzitten. Het is wel zo dat Elena precies hetzelfde was maar dat is een stuk verbeterd. Met haar valt nu goed te reizen. Ook uit eten gaan gaat nu een stuk gemakkelijker met haar. Dus dat vind ik wel fijn bij een tweede. Dat je weet dat sommige dingen snel weer gemakkelijker worden.

Chili, nee ik vind het ook niet leuk dat ze niet graag naar het kdv gaan. Van Tim kan ik het nog wel begrijpen. Hij is nog zo klein en je kunt hem nog niet veel uitleggen. Het rare bij Elena is dat ze het liefste thuis is, maar als ze thuis is verveelt ze zich snel en vraagt ze constant aandacht. Als je haar mee uit neemt heb je meestal geen kind aan haar dus dat doen we best vaak maar dat kan niet constant. Ze gaan inderdaad weer de hele week. Ik verwacht wel dat het gedrag verbeterd als ze weer gewend zijn. Als ik weg ben is er trouwens niets aan de hand. Dan vermaken ze zich prima en ook als ze opgehaald worden zijn ze vrolijk dus ze zullen geen trauma oplopen .

Verder is het zo dat Elena volgend jaar naar school gaat natuurlijk. Ik ben bang dat ze daar ook niet met veel plezier naartoe zal gaan maar meer omdat het moet.
Wij gaan ook nog 2x n lang weekend weg in september. 2x n familieweekend. heb er wel.zin in. wij zijn ook wel eens in n duingalow op duinrel geweest. Ben je ook zo op t strand.misschien n idee?ze hebben vaak last minutes voor weinig geld.

kitty. oudste was ook niet dol op t kdv,maar school vindt hij vanaf dag 1 geweldig. hij gaat zo graag. Overigens heeft hij nu nog iets ontdekt dat hij geweldig vindt. de you tube filmpjes van bevallingen. Hij heeft er inmiddels al heel veel.gezien. Hij kijkt er zo anders tegen aan.als n volwassene. vind niks eng oid. nog heel onbevangen. wel bijzonder om te zien. ik wil.hem niet bij de bevalling,maar weet zeker dat hij t fantastisch zou vinden.

ik voelde me de laatste dagen niet echt goed door te hoge suikers dus vanaf vandaag echt aan de insuline. vind t wel spannend hoe mijn lichaam op t instellen gaat reageren. ben bang voor n hypo,dus ik ga mijn ouders om hier heen te komen vandaag. vind het geen fijn gevoel om alleen te zijn met de kinderen dan.

ik had t er gisteren nog met collega s met kinderen over dat zo n.sociaal vangnet echt bijna onmisbaar is met kids. Zo fijn dat je altijd op iemand kunt terug vallen!!

uk is weer aan t uitslapen. sliep hij eerst van 19-7. nu moet ik m steeds om 7.45 wakker maken ivm.school. vandaag heeft oudste vrij dus ben benieuwd hoe laat hij wakker wordt.
Lucia: had daar inderdaad al naar gekeken maar we kunnen niet op vrijdag weg. Aankomst zaterdag en dan willen we tot dinsdags. Maar daar doen ze daar dus niet aan... Ik zal eens bij Duinrell kijken Golfje! We willen inderdaad niet te veel uitgeven. Autokosten waren 1100 euro Grrrrrr

Fijn dat je terug kunt vallen op je ouders Golfje. Het is ook bijna onmisbaar. Helaas moeten wij het wel met z'n tweetjes rooien. Familie woont op ruim half uur rijden en mijn moeder en ook die van vriend zijn niet mobiel genoeg meer. Kunnen in uiterste nood nog wel beroep doen op vrienden. Maar doen we niet veel omdat ze het zelf al zo druk hebben en zelf wel ouders hebben die hen te hulp kunnen schieten. Dus voel me dan bezwaard. Hopelijk gaat het allemaal goed vandaag! Duim voor je.

Kitty; hoest nu met jou dan? Wel bij getankt in de vakantie? Met mij alles goed. Ben opgelucht dat er niet echt iets raars is. Ben weer begonnen met hardlopen dus voel me weer fitter. Zelfs al een paar kilo afgevallen . Jammer dat de zomer al bijna voorbij is...

Wen; hartstikke leuk dat jullie het nog niet weten! Ik vind het zelfs leuk en spannend haha.
Ah wat balen dat je nu toch aan de insuline zit Golfje! Hopelijk geen hypo, dat lijkt me heel naar om mee te maken.

Wat leuk dat je oudste dol is op bevallingsfilmpjes Is weer eens wat anders dan Cars en Thomas de trein, haha.

Wij hebben niet echt een vangnet dichtbij, er is wel familie die bij zou willen springen als het écht nodig is, denk ik, maar die wonen verder weg en ik zou er ook niet teveel van verwachten geloof ik. Voorheen was het mijn schoonmoeder waar we altijd een beroep op konden doen. Mijn ouders zijn niet zo helaas, die zijn nu zelfs een vakantie aan het plannen in oktober. Dus daar kan ik niet op rekenen. Gelukkig wel veel lieve vriendinnen!
Hier ook geen enorm vangnet, aangezien mn schoonfamilie echt te ver weg woont Mijn moeder en zus kunnen wel wat doen, maar hebben ook een druk eigen leven, dus het kan niet altijd.

Chili, misschien op bungalowtrips.nl kijken? Daar kan je zelf kiezen welke dag je aankomt.

Balen van die insuline Golfje.. Gelukkig hoef je niet heel lang meer..

Kitty, ja dat vind ik ook. Je weet dat dat lastige tijdperk over gaat. Chiquita rent ook als een kip zonder kop rond de hele tijd, Chica had dat ook op deze leeftijd. Nu gaat dat veel makkelijker allemaal. Ik ben ook heel benieuwd hoe het gaat lopen in t vliegtuig.. Maar ja, het kan niet anders, dus gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat..

Nu liggen de meisjes in bed, ik ga even onderuit
Ja we mogen echt in onze handjes klappen met aan twee kanten opa s en oma s die vaak bijspringen. alleen. overdag als.ze werken hebben we soms.n.oppas probleem,als.ik n keer extra moet werken ofzo.

nou de eerste spuit zit er in. ik had echt niet verwacht zover te komen zonder insuline dus ik mag niet klagen. de kleine sadisten hier in huis bevalt t wel. mama,kan de naald er nog verder in?na t spuiten moet de naald 10 tellen blijven zitten. ik liet hen tellen. en t resultaat,ze tellen tergend langzaam tot 10 zodat de naald lang blijft zitten. En bedankt.

oei die autokosten zijn niet grappig. ik ben erg blij dat wij n auto vd zaak hebben. scheelt n hoop onverwachte tegenvallers.

Uk heeft ook gevlogen toen hij 1.5 was. hij zat nooit geen seconde stil,maar in t vliegtuig was hij zo onder de indruk dat hij muisstil zat en daarna sliep. hopelijk is dat bij chiquita ook zo.

wensen. in theorie zou de baby er over drie weken kunnen zijn. spannend!ik.heb net de draag doek van.schoon zus mee gekregen . Ga na de zwemles maar eens kijken hoe t allemaal werkt. In de bykai mogen de voetjes er direct uit he?
Vangnet hebben we hier ook niet en dat missen we vreselijk! Gelukkig hebben we wel mijn ouders die heel veel doen maar niet bepaald om de hoek wonen. Wat betreft m'n schoonouders moeten we blij zijn als ze op de verjaardag van hun kleinkinderen komen. Die leiden helemaal hun eigen leven.

Verder ook veel vrienden die ook kinderen hebben en dus ook druk zijn. Ik moet zeggen dat als we een groter vangnet zouden hebben of dichter bij m'n ouders zouden wonen, ik misschien over nog een kind zou willen nadenken. Nu vind ik 2 echt genoeg.

Chili, had gelezen over je gezondheidstwijfels en kan me voorstellen dat je opgelucht bent dat alles goed is. Ik lees wel 'ns op het Maart 2011 topic en daar zijn 2 meiden, die moeder zijn van een kind van Tim's leeftijd, ernstig ziek. Dat vind ik erg beangstigend. De gedachte dat dat mijzelf ook kan overkomen.

Trouwens, was wel bijgetankt in de vakantie maar de tank was na de vakantie weer snel leeg . Ik zou ook meer moeten bewegen maar dat moet dan buiten werktijd en dat betekent nog meer dan de kinderen missen en dat wil ik niet. Op vakantie heb ik wel veel gelopen en ik voelde me er beter bij.

Golfje, ik weet dat het spuiten voor een goed doel is maar ik ben blij dat ik het nooit gehoeven heb.

Ik dacht dat jouw oudste het kdv niet leuk vond omdat hij zich daar verveelde maar ik heb niet de indruk dat dat bij Elena het geval is. Ik denk omdat ze graag alle aandacht heeft en die thuis en bij haar grootouders in NL dus veel krijgt en omdat ze op de creche strenger zijn dan wij thuis. Maar dat vind ik niet zo verkeerd dat ze leert dat ze zich ergens anders aan meer of andere regels moet houden. Dat moet ze dadelijk op school ook. Maar leuk zal ze het niet vinden.

Uk muisstil toen hij in het vliegtuig zat.... bij Elena of Tim nog nooit meegemaakt. Maar ja die vliegen al zo'n beetje elke maand vanaf dat ze geboren zijn dus indruk maakt het niet meer.

Wen, ik ben ook benieuwd wat het wordt en je ouders een vakantie plannen rond de tijd dat je uitgerekend bent, je broer dan trouwplannen.... zou ik niet heel blij van worden!

Lucia, och je zal best goed aankomen. Anders zijn er altijd mensen die je willen helpen.

Ik moet zeggen dat wij voor onze vakantie hebben overwogen om Tim bij m'n ouders te laten zodat het makkelijker zou zijn voor ons en omdat ik niet wist hoe het met m'n man zou gaan. Ben toch blij dat we hem meegenomen hebben want ik vind ze dan wel weer heel schattig op deze leeftijd en heb dus ook veel van hem genoten.
Ik ben bang dat chiquita ook niet zo rustig is.. Ze is niet zo gauw onder de indruk..

Nog n grappig verhaal. Chica zit de laatste tijd nogal te miepen als ze in bed ligt s avonds, maar gisteren had ze slechts 1 keer geroepen om iets. Zegt ze vanochten d: ik heb heel lekker geslapen mama en ik heb maar 1 keer een klein zeurtje gedaan!
Kittycat, ik las daar laatst iets over, dat nu met internet verhalen van ernstige ziekten op jonge leeftijd, en andere ernstige dingen, veel vaker te lezen zijn. Terwijl het in de praktijk echt maar heel weinig voorkomt, alleen via internet wordt je er nu veel makkelijker mee geconfronteerd. Ik vind het ook wel moeilijk om te lezen hoor, zo ziek zijn als je jonge kinderen hebt, hartverscheurend lijkt me dat.

Golfje, lekker dan, die jongens van jou In de rekbare doek mag je idd ook meteen met voetjes eruit knopen. Voor als je er een handleiding bij hebt: daar staat 'ie in als BBBB, vanaf 3 of 4 maanden geloof ik. Maar dat doe je dus al vanaf de geboorte. Goed strak omdoen!

Tja, mijn familie... ik raak er wel aan gewend geloof ik. Mijn broer wil nu in oktober trouwen is het laatste wat ik gehoord heb. Sowieso hoor ik weinig van ze, mijn ouders had ik een maand niet gesproken, mijn zus ook al, en dat was omdat ik een maand geleden jarig was. Ik denk dat ik mijn ouders mijn hele zwangerschap een keer of 7 gesproken heb, mijjn zus misschien drie keer?
kitty. dat de tank weer leeg is herken ik wel. ik was zo uitgerust na 3 weken vrij,maar na 2 weken werken,school,voetbal en zwemles ,peuter gym, t huishouden,zwanger fitness en 29 weken zwanger met schommelende suikers maakt wel dat ie n aardig stuk leger aan t raken is. gelukkig over 4 weekjes verlof. en dan is ons knulletje er al weer bijna.

poeh wen. ik zou daar echt moeite mee hebben zo n familie. mijn ouders gaan niet meer op vakantie in oktober omdat dan de tweeling een jaar worden ik hoogzwanger ben. maar ws zijn zaken door de jaren heen zo gegroeid dus kan me voorstellen dat je er dan langzaam aan gewend raakt.

oudste heeft morgen n voetbal toernooi. voor uk duurt zo n dag best lang dus die heb ik net naar de camping gebracht bij mijn ouders. daar was net de zandbak bij gevuld met n reuze berg zand dus de heren hebben zich helemaal uitgeleefd. binnen 2 minuten van.boven tot onder vol met zand. t klinkt waarschijnlijk stom,maar ik vind t heerlijk om twee van die smerige kindje zo heerlijk te zien spelen. en dan daarna lekker douchen en n schoon pyamaatje aan. heerlijk!
Kitty; wat heftig zeg... zijn de moeders ook echt levens bedreigend ziek? Daar was ik dus echt heel bang voor, dat ik iets erg zou hebben. Nooit gedacht dat ik er ook psychisch zo heftig op zou reageren. Maar denk wel dat Wen gelijk heeft, juist door internet, lijkt alles dichterbij. En ik maakte mezelf gek door van alles op internet op te zoeken.

Wen; is de afstand van je familie bewust gekozen of vanzelf zo gelopen?

Golfje; hoe gaat het nu? Niet al te veel last van de insuline spuiten?

Lucia; wat een bij de handje is Chica . Komt ze ook 's nachts eruit of alleen 's avonds?
Leuk filmpje van Sen op de wbb op hyves
Jee Chili, Sen rijdt heel wat af op die fiets zeg! Fijn dat hij het zo leuk vind. Misschien trouwens ook wel iets om aan Tim te geven, zo'n fiets. Ik houd het in gedachten voor Sinterklaas/kerst.

En ja, die moeders zijn echt levensbedreigend ziek. Een heeft borstkanker, de ander leukemie. Echt verschrikkelijk. Maar het is inderdaad zo dat het vanwege internet wel lijkt of het vaak voorkomt. Ik heb een vriendin die op haar 40ste borstkanker kreeg. Gelukkig leeft ze nog wel (5 jaar geleden) maar dat was heel beangstigend.

Golfje, jij hebt ook een druk programma inderdaad. Het zwanger zijn zal inderdaad niet gemakkelijker worden naarmate het aantal kinderen toeneemt . Maar over 4 weken al verlof, dat is snel! Zand is hier trouwens ook nog steeds een van de favoriete dingen waarmee ze zich vermaken. Het liefste gecombineerd met water. Ik vind het ook niet erg als ze vies worden hoor. Ik vind het belangrijker dat ze plezier hebben.

Lucia is op vakantie zag ik via FB. Ik ben benieuwd hoe de reis verlopen is.

Ik denk dat wij inmiddels een geschikt huis gevonden hebben. Als het meezit gaan we eind september weer verhuizen. Het huis is wel kleiner als wat we nu gewend zijn maar ook een stuk centraler, in het dorp. Hopelijk is het een goede 'move'.
Fijn dat jullie een huis hebben gevonden Kitty! Hoe is het nu verder met je man? Pakt hij gewoon het dagelijkse leven weer op, of heeft hij nog wel hulp?

Ja, leuk he?! Hij vind het helemaal geweldig. Hij is echt boos als we weer richting huis lopen .

Sen heeft gisteravond eerst voor de zoveelste keer in bad gepoept en vervolgens loopt ie nog even zonder luier door onze slaapkamer, plast ie lekker op mijn kussen...
Lekker manneke hebben jullie .

De scholen zijn hier deze week weer begonnen en m'n man is dus gisteren weer aan het werk gegaan. Even afwachten hoe het gaat. Ik moet nog even wennen aan het gestress 's ochtends. Hij heeft om de 2 maanden een afspraak met z'n psychiater, niet zo vaak dus.
Dat is inderdaad niet vaak Kitty. Hopelijk gaat het ook goed met hem als hij weer aan het werk is.

Ja, wat een gestress he, als ze naar het kdv moeten. Ik zet Yuna maar voor een filmpje als ik me aankleed, anders maken ze ruzie om de kleinste dingen. Sen vind filmpjes totaal niet interessant.
Dapper hoor Kitty ,weer verhuizen. ik heb gezworen tot mn 80e hier te blijven wonen.vreselijk vond ik het verhuizen. hopelijk gaat t werken goed.

de ochtenden zijn hier meestal wel relaxed. ik sta om 7.00 op. dek de tafel en smeer brood en.dan eten we rond 7.15. afhankelijk van t gerezen en of ze de avond tevoren zijn geweest douchen de jongens zich. zelf spring ik er dan even bij. vervolgens leg ik de kleding klaar,dan kleden ze zich zelf aan. ondertussen kan ik mezelf ook aankleding,terwijl ik dan wel om de 2 minuten een aanwijzing moet roepen. dan.tanden poetsen en gel,naar beneden en schoenen aan. gauw de tafel afruimen en de tassen inpakken. uk vertrekt op kdv dagen dan om 7.45,oudste en ik om 8.10. dat scheelt wel veel dat we niet heel vroeg hoeven. straks zal t wel even puzzel worden.hoe we mini in t schema krijgen. vriend doet nu nog niks in t ochtend ritueel,misschien dat we daar dan verandering in brengen. maar tot nu toe gaat alleen mijn programma draaien beter als samen.

Chili,kussen weer droog?altijd leuk als je zulke dingen ontdekt. dan zijn zindelijke kids wel heel handig. ik probeer nu uk zelf zijn billen te laten poetsen,dat moet hij straks op school ook,maar t is nog erg lastig.misschien toch maar eens van die vochtige doekjes halen,daar heeft oudste t ook mee geleerd.

ik heb trouwens t idee dat hij nog kiezen krijgt. hij heeft twee mega bulten achterin. en t snot neuzen seizoen is weer gestart,en hoe. vriend wil m vitamines bij geven zodat hij wat meer weerstand heeft deze winter.ik weet nog niet of ik dat structureel wil doen. geven jullie dat bij in de winter?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven