Januari 2009 (deel 3)

05-01-2011 10:04 1392 berichten
Alle reacties Link kopieren
Januari 2009 - hier verder!

Deel 2
Chili, ik voel met je mee momenteel. Ik heb ook een behoorlijk vermoeiend weekend achter de rug met Tim. Toen ik hem op vrijdag ophaalde bij de creche had hij al verhoging. Verder het hele weekend koorts gehad, verkouden, constant aan mij hangen, slecht slapen, alleen maar door mij getroost willen worden, ook 's nachts helaas. Gisterenavond leken de boosdoeners tevoorschijn te komen. Ik kon twee kiezen tegelijkertijd door het tandvlees voelen komen. Hopelijk slaapt hij snel weer beter want ik voel me niet echt lekker nu. Komt waarschijnlijk gewoon door slaapgebrek!

Te spannend is Halloween nog niet voor Elena, maar ze vertikt het gewoon om een heksenoutfit aan te doen. Zelfs de zwarte vleugels die ik erbij heb gekocht helpen niet. Ze wil alleen maar prinses zijn of fee en ook geen zwarte vleugels!

Lucia, jullie zijn dus nog steeds op huizenjacht. Hopelijk vind je snel iets leuks en willen de banken meewerken, want dat is hier een groot probleem weet ik (rondkrijgen van financiering).

Op zich is de opvang niet al te moeilijk te regelen. Als we het onszelf makkelijk willen maken doen we gewoon wat we nu doen, Elena en Tim 's morgens tegelijkertijd naar de creche brengen en daar ook weer samen ophalen. Maar het lijkt me voor Elena ook wel leuk als haar vader of moeder haar af en toe brengt en ophaalt dus vandaar wil ik dat proberen te regelen. Ook vind ik de BSO nog steeds erg duur hier (140 euro netto per week). Het zou fijn zijn als we aan het eind van de maand eindelijk 'ns een keer wat geld overhouden....

Wen, hoe is het met jullie?
Leuk, Halloween (maar dan is het idd wel handig als ze een griezeloutfit aan wil een prinses is niet griezelig natuurlijk!)

Het gaat hier best goed eigenlijk. Hangt af van welke dag je het me vraagt, afgelopen nacht maar één voeding dus ik heb geslapen als een baby maar we hebben er ook nachten tussenzitten... continu voeden/boeren/luier/voeden/boeren/voeden/boeren. Nou ja, op die dagen ben ik niet te genieten, haha. Maar over het algemeen gaat het goed. Leon drinkt de hele dag wel door, ik ben blij dat ik al gewend was aan voeden op verzoek!

Bloem gaat straks ook wel wennen, vijf dagdelen is hier mogelijk. We zeggen het kdv op per eind december, de eerste week van januari is het toch vakantie en die laatste anderhalve week voor school officieel begint kan ze dan mooi wennen. Voor de kerstvakantie lijkt me helemaal niet handig daarvoor, met alle drukte, en zo komt het mooi uit met kdv en zo.

Straks eerst Sint Maarten, ik denk dat we dit jaar voor het eerst gaan lopen met Bloem. Doen jullie daar aan eigenlijk? (jij vast niet Kittycat )

Golfje, hoe gaat het? Zit er al beweging in?
Ik snap wat je bedoeld Wen, met het hangt af van welke dag je het me vraagt oftewel hoeveel slaap ik de nacht ervoor gehad heb .

Kom inderdaad mooi uit die planning voor de overgang kdv/school.

Nee, hier geen St Maarten, wel Halloween dus waarop de kinderen op 31 oktober langs de deuren gaan om om snoep te bedelen.

Maar volgens mij wordt St Maarten ook niet erg gevierd in het deel van het land waar ik vandaan kom (Brabant dus). Het zal landelijk wel verschillen.

Afgelopen nacht weer een slechte nacht. Tim wordt nog steeds gillend wakker van de pijn, Elena werd wakker en eindigde bij ons in bed, half uur later moest ze plassen, weer een half uur later wilde ze terug naar haar eigen bed.... grrrrr!

Golfje, ik heb je sinds gisteren geloof ik niet meer op FB of Viva gespot! Nieuws?????
Alles nog binnenbood hier!reageer later weer uitgebreid. Mocht meneer zich melden dan zet ik t wel op facebook. Mag hier dan ook wel.neer gezet worden,maar zijn.naam liever niet.
Zet je de naam dan later op hyves Golfje? Want ik ben natuurlijk wel nieuwsgierig .

Wen; fijn dat alles goed gaat. En hoe is het met Bloem? Slaapt zij wel door het voeden heen? En hoe doe je dat overdag met Bloem tijdens het voeden?

Kitty; oh nee Kitty jullie ook al slechte nachten? Dan staat er ons nog wat te wachten... Sen heeft nog maar 4 tanden! Voelde gister wel een puntje van z'n vijfde tand. Vanochtend was het half 5... Om zes uur ging hij weer slapen maar helaas ging de wekker alweer om kwart voor zeven. Zucht...
Pas vier tandjes? Wat grappig hoe dat kan verschillen! Chiquita had er met zo'n 13/14 maanden 16! Nu alleen die achterste kiezen nog.. Poeh, zulke nachten zijn wel echt zwaar hoor.. Chiquita slaapt altijd vrij snel weer door.

Ja, snap ik wen, dat het sterk afhangt van je nachtrust.. Slaapt hij in een co-sleeper?

Golfje, sterkte met de laatste loodjes!

Wij vieren hier ook geen Sint Maarten, althans, ik geloof het niet. Met zulke dingen doen we wel met Chica vanaf dat ze naar school gaat.

Ik ben trouwens benieuwd hoe het gaat met Sinterklaas dit jaar. Chica vindt het nu al leuk, met name door al het lekkers in de winkels, maar ze gelooft er niks van! Ze zegt gewoon dat zwarte pieten mensen zijn die zich zwart makeuppen en een pruik op zetten.. Laatst zei ik dat Sinterklaas over een paar weken weer komt, met de boot, en toen zei ze heel meewarig "maar mama, dat is toch niet echt zo.." Zo van, dat je dat nou gelooft..

Wat moet ik daar nou mee, ik kan het haar moeilijk opdringen! En eigenlijk staat het glashard liegen me ook een beetje tegen..
Wij vertellen gewoon hoe het zit: dat we vieren dat sint jarig is, en dat iedereen sint kan zijn als je je verkleedt, daaro zijn er zoveel sinten. En dat we dan kadootjes krijgen en geven. Ik geloof ook niet dat we haar lang voor de gek zouden kunnen houden. De leuke kant krijgt ze toch wel mee, en zo kan ze ook gewoon meedoen met ons sintfeest (familie, lootjes en gedichten).

Bloem slaapt overal doorheen die wordt alleen wakker van zichzelf (droom, plas enz) Overdag zijn we nog niet alleen geweest, vanaf volgende week gaat vriend weer werken.

L slaapt tegen mij aan, nog niet in de co-sleeper beland
Wij vieren wel sint maarten. Al klinkt dat spannender dan dat het is. Hier is de lokale harmonie oid met daar achter Sint Maarten op het paard en vervolgens wordt daar door de kinderen zingend achter aan gelopen door de wijk. Eindigt bij de troshoop waar dan de arme man verschijnt en het verhaal van het delen vd mantel wordt opgevoerd. Het hele gebeuren is in zo n.drie kwartier klaar. Hier wordt niet langs deuren gegaan voor snoep. Gelukkig maar,lijkt me vreselijk om mee te gaan. Al blijft vriend dat raar vinden,in het dorp waar hij vandaan komt (10km verder)wordt dat wel gedaan. In het dorp zelf is de optocht en het vuur groter,en is er nog eerst n kerk dienst. Kids bindende kleine variant nog prima dus dat houden we nog zo.

Hier twee zwaar gelovigen wbt Sint. Ben ik ook blij mee,want ik vind het een superleuke traditie. Als ik echter n kindje had wat zulke vragen stelt als Chica zou ik haar zelf vragen wat zij denkt en dan.bevestigen dat dit inderdaad kan kloppen. Ik was ook zo n kind,op mn vierde was het gedaan met mn geloof. Ik mocht toen wel mee met mn moeder zorgen.voor de cadeau s etc genoot er zo heel erg van. Vooral ook omdat mijn oudere broer nog jaren.geloofde. Kindje van mn.college stelt ook eerst alles in twijfel,maar zodra het los barst gelooft ze weer heilig. Chica misschien ook.

Ik las trouwens dat Chica bij de voorstelling Poep was geweest?Is dat n aanrader?Komt hier in april in t theater,leek me leuk voor uk. Dikkie Dik sprak me ook wel aan. Die prijzen waren ook nog leuk. De shows voor oudste zijn al gauw 24 euro per kaart .

Lastig hoor dat Sen zo slecht slaapt. Met de klok die verzet wordt zul je wel helemaal niet blij zijn he?Hier slapen ze altijd tot 7.00 ongeveer. Soms iets later. Zijn ze vroeger wakker en is t eerste nr geen 7 op de wekker dan blijven ze rustig liggen tot 7. Dan.horen we twee blije stemmen:het is 7. En dat dan loei hard.

Hier sliep oudste altijd overal door heen. Tot uk vorige week s nachts moest huilen vd groeppijn. Ik was dus op hun kamer om hem te troosten,toen oudste zn hoofd optilde en ineens zei. Hallo,ik heb nu buisjessica,dus ik hoor jullie!Doe zachtjes!. Na de mededeling sliep hij direct verder,maar ik moest echt zo hard lachen.

Elena nog aan de zwarte vleugels gekregen? Ik denk dat de kids hier halloween echt eng zouden vinden,maar ik heb dan ook twee helden gecreëerd die al achter me kruipen als de heks van hans en grietje opbtv komt. Al vinden ze dat ook wel interessant. Ik verbaasd me ook wel regelmatig als ik hoor wat sommige vriendjes van.oudste allemaal mogen zien op tv. Hier is t toch echt nl 3 of efteling tv. Op.nickelodeon alleen Dora en.ikbheb nu ontdekt dat Ketnet ook wel leuke kinderlijke programma s heeft.

Baby zit nog op.zn plek. Omdat er nog steeds geen bijwerkingen vd diabetes spelen bijv kindje werd t geen inleiding deze week. Voor t kindje dus eigenlijk n heel goed teken. Als hij er maandag niet is mag ik wel bellen voor n inleiding ergens volgende week. De jongens zijn allebei tijdens n.stevige sneeuwstorm geboren. Nu is er dit weekend natte sneeuw voorspeld. Het lijkt me zo leuk als hij dan geboren zou worden. Maar buik is rustiger als in dagen dus t zal wel niet. Naam en foto mogen gerust op yves. Als mij dat niet lukt dan wil misschien iemand die me op facebook heeft wel even wat knippen en plakken. Fijn weekend.
Ha, die oudste, dat was een scherpe opmerking!

Fijn dat je mini nog binnen zit, hoe langer hoe beter
Tjee, Lucia, dat is ook snel, dat ze het nu al niet gelooft!

Ik vind het moeilijk om te zeggen wat dan te doen. Ik geloof ook niet dat dat bij ons een probleem is want Elena gelooft maar wat graag in sprookjes . Ik zou het denk ik voorlopig een beetje in het midden laten maar wel jammer vinden dat de 'mysterie' er zo snel af is. Succes ermee .

Wij vieren Sinterklaas dan ook alleen voor de kinderen (nou ja, eerlijk gezegd meer voor m'n ouders aangezien we hen er minstens net zoveel plezier mee doen als de kinderen). Maar als de kinderen niet meer geloven denk ik niet dat we er nog speciaal voor naar Nederland komen omdat we hier uitgebreid kerst vieren. En eerlijk gezegd is het ook niet hetzelfde. Om hier te wonen en in Nederland Sinterklaas te vieren. Ze missen namelijk de voorpret, het leeft gewoon niet zo erg als 'Santa'.

Wel fijn Wen, dat je vriend zo lang thuis heeft kunnen zijn. Het zal wel even wennen worden als hij weer aan het werk gaat.

Hier hebben beide kinderen ook maanden bij ons in bed gelegen als baby.

En vannacht lagen ze beiden bij ons in bed. Totdat de jongste er weer een feest van begon te maken. Toen zijn ze beiden naar hun eigen bed vertrokken maar alles bij elkaar zijn ze wel uren wakker geweest en vanmorgen waren ze natuurlijk niet wakker te krijgen toen ze naar de creche moesten. Ik hoop dat er snel een einde komt aan deze gebroken nachten. Denk je er vanaf te zijn........ Ben blij als het weekend is. Gelukkig een lang weekend, maandag een vrije dag.

Golfje, ik check FB regelmatig hoor . Alles goed, verlopen de controles ook goed?
Nog geen baby bij Golfje???
Heb nog geen nieuws gelezen op FB Chili, dus ik denk het niet.

Golfje, week 38 ben je nu toch? Grote kans dus dat het deze week gaat gebeuren. Ik ben benieuwd. Wel fijn dat het kindje geen last heeft van diabetes en ook dat het wat rustiger is in je buik. Misschien kan het kindje ook minder draaien door gebrek aan ruimte nu?

Gelukkig hebben onze kinderen de afgelopen nachten weer goed geslapen. Nu zijn ze samen aan het spelen, hopelijk blijft het gezellig . Vandaag een vrije dag hier, dus ik ben thuis met ze. Man is een gedeelte van de marathon lopen. Normaal gesproken loopt hij de hele marathon maar door z'n ziek zijn dit jaar heeft hij dat ook maar even op een laag pitje gezet.

Vrijdag had Elena een Halloweenfeest op de creche. Ik heb haar wel in haar heksenjurk met vleugeltjes gekregen maar de vleugeltjes kwam niet mee terug . Zaterdag zijn we naar een boerderij geweest waar we met een treintje door een opslagruimte gingen waar ook allemaal heksen ed verstopt zaten. Elena kan daar wel tegen trouwens. Gisteren heeft m'n man ze meegenomen naar een soort kinderdisco in Halloweenstijl. Vandaag moeten we nog even kijken wat we gaan doen.

Wen, gaat het nog steeds wel goed, ben je nu alleen thuis met de kids?

Lucia, goed nieuws zeg wat ik las op FB, die verhuizing. Het huis heeft echt stijl vind ik.

Nog even op die tandjes terugkomende, Tim heeft er nu geloof ik 8 en 2 kiezen, maar het viel me in mei al op dat Chiquita al een hele mond vol tanden had!
Ik spiekte ook al even, maar kennelijk nog geen miniGolfje

Ik zal zo ook eens kijken naar Lucia's nieuws!

Het gaat hier eigenlijk boven verwachting goed Sinds ik over de horrornachten schreef vorige week, heb ik prima geslapen, haha. Eén à twee keer per nacht komt 'ie, ik leg aan en slaap weer verder. Heerlijk, had ik het bij Bloem zo ook maar gedaan. Zo'n vers warm lijfje tegen je aan de hele nacht, tegelijk wakker worden voor het drinken en daarna allebei weer verder slapen.

(al ken ik de forumregel dat zodra je het meldt, de nachten slechter worden. Ik gok er maar op)

En verder zat ik om kwart voor 9 aangekleed, met ontbijt achter de kiezen, tanden gepoetst, was in de machine én droger, op de bank met een kopje lauwe thee. Dat had ik bij Bloem echt niet gered. Vanmiddag haal ik Bloem voor het eerst weer zelf op (met de auto, lopend is nog wat te ver) en dan vanmiddag onze eerste middag met z'n drieën. Ik ben benieuwd hoe laat de tv aan gaat

Dus Elena is toch in haar heksenjurk gegaan? Leuk dat ze goed tegen griezelen kan, dat scheelt een hoop

En fijn dat de nachten beter lijken te gaan!
Dat klinkt goed Wen. En om kwart voor 9 aangekleed te zijn gaat je beter af dan ik. Ik zit nog steeds in pyama, maar goed ben ook een beetje lui vandaag. Net een hoop gedoe gehad met 2 zwerfkittens die binnenkwamen toen ik onze kat naar buiten liet. Natuurlijk, Elena vond het fantastisch, al vreesde ik wel voor het leven van die kittens . Met de grootste moeite heb ik ze weer naar buiten gekregen. Tegen Elena gezegd dat ze even naar hun moeder moesten en vast nog wel terug komen (ben bang dat dat laatste echt waar is). De rust lijkt weer even teruggekeerd. Hoe gaat het met het tijdsverschil bij jullie? Hier waren ze vanochtend helaas om 6 uur wakker ipv 7 uur .
Lees zojuist dat Golfje's derde zoon geboren is! Heb ook al foto gezien, het mannetje ziet er goed uit. Ik heb even geen tijd om de foto naar Hyves te kopieren. Zal wel even de naam proberen erop te zetten voordat ik boodschappen ga doen .

Proficiat Golfje!
Foto staat nu ook op Hyves .
Van harte Golfje! Wat een prachtig koppie, en een leuke naam!
Even n kort bericht. Het gaat goed hier. Bevalling van begin tot eind in 50 minuten . Voor mama dus n eitje. Was wel ingeleid. Mini had t er heftig mee. Hij ademde wel goed etc maar huilde niet. Na 20 minuten was wel duidelijk dat hij daar gewoon echt te moe voor was. Tot n uur of 8 heeft hij non stop geslapen,gesloopt van de lancering volgens de artsen. Inmiddels is hij n beetje bij,heeft zn oogjes open gedaan en twee keer goed gedronken. Ik was de enige bevallende van.ochtend dus alle aandacht voor ons en de enige kraam suite ipv de kraam afdeling. Lig hier dus heerlijk decadent met n lief mannetje naast me. Alleen slapen lukt niet. Net even twee uurtjes,nu kan ik alleen naar hem.kijken.

Vriend mocht hier slapen maar is met de oudsten mee naar huis. Oudste was super trots en beschermend. Uk heel zielig die kreeg nl.gisteren nacht oorontsteking. Tot 3 uur met hem.in de weer geweest en om 7 moest ik in t ziekenhuis zijn. Hopelijk voelt hij zich morgen wat beter anders bel ik de huisarts. Ik vind het maar niks dat ik nu niet bij hem kan.zijn,arm ventje. Papa heeft n.waslijst met.instructies dus t zal wel.goed komen. Ik ga maar weer n poging tot slapen doen.
Ook hier van harte gefeliciteerd Golfje met je prachtige ventje! Jeetje joh, wat een turbo-bevalling! Ik kan me voorstellen dat het voor Mini ook heftig was!

Kom lekker bij! Wanneer mag je weer naar huis?

Hopelijk knapt uk snel op.. Sterkte daarmee..

Met jou gaat het dus ook goed wen? Wat heerlijk voor jullie!

Leuk Kitty, al dat Halloween-gefeest. Dat leeft hier helemaal niet.

Nog even een klein verzoekje aan degenen die mij op FB hebben, willen jullie hier niet terugkomen op de dingen die ik daar schrijf? Dat gebeurt regelmatig en ik word zo wel erg herkenbaar.. Alvast bedankt!

Ik zal op hyves wel even een update schijven
Golfje, wat snel! Fijn dat je het een eitje vond Hopelijk heb je afgelopen nacht nog wel wat kunnen slapen, zeker na zo'n nacht ervoor met uk (arme Uk! Wat ellendig weer voor hem)

Mooi he, kijken naar zo'n pasgeboren wurmpje

Ik ga even naar hyves Lucia
Oeps! Nu staat er wel wat..
Golfje; beetje laat maar als nog van Harte Gefeliciteerd. Een super leuke naam!

Lucia; kan alleen maar zeggen WOW wat mooi. Zie hyves.

Kitty; gaat het slapen alweer beter door het tijdsverschil? Hier geen verschil, slapen van Sen is nog steeds drama. Yuna heeft nergens last van. Slaapt gewoon het klokje rond.
Golfje, hoe gaat het nu? En met Uk? Zijn de jongens blij met hun nieuwe broertje? Wat een bevalling inderdaad. Ik heb wel vaker gehoord dat met inleiden de weeen sneller op gang komen en heftig zijn maar 50 minuten is wel heel snel!

Lucia, sorry, ik zal niet meer naar FB refereren. Zelf sta ik nooit stil bij die herkenbaarheid maar ik snap wel dat als je info op FB en info op het forum samen ziet de herkenbaarheid wel groot is natuurlijk.

Wen, staat de tv inmiddels veel aan ? Alles goed verder?

Chili, gelukkig slapen ze weer op normale tijden. En ook weer de hele nacht. Wel fijn voor m'n ouders die gisteren aangekomen zijn. Elena is door het dolle heen. Ik ga zo dadelijk aan een 'mini vakantie' beginnen.

Vanavond met collega's op uitnodiging van een hotel een relaxte avond en overnachting (een luxe hotelkamer voor mezelf de hele nacht.... heerlijk) en morgen ga ik met man een paar nachten weg. Lekker uitrusten dus.
Heerlijk Kitty! Geniet ervan samen met je man. Ben stiekum een beetje jaloers.
*zucht* mag ik even klagen? Wellicht hebben jullie nog ideeën wat ik zou kunnen doen. Sen sliep al slecht maar de laatste 3 weken dus heel slecht. Het is niet alleen het doorslapen maar hij wil ook 's avonds niet altijd naar bed (gisteravond was het bijna 10 uur! En hij werd om 4 uur alweer wakker. Heeft nog even tot kwart voor zes bij ons in bed verder gedommeld). Wordt 's nachts wakker (niet eventjes maar vaak is het wel ander half uur) en hij is dus 's ochtends de laaste tijd tussen 4 en 5 wakker (was tussen 5 en 6). Dit is al zo voordat de tijd werd verzet. Bij ons in bed is niet altijd de oplossing, ook bij ons in bed gaat hij huilen. Soms wil hij drinken, soms niet. Te warm/te koud. Ik heb de tip van Lucia geprobeerd door hem een pyama onder de slaapzak te doen maar geen verbetering hierdoor. Afgelopen week geprobeerd zijn middagslaapje in te korten maar ook geen resultaat. Heb het gevoel dat we in een cirkel zitten en ik weet niet hoe ik het moet doorbreken. En dat het alleen maar erger wordt in plaats van beter. Ik krijg alleen maar tips van mensen als: laat hem maar eens een paar nachten huilen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven